Skocz do zawartości
Gość LePeK

Problemy z dieselkiem 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość LePeK

Przede wszystkim chciałbym, jako świeżo upieczony posiadacz Passata powitać wszystkich forumowiczów.

 

Swojego pasia nabyłem w niedzielę. Jest to pierwszy diesel jakiego posiadałem.Mam z nim kilka problemów:

- w okolicach turbiny na wysokich obrotach (ok. 4500 RPM) trochę się dymi jakby z pod kolektora jakiegoś;

- gdy włączam światła, radio lub jakie kolwiek inne urządzenie pobierające prąd wzrasta wskazanie temperatury na wskaźniku (pokazuje 110 stopni ale sie nic nie gotuje - chyba wskaźnik oszukuje);

- oprócz tego non-stop miga mi lampka od temp. silnika;

- za to lampka od ładowania akumulatora nie zapala się w ogóle (nawet po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon"), akumulator siedzi 86 Ah (nie za duży?);

- silnik na wolnych obrotach jakoś tak dziwnie pracuje, z takim cyklicznym warknięciem;

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
86 Ah (nie za duży?);

Powinien być 63 Ah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- w okolicach turbiny na wysokich obrotach (ok. 4500 RPM) trochę się dymi jakby z pod kolektora jakiegoś

 

Byc moze rozdarl sie lacznik elastyczny rury wydechowej tuz za turbina.

 

gdy włączam światła, radio lub jakie kolwiek inne urządzenie pobierające prąd wzrasta wskazanie temperatury na wskaźniku (pokazuje 110 stopni ale sie nic nie gotuje - chyba wskaźnik oszukuje);

 

Jak masz MFA to zobacz temp. oleju. Moze sie gotowac bo wyglada, ze masz za malo plynu w ukl. chlodzenia (patrz kontrolka od plyny chlod.)

 

- oprócz tego non-stop miga mi lampka od temp. silnika;

Za malo plynu w ukl. chlodzenia.

 

- za to lampka od ładowania akumulatora nie zapala się w ogóle (nawet po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon"), akumulator siedzi 86 Ah (nie za duży?);

 

Pewnie kontrolka. Co do akumulatora to jest OK, wazne aby mial sile pozadnie krecic.

 

- silnik na wolnych obrotach jakoś tak dziwnie pracuje, z takim cyklicznym warknięciem;

 

Moze zly kat wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LePeK

Wielkie dzięki za odpowiedzi!

Samochodzik w przyszłym tygodniu idzie do mechanika (chyba coś nie tak z pompą wtryskową).

- Co do tego łącznika elastycznego to możliwe bo oprócz tego, że dymi to w środku czuć spaliny (o mały włos się nie zatrułem :niepewny: )

- A jeśli chodzi o migającą kontrolkę temp. silnika to chyba coś nie tak z którymś czujnikiem (płynu w ukł. chłodzenia jest max.)

- Wydaje mi się, że ten wskaźnik temperatury oszukuje bo jest jakieś zwarcie i opór w instalacji elektrycznej rośnie (wskazanie temperatury rośnie tylko jak zapale światła a wtedy nawet podświetlenie zegarów i deski rozdzielczej mi przygasa, a poza tym gdy wskazało mi 120 stopni to sie zatrzymałem, macha do góry i odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego, a tam tylko małe syknięcie, takie chyba normalne ciśnienie, i zero gotowania się czegokolwiek).

- Kolejny problem to nie wyłączająca się pompka od centralnego zamka (nie działa mi czujnik otwarcia drzwi kierowcy - ten "pipek" od zapalania oświetlenia wewnętrznego - może to ma jakiś związek z tym?)

Wydaje mi się, że wyczerpująco opisałem występujące usterki.

Proszę o odpowiedzi i pomoc.

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LePeK

Czy nikt nie jest w stanie mi pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, nie poganiaj użytkowników - być może akurat nikt z odpowiednią wiedzą nie zdążył przeczytać tego tematu... Cierpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Damian

u mnie tez migała kontrolka od temperatury..płyn był ok, wymieniłem czujnik i nadal to samo. Będąc u elektryka po wyjęciu licznika okazało się, że jest coś zwalone w układzie scalonym (na tej zielonej płytce :P) i trzeba wymieniać cały licznik (wszystkie zegary itd.) bo ten układ jest nie do dostania czy coś, więc wyciagnął mi kontrolkę bo migając denerwowała :D Tak więc od tamtej pory mam tylko wskaźnik temperatury..a co do tych spalin to u mnie tez je czasami czuć w środku (moze jakas wada fabryczna :looka: ) :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam . wszystkie połączenia lutowane na płytce wskażników przelutuj jeszcze raz -u mnie pomoglo- i wskażniki wskazują prawidłowo.możliwe że samochód jest po wypadkowy i blacharze poniszczyli instalacje elek.sprawdż wszystkie przewody masowe .z lewej strony pod deską chyba jest jedno ze złączy z przew.masowymi możesz sprawdzic czy żaden nie wyszedł ze złącza .pewnie masz jakieś uszkodzenia samych tylko przewodów elekt. i raczej to dokladnie sprawdż .powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LePeK

Witam!

Dzięki za podpowiedzi. Tak właśnie mi się wydawało, że mi gdzieś do masy nie styka.

Muszę zaprowadzić passka do elektryka to mi posprawdza co i jak, albo sam z tym powalczę.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do tych spalin to u mnie tez je czasami czuć w środku (moze jakas wada fabryczna :looka: ) :]

Nieee... Za taką "wadę fabryczną" to by chyba kogoś zamknęli... U mnie spaliny czuć było w środku szczególnie na postoju (np. na światłach) i przy włączonej dmuchawie. Po wymianie wspomnianego łącznika elastycznego problem się skończył. Dodatkowo jak ten łącznik jest uszkodzony, to przeważnie jest głośniej, co dość oczywiste. Ale spaliny mogą zasuwać też z jakichś uszczelek spod kolektora wydechowego itp. W każdym razie na pewno to nie jest norma - miejsce usuwania spalin to rura tłumika końcowego i nigdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LePeK

Witam!

- Łącznik elastyczny wydechu tuż za turbiną wymieniony - nie śmierdzi już spalinami i chodzi ciszej.

- Wszystkie kable masowe i plusowe i wszystkie złączki potraktowane elektrosolem - a problem zlokalizowany dopiero po całej operacji pryskania wszystkiego wyżej wymienionym. Otóż problemem była luźna klema "-" - wskaźnik temperatury już nie szaleje ale dioda dalej miga.

- Dioda od ładowania dalej się nie zapala przed uruchomieniem samochodu.

- Pojawił się nowy problem a mianowicie chyba mam zepsuty termowłącznik wentylatora chłodnicy bo wentylator włącza się dopiero przy ok. 100 stopniach i (tak mi się wydaje) działa tylko drugi bieg tzn. kręci się bardzo szybko. Czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda praca wentylatora na pierwszym biegu? Chciałbym się też dowiedzieć jakiej firmy termowłącznik (i oczywiście za ile) będzie odpowiedni?

Proszę o odpowiedzi.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LePeK

Witam

Namierzyłem problem z migającą kontrolką temperatury wody i nie zapalającą się kontrolką ładowania: coś nie styka w wiązce kabli idących do licznika. Jak poruszam tą wiązką to kontrolka temp. gaśnie a kontrolka od ładowania się zapala (oczywiście tylko jak silnik nie chodzi). Czasami potrafi też poszaleć wskaźnik temperatury jakby jakieś zwarcie się robiło.

Co z tym zrobić? Elektrosol nie pomaga.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Passata od 6 lat i takie problemy co opisujecie tu to pestka w sumie passat i tak z większością sobie radzi . Ale jak mam juz tych problemów 3 razy więcej to juz zaczyna powoli co nieco wkurzać. Elektryka szwankuje ale jakoś sobie radzi jeszcze ale najgorzej spaliny i wycieki nie wiadomo skąd.. może ktoś wie coś więcej na temat Passata i patentów pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności