Czesiek_nh Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2009 Witam Generalnie sprawa wygląda tak: Dość często wymieniam tylne łożyska w pasku. Chciałem to w końcu zrobić tak jak należy:) I tu moje pytanie: Z jaką siłą według VW powinno być dokręcone łożysko? W książce znalazłem opis, który mówi, żeby dokręcić i popuścić do momentu kiedy podkładka będzie miała delikatny luz. Zawsze robiłem w podobny sposób, ale może są jakieś normy, które podają moment dokręcenia śruby? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2009 Zawsze robiłem w podobny sposób, ale może są jakieś normy, które podają moment dokręcenia śruby? Nie ma. Dokręcasz tak jak opisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #3 Napisano 9 Kwietnia 2009 A razem z łożyskami wymieniałeś też bieżnie? Jeśli nie, to masz odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2009 bieżnie, czyli? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwwy Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2009 takie szalki które wbijasz w bęben tylko pierw musisz stare wybić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #6 Napisano 9 Kwietnia 2009 pewnie, ze wymieniam, aż taki tępy chyba nie jestem ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwwy Zgłoś #7 Napisano 9 Kwietnia 2009 to kup dobrej firmy łożyska np. SKF. Ja dokręcam tak długo aż się straci luz na kole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #8 Napisano 9 Kwietnia 2009 ja kiedys w golfie miałęm ze ogólnie bęben cos sie zwichrował i po przejechaniu ok 2 tys km robiłą sie ta sama sytuacja, takze moze jak masz okazje wymien i juz czy podmień na próbę , tez juz myslałem ze moze za lekko czy ewidentnie za mocno dokrecone, jednak wine miał bęben, hej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #9 Napisano 9 Kwietnia 2009 łożyska mam już zamówione, nie pamiętam nazwy firmy, ale nie brałem najtańszego dziadostwa po 9pln za komplet. A co do bębna, to może coś w tym być, ale z tym na razie muszę się wstrzymać. W tym miesiącu za dużo kasy idzie w auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #10 Napisano 9 Kwietnia 2009 (edytowane) Czesiek_nh - wymień łożysko wraz z czopem belki i na zawsze zapomnisz o tylnych łożyskach... Czop się zużywa, może też się skrzywić (krawężnik, przeładowanie) dlatego często padają łożyska, nawet te najlepsze. Łożysko tylko febi lub skf. Edytowane 9 Kwietnia 2009 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #11 Napisano 9 Kwietnia 2009 A Ruville? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #12 Napisano 10 Kwietnia 2009 Nie ma podanego momentu z jakim się dokręca nakrętkę. Należy dokręcić ją do oporu obracając kołem (żeby się łożysko dobrze ułożyło) i stopniowo popuszczać nakrętkę, tak żeby koło miało mały luz, a podkładka pod nakrętką dała się przesuwać pod naciskiem śrubokręta. Najlepiej robić to, gdy koło z oponą jest już przykręcone, bo wtedy luz jest lepiej wyczuwalny. Ja sobie tak ustawiłem ten luz, że na tarczy jego nie czuć, a obraca się lekko. Luz czuć dopiero na całym kole. Ale tak jak koledzy piszą, że winę za przedwczesne zużywanie się łożyska może ponosić czop lub bęben. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2009 dzięki za informacje szkoda, ze producent nie sprecyzował siły dokręcenia łożyska. Jednak jak się zastanowiłem, to to nie jest możliwe, bo w każdym aucie czop, bądź bęben jest w innym stanie, i siła docisku już się zmienia w każdym bądź razie dzięki za informacje POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku1985 Zgłoś #14 Napisano 26 Maja 2009 (edytowane) Witam Mam problem z łożyskami w passacie B4 na tylnej osi , cały czas je wymieniam ( co jakieś okolo 12 tys km wyją ) jestem mechanikiem ciężarowych samochodów i przykręcam te łożyska stożkowe jak w TIRACH . czy jakos innaczej sie przykreca te łożyska w passacie ?? _scalone Edytowane 26 Maja 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 26 Maja 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=404120post404120 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #16 Napisano 29 Maja 2009 Ja robię tak ,że dokręcam łożysko prawie na maksa, tak aby koło się obracało bardzo ciężko,robię tak kilka obrotów, a następnie odkręcam jedną czwartą obrotu i jest super, natomiast jak robiłem książkowo to łożyska szybko padały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #17 Napisano 30 Maja 2009 r1278 ma trochę racji z takim dociąganiem i później popuszczeniem bo w ten sposób kasuje resztki luzów które mogły pozostać po montażu a luz dla łożyska to około 0,06mm. aby smar mógł wytworzyć film no i dawajcie dobre smary a nie te po dziadku od woza konnego , to nie te prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #18 Napisano 31 Maja 2009 Panie i Panowie. Też miałem problem z tylnymi łożyskami!! Doprowadzały mnie do szewskiej pasji. Co się okazało. Tak jak pisał ktoś wcześniej...Wymień łożyska razem z czopami. One się krzywią i później wq....nie co dwa miesiące. Jeden czop koszt ok. 20 zł, wymiana 5 minut i problem z głowy na długo...... a jak cicho w samochodzie Problem od kilku lat a rozwiązanie tanie i banalnie proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pierzasty Zgłoś #19 Napisano 1 Czerwca 2009 robisz wlasnie tak, dokrecasz do konca i popuszczasz o 1/4 obrotu i jest git. Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #20 Napisano 21 Sierpnia 2010 już kiedyś pisałem w innym wątku o tym ale nie mogłem go odnaleźć;/ a mianowiscie stawiając noge gdy auto stoi normalnie na kole i ruszając czuje luz takie ze słuchać leciutkie stukanie koła, sprawdziłem również na podnosniku łapałem za opone i ruszałem również czuć ten luz z lekkimi stukami. buczenia nie słuchać z łożysk tylko raczej z opon bo mam do wymiany a ze wymienie je za tydzien to bede wiedział całkiem czy jest cicho czy buczy. i z tad moje pytanie co robić z tym fantem? dociągnać te łożyska do granicy luzu czy kwalifikują sie do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach