Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

a czy ja napisałem że jest różnica ? :D

shell był przed programem, motul jest po :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej VW passat 1.9 TDi 1999r AFN - Dzisiaj, 13:08

Witam panowie mam pytanie do was odnosnie oleju w aucie ,mianowice chodzi mi o to ,ze bede teraz wymienial olej zakupilem valvolaine 5/30.bańka 4 litrowa ,ale rzecz jest w tym ,iz wczesniej jezdzilem na takim samym oleju tyle ze long life.Z tego co sie orientuje to do smaochodu wchodzi4.5 litrów oleju.Wiec moje pytanie polega na tym czy moge zrobic tak ,ze wleje te 4 litry a te 0,5 litra moge dolac long life to co mi zostalo z poprzedniej banki?Generalnie parametry ma te same 5 na 30.

Z góry dziekuje za rady pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lejej są mieszalne ale nie zaleca producent :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam Motul 5w40 do TDI i wymiana co 10.000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość camillo8

Ja leję Mobil Turbodiesel 10w40. Wszystko ładnie cyka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do samochodu z turbiną leje sie pelen syntetyk 5w a nie 10w.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zalałem teraz syntetyk Valvoline dura blend 5W40 i jest narazie bardzo fajnie słychac pracę..

wczesniej lany Mobil 1 syst S special V extreme preformance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek30

Witam mam do was pytanko mam paska 1.9 tdi awx 130 i nie wiem jaki olej mam do niego wybrać. Od kiedy ja go mam stosuje w nim olej 10w na 40 castrol magnatek disel i jestem zadowolony wymieniałem go już 6 razy i od wymiany do wymiany praktycznie nic oleju mi nie wziął. Rok temu w servisie zalali mi go olejem 5w na 40.Po przejechaniu 4 tysięcy kilometrów sprawdziłem stan oleju ,szabelka ledwo dotykała olej ,szybko powróciłem do starego oleju Mam teraz do was prośbę o pomoc czy, mam jeżdzić na tym oleju czy ,zastosować coś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanie, mianowicie wymiana oleju nagli, dotychczas uzywalem oleju Valvoline Max Life Diesel 10W-40 i wszystko gra, nic nie schodzi ze stanu. Niestety przebywam w Irlandii i nie moge tu znalezc tego oleju. Generalnie Valvoline jest do dostania ale ten DuraBlend czy jakos tak. Sprzedawcy twierdza ze te oleje sa z przeznaczeniem do diesla i benzyny. Na rynku dostepny jest takze dobry olej Liqui Moly lecz nawet na stronei producenta oleje te wystepuja jako z przeznaczeniem do diesla i benzyny. Czy te oleje naprawde sprawdzaja sie w obu silnikach czy szukac oleju typowego dla diesla bo juz mam metlik w glowie.

Sorry za wywody ale chcialem naswietlic sprawe, prosze o jakies podpowiedzi. pozdrawiam

 

Nikt nie ma zdania na temat oleju??

Edytowane przez patryk1120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie

 

Jestem tutaj pierwszy raz więc się przywitam WITAJCIE.

 

A teraz do tematu

 

Niedawno zakupiłem Passata. Samochód ma najechane 175k, skrzynia automat tiptronic. Olej musze wymienić jak najszybciej ponieważ nie wiem jaki był wcześniej lany oraz ile jeszcze na tym moge pojeździć. Wczoraj wymieniałem rozrząd w serwisie VW w Poznaniu i serwisant mówił mi iż olej jest w niezłej kondycji, ale ja się uparłem iż wymienię go teraz by wiedzieć co mam.

 

Chciałbym uzyskać od Was nastepujące informacje:

1. Zdecydowałem się na Mobil 1 (opinie sugerują iż jest on całkiem rozsądny)

2. Jeśli Mobil to mineralny, semisyntetyk czy może syntetyk

3. Jaki konkretny model oleju polecacie (specyfikacja)

4. Czy warto kupowac filtry w salonie VW (wszystkie większe naprawy jak rozrząd czy klocki naprawiam w serwisie VW)

 

Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę o sugestje.

 

Dziękuję oraz pozdrawiam bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 - Twój wybór.

Ad. 2 i 3 - wszystko masz w pierwszym poście.

Ad. 4 - podzwoń po sklepach motoryzacyjnych lub napisz PW do elemenateura i porównaj ceny filtrów Knechta czy Manna z cenami w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość niko73

Jeżdzę już 8 lat paskiem (od nowego)1.9 TDI B5 FL 130 KM z 2002 r. 4 lata pracowałem w Wesstergrundzie do pracy dziennie robiłem ok. 250 km.

Od początku był zalany Castrol 5W40, od roku zalewam Castrol 5w30 Edge ze specyfikacją VW do pompowtryskiwaczy. Wymiana regularnie co 9-10 tyś. choć producent mówi że mozna i co 15 tys. Dolewka 0,4-0,5 l od wymiany do wymiany. Obecnie na zegarze stan 288 tyś.Zero jakichkolwiek napraw turbiny ( raz czyszczona).Oby tak dalej....

Edytowane przez niko73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od kiedy ja go mam stosuje w nim olej 10w na 40 castrol magnatek disel i jestem zadowolony wymieniałem go już 6 razy

Oczywiście parametry tego oleju były zgodne ze specyfikacją wymagań dla twojego silnika i spełniały między innymi normę 505.01 - dla PD (pompowtryski). Ten olej który stosowałeś to półsyntetyk - nie za dobry do Twojego silnika (turbiny).

Rok temu w servisie zalali mi go olejem 5w na 40.Po przejechaniu 4 tysięcy kilometrów sprawdziłem stan oleju ,szabelka ledwo dotykała olej

Bardzo dziwne ale:

1. Olej 5W/40 (ten który zalali Ci w service) jest rzadszy od stosowanego wcześniej, więc stąd może go wiecej "wziął" ale nie tyle. To generalnie za dużo - ubylo ci jakieś 1,5 litra. Dziwne - bo powinna Ci się włączyć wcześniej żółta ostrzegawcza kontrolka od poziomu oleju. Sprawdź przy okazji ten czujnik od poziomu oleju.

2. Sprawdź dobrze - może masz gdzieś wyciek.

3. Jeśli nie jest to wyciek to masz problem. Przyczynę tak znacznego ubytku oleju musisz znaleźć. Jeśli oleju nie gubisz, to silnik musi go spalać. Obserwuj czy przy dodawaniu gazu nie kopci "niebieskawymi spalinami". Jeśli tak - to trzeba szukać. Winnym może tu być turbina która "puszcza" ci olej po stronie gorącej. Przyczyną mogą być padnięte uszczelnenia w turbinie. A tak po prawdzie to olej który wcześniej lałeś (10W/40) nie jest dobry dla twojego silnika - szczególnie dla turbiny - stad ewentualne problemy - choć nie koniecznie.

szybko powróciłem do starego oleju

Na "starym oleju" - 10W/40 nie masz ubytków???????

Mam teraz do was prośbę o pomoc czy, mam jeżdzić na tym oleju czy ,zastosować coś innego

Na tak postawione pytanie nikt Ci nie odpowie - w aspekcie Twoich problemów (ubytków oleju). Nie piszesz ile silnik ma przebiegu - bo to ma znaczenie w kontekście Twoich problemów.

Dla Twojego silnika prawidlowy olej to: 5W/40 lub 5W/30 z normą 505.01 (wyraźnie wypisaną na opakowaniu) W service taki olej Ci wlali bo taki zaleca producent samochodu. Decyzję musisz podjąć sam! Ale wcześniej znajdź problem ubytku oleju.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moim zdaniem motul
motul jest najlepszym olejem zawsze jak rozbieram silniki po castrol`u wygląda to źle ... ale co szkoła to inne teorie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przejechalem juz 45tys i wlewam castrola 505.01 0W-40 zmieniam co 15 tyz i nigdy jeszcze nie musiałem dolewac nawet setki oleju z gory polecam ten olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

QUANTUM PLATINUM 5W-40 502 00/505 00/505 01 czy ktoś lał taki olej, i co to za olej?

Mechanik który mi zalał do b5 i b6 powiedział że leją go w serwisach vw (mieszkam w ANGLI)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam Motul 5w40 do TDI :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja w moim pasku leje teraz

Mobil Super 1000 x1 Diesel 15W40 Multigrade

ma normę 505.00

dobry leje czy nie ?

Wcześnie był podobny tylko nie super tylko ten zwykły tez 15W40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. ja u siebie w pasku leje Castrol EDGE Turbo Diesel i już wymieniałem dwa razy i jest wszystko ok. Wymieniam co 10 tys i na "miarce" ucieka ok połowę stanu. Silnik ładnie pracuje i jest wszystko ok. :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności