Skocz do zawartości
TrojkaT

Ładowanie akumulatora passat b6

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej ma duży opad masy czynnej i jest szrot. Test pod obciążeniem prawdę powie

Dnia 6.05.2019 o 14:57, czernobyl napisał:

z adaptacją czujnika skrętu czy szyb nie ma problemów; kilka błędów w sterownikach przy ponownym podpięciu i tak zostaje

PRzy wyjmowaniu aku drzwi mają być zamknięte wtedy komfortowe szyby się nie skasują. Najpierw odpinasz klemę ujemną, przy podpinaniu odwrotnie. Wtedy unikniesz większości o ile nie wszystkich błędów. Aku odpinasz po 20 minutach od wyjęcia kluczyka, wtedy unikniesz wszystkich błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmowałem wczoraj aku ok. 10 min po wyjęciu kluczyka i tym razem żadnego błedu nie było. Akumulator postał na na ładowarce ok. 16h; 5h po zakończeniu ładowania zmierzone zostało 12,78V. Musiałem gdzieś dziś dziecko zawieźć, więc już trafił do auta. Zobaczymy jutro rano jakie będzie napięcie po nocy. 

VCDS pokazuje obecnie, po sesji doładowującej, dostępną pojemność: 50Ah, stan aku: 100%

-------

EDIT: po nocce zmierzone tym samym miernikiem: 12,50v,  chwilę po odpaleniu VCDS pokazuje stan aku: 90% / pojemność 47Ah

Edytowane przez czernobyl
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj cc stał 2 miesiące od marca bo kupiłem inne auto.Do 8 marca jak jeździłem codziennie wszytko było ok ale po tym  czasie auto już nie odpaliło.W środę odpaliłem po kablach z nowego auta i pojechałem na przejażdżkę, w czwartek i piątek do pracy i odpalił bez problemu rano i po pracy ale wczoraj tj w piatel po pracy pojechałem do kumpla  po dojechaniu na miejsce odczekałem chwilkę i włączyłem zapłon. Wrociłem po około 15 minutach i juz niestety nie odpalił. Odpaliłem na kablach znowu.We środę bylem w pewnym serwisie i sprawdzili mi tam aku i gosc powiedział ,że ładuje dobrze ale ,że aku do wymiany i tu pytanie skoro po odpaleniu na kablach po 2 msc postoju i jezdzeniu przez prawie 3 dni było ok i nagle znowu nie odpalił znaczy ,ze aku do wymiany jednak?

Auto idzie na sprzedaż a nie chce w kłamać kupującemu bo oprócz tego wszytko z autem ok .Czy vcds można jakoś to sprawdzić?

Czy warto może przez to że stał tyle czasu żeby na nowo zakodować aku lub moze prostownikiem na małym prądzie podładować ?

Auto ma 8 lat ,SS i to jest wciąż fabryczny aku ale SS non stop wyłączane po wejściu do auta .

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić pobór prądu po uśpieniu auta i będziesz wiedział, czy to aku czy coś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jest szansa, by ktoś z Was posiadający dostęp do VCDS sprawdził u siebie w historii logów kanału zarządzania energią, jakie ma zużycie prądu w spoczynku po nocnym/kilkunastogodzinnym postoju? (VCDS-Applications-History Data-wybieramy 61/Start-potem pozycja 7, czyli "Energy balances (last 5/20 Standing Times)" i wartość pola "Energy balance for this standing phase [Ah]" dla postojów powyżej 10h ("Standing Time"). W razie co - zaznaczyłem na obrazku, o co mi chodzi.2019_09_11_10_13_17_Battery_history_61_7N0_907_534_SW_1623_T_5_F1_Help_.jpg.61cbb79aac648cfc895de860f6133011.jpg

Z góry dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymagany najpierw postoj 12h czy idzie sprawdzic bez tego? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

system zapisuje sobie każdy postój powyżej 1h, ale krótkie postoje są MZ niemiarodajne, np po 2h potrafi pokazać 0,4Ah - dlatego poprosiłem o jakiś odczyt po nocy czy w ogóle dłuższym postoju, żeby mieć skalę porównawczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli najpierw postoj 12h i dopiero odczyt.... Myslalem, se ma historie zachowana i mozna odczytac z paru dni postoje... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o 22 sprawdze po 6h i jutro o 17 po 24h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znaczy - masz rację, przechowywane jest ostatnie 20 czy 25 postojów, więc z poprzednich dni jak najbardziej tak. Wybacz- siedzę zagrypiony na L4 i wynika, że nie do końca zrozumiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za sprawdzenie i bardzo mi przykro, że przeszedłeś się na darmo. Właśnie zajrzałem na info dotyczące wprowadzania zmian na ross-tech i historia baterii weszła do VCDS od wersji beta 17.2.8/stabilnej 17.8 - a Ty jak widzę z górnego paska używasz 16.8. 

Pozostaje mi podziękować za chęć pomocy - oraz przepraszam za stracony czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko.. Przynajmniej sie czegos czlowiek dowiedzial heh

Mozliwe, ze w tym miesiacu kupie nowsza wersje to wtedy sprawdze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś kupić nowszą wersję passata :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozlowe, ze takie informacje moga byc zapisywane od B7 heh 

jak kabel nie pomoze to kupie B8 aby rozwiac watpliwosci ?

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupisz B8 to prawdopodobnie na jakiś czas stracisz potrzebę monitorowania akumulatora ;)

btw. wracając do głównego tematu wątku: znalazłem taki film na YT, gdzie koleś pokazuje sposób na zmierzenie "lewego" poboru prądu bez robienia czegokolwiek na samym akumulatorze: 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co się w ogóle dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie? a pisałem w tym wątku wcześniej, że padł mi kiedyś aku po weekendzie, latem po festiwalu też mnie na kablach ratowali. Szukam przyczyny, na razie nie ogarnąłem się z tematem wycieczki do elektryka i szukania ew. wycieków prądu w spoczynku, ale ogólnie to raczej podejrzewam, że akumulator -pomimo wieku: półtora roku- jest słaby (bosch AGM S5A08 70Ah). Jakiś miesiąc temu podjechałem kilka dni po naładowaniu akumulatora w domu i test obciążeniowy wyszedł, że przeszedł, ale na wydruku z maszyny 5/10 w ich skali - w tej samej skali 3/10 to wartość graniczna.

Mam paska od roku i na razie widzę, że auto zużywa horrendalne ilości prądu natychmiast po odblokowaniu/otwarciu drzwi i nie przestaje do momentu zaryglowania auta - wszelkie problemy z rozruchem miewałem właśnie po jakichś posiedzeniach w aucie (festiwal) czy jakimś gruntownym sprzątaniu (wszystko otwarte) + postoju przez noc-dwie przed kolejnym rozruchem. 

Także dopytuję o wskazania z historii spoczynkowej akumulatora - jeśli wartości u Was będą porównywalne, to nie ma co się znęcać nad szukaniem lewego poboru prądu, tylko próbować męczyć sprzedawcę akumulatora - co może być trudne - auto kupiłem wyłącznie z podbitą kartą gwarancyjną, a w PL paragon to przecież świętość.

Aha, dodatkowo intrygujące jest dla mnie, że po ładowaniu prostownikiem wkładam aku do auta i potrafi pokazać mi zgromadzoną pojemność 50Ah, natomiast nawet po trasie 400km max naładowanie jakie kiedykolwiek widziałem, to 39Ah - oczywiście mówimy o odczytach z modułu 61 w VCDS.

Edytowane przez czernobyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naladuj aku prostownikiem i odstaw na 12h...zobacz jakie bedzie napiecie

u mnie aku pokazuje jak jest podlaczone w aucie po jakims czasie 12V ?

no ale za miesiac bedzie mial 10lat... To moze byc jego ostatnia jesien heh

po 4 miechach myslalem, ze ogarnales temat.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoczynkowe sprawdzałem - 12h po ładowaniu miał ~12.6v; miernikiem na postoju po odryglowaniu samochodu i otwarciu maski - 12.4v~12.5v

To, co mnie mocno martwi, to właśnie fakt, że jak pójdę posprzątać samochód, to wypadałoby natychmiast po tym zrobić rundkę po mieście, by doładować aku, bo inaczej istnieje realna groźba, że jak pominę ten krok, to kolejnego dnia w ruch pójdą kable rozruchowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności