Jump to content
gregwarchal

Podłączenie nowego radia

Recommended Posts

witam

podlaczylem ostatnio do swojego paska z 2002 roku radio marki CLARION,wszystko poszlo gladko, gralo pieknie i wogule,ale moj centralny zamek przestal dzialac:636: niewiem dlaczego tak sie dzieje, potem wsadzilem spowrotem swoje stare orginalne radio na kasety z paska jakie bylo zamontowane fabrycznie i wszystko spowrotem dzialalo. Nic z tego nie rozumiem pomozcie mi !!!! co mam robic???

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wiec tak zobacz czy w radiu nie masz polaczonych obydwu kabli z plusa (tego na stałe i zalaczalnego ze stacyja) zolty i czerwony prawdopodobnie w tym clarionie. u kumpla w lagunie z centralnym tez tak bylo zalozylismy radio inne zmostkowalismy te dwa plusy zeby radio gralo caly czas nawet bez kluczyka i tak sie robi ale w kostce z uta też były dwa plusy i po zmostkowaniu obydwu plusów auto dostawało cały czas na stacyjke jakby 12V po rozłączeniu w kostce z auta tego plusa z kluczyka i zostawieniu tylko tego stalego i zmostkowaniu plusow na kablach z radia wszystko bylo gitara :)

powodzenia zycze

Share this post


Link to post
Share on other sites

do orginalnego radia idzie przewod komunikacji z samochodem k-line, odlacz go od kostki nowego radia. Nowe radio go nie potrzebuje - nie jest dedykowane do VW. Sprawdz rownierz poprawnosc innych podlaczen. Temat byl juz na forum.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=480888#post480888

Edited by navik

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak wyglada ten kabel k-line ja nie mam zielonego pojecia :( a za poprawne podlaczenie chca mnie skrobnac 50 funciakow :( pomozcie mi prosze

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW 98 arrow.gif

Zlacze ISO A (to z zasilaniem przewaznie czarne)

1= SCV (Gala) lub wolny (alpha)

2= Tel. Mute lub wolny (alpha)

3= frei lub K-Bus (Diagnose)

4= S-Kontakt geschaltetes Plus (Kl.86s) (Stacyjka)

5= Dauerplus (Kl. 30) Diebstahlsicherung, Radio Code oder frei (alpha)

6= Podswietlenie (KL. 58B)

7= Dauerplus (Kl. 30) (ciagle, stale 12V)

8= Masse (Kl. 31)

 

Twoje radio wystawia jakies napiecie na pin A3 i to zakloca prace modulu komfortu objawiajace sie wlasnie niedzialaniem pilota. Sprawdz czy rowniez pin A5 nie koliduje z Twoim radiem. Rowniez niektore radia wymagaja zamiany miejscami polaczenia A4 z A7 (objawia sie to np utrata ustawien i pamieci stacji radiowych). Nalezy rowniez pamietac ze obciazalnosc pradowa sygnalu po stacyjce jest znacznie mniejsza niz ''stalego'' plusa.

ISO_VW_A.JPG

Edited by navik

Share this post


Link to post
Share on other sites

NAVIK jestes wielki !!!!! masz u mnie bardzo wielkie piwo !!!! jeszcze raz wielkie dzieki !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma sprawy ;)

 

Zmieniles radio a nie zapomniales o separatorze aby zasilic orginalny wzmacniacz antenowy ?

 

stare radio (orginalne VW) podawalo napiecie na gniazdko anteny w celu zasilania wzmacniacza umieszczonego w stopce anteny. Nowe radio tego nie robi, dlatego w takim wypadku niezbedny jest separator ktory poda do napiecie niezaleznie od nowego radia.

 

wiecej w temacie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8114

Edited by navik
a tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytalem na forum ale nikt nieodpowiedzial:(jak podlaczyc sygnal gala???ten kabel z czerwonym guzikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zmieniles radio a nie zapomniales o separatorze aby zasilic orginalny wzmacniacz antenowy ?

 

stare radio (orginalne VW) podawalo napiecie na gniazdko anteny w celu zasilania wzmacniacza umieszczonego w stopce anteny. Nowe radio tego nie robi, dlatego w takim wypadku niezbedny jest separator ktory poda do napiecie niezaleznie od nowego radia.

Witam. Niestety kolego navik, nie wszystkie Passaty mają wzmacniacz w stopce anteny. U mnie np. niczego takiego nie ma. Do anteny dochodzi jedynie przewód antenowy. Tak więc mit o tym , że wszystkie VW Passaty potrzebują separatorów - OBALONY!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do anteny dochodzi jedynie przewód antenowy

bo nawet jak bedzie ten wzmacniacz antenowy to i tak pojdzie tylko kabel antenowy bo w nim pojdzie napiecie na zasilanie wzmacniacza tylko oryginalne radia dawaly na ten kabel 12v w nieseryjnych nie ma tego napiecia i po to jest ten separator zeby te zmodulowane 12 V na ten kabel podac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem, tylko u mnie jest nawet goła antena, bez żadnych wzmacniaczy w stopce, a wiem, że jest oryginalna.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Niestety kolego navik, nie wszystkie Passaty mają wzmacniacz w stopce anteny. U mnie np. niczego takiego nie ma. Do anteny dochodzi jedynie przewód antenowy. Tak więc mit o tym , że wszystkie VW Passaty potrzebują separatorów - OBALONY!

 

witaj, ja jednak pozostane przy swoim, anteny radiowe w Passatach (napewno w B5) maja zintegrowany wzmacniacz. Oczywiscie do anteny dochodzi tylko jeden przewod. Na czym opierasz twierdzenie ze Twoja orginalna antena go nie posiada?

 

 

pytalem na forum ale nikt nieodpowiedzialjak podlaczyc sygnal gala???ten kabel z czerwonym guzikiem.

 

jesli do MFD to wpinasz szeregowo pomiedzy pin A1 wtyczki instalacji auta a pinem A1 gniazda MFD (jesli dobrze Cie zrozumialem, jesli nie to sprecyzuj dokladnie pytanie)

Edited by navik

Share this post


Link to post
Share on other sites

NAVIK mam podlaczonego mfd.zostal mi do podpiecia kabel 26pin(sygnal gala z czerwonym guzikiem)Podlaczylem do navi ale niewiem gdzie go mam podpiac zeby satelita widzial moj ruch.Ze jade.Narazie aktualizuje moja pozycje co jakis kilometr.

 

wpinasz szeregowo pomiedzy pin A1 wtyczki instalacji auta

 

 

sorki ale tak lopatologicznie to gdzie to znajde???wpialem w mfd 26pin a gdzie te dwie pozostale???

Edited by gino9

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorki ale tak lopatologicznie to gdzie to znajde???wpialem w mfd 26pin a gdzie te dwie pozostale???

zostaly CI dwie wtyczki (wtyk i gnizdo)8 pin czarne tak? jesli tak to wypinasz wtyczke zasilania z navi (tez 8 pin czarna) i miedzy nia a navi wpinasz te dwie pozostale wtyczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wielkie dzia.zrobilem jak kazales i dziala.Teraz tylko musze jakas instrukcje obslugi znalezc.Wkrotce HDD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam , zakupilem nowe radio pionka z usb mam pytanie radio po wyciagnieciu kluczyka traci pamiec jak moge to naprawic ?? pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam , zakupilem nowe radio pionka z usb mam pytanie radio po wyciagnieciu kluczyka traci pamiec jak moge to naprawic ?? pozdr

 

po 1: uzyc opcji szukaj...

 

a poza tym: podlaczyc poprawnie zasilanie i sygnal po stacyjce (w Twoim przypadku zamienic miejscami)

 

w gniazdku ISO (8pin czarne) od strony paska masz:

pin A4 stacyjka

pin A7 stale +12V

teraz musisz podlaczyc to do odpowiednich przewodow w Twoim radiu

 

 

Ps: do nastepnych pytan po zmianie radia na inne: nie odbiera mi radio, nie dziala pilot od centralnego zamka zapraszam do tematu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8114

Edited by navik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy