Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

jak miałeś vag to czemu nie był czujnik temp sprawdzony ? , A tam gdzie patrzysz to masz dobrze ustawione. Co do gorszego palenia na zimnym możliwości są tu http://forum.vw-passat.pl/threads/36345-kat-synchronizacji-PD?p=1829421&viewfull=1#post1829421

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn na vagu wywalił bład 1039 g2 czyli może być uszkodzony , chyba że można jeszcze jakoś sprawdzić go vagiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

g2 to od licznika temp - nie wariuje ostatnio ?

sprawdzić na zimnym przed odpaleniem wskazania czujnika g62/g2

w wartościach w silniku przykł. gr1 ostania pozycja i ile się rożni od wskazania w instrumentals ( licznik) grp. 3 poz 1 , oraz na ciepłym silniku po pełnym nagrzaniu jakie podają wartości oba czujniki, +- 3,4 stopnie to jeszcze ujdzie , jak większa różnica wymiana

co do zimnego to sprawdzić z realna temp. jaka jest na termometrze na polu , przy okazji możesz sprawdzić jakie temp. podają czujniki paliwa i powietrza dolot + z panel climatronic - czy mocno odstają od realnej temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie że wariuje bardzo długo nic nie pokazuje cały czas jest na 50C potem od razu wskakuje na 90C i spada nagle na 70C ;) Cyrk ;) a gdzie na vagu sprawdzić te temperatury ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak tak wariuje to wymieniaj a nie szukaj , nic się nie poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem temat w całości, jednak w dalszym ciągu mam wątpliwości co do ustawienia swojego rozrządu...

Kupiłem Passka niedawno. Nie miał w ogóle mocy na wyższych obrotach. Prędkość maksymalna wynosiła 180km/h Synchronizacja rozrządu była na poziomie 3,3-3,6.

Dzisiaj ustawiłem to na 0,0-0,4. Spalanie na postoju w FIS wynosi 0,7-0,8 ltr/h przy wyłączonej sprężarce klimy. Wcześniej było koło 6.

Moc na wysokich obrotach znacząco się poprawiła.

Jednak trapi mnie głośność silnika, która również jest zauważalna. Proszę was abyście mi poradzili czy sugerować się synchro na 0 i osiągami silnika, czy kulturą pracy i spalaniem na postoju?? Niestety nie zarejestrowałem spalania w VAGu, ale wydaje mi się że było na poziomie ~4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sugeruj się tym jak ma być ustawione fabrycznie , 3,3-3,6 to już nawet poza skalą od -3do +3 jest , jak byś go zlogował auto dynamicznie to idę o zakład że wartość wyjdzie ponad 5 zatem temu mocy nie miało auto. Spalanie mierz na rozgrzanym moto + wszystko wyłączone (ogrzewanie,światła,radio,odbiorniki w zapalniczce itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Silnik 1,9 TDI AVF jest może ktoś obcykany z tym silnikiem żeby podjechać, i żeby posprawdzać poustawiać wszystko jak należy?? Mam wrażenie że mój też za tępo chodzi i trzesie na wolnych obrotach i chyba za dużo pali bo teraz koło 10 a zimno jakoś strasznie nie jest. Mam VAG i kabel KKL wiec moge odczytać wartości i podać na forum żeby ktoś powiedział czy jest ok i czy trza coś poprzestawiać.

Muszę wiedzieć jakie grupy odczytać i porobie screeny, prosze kogoś o kontakt.

Szczerze mówiąc to mnie już trochę irytuje ten silnik, choć nigdy mnie jeszcze nie zawiódł i w zime palił ok i ciepły tez.... ale wydaje mi się ze potrzebuje regulacji a może tak ma być?? Dodam że jest ze stycznia 2002 i to jest wersja z hydraulicznym tłumikiem drgań rozrządu, kiedyś mi tak ktoś powiedział ale tez nie wiem na 100%.

Czekam na podpowiedzi i pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcesz sprawdzić silnik uderz do działu analiza logów i tam jest podpity temat jak logować ( NIE screny ! tylko logi) i będziesz miał obraz sytuacji. Tu jest wątek tylko z snchro rozrządu czyli grupa 004 pozycja ostatnia , dopuszczalne -3,3 do +3,3 optymalne to 0. Logi robione na ciepłym silniku +85* na postoju ( statyczny) bez gazu oraz jazda dynamiczny) 3 bieg , 1,4k obr. gaz do dechy do 4,2k obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tam forum odnosnie przestawiania konta synchronizacji i do koń ca nie wiem jak to zrobic

- odkręcamy 3 śruby

- kluczem 19 ustawiamy minimalnie kąd

- dokręcamy 3 śruby

i co dalej ?? czy po dokręceniu tych 3 śrub trzeba też dokręcic też tę na środku na klucz 19 ( tę którą się przestawia kąt synchronizacji )

a jeśl tak to czy po dokręceniu teś środkowej śruby nie przestawi mi się kąt ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tej środkowej śruby się nie odkręca. Może daj to lepiej komuś kto lepiej ogarnia temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prościej jest ( bo śrube z wałka można odkręcić czyt. popuścić i trzeba z odpowiednim momentem znów dokręcać) popuścić3 śrubki na 13 klucz , wbić bieg 4 np. i pchać auto albo ciągnąć Zakręcić śrubki i zapalić , podłączyć vag i tak aż do skutku ustawienia synchro w okolice 0,0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te 3 śrubki luzują koło na wale (dokładnie jego połowę z zębami pod pasek). Na dużą śrubkę zakładasz klucz i delikatnie popukując obracasz wałek względem koła. Nie odkręcasz jej tylko używasz jako "punkt zaczepienia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Panowie a spójrzcie na moje wskazania, moim zdaniem za dużo pali, a na biegu jałowym trzęsie jak się siedzi w nim.

STAMP /min °ATDC °KW °KW

0,03 903 0 7,1 1,1

0,33 882 0 7,1 0,6

0,69 882 0 7,1 1,7

1,04 882 0 7,1 1,1

1,4 882 0 7,1 1,1

aha, no i pytanie czemu w kolumnie ATDC jest zero? powinno być od 1 do 2,5 stopnia. proszę o rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy polskim vag 2.5 sprawdze kat synchro ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , u mnie kat wynosi +4,0 i spalanie na postoju 0,6 , jak zblizam sie zeru spalanie wynosi 1,2 - czy zawsze jak sie na stawi na o spalanie bedzie male ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle że 4 to jest już przesada, chciałbym widzieć loga dynamicznego do 4,5k obr. z synchro.

Btw. powyżej pewnej wartości auta już nie zapalisz jak przeskoczy , pomaga tylko kasowanie błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie synchro.waha się od -0.6 do -1.1 a spalanie na postoju 0.5l/h , synchro przestawiałem po wymianie rozrządu nie ze względu na spalanie na postoju tylko przy ustawieniu kąta na minus lepiej mi się wkręca na obroty ;)

Nie każdy motor przy ustawieniu kąta synchro na ''0.0'' spala mniej, i zachowuje tak samo...

 

U mnie również synchro waha się od -0.6 do -1.1 i spalanie na postoju wynosi 0.5l/h z tym że ja mam silnik avf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, kat mam ustawiony na 0,0 spalanie na postoju 0,7-0,8 ale po takim ustawieniu czuc intensywny zapach spalin ,gryzacy , czy katma wplyw na zapach spalin ? czy mozna zobaczyc synchro polskim vagiem 2,5 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Sprawa tyczy sie B6 silnik 1.9 BKC 105 km. Po wymianie rozrządu zauważyłem na Vag-u że synchronizacja wałka jest troszkę rozjechana i wynosiła -5.4 (Gr. 4 kolumna 4). Postanowiłem ustawić to tak jak powinno być. Ruszyłem delikatnie wałkiem, skręciłem wszystko, odpalam auto a synchronizacja jest na równe 0.0. Ździwiłem się, że tak od razu mi się udało ustawić idealnie, ale w związku z tym że auto gorzej odpalało postanowiłem troszkę z powrotem cofnąć na około -1, -2 I tu własnie pojawia się problem, ponieważ mimo ruszania tą środkową śrubą na Vag-u cały czas pokazuje 0.0!! Zaznaczyłem sobie ustawienie początkowe i do niego wróciłem, lecz cały czas jes to samo 0.0. Mogę ruszać wałkiem i cały czas 0 potem nagle -5,4 ? Po 30 próbach mogę tylko ustawić (szeroki zakres przestawiania dla 0) 0 lub -5,4 ewentualnie dalej na minus. Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Co może byc przyczyną?? Myślałem może o czujniku G40 ale Vag błędów nie pokazuje.

 

Bardzo proszę o jakieś sugestie.

 

Problem rozwiązany synchro wałka było rozjechane i dlatego pokazywał 0 w szerokim zakresie po ustawieniu na blokady i małej korekcji wszystko gra.

Edytowane przez rikok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności