Skocz do zawartości
pepito82

Fotoporada - Instalacja strownika centralnego zamka Carprotect BX10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chce sobie kupic takie cudo:

http://www.allegro.pl/item1011039485..._poradnik.html

 

Chce sie podpiac do fabrycznego centralnego (pompka VDO) i miec domykanie fabrycznego szyberdachu (el szyb nie mam). Ktos cos wie jak sie ma schemat przedstawiony w pierwszym poscie do mojego przypadku?

Z tego co widać to wydaje się że różni się jedynie pilotem i wyjściem na syrenkę. Spokojnie będzie działał. Opis kabelków będziesz miał w zestawie. Jak by się różnił to wrzuć na forum na pewno pomożemy. Mi osobiście nie pasi mi ten scyzoryk, podobno są kiepskiej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mowisz o grocie, czy samym plastiku?

---

Rozumiem, ze mam dwie drogi zrobienia zamykania drzwi i szyberdachu:

1) Podanie krotkiego impulsu, ktory imituje ten z drzwi, ze zamykam je kluczykiem i przytrzymuje, by domknac szyberdach

2) Podanie dlugiego impulsu bezposrednio na silniczek szyberdachu oraz centralnego zamka, by te wykonywaly prace wystarczajaco dlugo (de facto na pompke puscic krotki i z tego kabla sterowac przekaznikiem zwlocznym zasilanym z (+) pompki, ktory przez 20sek bedzie podawal prad na szyberdach)

Edytowane przez uosiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mowisz o grocie, czy samym plastiku?

---

Rozumiem, ze mam dwie drogi zrobienia zamykania drzwi i szyberdachu:

1) Podanie krotkiego impulsu, ktory imituje ten z drzwi, ze zamykam je kluczykiem i przytrzymuje, by domknac szyberdach

2) Podanie dlugiego impulsu bezposrednio na silniczek szyberdachu oraz centralnego zamka, by te wykonywaly prace wystarczajaco dlugo (de facto na pompke puscic krotki i z tego kabla sterowac przekaznikiem zwlocznym zasilanym z (+) pompki, ktory przez 20sek bedzie podawal prad na szyberdach)

ten sterownik ma funkcję domykania szyb (impuls 17 s ale nie piszą czy + czy - jak minus to musisz użyć przekaźnika) czyli osobny kabelek który łączysz razem z kabelkiem od zamykania i powinno działać, 17 s powinno wystarczyć na zamknięcie szybra.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli kabelkiem od zamykania szybra zasilam przekaznik, ktory puszcza prad na silnik szyberdachu, by ten sie zamknal? ew bez przekaznika, jezeli jest dosc wydajnosci pradowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekażnik tylko jak będzie sygnał "-". i nie musisz wpinać go do szybra wystarczy że zmostkujesz z kabelkiem dającym sygnał do fabrcznego centralnego o zamknięciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostalem od kolesia rozpiske co gdzie podlaczyc (niestety wyslal mi dla passatow >97)

Podobno jest to sterowanie minusem

 

Minusowy sygnał sterujący

Podłączyć do czerwono-zielonego przewodu (zamykanie) i czerwono-niebieskiego przewodu (otwieranie) znajdującego się na tyle przełącznika modułu centralnego zamka, w drzwiach kierowcy.

 

 

 

Tyle mi dal. A moze jednak rozgryzac zasilanie pompki i umiescic cale ustrojstwo w bagazniku + pociagnac domykanie szyb do najblizszego kabla ktory niesie ta informacje do centralki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle mi dal. A moze jednak rozgryzac zasilanie pompki i umiescic cale ustrojstwo w bagazniku + pociagnac domykanie szyb do najblizszego kabla który niesie ta informacje do centralki?
Zdecydowanie pod pompkę i nie musisz niczego rozgryzać przeczytaj ten temat od początku masz tu wszystko opisane jak to podłączyć do twojego paska. Acha w B3 i B4 jest sterowanie plusem. Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem, ze przy schemacie "sterowanie plusem" musze te dwa kabelki podlaczyc do pompki pod piny OPEN/CLOSE (na schemacie w pierwszym poscie zolty/czerwony oraz bialy/czarny). A co z domykaniem szyberdachu? ten kabel "komfort" co daje sygnal 17s do czego podpiac? mam go ciagnac do wiazki klamki jako sygnal zamykania zamka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli rozumiem, ze przy schemacie "sterowanie plusem" musze te dwa kabelki podlaczyc do pompki pod piny OPEN/CLOSE (na schemacie w pierwszym poscie zolty/czerwony oraz bialy/czarny).
tak
A co z domykaniem szyberdachu? ten kabel "komfort" co daje sygnal 17s do czego podpiac? mam go ciagnac do wiazki klamki jako sygnal zamykania zamka?
po co ciągnąć do klamki jak wiązka klamki idzie do pompki. Musisz podpiąć to też do przewodu close czyli żółto/czerwonego kabelka. Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, juz po wszystkim :)

 

+12V wzialem z bialo-czerwonego

mase z brazowego

otwarcie to zielony

zamkniecie to popielaty

 

podlaczyc wg schematu z pierwszego postu (widac wszystko to chinczyki z jednej fabryki), kierunkowskazow nie podlaczalem, ale za to pociagnalem kabel do syrenki przez cale nadwozie. trzeba zdemontowac plastiki w bagazniku, prog i wyjac skrzynke bezpiecznikow. Potem z gorki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak obiecałem zamieszczam również Fotoporadę ( sory ze tak późno ale miałem totalny brak czasu ) z taką kostką jak Ja posiadam może się komuś przyda , bo może ktoś się zaparł jak Ja i chciał podłączyć samemu tą centralkę a nie płacić komuś 100 zł !!! za podłączenie ( które teraz może by trwało 20 minut ) ale niestety jak ktoś jest takim Laikiem jak Ja to nawet najprostszy szchemat dla niego jest problemem :( stąd też moje fotki wraz z opisem .

 

Potrzebujemy do tego :

 

- Dwa kabelki około 1 m ( do kierunkowskazów)

- Dwie Diody prostownicze minimum 3 A

- Jeśli ktoś ma inna kostkę niż na foto przydałby się miernik P:)

 

Zaczynamy :

 

Mamy Centralkę BX10 ( ustawiony czas impulsu na 0,5 s. ponieważ na 3,5 s. daje skutek domykania bądź otwierania szyb przy otwieraniu lub zamykaniu zamka z pilota) wyglądająca u mnie w ten sposób

 

Bx10.JPG

 

Na zdjęciu tym widzimy opis kabelków które wykorzystamy do podłączenia się do oryginalnej pompki Centralnego zamka.

Następnie bierzemy najpierw trzy główne kabelki z naszej Centralki :

-czerwony (+)

-żółto czarny

-żółty

i łączymy je w jeden kabelek zasilania , najlepiej zrobić to przed bezpiecznikiem który jest umieszczony na czerwonym kabelku od strony Centralki BX10 jak widać na powyższym Foto, Ja obrałem czerwony kabelek oraz dwie końcówki żółtego i żółto-czarnego kabelka i polutowałem je wszystkie trzy razem następnie zaizolowałem taśmą izolacyjną.( nie będę pisał że trzeba sobie przygotować taśmę izolacyjną , lutownicę , itd...)

Kolejnym krokiem jest wypięcie kostki z naszej pompki

 

KostkaPompa.JPG

 

i wpięcie się kabelkami centrali BX10 w kabelki kostki pompki jak pokazują dwa następne Foto , kabelek biały z centrali BX10 do szarego w kostce pompki oraz kabelek biało-czarny z centrali BX10 do kabelka zielonego w kostce pompki.

Zasilanie :

Czerwony połączony z żółtym i żółto-czarnym z Centrali BX10 do Czerwonego z białym paskiem przy kostce pompki oraz masę czyli czarny kabelek z centrali BX10 do brązowego (styk nr.8) przy kostce pompki.

 

kp1.JPG

 

kp2.JPG

 

, Ja osobiście wyciągnąłem styki kostki te co były mi potrzebne poodginałem zaciski i wpiąłem się w oryginalne wsuwki co wyeliminowało lutowanie w kostce , następnie umieściłem je na powrót w kostce ,trochę powyżej kostki mocno ściągnołem taśmą izolacyjną i jest GIT :) . W taki oto sposób mamy podłączoną Centralkę BX10 z naszą pompką Centralnego zamka , sprawdzamy czy pilot działa ( działa bo u mnie działa :P:P) .

 

Następnie pozostały nam kierunki żeby dawały sygnał przy otwieraniu i zamykaniu , więc bierzemy :

-brązowy kabelek z naszej Centralki BX10 który odpowiada za kierunkowskazy i robimy z niego dwa kabelki ,czyli łączymy dwa przewody do tego jednego , na tych przewodach które są musimy zamontować diody prostownicze i jak kolega z pierwszego postu napisał minimum 3 A każdą na jednym kabelku tak wygląda u mnie po zamontowaniu .

 

Diody.JPG

 

Diody montujemy tak aby przepuszczała sygnał napięcia ale nie na powrót żeby nie poszło nam napięcie kierunków na centralę BX10 czyli koniec diody gdzie jest narysowany pasek od strony kierunkowskazu i tak samo na obu kabelkach.Jeśli już mamy rozczepiony nasz kabelek kierunków wypinamy główny panel lampy tylnej który się znajduje w lewym schowku w bagażniku foto niżej

 

KostkaLampa.JPG

 

następnie wypinamy z niego kostkę kierunkowskazów

 

Kierunek.JPG

 

i mamy kabelki jak na foto i tymi dwoma kabelkami z diodami prostowniczymi podpianamy się do kabelków opisanych na foto ( Ja zrobiłem jak w przypadku kostki z pompki poprzez wyjęcie wsuwek z kostki i podpiąłem się pod nie i uniknąłem również lutowania,ale decyzja należy do każdego z osobna) po podłączeniu się pod kostkę wpinamy ją i i już mamy podłączone kierunki.

Teraz pozostało tylko poskładać wszystko i gotowe :).Ja schowałem Centralkę z Prawej strony w schowku wyciągając antenkę tak jak kolega w pierwszym poście.

 

Jeśli ktoś ma jakieś pytania , wątpliwości i przede wszystkim Uwagi !! proszę pisać poprawimy :) .

 

Tematy mnie nurtujące dotyczące tej centralki :

 

Bagażnik - niestety w naszych centralnych zamkach nie da się zrobić tak żeby otwierał się z pilota sam bagażnik :( ponieważ jeśli pompka dostaje sygnał otwiera drzwi itd..... , ale mam pytanie dotyczące jak połączyć tą Centralkę BX10 z modułem domykania szyb kolejno MD-2 http://www.elsmet.com.pl/modul-domykania-szyb-p-90.html taki z wykorzystaniem naszego pilota :( jeśli ktoś ma jakieś podpowiedzi czekam na Info .

Edytowane przez gorg81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diody 3A bym zamienił na mocniejsze, 6A minimum jak dla mnie

Kierunkowskazy na stronę to 2x21W + 5W + 1W = 48W czyli 4A przy 12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diody 3A bym zamienił na mocniejsze, 6A minimum jak dla mnie

zakładałem cały centralny w golfie 3, podłączałem pilota do centralki w hondzie i dioda 3A jest wystarczająca, golf już z 2 lata tak jeździ i jest wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja niestety Panowie nie jestem elektronikiem i nie znam się na tych obliczeniach jak zaprezentował nam tu kolega ormowiec ale wiem jedno te które zamontowałem wziąłem z starego zasilacza z ładowarki do wkrętarki:doh

bo akurat nie miałem pod ręką i znajomy elektronik z pracy mi to podsunął :):lol i sam mówił że spoko wystarczą ale pisało chyba na nich właśnie 3 A więc póki co działa ,ale temat jest interesujący ponieważ nie chcę za parę dni tygodni wymieniać centrali :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam takie pytanko.. z innej beczki.. może już było... mam fabryczny centralny w b3.. i za pierwszym razem po przekręceniu kluczyka nie otworzy mi drzwi(wszystko jedno czy otwieram drzwi prawe czy lewe), muszę zaczekać i jeszcze raz przekręcić kluczyk, albo czasami zamknąć i wtedy dopiero otworzyć. Z zamykaniem nie ma problemu. I pytanie: czy jest sens montować pilota?? Czy to będzie wszystko sprawnie działało??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest sens montować pilota?? Czy to będzie wszystko sprawnie działało??

Jak najbardziej....sprawdź czy tak samo reaguje jak odblokowujesz z wnętrza auta, jeśli tak to elektryka w drzwiach szwankuje, a przy sterowaniu na pilota cała ta wiązka jest pomijana a centralka steruje bezpośrednio pompką centralnego..ale to w przypadku gdy centralkę alarmu zamontujesz też w bagażniku obok pompki...prosta centralka z pilotami to wydatek około 60 zł... i około godziny na wydedukowanie sposobu montażu i godzinkę na montaż...

 

Ewentualnie obadaj wtyczkę przy pompce czy nie zaśniedziała lub nie zawilgotniała...to też może być przyczyna...płytka scalona w pompce też lubi sie zawalić syfem...

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź czy tak samo reaguje jak odblokowujesz z wnętrza auta,

EDIT: nie da się u mnie odblokować z wnętrza..

 

prosta centralka z pilotami to wydatek około 60 zł...

 

lepszej mi nie trzeba, wystarczy żeby otwierała i zamykała plus kierunki. kiedyś może syrenka ;)

 

i około godziny na wydedukowanie sposobu montażu i godzinkę na montaż...

 

to już nie problem.. jak sobie z hondą Civic poradziłem to i z passkiem poradzę ;)

 

EDIT: Zrobię jutro doświadczenie i się wszystko wyjaśni.. ;)

EDIT2: Zrobiłem... Jak zapodaję + na odpowiednie kable (te które odpowiadają za zamykanie i otwieranie) to jest tak samo jak bym otwierał kluczykiem, czyli nie otwiera za pierwszym razem tylko za drugim. a zamyka poprawnie.

Problem z pompką?? Pomoże ktoś??

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam centralkę, która na mój nieoryginalny centralny (elektromagnetyczne siłowniki) podaje bardzo krótki sygnał. Czy mógłby mi ktoś podrzucić pomysł (lub kontakt) do przekaźnika, który po podaniu na niego prądu np 1sek. zwarłby się na np 20sek? Chętnie kupię kilka takich przekaźników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy podłączenie sterownika BX40 wygląda tak samo jak BX10? Czy kolory kabelków są takie same?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy podłączenie sterownika BX40 wygląda tak samo jak BX10? Czy kolory kabelków są takie same?
mogą być różne ponieważ między BX10 też są różne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności