fenomen2 Zgłoś #401 Napisano 18 Stycznia 2011 Nie poradzę ci czy ten CASTROL jest dobry ale może powiem tyle że też przeszedłem z MOTUL tyle że na LOTOS i nie widzę najmniejszej różnicy między nimi. MOTUL przecież jest tutaj przez elemenateura sprzedawany więc dostęp masz. A jak chcesz przejść na inny z innych powodów jak ja to CASTROL nie jest zły. A co do częstotliwości zmian oleju to ja na twoim miejscu przeszedł bym na co 15 tyś km i nie chodzi o przebieg ale częstsza wymiana oleju lepiej mu zrobi niż jakiś boski olej zmieniany co 30 tys km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #402 Napisano 18 Stycznia 2011 Chodzi o to ,że jestem w IE a nie Polsce więc przesyłka oleju była by zbyt droga także u mnie w mieście mam tylko castrola lub jakieś inne kiepskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #403 Napisano 19 Stycznia 2011 Ja na twoim miejscu zostałbym przy tym castrolu, jedynie okresy wymian skrócił do 15 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #404 Napisano 19 Stycznia 2011 autopsja. trzeba porozmawiać np z taksówkarzami ze Szczecina, żaden z nich nie jeździ na oleju z polskiej sieci dystrybucyjnej. swego czasu, podczas studiów jeszcze, robiliśmy w laboratorium badanie jakości olejów silnikowych. oczywiście wszystkie parametry olejów "naszych" spełniały normy, jednak oleje zza miedzy znacznie je przewyższały. mowa tu o olejach nowych. po kilkutysięcznych przebiegach różnica była jeszcze bardziej widoczna. opracowania tego tematu niestety nigdzie nie znajdziesz z prostego powodu. w interesie firm petrochemicznych jest to, byśmy kupowali to co one chcą nam sprzedać.to że rynek niemiecki jest bardzo wymagający to chyba wszystkim wiadomo, w związku z tym różnice muszą być. tak jak pisałem, sprawa dotyczy także paliw silnikowych, proszków do prania, płynów do płukania tkanin, oprysków ogrodniczych/rolniczych, a nawet głupich cukierków żelków. każdy kto mieszka przy niemieckiej granicy wie o czym mówię. moja praca dotyczyła ogólnie olejów i paliw silnikowych, jednak z racji kierunku dyplomowania miałem możliwość naprawdę dokładnego badania tych produktów. czy spotkałeś się może z tym, że ktoś kto sprowadza auta z zachodu mówi, że na zachodnich paliwach silniki lepiej pracują i mniej palą? jak pisałem, opracowań tego tematu nie ma i nie będzie. kwestia tylko praktyki. pozdrawiam Dokladnie, i wszystko w temacie.Mieszkalem troszke w szczecinie a moja mama jest ze szklarskiej poreby (przeciwna strona) i tu i tu wiekszosc woli jechac do niemiec po chemie oleje i paliwo niz kupowac w pl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #405 Napisano 19 Stycznia 2011 devil-80 to jak nie ma wyjścia to zalej mu tego CASTROLA przecież nic mu nie będzie:dobrze stavros to że jeżdżą po zakupy do Niemiec nie znaczy że tam mają lepsze a tylko udowadnia że ludzie ci mają po prostu utarty stereotyp że nasze jest dziadowskie a zachodnie fantastyczne. A co w takim razie powiedzieć o Niemcach którzy robią zakupy w Polsce??Jest wiele przykładów na to że jest zupełnie odwrotnie choć akurat co do chemii typu proszki to nie wiem, to w takim razie wychodzi na to że Niemcy są narodem wybranym bo Brytyjczycy mają takie same jak i my. Co do oleju to się nie zgadzam i tyle, jeździłem na brytyjskich olejach i niczym się od naszych nie różnią a zwyczajnie nie wierzę w to że Niemcy mają lepsze od brytoli. Chyba że III Rzesza nadal istnieje i Niemcy są traktowani jako naród wybrany stworzony do wszystkiego co najlepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #406 Napisano 19 Stycznia 2011 No pozostane przy castrolu. Zaleje mu tego edge 5w40 i zobaczymy jak będzie się sprawował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #407 Napisano 19 Stycznia 2011 devil-80 to jak nie ma wyjścia to zalej mu tego CASTROLA przecież nic mu nie będzie:dobrze stavros to że jeżdżą po zakupy do Niemiec nie znaczy że tam mają lepsze a tylko udowadnia że ludzie ci mają po prostu utarty stereotyp że nasze jest dziadowskie a zachodnie fantastyczne. A co w takim razie powiedzieć o Niemcach którzy robią zakupy w Polsce??Jest wiele przykładów na to że jest zupełnie odwrotnie choć akurat co do chemii typu proszki to nie wiem, to w takim razie wychodzi na to że Niemcy są narodem wybranym bo Brytyjczycy mają takie same jak i my. Co do oleju to się nie zgadzam i tyle, jeździłem na brytyjskich olejach i niczym się od naszych nie różnią a zwyczajnie nie wierzę w to że Niemcy mają lepsze od brytoli. Chyba że III Rzesza nadal istnieje i Niemcy są traktowani jako naród wybrany stworzony do wszystkiego co najlepsze. Przyklady: -stary moj zawsze tankowal w shwedt i robil okolo 1000na baku na polskim paliwie nie wiecej niz 850km -olej ktory bral od niemcow po zuzyciu nadawal sie (byl w miare gesty) zas polski woda(a niby ten sam castrol) Teraz ja mieszkam w uk: -bylem w pl 1.8t i tankowalem : zeromocy, glosna praca auta, spalanie o 2 litry wieksze -tankowane w niemczech i uk auto odzywa, spalanie sie zmniejsza, delikatnie cichnie silnik -chemia domowa jest wydajniejsza i mocniejsza Kraje europy wschodniej ze wzgledu na korupcje sa napietnowane podrobkami i chszczonymi produktami bo zeby zarobic na czyms w pl to musi to byc tanie. A ze po normalnej cenie nikt nie kupi to trzeba zrobic niska cene a zeby cena byla niska to i jakosc sie obniza rozcieczajac. Co do niemcow-owszem (pracowalem w selgros szczecin zdroje) ci co przyjezdzaja mowia ze tylko dlatego ze sa biednymi niemcami(przeciatniaki) i tu jest taniej,generalnie wola niemieckie produktyale cena rosnie. Ale to moje zdanie i sie nie bulwersuj! Mysl co chcesz i nic mi do tego! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
realone Zgłoś #408 Napisano 19 Stycznia 2011 Na dniach będę się przesiadał z mobila na Motula , napiszę jak sie sprawuje silniczek . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #409 Napisano 19 Stycznia 2011 Zmieniaj Kolego devil-80 olej na Castrola,bez obaw.Ja zmieniłem z Mobil 1 i naprawdę nie widzę żadnych powodów do niepokoju w Twoim przypadku.Oleju nie bierze(od wymiany),kultura pracy jakby się poprawiła,aczkolwiek to subiektywne odczucia;-).Generalnie polecam(pochodzenie:olej z beczki z ASO VOLVO od Brata,który tam pracuje) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konter1948 Zgłoś #410 Napisano 19 Stycznia 2011 Przyłączam się do tego co napisał Stavros. ---------- Post added at 15:28 ---------- Previous post was at 15:27 ---------- Przyklady:-stary moj zawsze tankowal w shwedt i robil okolo 1000na baku na polskim paliwie nie wiecej niz 850km -olej ktory bral od niemcow po zuzyciu nadawal sie (byl w miare gesty) zas polski woda(a niby ten sam castrol) Teraz ja mieszkam w uk: -bylem w pl 1.8t i tankowalem : zeromocy, glosna praca auta, spalanie o 2 litry wieksze -tankowane w niemczech i uk auto odzywa, spalanie sie zmniejsza, delikatnie cichnie silnik -chemia domowa jest wydajniejsza i mocniejsza Kraje europy wschodniej ze wzgledu na korupcje sa napietnowane podrobkami i chszczonymi produktami bo zeby zarobic na czyms w pl to musi to byc tanie. A ze po normalnej cenie nikt nie kupi to trzeba zrobic niska cene a zeby cena byla niska to i jakosc sie obniza rozcieczajac. Co do niemcow-owszem (pracowalem w selgros szczecin zdroje) ci co przyjezdzaja mowia ze tylko dlatego ze sa biednymi niemcami(przeciatniaki) i tu jest taniej,generalnie wola niemieckie produktyale cena rosnie. Ale to moje zdanie i sie nie bulwersuj! Mysl co chcesz i nic mi do tego! Przyłączam się do tego co napisał Stavros. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #411 Napisano 20 Stycznia 2011 Stavros nie bulwersuje się, po prostu mieszkałem 4 lata na tym całym zachodzie a konkretnie w UK i nie zauważyłem najmniejszej różnicy w jakości towarów o których mowa a najzwyczajniej nie chce mi się wierzyć że akurat Niemcy to naród wybrany. PS. Nie piszę o krajach Europy Wschodniej tylko o UK , kraju jak najbardziej zachodnim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerwlo Zgłoś #412 Napisano 22 Stycznia 2011 ja zalałemValvoline 10w-40 zobaczymy jak się spisze do mojego 1.9 TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebastian2488 Zgłoś #413 Napisano 22 Stycznia 2011 (edytowane) moim zdaniem fakt jest taki ze oleje i benzyna czy ropa oraz inne rzeczy na zachodzie sa lepsze bo dlaczego nowe silnik TDCI nie maja problemow wtryskami a w polsce maja? nawet glupi plyn do plukania tkanin jest wydajniejszy w niemczech czy w austri a polsce musialbys wlac cale opakowanie i dopiero bys czul roznice zapachu polska to z korupowany kraj caly swiat sie z nas smieje jeszcze ruscy z robili z nas pijakow Następne posty pisz zgodnie z zasadami polskiej pisowni! Dziękuję. Edytowane 22 Stycznia 2011 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Anty_S Zgłoś #414 Napisano 23 Stycznia 2011 Witam, widzialem oferty Motula na forum, czy te oleje sa godne polecenia? Czy ta ich norma faktycznie moze byc norma, czy to tylko dodatek reklamowy. Chcialbym sie przesiasc na inny olej(mam tdi) bo przy castrolu, mam zuzycie kolo 1l/1000km, zas n np.: mobilu o polowe mniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #415 Napisano 23 Stycznia 2011 chyba 1litr na 10.000 km...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #416 Napisano 28 Stycznia 2011 Jeszcze tak dla upewnienia który olej wybrać 5w30 czy 5w40 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #417 Napisano 29 Stycznia 2011 Witam, widzialem oferty Motula na forum, czy te oleje sa godne polecenia? Czy ta ich norma faktycznie moze byc norma, czy to tylko dodatek reklamowy. Chcialbym sie przesiasc na inny olej(mam tdi) bo przy castrolu, mam zuzycie kolo 1l/1000km, zas n np.: mobilu o polowe mniejsze. Kupuj motula a nie pozalujesz ja jezdze na motulu 3 lata i silniczek chodzi jak zegarek ,wczesniej w serwisie zalewali castrola ale to jakas porazka,po 10tys km silnik pracowal jakos dziwnie.Pamietaj zeby kupic olej z pewnego zrodla bo zdarzaja sie podrobki . Ja tez pozwole sobie na malego OT co do produktow , odnosnie chemi to jest racja ze niemieckie sa lepsze ja mieszkam we wloszech i wloskie sa porownywalne do polskich ale niemieckie to juz inna bajka, i tak samo z paliwem wystarczy zatankowac w niemczech albo w austrii i auto nabiera wigoru .pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konter1948 Zgłoś #418 Napisano 30 Stycznia 2011 Jak najbardziej polecam jak i olej Motul tak i tego gościa z forum co te oleje i nie tylko sprzedaje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielek Zgłoś #419 Napisano 31 Stycznia 2011 witam po kupnie passata 131koników na PD okazało sie ze jest zalany shellem 10 w40 bez normy, sprzedający poinformował mie ze byl zalany w/w olejem na tym oleju zrobił max 1tys km wiec pierwsze co to wymieniłem olej na Castrola edge 5w40 i narazie zadnych wycieków (zrobione 1300 km)ale po zrobieniu 3-4tys km mam zamiar zlac ten olej i wlac jeszcze raz castrola 5w40 czy tak mozna ?czy zrobic te 10tys km i dopiero wlac mu olej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konter1948 Zgłoś #420 Napisano 31 Stycznia 2011 witampo kupnie passata 131koników na PD okazało sie ze jest zalany shellem 10 w40 bez normy, sprzedający poinformował mie ze byl zalany w/w olejem na tym oleju zrobił max 1tys km wiec pierwsze co to wymieniłem olej na Castrola edge 5w40 i narazie zadnych wycieków (zrobione 1300 km)ale po zrobieniu 3-4tys km mam zamiar zlac ten olej i wlac jeszcze raz castrola 5w40 czy tak mozna ?czy zrobic te 10tys km i dopiero wlac mu olej... Można pewnie,że można,ale moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Przejedz te 10tyś. i dopiero wymień.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach