brat koala Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2009 witam mam pewien problem mianowicie pojawia sie w/w kumunikat ale tylko w sytuacjach gdy silnik jest pod obciążeniem tzm na jałowym wszystko jest ok albo jak jade powoli i delikatnie jak na egzaminie na prawo jazdy to tez wszystko gra ale jak troche przycisnę to zapala sie ten komunikat czy moge sam cos zrobic z tym fantem ? mam do przejechania jutro około 300 km i boję się że stane gdzieś w lesie co mogę zrobić!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2009 Ze probem jest z alternatorem to wiesz pewnie. Obstawiam regulator napiecia. Podjedz do bylejakiego elektryka zeby podmienic i zobaczyc czy bedzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2009 Kolego! Miałem ten sam problem i komunikat, co Ty, jakieś pół roku temu. Gdy zadzwoniłem do elektryka, to od razu wiedział, co "boli" mojego Paska. Okazało się, że w Passatach VW pontował 2 rodzaje alternatorów: Bosch i francuskie Valeo. Mój miał niestety Valeo /made in France:(/ i w nich padają wirniki alternatora. Dałem wymienić od razu szczotki i z robocizną wyszło prawie 400 zł. Ja bym na Twoim miejscu jutro tych 300km. nie ryzykował, lasów w Polsce jeszcze dużo:637:Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat koala Zgłoś #4 Napisano 2 Kwietnia 2009 problem jest taki ze jade i jak mi sie zapali ten pie...komunikat to jak odpuszcze node z gazu to jest ok i jede dalej podjechałem do pana Stasia nazwijmy go elektrykiem sprawdził czy alternator ładuje i okazało się ze TAK ale jak kazał mi przygazowac na jałowym to były momenty iz zaswieciła się kontrolka akumulatora i w tym czasie nie ładuje powiedział ze to może być wszystko ....szczotki jakis wirnik albo bla,bla bla apropos tego regulatora napiecia to czy to jest droga impreza???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2009 apropos tego regulatora napiecia to czy to jest droga impreza???? regulator drogi nie jest, do twojego paska pewnie ze 100zł i wymiana też nie jest skomplikowana. wystarczy odkręcić przewód od alternatora, później plastikową osłonę i jest on przykręcony na dwie śrubki, szczotki są wbudowane w jego obudowę. tu masz link do aukcji test to zdjęcie poglądowe, nie do twojego modelu KLIK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mysterx Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2009 A może tylko zaoliwiony komutator na wirniku? Po sciągnieciu regulatora mozna go wyczyścić. Kolejnym problemem może być pojawiająca się przerwa w obwodzie wirnika (łaczenie uzwojenie-komutator) ale to jest trudne do usuniecia samodzielnie! Gdyby nie swiatła, to pewnie byc dojechał, ale z właczonymi światłami ??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat koala Zgłoś #7 Napisano 3 Kwietnia 2009 oczywiscie zaryzykowałem i mały problem jak wracałem zapalił się ten komunikat na stałe wyłączyłem światła i dotarłem do domu w poniedziałek do elektyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sylwek_1 Zgłoś #8 Napisano 4 Kwietnia 2009 miałem to samo co macvw, posiadałem alternator Valeo 120A, po pojawieniu się komunikatu generator werkstat i dojechaniu do domu kupiłem nowy regulator ze szczotkami, atu dalej nie ładuje, padł wirnik, teraz zastanawiam się nad kupnem używanego alternatora Bosch bo ten Valeo zrobił może 50 tys km, wstyd w polonezach alternatory robiły 250 tys i więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr_40 Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2009 oczywiscie zaryzykowałemi mały problem jak wracałem zapalił się ten komunikat na stałe wyłączyłem światła i dotarłem do domu w poniedziałek do elektyka I jaki był rezultat wizyty u elektryka, też mam ten problem, ale z reguły gdy mam małe obroty i załączone światła, klima itd. Komunikat pojawia mi się tylko na ułamek sekundy i to było do tej pory w okresie 2 miesięcy może 3 razy. Muszę coś z tym zrobić dlatego czytam i próbuję coś wywnioskować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gnotek7 Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2009 Temat poruszany wielokrotnie,użyj szukajki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr_40 Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2009 Temat poruszany wielokrotnie,użyj szukajki. (#10) Prosiłem o odpowiedź kolegę brat koala , a nie rozpocząłem nowego wątku. Gdybym nie użył szukajki to bym nie trafił do tego wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #12 Napisano 19 Kwietnia 2009 Kolego koniecznie wymiana alternatora przerabiałem temat a odwlekanie wymiany nie polecam wiesz dlaczego. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #13 Napisano 19 Kwietnia 2009 Kolego koniecznie wymiana alternatora przerabiałem temat a odwlekanie wymiany nie polecam wiesz dlaczego. Pozdrawiam Arku a dlaczego? Komunikat pojawia mi się tylko na ułamek sekundy i to było do tej pory w okresie 2 miesięcy może 3 razy. Może to być wina skończonych szczotek w regulatorze napięcia. Wizyta u elektryka załatwi wszystko. Albo metoda na czuja, czyli wymontowanie regulatora sprawdzenie szczotek i ewentualny montaż nowego regulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2009 Jacku szedłem twoim tropem wymieniłem regulator napięcia koszt około 270 PLN i dalej nic jak się okazało padło jeszcze łożysko czy coś takiego w tym alternatorku. Oddałem stary dostałem zregenerowany zapłaciłem 480 PLN i 6 miesięcy gwarancji. Latam już 6 miesiąc i jest ok. No ale w tym przypadku może tak jak piszesz szczotki, oby tak było. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #15 Napisano 19 Kwietnia 2009 Jacku szedłem twoim tropem wymieniłem regulator napięcia koszt około 270 PLN i dalej nic jak się okazało padło jeszcze łożysko czy coś takiego w tym alternatorku. Czyli miałeś felerny alternator Valeo. I dlatego radzę koledze wizytę u elektryka aby być pewnym na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #16 Napisano 19 Kwietnia 2009 Jacku szedłem twoim tropem wymieniłem regulator napięcia koszt około 270 PLN Też wymieniałem regulator, kosztował 150 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #17 Napisano 19 Kwietnia 2009 Tak jak piszesz Valeo ostatnio ta marka mnie denerwuje od wycieraczek po alternatory. Parę dni temu wymieniłem wiatrak klimy miałem GATE kupiłem zamiennik i jest ok. Jacku tu mam do ciebie pytanko jak włączysz klimę tzn auto to wiatrak włącza się i chodzi non stop?? U 2 moich kolegów wiatrak ten włącza się na krótko a następnie wyłącza i tak cały czas. Może gdzieś mam zwalony przekaźnik czy co ew może tak ma być jak ja mam. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 19 Kwietnia 2009 Jacku tu mam do ciebie pytanko jak włączysz klimę tzn auto to wiatrak włącza się i chodzi non stop?? Nie zwróciłem uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #19 Napisano 19 Kwietnia 2009 jak włączysz klimę tzn auto to wiatrak włącza się i chodzi non stop?? . Tak ,wentylator elektryczny powinien pracować cały czas podczas pracy klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfinto01 Zgłoś #20 Napisano 19 Maja 2009 podepne się do tematu!Mój problem jest następujący na stronce http://adamer.fotosik.pl/ są foty jak wyglada moja sytuacja!Z alternatora zsuneła mi sie rolka niewiem dokładnie jak to sie nazywa zielony w tym jestem i widać tam popękany/ukruszony trzpień na którym siedzi ta rolka!czy da się coś z tym zrobić?alternator do wymiany czy da się zregenerować?pomóżcie bo nie wiem co robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach