Gość marcelix Zgłoś #21 Napisano 29 Kwietnia 2009 Mam pytanie czy ktos zamienial z tylu na przod lekko pozabkowane opony:jakie efekty (pewnie drzenie kirownicy i szum) Trzymaj je lepiej na tyle. efekt nieporównywalnie łagodniejszy niż jakbyś złożył je na przód bo odgłos jest jakby poszły łożyska piasty, a gdy założysz je na przód to dochodzi do tego jeszcze efekt dźwiękowy jakby poszedł wałek główny w skrzyni biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiking Zgłoś #22 Napisano 29 Kwietnia 2009 Nigdy tak nie rób, wyząbkowane opony to szmelc i przez nie możesz rozwalić przednie zawieszenie, a komfort jazdy na pewno się pogorszy (drgania na kierownicy, głośna jazda itp.). Sprawdź tylne zawieszenie zanim założysz nowe opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcelix Zgłoś #23 Napisano 29 Kwietnia 2009 Nigdy tak nie rób, wyząbkowane opony to szmelc i przez nie możesz rozwalić przednie zawieszenie, a komfort jazdy na pewno się pogorszy (drgania na kierownicy, głośna jazda itp.). Sprawdź tylne zawieszenie zanim założysz nowe opony. Niby mówi się że nie wpływa to na bezpieczeństwo - ale racja zawieszka to podstawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcar Zgłoś #24 Napisano 11 Września 2011 Koledzy założyłem nowe opony PIRELLI P7 cinturato - wg testów jedne z najlepszych w tym roku na rynku. Niestety przy szybkości 30-50 km strasznie tył szumi, potem wszystko ustaje. Macie jakąś rade? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarkret Zgłoś #25 Napisano 11 Września 2011 :kumpleWitam Koledzy ja też miałem problem z tym szumem z tyłu okazało się że mam piasty do wymiany. Po wymianie przestało szumieć, a co do piast to radze orginał bo kolega założył coś innego i po 20tyś to samo szumią. A z oponami DUNLOPA (asymetryczne nie kierunkowe) NIE mam problemu, ponieważ co 5 - 10 tyś zmieniam je lewy przód na prawy tył a prawy tył na lewy przód i tak z drugą stroną. :dobrzePOZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcar Zgłoś #26 Napisano 12 Września 2011 dzisiaj dałem auto na podnośnik i nic po kręceniu kołami nie ma żadnych dzwięków, juz sam nie wiem czy te opony maja tendencje do szumienia. Co dziwne jest na nich ikonka że są ciche......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedal Zgłoś #27 Napisano 12 Września 2011 "Oponiarze" twierdzą, że to standard w Passacie B6 kombi i Oplu Vectrze C kombi - ponoć mają za lekkie tyły. Dodatkowo sprzyja im nawet lekkie zużycie amortyzatorów. Zalecają regularną wymianę opon na krzyż lp na pt itp. Co do opon Dunlopa high perf. to super ekstra opony, jedna wada to bardzo szybko się kończą i są podatne na ząbkowanie - nie udało mi się jeszcze pojeździć dłużej niż 2 sezony. Ale coś za coś. ps. szybkie zużycie opon i podatność na ząbkowanie do "wada" wszystkich opon HP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcar Zgłoś #28 Napisano 12 Września 2011 mam sedana - a po drugie bridgestone które wyjeździłem były cichutkie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #29 Napisano 12 Września 2011 Bardzo dużo samochodów kombi, jeśli jeżdżą głównie na pusto ma problem ząbkowania tylnych opon. Jeszcze jak moja Mama jeździła Focusem kombi to poząbkowało jej opony. Też była pewna, że to zawieszenie, geometria... Nic z tych rzeczy. Kilku mechaników jej powiedziało, że to niestety jest normalne przy nieobciążonych kombi. Dlatego polecana jest właśnie sezonowa zamiana opon miejscami. Po prostu zawieszenia nadwozi kombi się minimalnie różnią od sedanów, hatchbacków itp. Są przystosowane do większych obciążeń, a gdy ich nie dostają to właśnie zaczyna się ząbkowanie opon. Taki sam problem jest w Oplu Vectra B, Fordzie Mondeo i kilku markach japońskich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomi_ Zgłoś #30 Napisano 13 Września 2011 Założyłem kiedyś wyząbkowane tylne opony na przód licząc że się dotrą. Po założeniu na przód hałas był dużo bardziej odczuwalny. Specjalnie ruszałem "paląc gumy" aby opona się wyrównała. Trochę to pomogło ale niezbyt dużo. Hałas był dalej, najbardziej odczuwalny w zakresie prędkości 80-140km/h. Sądziłem, że ząbkowanie tylnych opon to efekt wożenia pustego bagażnika (kombi) i założyłem na tył nowe opony i to był błąd. Po 10kkm nowe opony już miały ząbki mimo iż potem bardzo często jeździłem z załadowanym bagażnikiem (nie żeby specjalnie). Winna była chyba więc geometria ale w międzyczasie sprzedałem auto i nie sprawdziłem tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #31 Napisano 13 Września 2011 W Mondeo Kombi 2006 wyząbkowałem opony w 40 000 km - tylne oczywiście. jeździłem w 90% sam i miałem tendencje że wolałem twardo, więc pompowałem po 2.6 bara do tyłu. Kombi ma twardsze zawieszenie, jazda odciążonym samochodem + ciśnienie zrobiły swoje. Huczenie było takie, że wydawało się jak by faktycznie oba tylne łożyska trafił szlak. Więc jak już ktoś jeździ kombi na pusto to z najniższym możliwym ciśnieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #32 Napisano 14 Września 2011 Mam ten sam problem w sedanie na oponach 215/55 r16 Michelin Primacy XL, jednak na zimowych Dunlopach M3 205/55 r16 problemu nie ma, obecnie letnie to P6 215/60 r16 szumu brak z ząbkowaniem mało przejechałem, stosuję mniejsze ciśnienie max 2,3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #33 Napisano 14 Września 2011 Podobno Pirelli i Kleber są mało podatne na ząbkowanie. Nie przesadzać z ciśnieniem i będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal83 Zgłoś #34 Napisano 17 Września 2011 witam tez mi zabkuje tyl w moim kombi. jade w nastepnym tygodniu na geometrie. i zobacze co bedzie sie dziac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomi_ Zgłoś #35 Napisano 30 Września 2011 I co? Geometra wykazała jakieś złe ustawienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #36 Napisano 30 Września 2011 Dobrze, że taki temat wypłynął, bo miałem ja o tym pisać. Mam kombi i mam wyząbkowane opony. Tak mi przynajmniej powiedzieli w serwisie oponiarskim. W ASO sprawdzali mi geometrię, cały układ jezdny, wszystko jest ok. Powiedzieli natomiast, że producent zastrzega sobie możliwość ząbkowania opon w samochodzie kombi z wielowahaczowym zawiasem, szczególnie takim, który jeździ na pusto. Tylko teraz tak. W moim przypadku opony nie wyją z tyłu. U mnie hałas dochodzi ewidentnie z przodu i to nie jest takie jednostajne wycie, tylko takie dudnienie, którego częstotliwość zmienia się wraz z prędkością. Wiecie, takie dum, dum, dum, dum, dum... Bardziej słyszalne jest jak wsiądę rano do samochodu, jak postoi przez noc. Tak, jakby się opona ugniatała w tym miejscu, gdzie stoi i potem telepie, jakby jajowata była. Drgań na kierownicy nie ma, samochodu nie ściąga, jedynie to dudnienie przenosi się na podłogę. Tak, że je czuć pod piętą. Z czasem, jak samochód się rozjeździ, efekt słabnie, ale nie zanika całkowicie. Fabrycznie w samochodzie były jakieś Dunlopy, cośtam, nie pamiętam jakie. I też zaczęły w pewnym momencie dudnić. Tylko wtedy to było czuć delikatne drganie kierownicy. W tym roku na wiosnę, jak zmieniałem koła z zimowych na letnie przez przypadek założyli mi koła od Paska ojca (sedana). Ten sam rozmiar, taka sama felga (dlatego się pomylili), tylko Pirelli (też miał je fabrycznie w swoim samochodzie). A że jego samochód miał iść na dniach do sprzedania, jego kapcie były w lepszym stanie, miały mniej nalatane, to już zostały u mnie (a do żyda jego auto poszło z moimi kołami). W każdym razie przez chwilę miałem spokój, było cicho. Ale jakiś czas temu znowu zacząłem słyszeć dudnienie. I teraz nie wiem, co robić. Już dojeżdżę do zimy i zaobserwuję, co się będzie działo na zimowych kołach (mam Vredsteiny jakieś). W zeszłym sezonie nie zauważyłem nic niepokojącego, ale może nie zwracałem uwagi. W tym roku przypilnuję. No ale dobra, zima minie, trzeba będzie zmienić kapcie, i teraz co? Kupować nowe, żeby znowu zaczęły dudnić? Czy może jeździć dalej na tych, skoro już i tak dudnią. Czy można jeszcze coś zrobić, żeby zdiagnozować problem? Ja rozumiem, że opony mogą się w kombi ząbkować, ale wyząbkowane opony inaczej hałasują niż u mnie. Czy to jest na pewno wina poząbkowania, czy może one są powybijane jakoś, że dudnią, jak by kartofle były? Miał ktoś z Was do czynienia z czymś takim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #37 Napisano 30 Września 2011 A masz pewność, że gumiarz mam jakiś system zakładania kół, tzn że tylne opony zawsze były z tyłu, a przednie z przodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #38 Napisano 30 Września 2011 Hmm... No pewności nie mam, ale koła są oznaczane przy zdejmowaniu. Tylko wiesz, to dudnienie nie zaczęło się od razu po zmianie, tylko po jakimś czasie. Jak by wyząbkowane tylne koła założyli na przód, to bym od razu słyszał, że coś jest nie tak. Poza tym na wiosnę miałem założone koła z sedana, w którym żadne hałasy się nie dobywały z kół. To się zaczęło po jakimś czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #39 Napisano 30 Września 2011 U mnie przez lato 2010 wyząbkowała się tylna lewa opona. W lecie 2011 zastąpiła ją lewa przednia z sezonu 2010. Jak na razie jest cisza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #40 Napisano 1 Października 2011 witam tez mi zabkuje tyl w moim kombi. jade w nastepnym tygodniu na geometrie. i zobacze co bedzie sie dziac. kupiłem 2 lata temu komplet opon pirelli p7, po około 30 tys km tył był wyząbkowany. Z tego co zauważyłem na zimowych michelinach nie ma tego problemu. Ponoć ostrzejsza jazda po zakrętach pomaga utrzymać tylne opony w odpowiedniej kondycji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach