Skocz do zawartości
Marcin_zgr

Ściągnięcie miski oleju passat 1.8T JAK TO ZROBIC

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś chciałem spuścic olej z passata 1.8T AEB niestety niemoge odkrecic korka spustowego zleciało mi troche przez powrót z turbo.

Chciałem sciagnąć równiez miske zeby wyczyscic ten cały bród co tam zalega? Gdzies czytałem o smoku który sie brudzi również. Gdzie on sie znajduje dokładnie?

Nie moge odkrecic 2 śrub trzymajacych miske moze ktos ma jakis patent pozatym przeszkadza mi jedna blacha wszystko na fotkach:

foto 1 ( blacha za kołami pasowymi przeszkadza by odkrecic jedna śrube)

foto 2 ( śruba za blacha do której nie ma dojscia )

foto 3 ( sróba po prawej stronie stojac przodem do auta łączy miske olejowa ze skrzynia)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie odkrecic wszystkie śruby teraz tylko jak ja wyjac bo przeszkadza mi belka albo kolo pasowe.

Czy ściagac sanki czy kolo pasowe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj co napisał kolega Marek może pomoże

 

No to po krótce opiszę jak przeczyścić układ smarowania

zanim wlejmy świeżego syntetyczku :572:

 

:570: Podniosimy autko na wys 30 cm (tylko przód) dwa większe klocki pod przednie koła) Zlewamy olej do pojemnika 5l. (zaczekać kilka minut aż wszystko dobrze ścieknie) odkręcamy filtr olejowy oczywiście łańcuszkim(uwaga tu zawsze trochę pocieknie).

 

Lewarek olejowy podstawiamy pod podporę klimatyzacji (na ugiętej podkładce tak aby się nie zsunął) a drugi pod skrzynię biegów (centralnie na drewnianym klocku).

odkęcamy łapy 2 łapy (podpory) skrzyni biegów i dwie poduszki silnika

oraz przednia podporę silnika pod kołem pasowym 3 śruby

(tam jest trzpień na nim gumowa poduszka amortyzująca)

 

Najpierw podnosimy trochę przód - potem skrzynię biegów

unosimy silnik na wysokość 10 -12 cm - bez rozłączania skrzyni biegów i instalacji elektrycznej (przy podnoszeniu uwaga na koło wiatraka i tylne elementy silnika - będzie mało miejsca) mozna wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić zbiorniczek płynu chłodzącego - będzie lepsze podejście póżniej.

 

Potrzebny będzie komplet kluczy nasadowych 10, 12, 13, 14, 15, 16

grzechotka + łamana przedłużka + przedłużka długa i krutka

klucze płaskie - (oczkowe) 10, 12, 14, 15, 16, 18, 19

+ ampolowe 5x100 5x150, 6x150 nallepiej jak będą z dobrym uchwytem.

 

Odkręcamy miskę olejową (dwie ostanie sruby są ukryte pod kołem zamachowym - trzeba obrócić koło zamachowe w jednym miejscu jest wyfrezowany uskok na - przez owalny otwór w obudowie miski (są dwa) wkładamy ampol 5x100 a w drugi 5x150

 

Na samym spodzie miski olejowej jest czujnik temperatury oleju

płaski na 3 małe śrubki wykręcamy go rozpinamy kostkę

Po czujniku został duży otwór około 5 cm - widać pompę olejową

jest ona na przedniej części silnika. Teraz musimy odkręcić jedną śrubę

trzymającą pompę (ampol) 5x150 ta śruba jest najbardziej widoczna przez otwór - trzyma ona plastykową (czarną) przegrodę zapobiegającą chlupaniu oleju.

 

Sprawdzamy czy wszystkie śruby od miski są odkręcone - zdejmujemy miskę (lekko scodzi - bez młota).

Uchylamy miskę w bok do filtra oleju (z drugiej strony powinna nam zrobić

się większa przestrzeń przez którą wyciągamy plastykową (czarną) przegrodę - jak wylezie pregroda, to miska wypadnie prawie sama.

 

Mamy całe bebechy na wierzchu (pompa olejowa chodzi na łańcuchu)

po odkręceniu 2 pozostałych śrub - lekko uginamy napinacz łańcucha

i zębatka pompy schodzi z łancucha (najwygodniej przechylić w bok)

 

W bloku pojawił się otwór (grubości długopisu)- będzie przez niego póĽniej leciał cały syf z kanalików. Natomiast w tylnej części (3/4) długości miski - mamy 3 podobne otwory

(taki zsyp śmieci z wszystkich śmietników -odpowietrzenie -podciśnienie - od turbiny) te kanały trzeba dobrze wyczyścić (można zrobić sobie szmaciany "wycior" na grubym drucie.

 

W zależności od zanieczyszczeń jakie będą na spodzie miski olejowej

jak i w sitku ssaka - dalej będzie wiadomo jak wydląda syf na górze silnika

i w przewodach olejowych

 

Jeśli skrzynia korbowa (scianki) ma kolor złoto-bursztynowy, a elementy włu korbowego metaliczne - bez zapieczonej warstwy spalonego oleju

to wystarczy przeczyszczenie ssaka i przewodu od odmy silnika - przedmuchanie sprężonym powietrzem i wyczyszczenie do sucha wyciorem.

 

Ale jeśli wszystko jest usyfione do "potęgi" a nagar olejowy utworzył sobie warstwę skorupy - to pod klawiaturą i w przewodach jest również "sajgon".

 

Jak byśmy wlali do silnika w takim stanie olej syntetyczny, to cały syf zacznie rozpuszczać skorupę i "nagary". Po kilku tysiącach kilometrów sitko (3cm) ze stożkowym ssakiem o otworze 1,5 cm - dostanie 10-cio krotną dawkę zanieczyszczeń i kawałków rozpuszczającej się powłoki nagarów i spalowego oleju - ciśnienie wtedy spadnie całkowicie.

 

Ssak najlepiej zdemontować i włożyć na godzinę do naczynia z silnym rozpuszczalnikiem (nitro lub xylohexanol) tak aby wszystkie drobne pozostałości osadzone na sitku namiękły i odpadły przy przedmuchiwaniu.

 

Dekiel od klawiatury odkręca się 10-ką (trzba odkrecić metakowe rurki po lwej stronie głowicy -również w modelach z turbiną - przewody olejowe do i od turbiny)

zdjąć gumowe przewody od dekla i rurek. Następnie wyjmujemy przewody świec (lekko podważając od góry) - odchylamu na bok.

podważamy dekiel (tak żeby nie uszkodzić płaszczyzny oraz gumowej uszczeki).

 

Jeśli chcemy użyć sprężonego powietrza należy całą komorę silnika osłonić - zostawiając tyko klawiaturę do czyszczenia.

Przy czyszczeniu i przedmuchiwaniu przewodów olejowych, nieczystości będą przedostawać się przez dolne otwory w bloku silnika (te cztery grube otwory które pojawiły się po odkręceniu miski olejowej), można podłożyć duży karton do samochód - może jeszcze wyciec trochę oleju z przewodów i kanalików olejowych.

 

Po czyszczeniu:

Najpierw składamy górne elementy (nalezy dokładnie oczyścić i odtłuścić uszczelki i powierchnię stykania się usczelek - w tym celu można użyć benzyny ekstrakcyjnej lub zmywacza lakierniczego).

 

Dolne elementy składamy w odwrotnej kolejności do demontażu.

Ale najpierw wkładamy przegrodę również bokiem i miskę pod ukosem, nie przykręcają jescze śrubami - teraz mamy ułożoną i opuszczoną miskę na jakieś 10 cm teraz nanosimy uszczelniacz na miskę (o równomiernej grubośi) - uszczelniacz nanosić od koła zamachowego w kierunku chłodnicy. (uwaga uszczelniacz szybko zastyga) dlatego musimy mieć wszystkie sruby oczyszczone przed montażem (najlepiej w benzynie ekstrakcyjnej).

 

;-) Przepraszam jeśli w powyższym "Wykładzie" użyłem potocznych zwrotów

ale chodzi tu własciwie o proste wskazówki, a nie pracę magisterską. Jeśli bedzie więcej zapytań o ten temat proszę mod. o przeniesienie tego tematu w odpowiednie mijsce w przyszłości postaram się o foto

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Po krotce odkrecamy poduszki silnika,siknik podnosimy do gory i wyciagamy miske w strone gdzie nie ma turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie mam przekonania co do tego opisu :P 3 razy u siebie miskę wyciągałem i za każdym razem przód musiałem rozbierać z powodu 3 śrub z przodu o których kolega pisał.Próbowałem na wszystkie sposoby i nie ma miejsca,aby tam się dostać.Silnik na pewno trzeba podnieść do góry,bo jedna śruba jest nad trawersem czy sankami (jak zwał tak zwał :P).Druga sprawa,że ja nie posiadam czujnika temperatury i kolega pewnie też nie ma go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie udało wszystko odkrecic bez podnoszenia itd :) ale teraz gorzej z wyjeciem jej Niestety na świeta auta brak dopiero cos po świetach pomysle jak to wyjąć.

Z przodu wystarczy odkrecic napinacz paska jedna śrube z nakredką i chyba 2 śruby imbusowe i pózniej ta blacha która przeszkadza sobie lata i mozna spokojnie wykrecic tego imbusa ( wsumie nawet bez odkrecania tego napinacza by poszło )

A ty silnik podnosiłeś? Bo ja mam pewne obawy z podnoszeniem go Moze bys mi cos podpowiedział co i jak byłbym wdzięczny

Niestety musze wyjąć tą miske bo niemoge odkrecić korka spustowego Niedawno kupiłem to auto wiec niewiem co za spec cos tam odwalił.

Pozatym pewnie pełno syfu tam jest i zadało by sie wyczyścic ta miske i smoka bo podobno lubi sie zasyfic. A ze był zalany castrol 10w40 a chce włac mobila 5w50 to napewno trzeba to wyczyścic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym przejściem z 10W40 na 5W50 nie wiem czy jest dobrym pomysłem z tego co czytałem na forum.

 

A silnik normalnie podniosłem tzn odkręcasz 2x nakrętki nasadką 10 od poduszek przednich silnika i lewarkiem żabą podnoszę o klimatyzację lub jakąś blachę z przodu silnika.W sumie jak przód ściągałem to i rurę metalową ściągałem na której jest gumowy wspornik,to nie wiem jak będzie to wpływało w twoim przypadku.Na pewno musisz lewą poduszkę od silnika wyciągnąć,bo nie wyciągniesz miski.

Możesz mi zdradzić jak odkręciłeś śrubę nad trawersem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli tylko odkręciłeś poduszki silnika i do góry go a jak ze skrzynią tez ja troche podnosiłeś.

 

Co do odkręcenia śrub to chodzi ci o te dwie imbusowe nr 5 w wgłębieniu miski nad sankami.

Ja je odkręciłem takim moim patentem kluczy stary pęknięty klucz imbusowy nr 5 ok. 5 cm + włożyłem go w klucz nasadkowy (chyba )nr 6 + zamiast śrubokrętado nasadek użyłem imbusa nr 6

Najgorzej odkręcić jest ta śrubę od strony prawego przedniego koła ja ja troche poluzowałem i później jakoś palcami ja tam po trochu wykręciłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzyni nie odkręcałem nigdy,bo mało się ruszała przy podnoszeniu silnika.Pamiętaj,aby odkręcić mocowanie rury wydechowej koło siatki tłumień .Jak nie odkręcisz będziesz podnosił silnik,a wydech będzie Ci trzymał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak załozyć ta przegrode w misce olejowej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jej nie zakładałem :P , fragmenty tej przegrody walały mi się po misce i w pompie oleju przez co strasznie porysowana powietrzna pompy była

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat zamknięty :) udało się ją założyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po czyszczeniu smoga w moim 1.8t więc zdam relację, może komuś się przyda niestety bez zdjęć lecz nie było czasu

Pacjent to passat b5 1.8T ANB (w AEB podobnie) 2000r (pompa olejowa na wałku, czyli jest inaczej przy wyciąganiu miski)

U mnie na krótkie dystanse wszystko było ok, nic mu nie dolegało jeździłem na 5W-40 Castrol, ostatnio wybrałem się autostradą do łodzi wiec postanowiłem go trochę przepalić przez 50km cały czas but 140-160-180-200km/h, no i od tego momentu stwierdziłem że coś jest nie tak, na bramce w łodzi zaczęła migać kontrolka oleju i doszły 3 wyraźne piknięcia które podczas kontynuowania jazdy się nasilały. Wrócić do domu wróciłem bo na co dzień jestem mechanikiem i mniej więcej wiem jak się w takiej sytuacji zachować

Demontaż miski olejowej:

Stawiamy przód samochodu na lewarkach tak aby koła znacznie się oderwały od ziemi !

1.Demontujemy podłogę

2.Spuszczamy olej (nie ważne czy nowy, czy polata jeszcze. Do wiadra i koniec tematu ! )

3.Odkręcamy całkowicie napinacz od klimy, 2 śruby na imbusa 6 ciężko dojść ale obejdzie się bez zwalania pasa...

4.Odkręcamy przednią poduszkę (tuż przy pasie) najpierw odkręcamy aluminiową obudowę, trzyma się na trzech śrubach 8 spokojnie dojedziemy knarką 3/8 nasadka 13, odsuwamy alu do pasa a następnie odkręcamy stalową obudowę tuż pod kołem pasowym, do bloku jest przykręcony na 3 srubach, od lewej 2x imbus 6 natomiast od prawej tuż przy kole pasowym śruba ósemka, ciężko ją odkręcić ale da radę, polecam knarkę 1/4 i długa nasadka 13, ewentualnie 3/8 i krótka nasadka 13, pod śrubą jest podkładka i należy ją od razu zdjąć (nie zgub !!) inaczej łapa nie wyjdzie.

Po tych czynnościach, odkręcamy jeszcze dwa wsporniki łapy, do tego celu użyj: grzechotka 3/8 nasadka 13/16 długa przedłużka ew klucz gięty 16 i imbus (6/8?).

Łapka powinna się wysunąć do spodu, nie panikujcie że trzeba odkręcać podporę klimy ! Łapka powinna zejść.

5.montujemy belkę do podwieszania silnika od góry, podwieszamy za kolektor dolotowy (łańcuch pomiędzy rurami przy bagnecie), następnie idziemy w kanał odkręcamy dwie przednie poduszki mocujące silnik (grzechotka 3/8, przedłużka, nasadka 13), wkładamy lewarek pod miskę podnośmy i do góry jak najbardziej (uwaga na elementy silnika wiatrak rurki itp) po czym skręcamy belkę od góry i opuszczamy lewarkek, w tym momencie przód silniczka sobie pewnie wisi nad sankami, następnie odkręcamy poduszki skrzyni biegów, 2 centralne śruby z czym od od strony wydechu jeszcze trzeba odkręcić osłonkę poduszki bo inaczej nie włożymy tam klucza, (odkręć jedną śrubę na 10 kluczyk i odegnij blaszkę do góry). Lewarek pod skrzynię i silniczek powoli do góry.

6.Demontaż łap silnika, gdy już mamy silniczek w górze demontujemy łapy, należy zdemontować łapę po stronie filtra oleju (4 imbusy nr8) i łapkę od skrzyni biegów (również 4 imbusy nr8).

7.Ten krok niestety nikomu się nie spodoba, ale realia są takie że to konieczność w ANB (AEB) na pocieszenie mogę tylko dodać że farciarz jest ten kto nie wyciąga pompy oleju, ale do rzeczy:

Wyciągam pompę oleju- DEMONTUJ OD RAZU CAŁE PRZEDNIE SANKI

Czyszczę miskę i smog - OPUŚĆ SANKI NA ŚRUBACH

A wiec tak, bierzemy grzchotę 1/2 + przedłużka długa + nasadka 18 i 13 i schodzimy w kanał, z przodu sanek odkręcamy w sumie 6 śrub, wszystkie na klucz 18 wykręcamy je po czym wkręcamy dwa obroty, odkręcamy z tyłu 4 śruby blach na klucz 13 a następnie tak jak z przodu wykręcamy 2 śruby na klucz 18 i wkręcamy dwa obroty (Smarować śruby od razu tuż przed wkręceniem !!) .

Sani lekko nam się opuszczą ale to i tak za mało Bierzemy grzechotkę 1/2 + długa przedłużka + nasadka 16 i idziemy do góry, w 3bg zdejmujemy podszybie tuż nad akumulatorem i wykręcamy pod 3 śruby na stronę od MCPerson'ów ale nie całkowicie

W tym momencie sanki są już naprawdę nisko i mamy już sporo miejsca na zabawę a więc.

8.Demontaż miski

Zaczynamy od ukrytych śrub, pomiędzy skrzynią a silnikiem są kanały w których widać dwie śruby imbusowe na kluczyk 5, w kole zamachowym jest wcięcie także przekręcamy kołem zamachowym i ustawiamy to wcięcie na śrubkę którą chcemy odkręcić, wkładamy długiego imbusa impulowego 5 i odkręcamy po czym ponownie przekręcamy kołem zamachowym na drugą śrubkę i odkręcamy kolejną i ostatnią

Odkręcamy miskę od skrzyni, do tego celu wystarczy nam spokojnie płaska 16 + imsus 8, jeżeli komuś zależy na czasie to może sobie pomóc grzechotką 3/8 + przedłużki długie x2 + przegub + nasadka 16, jest tyle miejsca że spokojnie się wszystkie odkręci

Następnie odkręcamy wszystkie imbusy 5 do okoła miski, oraz rurkę spływowa od turbo na dwie śrubki 6(kluczyk 10) i lekko pociągamy miskę żeby spadła, okej miska leży na sankach co dalej...

Przez szparę patrząc od przodu zobaczymy smog, odkręcamy go od razu imbusem nr 5 po czym wkładamy łapę i delikatnie pociągamy, schodzi lekko bo siedzi na oringu Przy pierwszej próbie wyciągnięcia miski zobaczycie że dół miski zapiera się o sanki a góra o śruby podtrzymujące pompę oleju, nie panikować. Tył miski powoli przemieszczamy do strony filtra oleju a następnie wyciągami miskę. Polecam zdjąć gumowy odbojnik pasa, schodzi lekko a ułatwia pracę. Miska ciężko wychodzi ale cały czas patrzcie i miejcie przy sobie kogoś kto ma dobrą pamięć bo musicie zapamiętać jak wyszła.

9. Czyszczenie:

Smoga wrzucamy do rozciętej czystej butelki po wodzie a następnie zalewamy go Nitro, a w tym czasie zabieramy się za czyszczenie miski.

Szykujemy benzynę + pędzelek mały (sztywne włosie ) + wkrętarkę z szczotkę drucianą + ręczną małą szczoteczkę drucianą + zmywacz do tarcz hamulcowych (puszka styknię)

Najpierw wymywamy miskę dokładnie benzyną, szorując pędzlakiem. Następnie wkrętarka z szczotkę w dłoń i jazda z grubym nagarem, przy okazji zjedzcie od razu powierzchnię z silikonu

Całość jeszcze raz spłukać benzyną, po czym dokładnie obmyć zmywaczem i wydmuchać powietrzem. Pozostałości suchego nagaru zjechać małą szczotką drucianą z pomocą papieru ściernego i wydmuchać sprężonym powietrzem wszystko ładnie

Miska gotowa więc czas na smog, na początku mocno potrząsaj smogiem w nitrze, oczyść dokładnie i delikatnie siatkę śrubokręcikiem na brzegach (wewnątrz). Wypłucz go zmywaczem i wydmuchaj powietrzem, do skutku aż będzie całkowicie czysty

Przed złożeniem wszystkiego zdemontuj plastikową osłonę wału korbowego, trzyma się na 3 zatrzaskach (delikatnie!!) i również umyj

Czyszczenia silnika nie będę opisywać ponieważ u góry kolega Kac222 bardzo ładnie to opisał

Ja od siebie mogę jeszcze tylko dodać, że przed złożeniem wszystkiego polecam sprawdzić chociaż stan panewek tłokowych (szkoda żeby tyle pracy poszło na marne )

Sprawdzenie panewek:

przekręcamy silnikiem aby panewka z cylindra nr 1 znalazła się na samym dole, (najłatwiej 5bieg i kręcić dwoma kołami).

Widzimy dwie szpilki a na nich 2 nakrętki, grzechotka 1/2 + przedłużka długa + nasadowy 14.

jedną ze szpilek zaznaczamy markerem, oraz panewkę tuż przy niej (aby nie odwrócić jej przy wkładaniu) Zresztą jak się dobrze przypatrzymy panewce to stojąc do przodem do lewego koła, na prawej jej krawędzi jest wypust i on musi być do strony pasa !

Po odkręceniu nakrętek na pewno nie będzie chciała tak łatwo zejść bo jest zassana przez olej co robimy ? Delikatnie uderzamy w jedną ze szpilek przez drewienko aby nasz tłok z korbą lekko poszedł do góry, dopiero w tedy nasza połówka panewki jest wolna i można ją zdjąć

Jak oceniać panewkę ?

Patrzymy czy z panewki nie jest mocno zdarta warstwa zabezpieczająca (warstwa zabezpieczająca jest koloru siwego/szarego) oraz sprawdzamy czy panewka jest równomiernie gruba Panewki nie wyciągaj z obudowy bez potrzeby ! (nie masz pewności, wrzuć zdjęcie) gdy już oceniłeś że panewka jest ok, dokładnie przetrzyj ją czystą szmatką, powierzchnie wału również ponieważ nigdzie nie może być nawet ziarenka piasku ! Na panewkę nałóż smar czerwony, ew. jeżeli nie masz pewności czy jest czysty to wysmaruj czystym olejem i zgodnie z kierunkiem panewki (poprzedni znak, bądź marker) włóż ją z powrotem, dociśnij korbowód do tej połówki i lekko przyłap nakrętkami (2x)

Dokręcanie:

Nowe oryginalne szpilki panewek powinny być dokręcane z siłą: 30Nm+90st

Lecz wiadomo że nie są to nowe szpilki, dlatego też ja u siebie zacząłem od 50nm bez użycia kątomierza i skończyłem na 65nm, oryginalnie były dokręcone na 70nm z groszami

Trzeba pamiętać że nie ciągnąć na hama aby nie ułamać szpilki a co gorsza jej nie rozciągnąć !

i tak postępujemy z każdą kolejną panewką korbowodu

Jeżeli macie pompę olejową na stole, (W ANB, AEB jest na wałku) to polecam zwiększyć ciśnienie oleju. Jest to bardzo proste i każdy sobie z tym poradzi, a większe ciśnienie to lepiej smarowane elementy silnika

Centralne śruby zawieszenia dokręcajcie na 100nm

Całość zalewacie nowym olejem + nowe filtry i można śmigać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego " smog" jak okresliłeś jest z nim spory problem w Krakowie. W silniku chodziło Ci o smok pompy oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co widzę to forum jest o tematyce motoryzacyjnej a nie forum o zjawiskach atmosferycznych ;-) A jak masz nadal jakiś problem to pisz na pw a nie zasmiecasz temat, ewentualnie wpłać na jaką fundację trochę $ i się nie spinaj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że w tym temacie ale tu jest na temat oleju.

 

Panowie czy jest możliwość wyłączenia w komputerze kontrolki czy informacji o niskim poziomie oleju w silniku????? Czemu pytam bo u mnie nie pokazuje w ogóle pomarańczowej kontrolki konewki. Zaraz na początku mojego autka w moich rękach zrobiłem dłuższą trasę i przy redukcji na autostradzie dup czerwona kontrolka i głośny pisk w aucie no i oczywiście STOP i coś tam jeszcze na wyświetlaczu. Więc szybko zjazd na stację i sprawdzenie poziomu oleju a tu nula na bagnecie. Wlałem 1.5 litra oleju i do dziś gitarka oczywiście nie licząc dolewania oleju. Czujnik wymieniłem na używkę która mi leżała w garażu w misce olejowej ale niestety dalej nie świeci się kontrolka konewki pomarańczowa. Dlatego to pytanie bo może ktoś za granicą wyłączył coś w kompie żeby go nie wkurzało. No chyba że nie dopuszczam do tak niskiego poziomu i mi się nie zaświeca kontrolka. Bo przy jakiej ilości oleju zapali się kontrolka???? jak jest na minimum????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Jest to mój pierwszy post. Posiadam Auto z1996 roku z silnikiem 1,8t  AEB z którym walczę od dłuższego czasu.

Ale może walka będzie łatwiejsza wspólnie.

Autku brakuje ciśnienia oleju. Aktualnie ściągnąłem misę olejową jest to misa bez czujnika.

Czy pasowałaby do tego silnika miska z czujnikiem?

Jak można podnieść ciśnienie oleju w pompie od AEB?

pozdrawiam 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności