storn Zgłoś #1 Napisano 13 Kwietnia 2009 Witam, Mam zamiar podniesc moc w pasku tdi avf 2001r przebieg 240tys eh oczytalem sie troche na forum i sie pogubilem.Za 2 tygodnie jade do DIESEL-TUNING w Brodnicy (ja z lublina wiec pare km jest) dogadalem sie z gosciem na 900zl za zmianke oprogramowania+wyhamowanie auta+zdjagnozowanie stanu silnika przed. 130 Km zmieni sie na 160-165 z tym ze ja wole ta nizsza wartosc albo nawet 155 km ze wzgledu na przebieg,chociaz silniczek cyka bez zarzutów tylko turbinka sie poci (przed zabiegiem zregeneruje turbo - 1300 zl w tym wymontowanie,zmiana ukladu smarowania turbo i servis auta,bez tego nie bede mial gwarancji) No i moja niewieadoma to czy po takim zabiegu musze zakladac jakiegos FMICa czy tez lepsze sprzego,bo naprawde jestem w kropce a niechce sobie zniszczyc auta.Dodam ze na wyscigi nie jezdze ani nic z tych rzeczy,czasem normalna sprawa ze trzeba przycisnac do tych 4 tys obrotow:P:P Za doradztwo z gory dzieki i prosze o odp od osob z praktyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2009 jak dobry tuner to najpierw zdiagnozuje autko (logi dynamiczne) a potem weźmie się za robotę i zrobi program pod twój samochód no chyba że firma kogucik to wgra ci gotowca albo go wlutuje (nie polecam). Żadnego FMICa do takiej modyfikacji nie potrzebujesz, ori zda egzamin bez żadnego problemu, a sprzęgło to jak ci się nie będzie ślizgało to na razie nie na sensu wymieniać no chyba że dalej będziesz coś kombinował z większym turbo i FMIC.... tak na marginesie to konie nie zabijają tak autka jak wysoki moment obrotowy nawet do 390 niutonów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2009 nawiasem mówiąc,w golfie 4,dwa różne IC w tym samym silniku zmieniaja moc ze 130 na 150 KM;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KriSSo Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) Gdy ja szykowałem się do drogi (a też miałem kawałek - 380 km w jedną mańkę), miałem podobne rozterki. Jednak nie musisz się niczego obawiać, autko w Brodnicy będzie zrobione porządnie. Logi dynamiczne będą przed modyfikacją, ocena stanu technicznego również, będą też logi po tuningu. Jeśli będzie coś nie tak, tuner nie wykona modyfikacji, więc nie musisz się martwić, że coś Ci popsują. Natomiast jeśli w trakcie diagnostyki wyjdzie prosta usterka typu przepływomierz, będzie można wymienić na miejscu i wtedy dokonać tuningu. Zrobiłem na programie 13000 km, auto pracuje znakomicie, żadnych problemów czy nawet najmniejszych oznak nieprawidłowości czegokolwiek (sprzęgło, turbo, skrzynia). Program był szyty na miarę, modyfikowany był mój soft fabryczny, a nie gotowiec. Zresztą wykonane były nawet dwie korekty, by wszystko ładnie wygładzić. Z czystym sumieniem mogę polecić tego Tunera, a mój wykres masz nawet w galerii na ich stronie. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez KriSSo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2009 130 Km zmieni sie na 160-165 z tym ze ja wole ta nizsza wartosc albo nawet 155 km ze wzgledu na przebieg,chociaz silniczek raczysz KPIC ??!! 165KM to delikatne dlubniecie NORMALNE !! 155KM to trzeba sie troszke napocic. Co do przebiegu...ja mam 240 tys. km. i silnik ma troszke ponad 200KM i troszke ponad 400Nm i wciaz pne sie do gory wiec NIE MARUDZ, ze COS NIE TAK !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2010 Proszę o informację jaki jest najlepszy zakres obrotowy w moim pasku, kiedy uzyskuje nawyższy moment i w jakim zakresie jest najlepiej go piłować przez zmiana biegów, załóżmy ze startuje se świateł i do ilu go kręcic zeby uzyskiwac najlepsze osiągi,po wyzej jakich obrotów juz mój dieselek nie ciągnie ?i lepiej zmieniać bieg ? http://img687.imageshack.us/img687/8827/3bgmod.jpg - mod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2010 (edytowane) Z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem to powinno się jeździć od największego momentu do największej mocy Ale patrząc na ten wykres ja osobiście bym nie ciągnął więcej niż 3400 - 3600obr./min. Miałem delikatnie mocniejszego softa od Ciebie z własnej obserwacji wiem że auto potem już nie jedzie. Oddamy głos mądrzejszym Edytowane 15 Lutego 2010 przez pawel23sp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2010 patrząc na wykres ja bym latał do odcinki - wykres *mocy* nie jest płaski - to auto "przyspiesza" do końca skali obrotów... Inna sprawa, że ta krzywa jest bardzo lekko nachylona i od 3500 obr/min do 4200 to już tylko 10 koni różnicy, ale przy przyspieszeniu jest to, gdzie "trafisz" z obrotami po zmianie biegu (żeby mieć jak największą *moc* po zmianie biegu). Przy takim wykresie jak ten jakakolwiek dyskusja nie ma żadnego sensu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2010 odcinki tzn ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2010 odcinki tzn ?? 4kRPM? auto jest bardzo ładnie zestrojone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #11 Napisano 15 Lutego 2010 oki,dzieki, chciałem dla własnej informacji wiedzięc przy wyprzedzaniu do ilu go ciągnąc - dokąd idzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2010 (edytowane) tak myślę że do 4200 ,ja u siebie kręce do 4000 bo tak mam max moc Edytowane 16 Lutego 2010 przez pawelb6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2010 nie jestem pewien, ale czy przypadkiem aby stwierdzic jak krecic silnik , nie trzeba wziac pod uwage przlozen? ja zawsze ide do odcinki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #14 Napisano 18 Lutego 2010 (edytowane) Zamierzam podnieść moc w moim passku na okolice 200ps jaka mogę wsadzić turbinę, wiem wszyscy wsadzają BRD od audi, ale czy są jeszcze jakieś turbiny od seryjnych autek które pasują bez żadnych przeróbek. No i oczywiście najważniejsze pytanie czy moje sprzęgło to wytrzyma, z tego co wyczytałem na forum są kręcone prawie same AWX rzadko zdarzy się AVF który posiada większe "mocniejsze" sprzęgło. do tego będzie taki FMIC: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=344 do tego cały dolot z kwasowki i wywalenie EGRa oczywiście większe turbo nowy układ wydechowy, kata chciałbym zostawić aby na niemcowni nie stracić dowodu Edytowane 18 Lutego 2010 przez tomek1811 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #15 Napisano 18 Lutego 2010 AWX ma Tomku takie samo sprzeglo 240jak ty masz. Wstawiaj dolot z rurek z castoramy 20 dychy za metra , wtryski wyslij do cowboya zeby ci oprawki wstawil eleganckie. A czemu boisz sie tak tego BRD? tam poprostu zwyczajnie wąż się nasuwa na wylot, nie ma szybkozłączki, cos jak u mnie w ATJ. P.S nie moduj się zabardzo bo cie nie dogonię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #16 Napisano 18 Lutego 2010 Wstawiaj dolot z rurek z castoramy 20 dychy za metra , dolot już mam pochytany z Pawłem (Jarucki) wtryski wyslij do cowboya zeby ci oprawki wstawil eleganckie. wtryski zostają bo rok temu wymieniałem AR stare padły A czemu boisz sie tak tego BRD? bać to się nie boje, a zapewne będzie to BRD nie moduj się zabardzo bo cie nie dogonię no jak nic nie bede robił to mnie przegonisz a tak nie może być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #17 Napisano 18 Lutego 2010 no z takimi modami tutaj startujesz że sprzęgło to dzisiaj jeszcze wyślij do Radzikowskiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #18 Napisano 18 Lutego 2010 no z takimi modami tutaj startujesz że sprzęgło to dzisiaj jeszcze wyślij do Radzikowskiego nie no może seria wytrzyma jak nie to się wymieni na nowe, a jeśli będzie trzeba to się wyśle i Pan Radzikowski zrobi co trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #19 Napisano 18 Lutego 2010 ja u siebie ujeżdżam seryjne sprzęgło i jakoś daje radę, tyle że jest nowe, jeżeli chodzi o AVF to też jest kilka pomodzonych, np. Majcin AWX ma Tomku takie samo sprzeglo 240jak ty masz. nie wiem czy przypadkiem AWX w serii nie ma 228, nie chcę się kłucić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #20 Napisano 18 Lutego 2010 e wiem czy przypadkiem AWX w serii nie ma 228, nie chcę się kłucić no właśnie tez tak wyczytałem, i chciałbym się dowiedzieć czy to prawda i czy jest mocniejsze niż w AWX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach