Skocz do zawartości
joandaw

Problem z zapalaniem??? Nie zawsze kaprys?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam nietypowy problem z zapalaniem.Więc jak auto jest zagrzane po długiej jeżdzie jak wyłączę silnik nie mogę go odpalić ze stacyjki na pych i na kabelek podłączony z rozrusznika do akumulatora pali bez problemu.W chłodne dni niema problemu gorzej jak jest gorąco,jeszcze jedno po przekręceniu stacyjki rozrusznik zaczyna kręcić po jakiś 10 sekundach muszę przy trzymać kluczyk żeby zaczoł kręcic Nie zawsze ten problem występuje jak mu się postawi.Kostke w stacyjce wymieniałem kilkakrotnie jest póżniej dobrze do czasu.I tak wkoło.W czym lezy przyczyna może rozrusznik albo jakieś kable się za mocno grzeją?Co blkuje że podczas przekręcenia stacyjki echooo:confused:

Edytowane przez joandaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po przekręceniu stacyjki rozrusznik zaczyna kręcić po jakiś 10 sekundach

U mnie były to objawy rozrusznika do naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podłącze rozrusznik na krótko do akumulatora pali od strzału,to chyba jest dobry?Dziś miałem podobne sytuacje raz kręci po czasie,póżniej się zastanawiam czy jak wsiądę czy zapali ale palił normalnie czary mary:confused:

Edytowane przez joandaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza naprawą rozrusznika to jeszcze kable miałem wymieniane, bo 22 lata to dla nich trochę dużo;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to prawdopodobnie problem z kablami - jakoś kostka lub styk jest uszkodzony lub brudny i raz działa a raz nie - mam z tym problem od niepamiętnych czasów... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nawigatorvw

mam taki sam objaw. jeżdżę na gazie i na benzynie-b3. na ciepło kręci kilka sekund, na zimno od strzała. może ktoś wie co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kostka stacyjki - bym obstawiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nawigatorvw

dzięki, dzisiaj sprawdzę, tego bym nie przewidział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostkę wymieniałem raz działa kilka miesięcy raz kilka dni.I o co biega:confused: Może musi być jakiejś lepszej firmy a nie te podróby od 15-30zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniam zawsze kostki na orginalne vw a jeśli to nie pomaga to trzeba zrobic obejście przez dodatkowy przekaznik wtedy jest spokój na długi czas.Ta usterka jest typowa dla vw i nie tylko ostatnio na wymianę kostki przyjechał seat toledo 1.9td z silnikiem aaz jak w passatach b3.U mnie w dieslu też miałem problem i okazało się że przy przekręcaniu kluczyka zanikało napięcie na elektromagnesie pompy wtryskowej ,przyczyną był wysunięty z kostki przy stacyjce jeden przewód skończyło się na wymianie wsówki tego przewodu i hula bez zarzutu do dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje orginalna kostka do stacyjki i gdzie ją dostałeś U mnie w sklepach raczej mają podróby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to może być wina rozrusznika. Miałem tak kiedyś.

No ale może być też co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kostkę orginalną można kupić najłatwiej w ASO tania nie jest ale trwała za to,w rozruszniku mogą ci się szczotki wieszać ale to wtedy byś musiał czymś pukać w rozrusznik żeby ci odpalił a tak to może być elektromagnes zazwyczaj jak się on skończy to słychać tylko tyknięcie przy przekręcaniu kluczyka albo nic ale jeśli za każdym razem na krótko to raczej kostka stacyjki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zauważyłem że przy przekręceniu stacyjki występuje spadek napięcia gasną kontrolki i światełko od ręcznego choć nie zawsze.Czy to dalej może być wina kostki w stacyjce.Byłem w sklepie i zaoferowano mi kostki od 50zł jakaś niemiecka oraz 100 zł firmy Valeo jak się nie mylę.Co o tym sądzicie czy warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no kostka valeo byłaby najpewniejsza bo ta firma specjalizuje się w takich rzeczach i dużo części dostarcza dla vw na pierwszy montaż np.alternatory.Jeśli kontrolki przygasają tzn. że jest gdzieś dość spory pobór prądu może to być gdzieś zwarty kabel przy stacyjce np. ten od sterowania elektromagnesem rozrusznika lub w samej stacyjce czyli kostka najprawdopodobniej a sprawdzałeś ten rozrusznik może też tak być że albo masz już uszkodzony elektromagnes też czasem działa alno i nie działa lub szczotki w rozruszniku ale wtedy byś słyszał pukanie elektromagnesu przy przekręcaniu kluczyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik już robiony jest ok. Nie słychać nic po przekręceniu raczej obstawiam kostkę.Jak wymienię to dam znać jak się sprawuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość s113
Witam,mam nietypowy problem z zapalaniem.Więc jak auto jest zagrzane po długiej jeżdzie jak wyłączę silnik nie mogę go odpalić ze stacyjki na pych i na kabelek podłączony z rozrusznika do akumulatora pali bez problemu.W chłodne dni niema problemu gorzej jak jest gorąco,jeszcze jedno po przekręceniu stacyjki rozrusznik zaczyna kręcić po jakiś 10 sekundach muszę przy trzymać kluczyk żeby zaczoł kręcic Nie zawsze ten problem występuje jak mu się postawi.Kostke w stacyjce wymieniałem kilkakrotnie jest póżniej dobrze do czasu.I tak wkoło.W czym lezy przyczyna może rozrusznik albo jakieś kable się za mocno grzeją?Co blkuje że podczas przekręcenia stacyjki echooo:confused:

Może to być przekażnik pompy paliwa, jeżeli to benzyniak. Lub bendyks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnika do pompy paliwa niema nie ten model a bendix jest nowy Jak na razie jest ok pościskałem styki które wchodzą na kostkę od stacyjki żeby ciaśniej wchodziły pali od szlagu na razie,znalazłem to na forum ktoś tak miał;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

Chciałem poradzić się Was jako specjalistów co do passata b2 (bo jestem nowym posiadaczem).. ostatnio miałem problemy z odpaleniem, zapalał mi co drugie a nawet trzecie rozpalenie świec, dzisiaj w ogóle nie chciał odpalić, rozrusznik pracuje i kreci się ale brakuje tej iskry by włączył się silnik, jak sadzicie co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Iskry powiadasz... Pewnie świece zapłonowe poszły albo cewka ! <lol>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności