Skocz do zawartości
vario2g

Wymiana amortyzatorów -tył

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Przymierzam się do wymiany amorków z tyłu ,podpowiedzcie mi jak zabrać się do zdjęcia bocznej tapicerki bagażnika żeby niczego nie pourywać:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj,chyba musisz zdjąć zewnętrzny kawałek oparcia,a nie grzebać w bagażniku!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Przymierzam się do wymiany amorków z tyłu ,podpowiedzcie mi jak zabrać się do zdjęcia bocznej tapicerki bagażnika żeby niczego nie pourywać:638:

 

A po co chcesz zdejmować tapicerkę bagażnika?:confused:Przecież amortyzator z tyłu jest przykręcony dwoma śrubami od zewnątrz do nadkola (są tam otwory gwintowane)od strony koła.Zobacz na rys. - śruby są widoczne.

 

b5mocowanieamorkaty.th.png

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jurek wybawco,ale człowiek ma krótką pamięć!;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno o czym należy pamiętać to żeby na końcu dokręcać wszystkie śruby kiedy zawieszenie jest w pozycji jak do jazdy a nie kiedy samochód jest podniesiony go góry..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,myslałem ze jest zamocowany tradycyjnie od góry.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłącze sie do tematu.

Mam jedno pytanko?

Od kilku dni zauważyłem że mój passat "głośniej" odczuwa dziury w jezdni. Takie głuche dzwieki.Wyraźnie to słychac jak jade brukowana drogą. Dochodzą najprawdopodobniej z przodu z prawego koła. Czy to oznakaze amortyzatory sie skończyły albo śprężyny wymagaja wymiany. A może drążki przy zawieszeniu.A może zupełnie co innego. Napewno podjade na stacje diagnostyczną i sprawdze na trzepakach. Ale wskazówki od kolegów mile widziane.. Bo nic tak nie uczy jak samo życie i i własna praktyka. Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy naszym zawieszeniu to może być wszystko. Począwszy od końcówek drążków, poprzez amorki, skończywszy na którymś wahaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napewno podjade na stacje diagnostyczną i sprawdze na trzepakach.

 

I jeśli jest to dopiero minimalny luz to nic na trzepakach nie znajdą.. to zawieszenie jak zaczyna się zużywać to trzeba by całe rozkręcić żeby znaleźć przyczynę. Mam tak właśnie sam teraz... słychać coś lekko z prawej strony, byłem już na stacji 2 razy i nic. Po prostu trzeba będzie wymienić cały komplet niedługo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy naszym zawieszeniu to może być wszystko. Począwszy od końcówek drążków, poprzez amorki, skończywszy na którymś wahaczu.

 

SWIETE SLOWA swiete !!

 

ja bym jeszcze, ze swojego doswiadczenia dorzucil PLASTKI !! wszechobecne i wszech klekoczace !!

 

truu truuu....:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazało się że górny wahacz z prawej strony już nie pracuje jak powinien. znajomy ze stacji diagnostycznej naprawde sumiennie mi to sprawdził. Koszt to dobra połówka i gril po pracy:):). I wiem już wszystko. Dziękuje kolegom za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim zabierającym się za wymianę tylnych amorków, ze szczerego serca doradzam zabezpieczenie się w klucze 16 ( dwie sztuki, najlepiej oczkowe ). Jest to rzadko spotykany rozmiar więc lepiej sprawdzić czy go posiadamy wcześniej, aby potem nie biegać po sklepach gdy auto będzie podniesione na lewarku, a my wystrojeni w robocze ciuchy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkim zabierającym się za wymianę tylnych amorków, ze szczerego serca doradzam zabezpieczenie się w klucze 16

 

Racja... bez jednej płaskiej 16 się nie obejdzie.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52215

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

a czy po wymianie amortyzatorów z tyłu trzeba robić geometrie czy nie jest to konieczne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy po wymianie amortyzatorów z tyłu trzeba robić geometrie czy nie jest to konieczne??

Nie trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam już amory z tyłu zdjęte, jednak nie mogę poradzić sobie z górną głowicą, nie wiem, czy one się aż tak za......, czy są może skręcane(choć w to wątpię, stawiam, na zapieczone) niech ktoś poradzi jak je zdjąć. W ostateczności będę musiał kupić górne mocowanie amorków nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mogę poradzić sobie z górną głowicą, nie wiem, czy one się aż tak za......,

 

Norma. Najlepiej na prasę z amorkiem a jak nie to odciąć poduszkę od tłoczyska, wsadzić w imadło i próbować młotkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności