lupomadzi Zgłoś #41 Napisano 6 Czerwca 2010 U mnie pojawial sie komunikat, ale mialem w planach wymiane pierwszy raz rozrzadu to wzmienilem go, wszystkie paski, pompe wodna, oleje, filtry itp. Oczywiscie wymiana paska od alternatora pomogla. Nie wiem czy na dlugo ale juz niec nie swieci i nie "spadaja" obroty jak ruszam. Mam nadzieje ze pomoglem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #42 Napisano 9 Czerwca 2010 (edytowane) Co do mojego problemu to jednak łożysko pasowe alternatora... i już smiga jak ta lala Edytowane 10 Czerwca 2010 przez PaoloM86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barney20 Zgłoś #43 Napisano 29 Marca 2011 no to pokaże wam hit (mój mechanik pierwszy raz w życiu widział takie cudo i elektryk, który regeneruje alternator też) zerowy gwint na wirniku i kole pasowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #44 Napisano 29 Marca 2011 no to pokaże wam hit (mój mechanik pierwszy raz w życiu widział takie cudo i elektryk, który regeneruje alternator też) zerowy gwint na wirniku i kole pasowym no nieźle też pierwszy raz cuś takiego widzę pewnie Valeo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barney20 Zgłoś #45 Napisano 29 Marca 2011 no nieźle też pierwszy raz cuś takiego widzę pewnie Valeo i tu Cię zaskoczę bo to Bosch o_O Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witbos Zgłoś #46 Napisano 18 Maja 2011 Miałem podobny problem. Wymieniłem szczotki z regulatorem napięcia i problem znikł. Życzę wszystkim tak małej usterki. PS. Regulator 90zł (zamiennik bo boscha nie mieli) + robota z dojazdem do sklepu 1,5h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
road-runner Zgłoś #47 Napisano 27 Stycznia 2012 Witam wszystkich forumowiczów!Dzisiaj zakończyłem walkę z alternatorem w moim Czarnym Demonie Autostrad.Zaczęło sie od komunikatu ,,generator werkstatt".Wymieniłem regulator,nie pomogło.Po pomiarze alternatora(trzeba rozlutować mostki)okazało się że padł wirnik.Nawiasem mówiąc nie trzeba demontować wentylatora żeby wyjąć alternator,trochę kombinacji plus przemyślenie jak wsadzić nową śrubę od dolnego mocowania.Ja przeciąłem ją po całkowitym odkręceniu,potem rozwierciłem gwint w korpusie alternatora,po wszystkim nowa śruba od strony silnika,podkładki nakrętka,zabezpieczyłem przed samoistnym odkręceniem i gra muzyka.Nakrętka jest pod kołem sprzęgiełka alternatora-nie ma problemu.Nie polecam samodzielnej wymiany wirnika,ani przez partackiego mechaniora.Po prostu wypada wymienić łożyska w alternatorze i trzeba je wcisnąć praską.U mnie mechanior nie wcisnął łożyska na wirnik i w efekcie wirnik pojechał po stojanie-efekt mam nowy alternator.Ogólnie rzecz biorąc lepiej wymienić od razu alternator.Chodzi o to,że cały,nowy to 489 zł.A wymieniając regulator to 70-130,wirnik 165,łożyska po ok 20.Jak dobrze policzyć to naprawa mija się z celem.Poza tym szkoda Passata-nie lubi dziadowania:D.Do zdjęcia paska z alternatora wystarczy klucz 19(oczkowy)i naciągnięcie rolki napinacza w prawą stronę auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zygi031 Zgłoś #48 Napisano 14 Lutego 2017 Witam koledzy. Mam pytanie odnośnie wymiany alternatora w b5fl avf. Czy jeśli auto posiada alternator Valeo podejdzie tam alternator Bosch a? Bez przeróbek itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #49 Napisano 15 Lutego 2017 Wydaje mi się że jeżeli będzie dedykowany do passata b5 tdi to powinien pasować, ważne tylko by miał tą samą moc(natężenie prądu ładowania) Bo właśnie nie wiem sam jak to jest z mocowaniami tych alternatorów:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #50 Napisano 15 Lutego 2017 Wydaje mi się że jeżeli będzie dedykowany do passata b5 tdi to powinien pasować, ważne tylko by miał tą samą moc(natężenie prądu ładowania)Bo właśnie nie wiem sam jak to jest z mocowaniami tych alternatorów:/ czym wieksza moc tym lepsze ale nie nizsze niz bylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #51 Napisano 17 Lutego 2017 Raczej tak bo jak będzie słabszy to nie wydoli,alternator generalnie dobiera się pod wyposażenie pojazdu z tym że jest liczone z zapasem i w momencie gdy wszystko jest włączone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zygi031 Zgłoś #52 Napisano 20 Marca 2017 Alternator Bosch podszedł bez problemu. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #53 Napisano 20 Marca 2017 I fajnie:) A jaki? pewnie jakieś 120A ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach