Skocz do zawartości
Gość Tervin

B5 FL 2.8 4MOTION tiptronic skrzynia szarpie podczas redukowania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tervin

Witam posiadam Passata B5 FL 2.8 4motion skrzynia automatyczna tiptronic 5 biegów rok produkcji 2001,

Skrzynia generalnie pracuje płynnie podczas delikatnego przyspieszania czy wcisniecia gazu zmienia normalnie biegi bez najmniejszych zastrzezeń.

Problem zaczyna sie podczas jazdy na 5 biegu BEZ GAZU auto swobodnie toczy sie obroty silnika spadaja, zmniejszam predkosc auto chce wrzucic nizszy bieg i jest dosc mocne nieprzyjemne szarpniecie tak jakby skrzynia wrzucala bieg 4 bez uzycia sprzęgla.

W takiej samej sytuacji przekladam drazek zmiany biegow z pozycji "D" na bieg "4" i tez jest szarpniecie, gdy nacisne pedał gazu i zredukuje bieg np tiptronikiem wszytsko jest super,na innych biegach wszystko jest ok.

Co moze sie dziac?? jest to usterka mechaniczna czy moze wina elektroniki?

 

Szukam dobrego warszatatu okolice Wrocław , Legnica jesli zna ktoś godny polecenia prosze o podanie namiarów

 

Zgóry dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam

Edytowane przez Tervin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szukam dobrego warszatatu okolice Wrocław

 

Kolego zagadaj z użytkownikiem Matys.Jest z Wrocka i z tego co wiem to zna "naprawdę dobrego fachowca" od automatów!

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie drgania które twaja 3 sekundy i jest to przy zmnianie biegu i zmniejszeniu obrotów z 3tys na 2tys dzieje sie to mioedzi 50-60 km/h

Tez nie wiem co to jest bo skrzynia pracuje bardzo płynnie od samego startu.

Oleje wymieniane systematycznie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo oleju w skrzyni automat sie nie wymienia tylko spr. - dobra rada ok kolegi z fabryki vw w wolfsburgu ja sie do niej stosuje i nic sie nie dzieje. Ta skrzynia ma wytrzymac 300 tys km i wytrzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo oleju w skrzyni automat sie nie wymienia tylko spr. - dobra rada ok kolegi z fabryki vw w wolfsburgu ja sie do niej stosuje i nic sie nie dzieje. Ta skrzynia ma wytrzymac 300 tys km i wytrzyma.

 

Następny mądry, ech, brak słów.... A ASO później zarabia za nową skrzynie a jak się zawczasu zapobiega to skrzynia przeżyje silnik i całe auto ale po co ASO ma się wychylać...Najlepiej wymienić po 300, jak wytrzyma....

Poczytaj kolego trochę fachowej literatury a nie siejesz zamęt, setki postów na forum, stron wykwalifikowanych serwisów Ci to powie a Ty słuchasz kumpla z fabryki co pewnie ma blade pojecie o automatach a pracuje gdzieś na montażu bo nie uwierzę ze jest inżynierem od skrzyń automatycznych... Dla fabryki to jest część zamienna jak żarówka, uszkodzi się wymienić, my zarobimy a Polaka nie stać na wymianę za kilka tys...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtek.dragon

Witam. Jestem nowym na forum. Chciałbym Was zainteresować moim problemem, co do którego rozwiązania lub wskazówek liczę na Wasze doświadczenie. Mam VW Passata 2,5 TDI V6 z 2001 roku ( licznik wskazuje 246 tyś km przejechanych zatem nie jest to bryka prosto z fabryki:). Mam problemy z automatyczną skrzynią biegów (Tiptonic). Po odpaleniu samochodu jak jest całkiem zimny i po przejechaniu z 1 może 2 km wszystko jest o.k Potem zaczynają się problemy w postaci szarpania podczas przełączania się biegów z 3'ki na 4'kę. Zauważyłem ,że dzieje się to przy prędkości około 50 km i podczas przełączania z 3 na 4 bieg. Nagle obrotomierz wskazuje wysokie obrotu i po chwili samochodem mocno szarpnie. Po przełączeniu na tiptronik widzę, że zamiast 4-bieg automat włączył 5 bieg. Aby zapobiegać szarpnięciu jak widzę, że nagle wysokie obroty (przy prędkości po koło 50 km, podczas przyśpieszania) kiedy to bardzo szybko wzrastają - puszczam gaz tym samym nie odczuwam już szarpnięcia ale przez to tracę niezbędne sekundy gdyż po ponownym wciśnięciu gazu samochód przyśpiesza ale w ramach 5 biegu :(. Sugerując się opiniami wymieniłem olej wraz z uszczelkami i filtrem, niestety mam to samo. Dodam że wymieniłem olej u PLICHTY w Gdyni (Trójmiasto) gdyż nie chciałem tego robić samemu. Obecnie usterka jest nadal, wymiana oleju (statyczna wymiana oleju) nie pomogła pozbyć się problemu. Czy macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sprawdzić lub wymienić przed ewentualnym remontem skrzyni lub polecić mi jakiegoś zaufanego fachowca od skrzyń automatycznych w Trójmieście lub w okolicach Trójmiasta (Gdynia,Sopot,Gdańsk)? Z góry dziekuję za sugestie i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sobolek65

witam.

 

Mam ten sam problem teraz. po wymianie oleju i filtra nic to nie dało. proszę jak byś mógł powiedzieć co to było i czy ci się udało to naprawić ? pozdrawiam

 

---------- Dodano o 10:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:38 ----------

 

witam.

 

Mam ten sam problem teraz. po wymianie oleju i filtra nic to nie dało. proszę jak byś mógł powiedzieć co to było i czy ci się udało to naprawić ? pozdrawiam

 

Witam posiadam Passata B5 FL 2.8 4motion skrzynia automatyczna tiptronic 5 biegów rok produkcji 2001,

Skrzynia generalnie pracuje płynnie podczas delikatnego przyspieszania czy wcisniecia gazu zmienia normalnie biegi bez najmniejszych zastrzezeń.

Problem zaczyna sie podczas jazdy na 5 biegu BEZ GAZU auto swobodnie toczy sie obroty silnika spadaja, zmniejszam predkosc auto chce wrzucic nizszy bieg i jest dosc mocne nieprzyjemne szarpniecie tak jakby skrzynia wrzucala bieg 4 bez uzycia sprzęgla.

W takiej samej sytuacji przekladam drazek zmiany biegow z pozycji "D" na bieg "4" i tez jest szarpniecie, gdy nacisne pedał gazu i zredukuje bieg np tiptronikiem wszytsko jest super,na innych biegach wszystko jest ok.

Co moze sie dziac?? jest to usterka mechaniczna czy moze wina elektroniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam posiadam Passata B5 FL 2.8 4motion skrzynia automatyczna tiptronic 5 biegów rok produkcji 2001,

Skrzynia generalnie pracuje płynnie podczas delikatnego przyspieszania czy wcisniecia gazu zmienia normalnie biegi bez najmniejszych zastrzezeń.

Problem zaczyna sie podczas jazdy na 5 biegu BEZ GAZU auto swobodnie toczy sie obroty silnika spadaja, zmniejszam predkosc auto chce wrzucic nizszy bieg i jest dosc mocne nieprzyjemne szarpniecie tak jakby skrzynia wrzucala bieg 4 bez uzycia sprzęgla.

W takiej samej sytuacji przekladam drazek zmiany biegow z pozycji "D" na bieg "4" i tez jest szarpniecie, gdy nacisne pedał gazu i zredukuje bieg np tiptronikiem wszytsko jest super,na innych biegach wszystko jest ok.

Co moze sie dziac?? jest to usterka mechaniczna czy moze wina elektroniki?

 

 

Zgóry dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam

 

Mam u Siebie identyczny problem w 2.5 tdi 2002r. Znalazłeś rozwiązanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem, wydawało mi się, że poziom oleju jest ok, wcześniej miałem rozszczelnienie skrzyni na siemeringu półosi, robiłem to w aso skoda .

dolali olej zgodnie z procedura (samochód odpalony odpowiednia temperatura) i mi się wydawało, że ok, ale skrzynia zaczęła szarpać przy redukcjach. Stwierdziłem, ze wymienię olej. przy spuszczaniu okazało się, że 3l brakuje. a zgodnie z procedura sprawdzałem olej i wydawało się, że jest ok. Moim zdaniem filtr siatkowy w skrzyni jest zapchany i pompa oleju nie jest w stanie zassać odpowiednim ciśnieniem oleju do reszty w skrzyni (i dlatego w misce olejowej jest dobry poziom). Ja kupiłem nowy filtr, uszczelkę i 7 litrów oleju (zeszło niecałe 4l). Olej najlepiej MOBIL ATF LT 71141 (wcześniej esso) do tego filtr i uszczelka. Mam przejechane 330tyś km i skrzynia zaczęła pracować jak nowa. Oczywiście wcześniej wymieniłem poduszki pod skrzynią i silnikiem (przy takim przebiegu to norma). Powodzenia.

Tu jest dobry manual , nie wyświetlają się zdjęcia ale opis jest zaje...

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=76853

Ps. Nie słuchajcie głupot, że oleju się nie wymienia producent skrzyni firma ZF zaleca w instrukcji wymianę co maksymalnie 120tyś km. Producent chce nas naciągnąć na kasę przy wymianie skrzyni.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności