Skocz do zawartości
wojtusp

[B5] Schemat wężyków podciśnienia TDI

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

czy ktos z forumowiczów z dostepem do ETKI moze wrzucic schemacik wężyków podciśnienia w AVF-ie?

Zgóry dzieki.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojtusp AVF Podciśnienie i recyrkulacja.;)

 

b5avfukadpodcinienia.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziex :) pkt dla Ciebie!

 

p.s. a z innej perspektywy masz moze jakis schemacik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

p.s. a z innej perspektywy masz moze jakis schemacik?

 

Innej... znaczy jakiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myslalem ze w ETCE mozna podejrzec takie schematy z roznych stron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myslalem ze w ETCE mozna podejrzec takie schematy z roznych stron

 

To nie MATRIX:p użyj wyobraźni to z tamtego schematu wyczytasz wszystko..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma może schemat podcisnienia do silnika 1.6 ahl byłbym wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
schemat podcisnienia do silnika 1.6 ahl

 

Nikt nie ma bo tam czegoś takiego nie ma!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Witam.

 

Panowie gdzie ewentualnie mozna zakupic takie węzyki? Sa to jakies specjalne wezyki dostepne tylko w wybranych sklepach np.ASO czy mozna je zakupic w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym? Czy do mojego silnika jest jakis wybrany rozmiar srednica? czy wszystkie wezyki sa tego samego rozmiaru? Jakie długości itd.itp.Chciałbym wymienic sobie wszystkie wezyki i tu moje pytanie czy do tego trzeba sie jakos specjalnie przygotowac tzn. sciagnas jakies elementy podzespoly dla lepszego dojscia? Czesc wezykow widac golym okiem ale zapewne sa tez takie gdzie jest trudny dostep i stad moje pytania. Z gory dziekuje za odpowiedz.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mozna je zakupic w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?
możesz dostać na metry w motoryzacyjnym, bierz zbrojone (1 metr około 18 pln)

węża 8 koło pół metra, a 5x3 około 2 metrów (w zależności jak głęboko chcesz się zagłębić), najlepiej wymieniać "jeden do jeden", na podmiankę.

Na pewno będziesz musiał zdjąć górną pokrywę silnika.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam pytanie co to jest za elementu ze schematu podciśnienia do AVF z numerem 12 - jeden z przewodów idzie do EGR ( plastikowego bocznego grzybka). Wiem , że rysunek ten jest pogladowy ale u mnie to wygląda totalnie inaczej i może to jest coś innego ( zdjęcie). Czy to co jest na zdjęciu jest właśnie tym nr 12?

 

dzieki za odpowiedź.

20091210021.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam AVF 1.9 tdi 131km 2003r znalazłem tutaj schemat lecz kilka elementow sie rozni jak np przetwornik cisnienia do zaworu recyrkulacji spalin, nie ma tez wyjscia z turbiny jak i zawur recyrkulacji spalin wydaje sie byc inny. Prosze o pomocy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem tutaj schemat lecz kilka elementow sie rozni jak np przetwornik cisnienia do zaworu recyrkulacji spalin, jak i zawur recyrkulacji spalin wydaje sie byc inny.

Mówisz o tym ze te elementy wyglądają na schemacie inaczej niż w rzeczywistości? Tym się nie przejmuj, niektóre rysunki wcale nie przypominają elementów które są w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wiem że odgrzewam kotleta ale jestem tu nowy i nie mogę nowego tematu założyć. Wybaczcie ale mam problem.

 

Chodzi o to że odczepił mi się wężyk chyba od podciśnienia który wychodzi z filtra i nie wiem gdzie go zamontować. (mały schemacik by się przydał bo zielony jestem w tym)

Nie wiem czy to jest tym spowodowane czy czymś innym ale dzisiaj wsiadłem do samochodu chce odpalić a tam tylko syczenie jak by coś zasysało, dwa razy przekręciłem kluczykiem i odpalił. ;/

 

Silnik AHU tak jak w profilu.

 

1503348b80c4f9304e.jpg chodzi o ten wężyk zaznaczony na żółto w kółku.

Edytowane przez chudy333

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Wiem że odgrzewam kotleta ale jestem tu nowy i nie mogę nowego tematu założyć. Wybaczcie ale mam problem.

 

Chodzi o to że odczepił mi się wężyk chyba od podciśnienia który wychodzi z filtra i nie wiem gdzie go zamontować. (mały schemacik by się przydał bo zielony jestem w tym)

Nie wiem czy to jest tym spowodowane czy czymś innym ale dzisiaj wsiadłem do samochodu chce odpalić a tam tylko syczenie jak by coś zasysało, dwa razy przekręciłem kluczykiem i odpalił. ;/

 

Silnik AHU tak jak w profilu.

 

[ATTACH=CONFIG]73108[/ATTACH] chodzi o ten wężyk zaznaczony na żółto w kółku.

 

Podaj nr VIN, bo są dwa różne rodzaje, które troszkę się różnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podaj nr VIN, bo są dwa różne rodzaje, które troszkę się różnią.

 

WVWZZZ3BZWE157325 proszę bardzo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WVWZZZ3BZWE157325 proszę bardzo :)
zerknij

AHU.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki czyli do przetwornika ciśnienia. A czy ta oznaka co opisałem wyżej że nie mogłem odpalić dopiero po 2 przekręceniach kluczyka to jest spowodowane tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Ten wężyk nawet jak nie będzie podłączony to i tak sterowanie zaworem EGR będzie prawidłowe. Jest tylko po to podpięty pomiędzy N18 a obudową filtra powietrza by N18 nie zasysał syfu z komory silnika przez ten wężyk. Nie ma to żadnego wpływu na rozruch silnika.

Odnośnie pytania kolegi rafek13, tak to jest elektrozawór, który na rysunku schematycznym jest oznaczony numerem 12. Ten elektrozawór ma oznaczenie N239 i steruje zamykaniem klapy gaszącej. Masz go zupełnie takiego samego jak we wszystkich silnikach wyposażonych w klapę gaszącą sterowaną podciśnieniowo. Nie wierzcie na 100% schematom z ETKi bo zauważyłem w niej wiele błędów dot. m.in złego podłączenia wężyków do króćców elektrozaworów i potem są problemy bo ktoś pisze, że wszystkie wężyki podłączył zgodnie z zamieszczonymi w ETCE schematami a auto nie jedzie lub nie działa tak jak powinno. Właśnie na niektórych schematach podciśnienia gdzie rozrysowany jest N239 (tak jak wygląda on w rzeczywistości czyli jak na Twojej fotce) ma on odwrotnie podłączone wężyki podciśnienia czyli wężyk z podciśnieniem idzie do króćca wewnętrznego zamiast do zewnętrznego i wtedy ani nie zadziała klapa gasząca ani turbo nie będzie wcale pompować ciśnienia. Tak właśnie było u kolegi w Seacie Alhambrze II podłączone i mówił, że auto nie ma wcale dynamiki i ciągle wchodzi w błąd niedoładowania i tryb awaryjny a silnikiem trzepie podczas jego gaszenia a mechanik, który to sprawdzał wg. ETKI rozłożył ręce bo nie wiedział dlaczego się tak dzieje. Wystarczyło tylko zerknąć na te wężyki by się domyślić gdzie tkwił błąd - dostęp do elektrozaworów w Alhambrze jest jednak fatalny i męczyliśmy się z tym prawie godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności