Skocz do zawartości
TrojkaT

Ładowanie akumulatora passat b6

Rekomendowane odpowiedzi

zamiast tak kombinować jedź do firmy zajmującej się elektryką i niech sprawdzą czy jest jakiś pobór prądu na wylączonym...

a jak nie to prostym sposobem sam sprawdź

 

a jak po naładowaniu i odstaniu ma około 12.6V to on może być uszkodzony i dlatego tak słabo trzyma.

W moto AGM mi po naładowaniu i odstaniu paru godzin pokazywał 12.5V ... po 2 dniach bez odpalania moto był dead

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najbardziej motywujący w tym filmiku jest śnieg - jak sobie pomyślę, że miałbym to zrobić zimą, to może lepiej ogarnę to w przyszłym tygodniu - montowałem kiedyś w jednym z poprzednich aut wiązkę przekaźników na światła przednie przy -5 pod blokiem i pomimo upływu lat dalej pamiętam te bolesne doświadczenie, kiedy człowiek kompletnie traci kontrolę w palcach, a tu jakieś kabelki trzeba zawijać, odwijać czy izolować :D 

w każdym razie - jakby ktoś miał w międzyczasie możliwość odczytania historii danych aku i podzielenia się tu na forum, to będę wdzięczny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl  sprawdziłem swój i po 28h stania napięcie zmierzone miernikiem dało 12.35V przy temperaturze około 15-16 stopni

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na takie zachowanie akumulatora: 

Ok. 75h postoju (=3 dni), wchodzę do auta, wkladam kluczyk - radio zaczyna grać, niby wszystko ok, wkładam kluczyk do końca (zapłon) = ZERO reakcji, rozrusznik nawet nie drgnął, na radiu żadnego "battery low"; powtórzyłem operację kilkukrotnie - dokładnie to samo, niemalże jakby zepsuła mi się ostatnia pozycja w stacyjce.

Akumulator do domu, na prostownik - bezpośrednio po podłączeniu pokazywał 10,5V (co mnie trochę zdziwiło, przy poprzednim rozładowaniu, gdy faktycznie aku się rozładował, a ja miałem cyrk na liczniku, było jakieś 9,6V). Jeszcze bardziej zdziwiłem się, gdy po ok. 30 sekundach napięcie wskoczyło od razu na 12,5V, a w ciągu kolejnych 2 minut osiągnęło 13,6V. 

Co mam myśleć o tym akumulatorze? Opisy z internetu na temat "padnięta cela" nie dotyczą akumulatorów AGM, tylko raczej starszych generacji, a tu prawie że idealnie pasująca wartość do opisu przypadku (punkt 1): http://www.dobreakumulatory.com.pl/content/14-przyczyny-reklamacji

 

Pytanie nr 2, to czy dam radę coś zrobić z reklamacją na akumulator mając wyłącznie wypełnioną książeczkę gwarancyjną od poprzedniego właściciela auta, bez dowodu zakupu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez dowodu zakupu lipa pewnie. 

A ten aku też jakiś trefny będzie. Niemasz kumpla żeby się zamienić na aku. Nawet agm nie musi być. Na samo sprawdzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam od kogo pożyczyć. A AGM/EFB musi być - zwykły akumulator ma jakieś inne konfiguracje ładowania/doładowania czy (brak) obsługi rekuperacji. Nawet różnice EFB/AGM trzeba w B7 zakodować

aku raczej trafiony = po równo 3h od podłączenia ładowarki osiągnął 14,5v i zakończył się proces ładowania. Trochę szybko się napełnił...

co do dowodu zakupu to przez te 3h poczytałem sobie fora i ZTCWidzę, to nawet z prawilnym dowodem zakupu wyegzekwowanie czegokolwiek od Boscha jest dość trudne, także nadziei żadnej nie mam

---------

EDIT: po ok. 18h napięcie na nieobciążonym aku w temp pokojowej =12,7v; nienajgorzej, choć zastanawiający był brak choćby małej iskierki przy nakładaniu klemy w aucie. Potem było już tylko gorzej - rozrusznik chciał zakręcić dopiero po usunięciu błędu w silniku dot. rozrusznika z dnia poprzedniego zapisanego przy napięciu 7.1v xD; ostatecznie zapaliłem po obróceniu się rozrusznika z bólem jak przy -30'C, napięcie które widziałem na próbniku na klemach to 6,9v. Rewelacja. Naładowany do pełna aku nie jest w stanie rozkręcić auta przy +22'C. Jutro jadę po jakiś nowy aku i raczej będzie to EFB, szkoda tylko, że obudowa wymusza rozmiar 278mm dlugości, bo chętnie przygarnąłbym jakiś 80-85Ah, ale wtedy konieczne byłoby miejsce na 315mm

 

 

Edytowane przez czernobyl
update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl  już dawno to powinieneś zrobić... 4 miechy bujania się .... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rosol masz rację, rozleniwił mnie fakt, że to lato, poprzyglądam się, pomierzę itp - przynajmniej kamerkę przepiąłem na włączanie po zapłonie i pozmieniałem ładowarki USB, ale nie pomogło. Przynajmniej w miarę porządne kable rozruchowe i długi klucz 13 do szybkiego demontażu blokady aku sobie w międzyczasie kupiłem ;)  

A, i doktorat z modułu 61 też już prawie mam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl  zamiast robić doktorach z modułu 61 to było użyć miernika i wszystko jasne by było już dawno heh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rosol i tak i nie - uparty jestem, to mam za swoje ;) 

przy okazji obstaję przy tym (uparty jestem, a jakże!), że na podstawie odczytów z historii baterii da się stwierdzić -przynajmniej z grubsza- czy masz do czynienia z padłem w miejscu akumulatora, czy coś ssię prąd:

- pozycja 2 "No load current overranging" - jeśli tam jest pusto, to oznacza, że nie ma nadmiernego poboru prądu w spoczynku (próg to 50mA); a jeśli jednocześnie w pozycji 1 "No load voltage underranging" (warunki: Canbus w spoczynku, pobór poniżej 100mA) pojawiają się jakieś wartości od poprzedniego uruchomienia,  to jest to wskazówka na padnięty aku - widać to również w odczytach wartości z kanału 61: jeśli gasząc samochód masz znacząco wyższy poziom zgromadzonej energii w Ah niż w momencie startu, a we wspomnianej pozycji 2 pustka - to aku do kontroli. Następnym razem będę wiedział szybciej - chyba, że tym razem kupię lepszy akumulator niż B.

Objaśnienia stąd: https://forums.ross-tech.com/showthread.php?7339-Battery-VCDS-data-block-detailed-explanation-request

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybuchnie czy nie? ?

Za miesiac 10lat mu pyknie wiec dostaje spa przed jesienia/zima ?IMG_20190921_191258.thumb.jpg.764cc98ee36cba6b8d45867eae2f1660.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7h doladowania

Po 15h od rozlaczenia napiecie spoczynkowe 12.9V

Chcesz aby Twoj aku z plynnym elektrolitem zyl dluzej i szczesliwiej.... Rob tak dwa razy w roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rosol 10 lat i sprawny aku? jakimś cudem Twój egzemplarz pominął końcową fazę w fabryce o nazwie "planowe postarzanie produktu" ;) ostatni taki akumulator to pamiętam w nexii - 11 lat jeżdżenia głównie po mieście na odcinkach 1-4km na wschodzie kraju - nikt go nigdy nie doładowywał czy nawet zaglądał do środka; poszedł na złom po szkodzie całkowitej auta. Jakby ktoś dawał gwarancję na akumulator na 48mc, a nie 24, to nawet za cenę Bannera+50% biorę w ciemno

 

btw. są jakiekolwiek wskazówki dotyczące "sezonowania" akumulatorów AGM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl jop 10lat i sprawny... w jednej celi troche brakuje wody no ale jakos działa.. nie ma możliwości otworzenia aby dolać...

możliwe, że zimą już nie pociągnie ale ale..... może pójdzie na rekord i pociągnie jeszcze heh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowany twoja dbałością o akumulator ładowałem swój akumulator od swojego toledo 6godzin ladowania doszło do 16.2v jest zauważalna różnica w porannym rozruchu dziś temperatura spadła do 4stopni przekręcił z dużo większą energią o poranku. ?

Jeszcze passata musze zabrać na doładowanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@matek--1 jak dochodzi do tych 16.1-16.2V to jeszcze na takim napięciu około 2h go przytrzymaj....

fajnie jak jest możliwość dolania wody to wtedy jest full serwis heh (przed ładowaniem)

Oczywiście nie polecam tego przy akumulatorach AGM .... tylko z płynnym elektrolitem

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na karcie gwarancyjnej mam gdzieś nawet wpis, że otwarcie cel w AGM = utrata gwarancji

nie znęcałem się nad Boschem przed oddaniem go na wymianę, ale pod naklejkami dało się wyczuć wkrętki zaślepiające cele, ciekawe czy to po coś potrzebne w AGM, czy zwyczajnie taniej im klepać obudowy na jednej linii produkcyjnej dla wszystkich wersji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, czernobyl napisał:

ciekawe czy to po coś potrzebne w AGM

Po to samo co w "zwykłym". Przecież w AGM też jest płynny elektrolit tylko wsiąka w matę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl ja nie polecam takiego serwisu w AGMach a nie otwierania aku.... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności