Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

yczułem zbyt duży luz na łożysku

Zależy co rozumiesz przez "duży luz".

Niestety ale ma prawo pukać na tylnych łozysko jeśli szarpiemy za koło.

tylko tarcze zostały star

Amortyzatory mają prawo delikatnie pukać, ale raczej tylnych nie słychać w środku, w przeciwieństwie do przednich.

Jeśli położymy rękę na talerzu amora pod maską i bujniemy autem to wyczujemy delikatny stuk..nic strasznego, luz tłoczyska w amorze.

Jak go nie ma to amor w rewelacyjnym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś stojąc i gadając z kolegą oparłem noge na tylne koło i zacząłem ruszać, i pod stopą wyczułem zbyt duży luz na łożysku dodatkowo słychać przy tym ruchu stukanie. Schyliłem sie wziałem koło w ręce i ruszam i słysze i czuje ze za bardzo się rusza aż stuka
A na podniesionym aucie też jest tak duży luz? Może czopy są już lekko wyrobione i trzeba je wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok pojezdziłem sporo czasu, jak pewnie część wie zmagam się z dziwnym pływaniem przodu auta tak jakby jeździć po sliskich koleinach i pomyslałem czy luz na lożyskach nie ma na to jakiegoś wplywu. Dziś stojąc i gadając z kolegą oparłem noge na tylne koło i zacząłem ruszać, i pod stopą wyczułem zbyt duży luz na łożysku dodatkowo słychać przy tym ruchu stukanie. Schyliłem sie wziałem koło w ręce i ruszam i słysze i czuje ze za bardzo się rusza aż stuka. Czy mogły by się aż tak obluzować piasty? czy może coś innego tkwi w tym że auto zbytnio się rusza a co za tym idzie i łożyska?

 

Tuleje belki na 100% nie, na postoju trzeba by miec ogromną siłę by bujnać całą tylną belką by usłyszeć jakiś stuk.

U kolegi w Golfie 3 ostatnio zrobiło się to samo, nogą można było ruszać kołem. Podnieśliśmy auto, i pociągnałem za koło, chodziło razem z całym bębnem, prosta diagnoza - łożysko się poluzowało. Zdjąłem koło, następnie kapselek zabezpieczający łożysko. Okazało się, że poluzowanie łożyska powstało przez kapturek zabezpieczający śrubę, która dociska łożysko. Na tym kapturku, są takie jakby haczyki, wszystkie były ułamane, przez co nie trzymały śruby dociskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro do tego zajrze przy wymianie kółek na letnie;) najwyżej podreguluje;) tylko czy to może dawać pływanie auta? taki lekki luz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szarpiesz za koło i lata ono z zewnętrzną częścią bębna to może powodować pływanie, ale powinno jeszcze wtedy łożysko huczeć bo nie pracuje w naturalnej pozycji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już lebow wytłumaczył wam, że luz na tych łożyskach musi być. Zresztą spróbuj go wykasować, to przejedziesz może z kilometr, a potem... kup nowe i wymień. Tylko tych nowych to już do "0" nie reguluj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie i Panowie. Też miałem problem z tylnymi łożyskami!! Doprowadzały mnie do szewskiej pasji. Co się okazało. Tak jak pisał ktoś wcześniej...Wymień łożyska razem z czopami. One się krzywią i później wq....nie co dwa miesiące. Jeden czop koszt ok. 20 zł, wymiana 5 minut i problem z głowy na długo...... a jak cicho w samochodzie ;) Problem od kilku lat a rozwiązanie tanie i banalnie proste

 

 

Z tego co wiem to te czopy wymienia się wprasowując je w belkę ? więc jak to sam robiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o bęben to czop jest kręcony do belki na 6 śrub. Trzeba tylko dobrze napuścić i nasadka powinna sobie z tym poradzić. Chyba pomyliłeś czopy z tulejami..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o bęben to czop jest kręcony do belki na 6 śrub. Trzeba tylko dobrze napuścić i nasadka powinna sobie z tym poradzić. Chyba pomyliłeś czopy z tulejami..

 

a być może późno jest :D

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a tak na marginesie dzięki za ten schemacik od tych wężyków podciśnienia :) podłączyłem już to wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
późno jest

Dla mnie wcześnie ;) Ja wstaję, a Ty idziesz spać hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholera i wykrakałem te czopy, jeden u mnie był do wymiany, całkowicie zużyty, łożysko oczywiście też, no i żeby było ciekawiej to i bęben, i tu moje pytanie, od jakich samochodów będzie pasować taki bęben, do Passata 1.8 ABS 90km(...) bardzo bym was prosił o odpowiedź bo z rana jadę o 6.00 do miasta i wstąpię na szrot, a transport już załatwiony z siostrą. 1.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czyżby to pasowało tylko od B3 i B4 ?

Edytowane przez seboja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z golfa 2/3 powinno pasować. ale w tym momencie Ci nie potwierdzę bo nie mam czasu żeby kompa odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to mam dwa nowe czopy na bebny z absem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest problem. Dziś w czasie jazdy był szum z tyłu i narastał. Po dojechaniu do domu niestety już cofnąć nie dało rady, jakby był z tyłu wysoki krawężnik. Po podniesieniu "dupy" okazało się ze nie idzie kręcić lewym tylnym kołem. Czy to oznaka ze padło łożysko?? Zaznaczam ze to automat 1,8T passat z 99 roku więc ręczny hamulec nie jest w ogóle w użyciu. I ewentualnie ile by kosztowała naprawa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności