Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może mi ktoś wyjaśnić czym różni się Motul X-Clean 8100 + 5W30 (504.00/507.00) od Motula Specific 504.00/507.00?

 

Dla mnie niczym poza tym że specific 504/507 jest tylko do autek z grupy VW:sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lukas87 na to samo pytanie szukam odpowiedzi w google ale niestety nic nie mogę znaleźć interesującego...

Bo X-clean tańszy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No trochę tańszy ale też nie o to chodzi. W sklepach maja przeważnie ten x-clean. Na stronie Motula też nie można doczytać się jakiejś różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to jest takie coś co znalazłem :

MOTUL 8100 X-CLEAN+5W30 [DPF]

 

W pełni syntetyczny olej silnikowy do nowoczesnych silników benzynowych i silników Diesla spełniających normy emisji spalin EURO IV i EURO V wymagających oleju o podwyższonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS i zmniejszonej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych. Przeznaczony również do pojazdów, dla których zaleca się klasę jakości ACEA A3/B3 lub A3/B4

 

KLASA JAKOŚCI:

ACEA A3/B4

 

SPECYFIKACJE:

BMWLL-04

MB 229.51

PORSCHE C30

VW504 00 - 507 00

 

MOTUL SPECIFIC 504 - 507 5W30 5L

 

Zastosowanie:

Specjalnie zaprojektowany dla najnowszych aut grupy VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat) wyposażonych w silniki spełniające normę EURO IV, wymagające środków smarnych typu „low SAPS”: niska zawartość Popiołów Siarczanowych (<0,8%), Fosforu (<0,8%), Siarki (<0,2%). Można stosować zamiennie w silnikach koncernu VAG wymagających środków smarnych spełniających normy 502.00, 505.00, 505.01, 503.00, 503.01, 506.00, 506.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Adicon123 napisał:

proszę o opinie B5 1.9 AFN co myślicie ? 

 

Znajdziesz w internecie pewnie 28 trylionów opinii nt. tego oleju. Potrzebujesz jeszcze jednej? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.07.2020 o 00:30, jihad napisał:

 

Znajdziesz w internecie pewnie 28 trylionów opinii nt. tego oleju. Potrzebujesz jeszcze jednej? 

 

Tu nie chodzi o opinię tylko o innych użytkowników tego samochodu a konkretnie tego silnika , posiadam auto od prawie roku i jest to mój pierwszy samochód , i po prostu pytam , Kto jaki olej poleca i doświadczenia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Marek87 napisał:

Czy mogę dolewać CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W40 DPF do już wlanego Castrol Edge Turbo Diesel ?

Tak.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem już kilka Passatów i zawsze używam oleju Mobil 10W40. Wymiana w przybliżeniu co 12-13 tyś km. Silniki chodzą jak zegarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul !! :) wymiana co 10-11 tyś i będziesz zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.02.2022 o 14:54, Aleks napisał:

Silniki chodzą jak zegarek.

Chodziłby jak najlepszy zegarek szwajcarski gdybyś wlewał 5W40. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co w przypadku gdy poprzedni własciciel lał olej 15W40 mineralny, silnik chodzi bez problemu, jest suchy i nie bierze specjalnie oleju? Czy jest sens zmieniać olej na zalecany przez VW (syntetyczny) czy lepiej zostawić jak jest i lać mineralny? Passat B5 1.9 TDI AHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.06.2022 o 15:09, Alex12 napisał:

Co w przypadku gdy poprzedni własciciel lał olej 15W40 mineralny, silnik chodzi bez problemu, jest suchy i nie bierze specjalnie oleju? Czy jest sens zmieniać olej na zalecany przez VW (syntetyczny) czy lepiej zostawić jak jest i lać mineralny? Passat B5 1.9 TDI AHH

chyba troszkę przegięcie na zimę i mrozy...może przejdź przynajmniej na 10W40...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10W40 też nie bo i po co jak można 5W40.   

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z 15W ma przejść od razu na 5W?

ile to auto i dlaczego przejechało na 15W?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, że tak. Przecież jedno nie ma nic wspólnego z drugim, więc czemu nie?

Jak jest wolna stówka to ja bym nawet kupił jakiś najtańszy olej i płukankę, pojeździł na nim ze 100 kilometrów, potem wlał płukankę, niech popracuje z pół godziny i zlać syf.

Potem odkręcić korek na 3 godziny, wykapie się wszystko co może i lać świeży 5W40.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności