Skocz do zawartości
losconrados

dziwne dźwięki przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Mam następujący problem - jak wciskam sprzęgło, to zaraz po wciśnięciu (czyli jak sprzęgło jest jeszcze dość wysoko) słychać jakieś stuki...

Ustępują one jak wcisnę sprzęgło do końca...

Czy to normalny objaw w naszych wspaniałych paskach??;)

 

Dodam, że mój jest z 2008 roku, przejechane 15 tys km...

 

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, hm nie wiem czy normalny, ale u mnie takiego czegos nie ma ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz tak do polowy wcisniety pedal to jakby cos delikatnie gruchalo? U mnie byl taki objaw w Borze, pierw marudzili ale przyjeli na gwarancji, byly potem przeboje ale po interwencji KT wymienili przeglo kompletne. zrobilem 15 tys i znowu delikatnie to slychac;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak... takie gruchanie/stukanie/pukanie czy jak to tam nazwać w momencie gdy sprzęgło jest tak wciśnięte około 1/3-1/2...

chyba się wybiorę do serwisu, bo coś mi się wydaje, że to raczej nic dobrego :/

 

jeżeli ktoś ma lub miał coś podobnego to z góry dzięki za pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po 10 tyś się pojawiły ,wymieniono koło dwumasowe ale dalej było słychać tylko ciszej .Póżniej wymieniono jeszcze raz i dalej słychac tzn ja słyszę bo serwis nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Kiedy przytrzymasz sprzęgło wciśnięte w odpowiednim położeniu, to będzie wyczuwalna delikatna wibracja na pedale i słychać będzie charakterystyczne chrobotanie. Niezbyt głośnie, lepiej wyłączyć wtedy radio i klimę. Nawet ruch uliczny jest w stanie to zagłuszyć.

 

Serwis twierdzi, że problem jest znany i jak będzie jakieś rozwiązanie, to wezwą. Na razie zalecają jeździć. Prawdopodobnie jest to związane z łożyskiem oporowym sprzęgła. Problem się powtarza, bo maja to zarejestrowane w systemie, a nawet nagrany ten dźwięk.

 

Myślę, że warto się mimo wszystko do nich udać, żeby mieć zarejestrowane zgłoszenie problemu w książce serwisowej. Wtedy jak coś poważniejszego miałoby z tego wyniknąć nie będą mogli wykręcać się, że to przez zaniedbanie użytkownika i będą musieli naprawić w ramach gwarancji/akcji serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem w ASO i stwierdzili, że to jest normalne.... :/

z braku czasu nie chciałem wchodzić z nimi w dłuższe dyskusje, ale wybiorę się chyba jeszcze raz i może uda mi się coś wywalczyć...

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mi z tego powodu w ASO w Norwegii wymienili zestaw dwumas+sprzeglo, drgania jakby delikatnie sie zmniejszyly, ale nadal sa. Jednak procz tych drgan na sprzegle wszystko inne chodzi tak jak powinno, sprzeglo dobrze lapie, biegi rowniez wchodza plynnie. Przy kolejnej wizycie w ASO, jak mowilem ze dalej sa drgania, dowiedzialem sie ze niektore samochody tak maja i sami nie znaja przyczyny. Nawet w Polsce na przegladzie sie o to pytalem i mi powiedzieli ze tak ma byc. Zrobilem juz od momentu wymiany prawie 20 tys km i drgania sie nie zwiekszyly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku stuki były słyszalne, gdy silnik był zimny i sprzęgło nie było wciśnięte (gdy sprzęgło było wciśnięte lub silnik się zagrzał, stuki znikały).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie. od nowości. serwis oczywiście nie słyszy. poprosiłem o diagnozę specjalistę z Dekra - werdykt: łożysko oporowe. na razie jeżdżę, jest coraz głośniej. na kolejnym przeglądzie nie odpuszczę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, że tak odświeżę ten wątek. Konrad, czy udało Ci się coś zrobić z tymi odgłosami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez takie lekkie grzechotanie slychac od strony sprzegla. Ale pojawia sie tylko prze NIE wcisnietym sprzegle lecz jak lekko przegazowuje tak do 1500 obr/min i to tylko wtedy jak motor zwalnia a nie przyspiesza. Czyli krotko mowiac grzechotka od 1500 do 900 obr/min. Bylem ostatnio w norweskim serwisie bo wymieniali mi EGR i pokazalem problem gosciowi. Stwierdzil ze sie zle dzieje i umowilismy sie na nastepna wizyte za dwa tygodnie, wtedy maja ustalic co dalej. Gwarancje mam jeszcze do konca roku i przejechane, moze wymienia na nowe...

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne do opisywanych tu zjawisk. Gdy silnik był zimny i wciskałem sprzęgło słyszalne były odgłosy, takie jakby chrobotanie, dość specyficzne. No i stało się. Pedał sprzęgła został w podłodze... okazało się, że nawalił bodajże wysprzęglik czy jakieś łożysko z tym związane. Mechanik stwierdził jednak, że dwumasa kwalifikuje się do wymiany. Tak więc wymiana koła zamachowego, kompletnego sprzęgła i tych pierdół co z tym związane 3tys. zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Petarda222

Panowie,

kupiłem passata 2.0 tdi 140 KM wymieniłem kompletny dwumas i po lekkim naciśnięciu sprzęgła słychać dziwne odgłosy bardzo ciche. Mechanik, który to robił powiedział, że tarcza sprzęgła musi się dotrzeć.

Dodam, że sprzęgło jest firmy sachs które sam kupiłem nowe.

Mogą być takie objawy, czy mam interweniować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh raczej nie powinno być nic słychać, też zmieniałem komplet to wiem...być może źle coś poskładał bo z tego co mi wiadomo docisku nie przykręca się jak w tradycyjnym sprzęgle bo można zniszczyć, być może o tym zapomniał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem ze sprzęgłem. Słychać lekkie chrobotanie przy delikatnym puszczaniu sprzęgła (tylko pierwsze centyetry jak puszczam sprzęgło). Zasadniczo tylko na I biegu i tylko gdy samochód stoi. Jeśli się chociaż delikatnie toczy to nic nie słychać i sprzęgło łapie bez zgrzytu. Pozostałe biegi wchodzą dobrze. Mechanik stwierdził że koło dwumasowe bo to niby częsta usterka, ale nie ma pewności. Koszt wymiany jest dosyć wysoki więc najpierw wolał bym się upewnić. Czy przydarzyło się komuś coś takiego? Co o tym myślicie?

Dziękuję z góry za opinie.

Edytowane przez Sisior24m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy i na początku sie przejmowałem.

Auto używane kupione w serwisie VW. Nalot w chwili kupna 163kkm. 1.9 BKC, manual.

Objawy:

Na półsprzęgle delikatne dzwonienie/chrobotanie. Wyraźniej slyszalne na zimnym silniku. Na ciepłym też można powiedzieć ze nie jest perfekcyjnie.

Na luzie, na światłach czy postoju, sporadycznie zachybocze autem. Lekko ale wyczuwalne w środku.

 

Objawy zauważone zaraz po zakupie. Mechanik też mi już szukał dwumasy i sprzęgła.

Zacząłem baczniej obserwować objawy, by interweniować na czas.

 

Po jakims czasie odpuściłem sobie. Objawy nie pogłębiają sie a ja przejechałem bezproblemowo 43 tys km.

Czasem chyba jestesmy przewrażliwieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od ok miesiąca jak silnik jest zimny i wcisnę sprzęgło to słychać stukanie. Jak puszczę sprzęgło to stukanie ustaje. Jak silnik się rozgrzeje to stuków nie ma jak wcisnę sprzęgło. Co to może oznaczać ? Co pada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

mam podobny problem co poprzednicy. Mianowicie gdy na biegu jałowym (luzie) puszczam sprzęgło lub wciskam sprzęgło tak na wysokości 1/2 - 1/3 sprzęgła słychać gruchotanie z lewej strony samochodu. Przy wrzuceniu "jedynki" i ruszaniu dźwięku nie słychać. Dźwięk jest słyszalny tylko przy otwartym oknie. Inny objawów nie ma, jest przyśpieszenie (moc), samochód nie szarpie przy ruszaniu, wszystkie biegi wchodzą bez problemu, nie ma problemu z redukcją biegu.. Nie daje mi to spokoju więc postanowiłem nagrać ww. dźwięk i wrzucić na youtube. Może ktoś z doświadczonych użytkowników forum spotkał się z podobnym problemem.

 

[video=youtube_share;HpJ0xzbTwKM]

 

na filmiku słychać dźwięk- 0:25 -0:30, 0:34-0:37, 0:41 - 0:42, 0:51-0,57.

 

Mój samochód: vw passat b6 1.9 TDI 105 km 2005 r. przebieg 186 tys., jestem 3 trzecim właścicielem, to mój pierwszy samochód i mam go od 4 miesięcy.

 

 

Mam nadzieję że powyższym filmikiem pomogę innym użytkownikom w opisywaniu wydobywającego się dźwięku w podobnych sprawach:)

 

Jakby ktoś znalazł minutę na odsłuchanie, byłbym naprawdę bardzo wdzięczny.

Edytowane przez dabropl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dabropl, u mnie dźwięk jest trochę inny, ale byłem w ASO i powiedzieli że to normalne i tak ma być.

Zjawisko nie powinno się nasilać ani negatywnie wpływać na działanie napędu. Występuje jak wcisnę pedał sprzędła do połowy, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Jak wcisnę do końca hasła ustaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności