Skocz do zawartości
storn

Jak podniesc moc w moim pasku 1.9TDI AVF

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem czy przypadkiem AWX w serii nie ma 228, nie chcę się kłucić

Dokładnie jest tak jak piszesz.

no właśnie tez tak wyczytałem, i chciałbym się dowiedzieć czy to prawda i czy jest mocniejsze niż w AWX

Z tego co ja czytałem to tak. Większa tarcza + większy i mocniejszy docisk = większa wytrzymałość (zdolność do przenoszenia większych obciążeń)

Ja mam zmodowanego AVF'a, sprzęgło nie wiadomo ile miało nalatane wcześniej. U mnie 35tys. na samym programie i od 2tys. po grubszych modach. Rogal powiedział, że daje radę i tak na razie jest. :) Także nie przejmuj się tylko kładź graty i czekamy na dobre wyniki.

Edytowane przez pawel23sp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co ja czytałem to tak. Większa tarcza + większy i mocniejszy docisk = większa wytrzymałość (zdolność do przenoszenia większych obciążeń)

Ja mam zmodowanego AVF'a, sprzęgło nie wiadomo ile miało nalatane wcześniej. U mnie 35tys. na samym programie i od 2tys. po grubszych modach. Rogal powiedział, że daje radę i tak na razie jest. Także nie przejmuj się tylko kładź graty i czekamy na dobre wyniki.

i o to mi chodziło mam nadzieje ze i moje da rade, jak nie to będzie nowe, bo nie chce się pchać w przeróbki

jeśli by ktoś miał turbo BRD to prosił bym o jakiś kontakt, na razie jestem na etapie kompletowania dolotu, na początku marca zamawiam IC'ka, a program najprawdopodobniej będzie robiony u Aligatora, bo Compoty sporo mi zaśpiewali za korektę programu

Edytowane przez tomek1811

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja u siebie zmieniałem silnik z ATJ na AWX, przy okazji wyjęcia silnika marewel szukał sprzęgła do mojego auta, i tak do AWX wszystkie sprzęgła były 228 dlatego zostaliśmy przy sprzęgle z ATJ 240, czyli to samo co AVF

moje daje radę, już kilka tysięcy przejechałem na tym i jest OK, no jedynie dwumas już niedomaga ale tak było od początku... niestety wymiana silnika była zbyt kosztowna i dwumas odpuściłem

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcialem zasiegnac porady czy warto bawic sie w chipowanie AVF'a z 2001r ze 131KM na 160KM (prawie 219tys. przebiegu). Jestem posiadaczem tego samochodu od grudnia 2009, poprzedni wlaściciel uzywal go 3 lata (sprowadzil go z niemiec od starszego malzenstwa - samochod nie byl 'butowany'), wymienil w nim jakis rok temu turbine na kompletnie nowa, ja po zakupie wymienilem kompletny rozrzad, plyny, filtry, oleje. Natomiast co mnie dreczy - po wymianie oleju silnikowego (bylo go delikatnie za duzo) silnik spocil sie olejem przy wlewie (w promieniu 20cm dookola, tzn kolektor byl delikatnie ubrudzony, oraz pokrywa zaworow). W ocenie mechanika to nic groznego - 'ten typ tak ma', powiedzial rowniez, ze 'turbina ewentualnie ureguluje poziom oleju'. W mojej ocenie miejscem oleju nie jest zewnetrzna czesc silnika. Po umyciu silnika nie stwierdzilem niczego co wygladaloby groznie tzn zadnych wyciekow przy uszcelce, jedynie delikatne zawilgocenie przy wlewie. Do rzeczy - czy w tej sytuacji warto 'dociazyc' silnik paroma konmi wiecej? Czy bedzie odczuwalna roznica przy 'wdepnieciu'? Nie jestem zbyt wtajemniczony w tych sprawach, natomiast z tego co zdazylem sie zorientowac, taka przerobka nie wymagalaby dodatkowych zmian w postaci wymiany sprzegla lub wymiany turbiny (lub niedajboze czegos drozszego). Kolejna sprawa - mieszkam w Bytomiu i interesowalby mnie jakis warsztat (tuner) w promieniu do ~50km, sprawdzony i godny polecenia. Licze na Was.

 

Pozdrawiam,

diesel969

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry tuner sam powie w jakim stanie jest silnik i ile z niego da się wycisnąć. Mój ma 21oooo km (turbo od nowości) i nie ma problemów. Pytasz - czy warto? A chyba każdy kto ma dłubniete tdi powie - "każdy dzień bez chipa jest dniem straconym" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A chyba każdy kto ma dłubniete tdi powie - "każdy dzień bez chipa jest dniem straconym"

Święte słowa.

Nie pytaj się tylko jedź na program i ciesz się fajnie jeżdżącym autem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze Dynosoft nie bedzie zlym wyborem. Na stronie jest podany ich adres w Tychach, natomiast w naglowku strony wystepuja Katowice - maja tam jakis oddzial? Jesli tak to prosze o adres.

 

EDIT:

Ok rozeznalem sie w sprawie - ale dla nastepnych - warsztat zostal przeniesiony z Katowic do Tych.

Wstepnie za podkrecenie rocznika 2001 powiedziano mi 1200zl (oczywiscie wraz z pomiarami przed i po) co dodatkowo mnie zacheca.

 

Gdyby ktos mial jakies sugestie dotyczace tego problemu z olejem patrzac przez pryzmat chipowania w najblizszym czasie - bede wdzieczny.

Edytowane przez diesel969

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam... jestem od niedawna posiadaczem passka 2001r avf tiptronic... czy jak wgram softa na jakieś 165-170KM to skrzynia będzie dobrze pracować... ma może ktoś tak zrobione... mam kumpla co ma z Niemiec softa i ma go wgrany i inni od niego tez wgrywali i chodzi im fajnie autko tylko ze mają manualne skrzynie... dzięki i pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wilczak, czyli wynika z tego że w obecnie posiadanym AWX masz sprzęgło 240 mm które jest takie samo jak w AVF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
165-170KM to skrzynia będzie dobrze pracować

 

Obawiam się że za dużo jak na automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wilczak, czyli wynika z tego że w obecnie posiadanym AWX masz sprzęgło 240 mm które jest takie samo jak w AVF?

 

dlatego zostaliśmy przy sprzęgle z ATJ 240, czyli to samo co AVF

wystarczy przeczytać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wystarczy przeczytać

 

:) i wszystko jasne, i jeszcze skrzynię 6 :D gdzie z AWX nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obawiam się że za dużo jak na automat.

Kwestia kondycji auta . Będąc u Aligatora w Tychach , nie było przeciwwskazań , p Wojtek stwierdził , że te same skrzynie latają w 2,5 tdi i w większości przypadków dają radę .

Wirusik był w październiku 2009 -ja osobiście nie narzekam :lol

Auto nie było hamowane , w/g aligatora coś nie mniej jak 165 nie więcej jak 170-pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
p Wojtek stwierdził , że te same skrzynie latają w 2,5 tdi
tylko pan Wojtek nie pomyślał że w 2,5tdi jest większa chłodnica oleju.

W automacie nie tyle co się rozchodzi o wytrzymałośc gratów co o chłodzenie tego ustrojstwa. Wejdź sobie jacek pod jakieś pajero, tuarega czy ml-a i zerknij jakie chłodnice mają w nich automaty. Sama budowa skrzyni nie wyróżnia się niczym specjalnym w tych autach, ale ich chłodzenie jest zasadniczo różne i to właśnie o tym nikt na forum nigdy nie mówił. W pasacie bardzo łatwo przegrzać niektóre elementy skrzyni tiptronic dlatego raczej się nie poleca ciągać nimi przyczepek. Co do twojej mocy to myślę że aż tak bardzo nie zaszkodzi tej skrzynce jak będziesz rozsądanie jeździł, a zresztą, ktoś musi "testować" na tym forum abyśmy wiedzieli coraz więcej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie z tymi silnikami można zrobić bardzo dużo. jeśli ktoś dba i wie co i jak... ja mama swojego passka od 2005 roku fabrycznie 1,9 tdi 134km jak go sprowadziłem miał 174000 przejechane zrobiłem mu program najpierw na 150km po 6 miesiącach na 174 km śmigał super żadnych zastrzeżeń do silnika. rok temu poszedłem krok dalej i zainstalowałem podtlenek azotu nie każdy wie że w dieslu jest to łatwiejsze niż w benzynie. obecnie autko ma 215 koni i przebieg 312 000. dodam tylko że olej i wszystkie filtry zmieniam co 10 000 kilometrów a olej tylko i wyłącznie MOTUL!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego tomek8484 a masz tiptronika czy manual???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podtlenek azotu nie każdy wie że w dieslu jest to łatwiejsze niż w benzynie. obecnie autko ma 215 koni

 

napisz coś więcej :D

podtlenek czy wtrysk mentanolu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zastanówta się czy azotu czy metanolu...a może wtrysk mokrego bączka ;) ?

 

tomek, opisz montaz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

montaż i koszta :)

może to lepsze od turbo BRD ? :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Panowie z tymi silnikami można zrobić bardzo dużo. jeśli ktoś dba i wie co i jak... ja mama swojego passka od 2005 roku fabrycznie 1,9 tdi 134km jak go sprowadziłem miał 174000 przejechane zrobiłem mu program najpierw na 150km po 6 miesiącach na 174 km śmigał super żadnych zastrzeżeń do silnika. rok temu poszedłem krok dalej i zainstalowałem podtlenek azotu nie każdy wie że w dieslu jest to łatwiejsze niż w benzynie. obecnie autko ma 215 koni i przebieg 312 000. dodam tylko że olej i wszystkie filtry zmieniam co 10 000 kilometrów a olej tylko i wyłącznie MOTUL!!!
Ja pitolę ja przy 171 KM boje się dać mu w dupę a tu 215KM i podtlenek? A jak srzęgło? Jaka turbina? Bo nie wieżę ze w serii wyciągnąłeś 215 KM. No chyba że zamontowałeś słynnego BOXa z allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności