Skocz do zawartości
damian665

wymiana końcówki drążka kierowniczego

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Mam problem z wybiciem końcówki z tego przy kole(nie wiem jak to sie nazywa)

Odkręciłem śrube i nie moge jej wybić.

 

Macie jakieś patenty na to???

 

Jak wymieniałem końcówki 1,5 roku temu to pamietam ze wybiłem ją zwykłym kluczek 19 czy 17 bo nie chciało mi sie iść po młotek i sobie stuknąłem z 3 razy i wyszłą a dzisiaj nie moge jej za cholere wybić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Młotek weź jakiś 500-1000 g, skręć sobie koło tak żeby drążek wystawał w Twoją stronę. Pier***nij śmiało parę razy, ale nie w końcówkę tylko w to ucho zwrotnicy w którym siedzi w kierunku do przodu auta. Wyskoczy na 100% :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znaczy niebardzo rozumiem

bo narazie to uderzałem w końcówke znaczy w to co wystaje na dół

 

a to trzeba uderzyć w to w co jest włożona ta końcówka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to trzeba uderzyć w to w co jest włożona ta końcówka??

Dokładnie tak. Solidnie przyłóż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze spytam

a to uderzać w dół czy w przód lub tył auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do przodu auta. w to ucho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic na siłę :) wszystko młotkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tłuke i tłuke i nie wychodzi

 

teraz spryskałem wd-40 i czekam co będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągacz kosztuje całe 30 PLN i głowa nie boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmując u siebie końcówkę drążka pogiąłem ściągacz YATO. Skuteczny okazał się sposób o którym napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do zuzytych mam tzw. widełki, skutecznosc gwarantowana :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rure włozyć tak żeby napręzyć drążek w góre i wtedy walić w ucho zwrotnicy, ewentualnie jak sie da to podgrzac to ucho, musi iść !!!! ale to raczej jak by sciągaczem by nie szło,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez majzla i młota ........................nie robota!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam na to sposób, co prawda niezbyt profesjonalny ale skuteczny :-D Mianowicie odkrecasz od koncowki drązka nakretke i pod gwint podstawiasz lewarek (tylko nie tym do samochodu tylko takim hydraulicznym) i lewarkiem podnosisz do góry, z tym ze musisz przy tym uwazac na to zeby lewarek centralnie uciskał srube od "czoła" koncowki drazka bo inaczej go zegniesz na którąś strone i lipa. Podnosisz go tym lewarkiem az sprezyna sie scisnie i caly samochod zaczyna isc w góre( wtedy wystarczy) jak juz podniesiesz go do gory to lepiej zabezpiecz sie jeszcze na wszelki wypadek podstawiajac cos pod samochod zeby Ci nie spadł. Wtedy tylko uderzasz młotkiem w ucho w ktore jest wsadzony ten trzpien końcówki drązka ( nie podkladaj tam palców bo bedzie bieda) w efekcie koncowym drązek wyskakuje z bez zadnego silowania sie z nim a ucho opiera sie na lewarku lewarek opuszczamy i po temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam kotleta;) czy jest jakiś patent na wymianę końcówek tak żeby poźniej zbieżności nie trzeba było ustawiać? kupiłbym ten sam rozmiar i firme co miałem tylko pytanie czy jest taka szans?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można zaznaczać np markerem a można liczyć obroty przy wykręcaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie o tym myslalem;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak długo jeździsz autem i masz je wyczute dobrze to się da :ok: Wymieniasz najpierw jedną stronę, potem jedziesz na test drive i dokonujesz korekty aż będzie idealnie. Potem druga strona. Sam tak robiłem i potem na geometrii za którą niepotrzebnie zapłaciłem wyszło idealnie.

Liczenie obrotów, mierzenie gwintow itd. niestety działa tylko orientacyjnie, bo końcówki nawet tego samego producenta różnią się minimalnie długością, początkiem gwintu - możesz nawet w sklepie sobie sprawdzić że dwie "identyczne" końcowki nie są identyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pomysle o tym bo bede wymienial nieslugo tuleje wachacza i amory z przodu to i tak trzeba bedzie robic geometrie i tak to wymienię od razu to;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak, bo pochylenia juz nie da sie tak latwo ustawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności