Skocz do zawartości
storn

Jak podniesc moc w moim pasku 1.9TDI AVF

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Witam, Mam zamiar podniesc moc w pasku tdi avf 2001r przebieg 240tys

    eh oczytalem sie troche na forum i sie pogubilem.Za 2 tygodnie jade do DIESEL-TUNING w Brodnicy (ja z lublina wiec pare km jest) dogadalem sie z gosciem na 900zl za zmianke oprogramowania+wyhamowanie auta+zdjagnozowanie stanu silnika przed. 130 Km zmieni sie na 160-165 z tym ze ja wole ta nizsza wartosc albo nawet 155 km ze wzgledu na przebieg,chociaz silniczek cyka bez zarzutów tylko turbinka sie poci (przed zabiegiem zregeneruje turbo - 1300 zl w tym wymontowanie,zmiana ukladu smarowania turbo i servis auta,bez tego nie bede mial gwarancji)

    No i moja niewieadoma to czy po takim zabiegu musze zakladac jakiegos FMICa czy tez lepsze sprzego,bo naprawde jestem w kropce a niechce sobie zniszczyc auta.Dodam ze na wyscigi nie jezdze ani nic z tych rzeczy,czasem normalna sprawa ze trzeba przycisnac do tych 4 tys obrotow:P:P

    Za doradztwo z gory dzieki i prosze o odp od osob z praktyka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    jak dobry tuner to najpierw zdiagnozuje autko (logi dynamiczne) a potem weźmie się za robotę i zrobi program pod twój samochód no chyba że firma kogucik to wgra ci gotowca albo go wlutuje (nie polecam). Żadnego FMICa do takiej modyfikacji nie potrzebujesz, ori zda egzamin bez żadnego problemu, a sprzęgło to jak ci się nie będzie ślizgało to na razie nie na sensu wymieniać no chyba że dalej będziesz coś kombinował z większym turbo i FMIC....

     

    tak na marginesie to konie nie zabijają tak autka jak wysoki moment obrotowy nawet do 390 niutonów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2008

    nawiasem mówiąc,w golfie 4,dwa różne IC w tym samym silniku zmieniaja moc ze 130 na 150 KM;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2018

    Gdy ja szykowałem się do drogi (a też miałem kawałek - 380 km w jedną mańkę), miałem podobne rozterki. Jednak nie musisz się niczego obawiać, autko w Brodnicy będzie zrobione porządnie. Logi dynamiczne będą przed modyfikacją, ocena stanu technicznego również, będą też logi po tuningu. Jeśli będzie coś nie tak, tuner nie wykona modyfikacji, więc nie musisz się martwić, że coś Ci popsują. Natomiast jeśli w trakcie diagnostyki wyjdzie prosta usterka typu przepływomierz, będzie można wymienić na miejscu i wtedy dokonać tuningu. Zrobiłem na programie 13000 km, auto pracuje znakomicie, żadnych problemów czy nawet najmniejszych oznak nieprawidłowości czegokolwiek (sprzęgło, turbo, skrzynia). Program był szyty na miarę, modyfikowany był mój soft fabryczny, a nie gotowiec. Zresztą wykonane były nawet dwie korekty, by wszystko ładnie wygładzić. Z czystym sumieniem mogę polecić tego Tunera, a mój wykres masz nawet w galerii na ich stronie.

    Edytowane przez KriSSo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003
    130 Km zmieni sie na 160-165 z tym ze ja wole ta nizsza wartosc albo nawet 155 km ze wzgledu na przebieg,chociaz silniczek

     

     

    raczysz KPIC ??!! 165KM to delikatne dlubniecie NORMALNE !!

    155KM to trzeba sie troszke napocic. Co do przebiegu...ja mam 240 tys. km. i silnik ma troszke ponad 200KM i troszke ponad 400Nm i wciaz pne sie do gory wiec NIE MARUDZ, ze COS NIE TAK !!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Proszę o informację jaki jest najlepszy zakres obrotowy w moim pasku, kiedy uzyskuje nawyższy moment i w jakim zakresie jest najlepiej go piłować przez zmiana biegów, załóżmy ze startuje se świateł i do ilu go kręcic zeby uzyskiwac najlepsze osiągi,po wyzej jakich obrotów juz mój dieselek nie ciągnie ?i lepiej zmieniać bieg ?

    http://img687.imageshack.us/img687/8827/3bgmod.jpg - mod

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem to powinno się jeździć od największego momentu do największej mocy :confused: Ale patrząc na ten wykres ja osobiście bym nie ciągnął więcej niż 3400 - 3600obr./min. Miałem delikatnie mocniejszego softa od Ciebie z własnej obserwacji wiem że auto potem już nie jedzie. Oddamy głos mądrzejszym :)

    Edytowane przez pawel23sp

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    patrząc na wykres ja bym latał do odcinki - wykres *mocy* nie jest płaski - to auto "przyspiesza" do końca skali obrotów... Inna sprawa, że ta krzywa jest bardzo lekko nachylona i od 3500 obr/min do 4200 to już tylko 10 koni różnicy, ale przy przyspieszeniu jest to, gdzie "trafisz" z obrotami po zmianie biegu (żeby mieć jak największą *moc* po zmianie biegu). Przy takim wykresie jak ten jakakolwiek dyskusja nie ma żadnego sensu... :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    odcinki tzn ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003
    odcinki tzn ??

    4kRPM?

    auto jest bardzo ładnie zestrojone...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    oki,dzieki, chciałem dla własnej informacji wiedzięc przy wyprzedzaniu do ilu go ciągnąc - dokąd idzie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    tak myślę że do 4200 ,ja u siebie kręce do 4000 bo tak mam max moc

    Edytowane przez pawelb6

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 TD 80KM (RA)
    Rok prod: 1978

    nie jestem pewien, ale czy przypadkiem aby stwierdzic jak krecic silnik , nie trzeba wziac pod uwage przlozen?

     

    ja zawsze ide do odcinki :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013

    Zamierzam podnieść moc w moim passku na okolice 200ps jaka mogę wsadzić turbinę, wiem wszyscy wsadzają BRD od audi, ale czy są jeszcze jakieś turbiny od seryjnych autek które pasują bez żadnych przeróbek. No i oczywiście najważniejsze pytanie czy moje sprzęgło to wytrzyma, z tego co wyczytałem na forum są kręcone prawie same AWX rzadko zdarzy się AVF który posiada większe "mocniejsze" sprzęgło.

    do tego będzie taki FMIC:

    http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=344

    do tego cały dolot z kwasowki i wywalenie EGRa

    oczywiście większe turbo

    nowy układ wydechowy, kata chciałbym zostawić aby na niemcowni nie stracić dowodu

    Edytowane przez tomek1811

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2008

    AWX ma Tomku takie samo sprzeglo 240jak ty masz.

    Wstawiaj dolot z rurek z castoramy 20 dychy za metra :D, wtryski wyslij do cowboya zeby ci oprawki wstawil eleganckie.

    A czemu boisz sie tak tego BRD? tam poprostu zwyczajnie wąż się nasuwa na wylot, nie ma szybkozłączki, cos jak u mnie w ATJ.

     

    P.S

    nie moduj się zabardzo bo cie nie dogonię ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    Wstawiaj dolot z rurek z castoramy 20 dychy za metra ,

    dolot już mam pochytany z Pawłem (Jarucki)

    wtryski wyslij do cowboya zeby ci oprawki wstawil eleganckie.

    wtryski zostają bo rok temu wymieniałem AR stare padły

    A czemu boisz sie tak tego BRD?

    bać to się nie boje, a zapewne będzie to BRD :D

    nie moduj się zabardzo bo cie nie dogonię

    no jak nic nie bede robił to mnie przegonisz a tak nie może być:rotfl:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2008

    no z takimi modami tutaj startujesz że sprzęgło to dzisiaj jeszcze wyślij do Radzikowskiego :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    no z takimi modami tutaj startujesz że sprzęgło to dzisiaj jeszcze wyślij do Radzikowskiego

    nie no może seria wytrzyma jak nie to się wymieni na nowe, a jeśli będzie trzeba to się wyśle i Pan Radzikowski zrobi co trzeba :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    ja u siebie ujeżdżam seryjne sprzęgło i jakoś daje radę, tyle że jest nowe,

    jeżeli chodzi o AVF to też jest kilka pomodzonych, np. Majcin

     

    AWX ma Tomku takie samo sprzeglo 240jak ty masz.

     

    nie wiem czy przypadkiem AWX w serii nie ma 228, nie chcę się kłucić

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    e wiem czy przypadkiem AWX w serii nie ma 228, nie chcę się kłucić

    no właśnie tez tak wyczytałem, i chciałbym się dowiedzieć czy to prawda i czy jest mocniejsze niż w AWX

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności