dev14 Zgłoś #321 Napisano 28 Stycznia 2013 jak miałeś vag to czemu nie był czujnik temp sprawdzony ? , A tam gdzie patrzysz to masz dobrze ustawione. Co do gorszego palenia na zimnym możliwości są tu http://forum.vw-passat.pl/threads/36345-kat-synchronizacji-PD?p=1829421&viewfull=1#post1829421 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #322 Napisano 28 Stycznia 2013 tzn na vagu wywalił bład 1039 g2 czyli może być uszkodzony , chyba że można jeszcze jakoś sprawdzić go vagiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #323 Napisano 28 Stycznia 2013 g2 to od licznika temp - nie wariuje ostatnio ? sprawdzić na zimnym przed odpaleniem wskazania czujnika g62/g2 w wartościach w silniku przykł. gr1 ostania pozycja i ile się rożni od wskazania w instrumentals ( licznik) grp. 3 poz 1 , oraz na ciepłym silniku po pełnym nagrzaniu jakie podają wartości oba czujniki, +- 3,4 stopnie to jeszcze ujdzie , jak większa różnica wymiana co do zimnego to sprawdzić z realna temp. jaka jest na termometrze na polu , przy okazji możesz sprawdzić jakie temp. podają czujniki paliwa i powietrza dolot + z panel climatronic - czy mocno odstają od realnej temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #324 Napisano 29 Stycznia 2013 no właśnie że wariuje bardzo długo nic nie pokazuje cały czas jest na 50C potem od razu wskakuje na 90C i spada nagle na 70C Cyrk a gdzie na vagu sprawdzić te temperatury ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #325 Napisano 29 Stycznia 2013 jak tak wariuje to wymieniaj a nie szukaj , nic się nie poprawi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bba Zgłoś #326 Napisano 20 Marca 2013 Witam. Przeczytałem temat w całości, jednak w dalszym ciągu mam wątpliwości co do ustawienia swojego rozrządu... Kupiłem Passka niedawno. Nie miał w ogóle mocy na wyższych obrotach. Prędkość maksymalna wynosiła 180km/h Synchronizacja rozrządu była na poziomie 3,3-3,6. Dzisiaj ustawiłem to na 0,0-0,4. Spalanie na postoju w FIS wynosi 0,7-0,8 ltr/h przy wyłączonej sprężarce klimy. Wcześniej było koło 6. Moc na wysokich obrotach znacząco się poprawiła. Jednak trapi mnie głośność silnika, która również jest zauważalna. Proszę was abyście mi poradzili czy sugerować się synchro na 0 i osiągami silnika, czy kulturą pracy i spalaniem na postoju?? Niestety nie zarejestrowałem spalania w VAGu, ale wydaje mi się że było na poziomie ~4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #327 Napisano 20 Marca 2013 sugeruj się tym jak ma być ustawione fabrycznie , 3,3-3,6 to już nawet poza skalą od -3do +3 jest , jak byś go zlogował auto dynamicznie to idę o zakład że wartość wyjdzie ponad 5 zatem temu mocy nie miało auto. Spalanie mierz na rozgrzanym moto + wszystko wyłączone (ogrzewanie,światła,radio,odbiorniki w zapalniczce itp) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekkutno Zgłoś #328 Napisano 3 Czerwca 2013 Mam Silnik 1,9 TDI AVF jest może ktoś obcykany z tym silnikiem żeby podjechać, i żeby posprawdzać poustawiać wszystko jak należy?? Mam wrażenie że mój też za tępo chodzi i trzesie na wolnych obrotach i chyba za dużo pali bo teraz koło 10 a zimno jakoś strasznie nie jest. Mam VAG i kabel KKL wiec moge odczytać wartości i podać na forum żeby ktoś powiedział czy jest ok i czy trza coś poprzestawiać. Muszę wiedzieć jakie grupy odczytać i porobie screeny, prosze kogoś o kontakt. Szczerze mówiąc to mnie już trochę irytuje ten silnik, choć nigdy mnie jeszcze nie zawiódł i w zime palił ok i ciepły tez.... ale wydaje mi się ze potrzebuje regulacji a może tak ma być?? Dodam że jest ze stycznia 2002 i to jest wersja z hydraulicznym tłumikiem drgań rozrządu, kiedyś mi tak ktoś powiedział ale tez nie wiem na 100%. Czekam na podpowiedzi i pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #329 Napisano 2 Września 2013 chcesz sprawdzić silnik uderz do działu analiza logów i tam jest podpity temat jak logować ( NIE screny ! tylko logi) i będziesz miał obraz sytuacji. Tu jest wątek tylko z snchro rozrządu czyli grupa 004 pozycja ostatnia , dopuszczalne -3,3 do +3,3 optymalne to 0. Logi robione na ciepłym silniku +85* na postoju ( statyczny) bez gazu oraz jazda dynamiczny) 3 bieg , 1,4k obr. gaz do dechy do 4,2k obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
painter24 Zgłoś #330 Napisano 3 Września 2013 Czy tam forum odnosnie przestawiania konta synchronizacji i do koń ca nie wiem jak to zrobic - odkręcamy 3 śruby - kluczem 19 ustawiamy minimalnie kąd - dokręcamy 3 śruby i co dalej ?? czy po dokręceniu tych 3 śrub trzeba też dokręcic też tę na środku na klucz 19 ( tę którą się przestawia kąt synchronizacji ) a jeśl tak to czy po dokręceniu teś środkowej śruby nie przestawi mi się kąt ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #331 Napisano 3 Września 2013 Tej środkowej śruby się nie odkręca. Może daj to lepiej komuś kto lepiej ogarnia temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #332 Napisano 3 Września 2013 prościej jest ( bo śrube z wałka można odkręcić czyt. popuścić i trzeba z odpowiednim momentem znów dokręcać) popuścić3 śrubki na 13 klucz , wbić bieg 4 np. i pchać auto albo ciągnąć Zakręcić śrubki i zapalić , podłączyć vag i tak aż do skutku ustawienia synchro w okolice 0,0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #333 Napisano 5 Września 2013 Te 3 śrubki luzują koło na wale (dokładnie jego połowę z zębami pod pasek). Na dużą śrubkę zakładasz klucz i delikatnie popukując obracasz wałek względem koła. Nie odkręcasz jej tylko używasz jako "punkt zaczepienia". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shark690 Zgłoś #334 Napisano 13 Września 2013 witam Panowie a spójrzcie na moje wskazania, moim zdaniem za dużo pali, a na biegu jałowym trzęsie jak się siedzi w nim. STAMP /min °ATDC °KW °KW 0,03 903 0 7,1 1,1 0,33 882 0 7,1 0,6 0,69 882 0 7,1 1,7 1,04 882 0 7,1 1,1 1,4 882 0 7,1 1,1 aha, no i pytanie czemu w kolumnie ATDC jest zero? powinno być od 1 do 2,5 stopnia. proszę o rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #335 Napisano 12 Listopada 2013 witam czy polskim vag 2.5 sprawdze kat synchro ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #336 Napisano 14 Listopada 2013 witam , u mnie kat wynosi +4,0 i spalanie na postoju 0,6 , jak zblizam sie zeru spalanie wynosi 1,2 - czy zawsze jak sie na stawi na o spalanie bedzie male ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #337 Napisano 14 Listopada 2013 tyle że 4 to jest już przesada, chciałbym widzieć loga dynamicznego do 4,5k obr. z synchro. Btw. powyżej pewnej wartości auta już nie zapalisz jak przeskoczy , pomaga tylko kasowanie błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #338 Napisano 15 Listopada 2013 Obecnie synchro.waha się od -0.6 do -1.1 a spalanie na postoju 0.5l/h , synchro przestawiałem po wymianie rozrządu nie ze względu na spalanie na postoju tylko przy ustawieniu kąta na minus lepiej mi się wkręca na obroty Nie każdy motor przy ustawieniu kąta synchro na ''0.0'' spala mniej, i zachowuje tak samo... U mnie również synchro waha się od -0.6 do -1.1 i spalanie na postoju wynosi 0.5l/h z tym że ja mam silnik avf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #339 Napisano 18 Listopada 2013 witam, kat mam ustawiony na 0,0 spalanie na postoju 0,7-0,8 ale po takim ustawieniu czuc intensywny zapach spalin ,gryzacy , czy katma wplyw na zapach spalin ? czy mozna zobaczyc synchro polskim vagiem 2,5 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rikok Zgłoś #340 Napisano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Witam. Sprawa tyczy sie B6 silnik 1.9 BKC 105 km. Po wymianie rozrządu zauważyłem na Vag-u że synchronizacja wałka jest troszkę rozjechana i wynosiła -5.4 (Gr. 4 kolumna 4). Postanowiłem ustawić to tak jak powinno być. Ruszyłem delikatnie wałkiem, skręciłem wszystko, odpalam auto a synchronizacja jest na równe 0.0. Ździwiłem się, że tak od razu mi się udało ustawić idealnie, ale w związku z tym że auto gorzej odpalało postanowiłem troszkę z powrotem cofnąć na około -1, -2 I tu własnie pojawia się problem, ponieważ mimo ruszania tą środkową śrubą na Vag-u cały czas pokazuje 0.0!! Zaznaczyłem sobie ustawienie początkowe i do niego wróciłem, lecz cały czas jes to samo 0.0. Mogę ruszać wałkiem i cały czas 0 potem nagle -5,4 ? Po 30 próbach mogę tylko ustawić (szeroki zakres przestawiania dla 0) 0 lub -5,4 ewentualnie dalej na minus. Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Co może byc przyczyną?? Myślałem może o czujniku G40 ale Vag błędów nie pokazuje. Bardzo proszę o jakieś sugestie. Problem rozwiązany synchro wałka było rozjechane i dlatego pokazywał 0 w szerokim zakresie po ustawieniu na blokady i małej korekcji wszystko gra. Edytowane 18 Grudnia 2013 przez rikok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach