Marsal Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2009 Witam! Proszę Was o radę. Chciałbym sobie kupić klucz pneumatyczny, ale zupełnie się nie znam na tym jakie powinien mieć parametry. Mam na oku taki: Klucz pneumatyczny 1/2" 160173R RevolutionAir 6 bar 200l / min 4600 RPM Czy wystarczy taki do odkręcania kółek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #2 Napisano 30 Marca 2009 Po pierwsze spężarka - dobra, dużej mocy i pojemności zbiornika. Po 2, nie kupuj z allegro tylko ze sklepu. Po 3, nie bierz do ręki nic TOPEXa i topexo podobne. Ja za klucz zapłaciłem 600zł, i dopiero raki nadaje się do użytku. do odkręcania właściwie wszystkiego.Parametrów nie znam. ew moge sprawdzić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2009 po pierwsze spręzarka dobra, po drugie to musisz byc SMAROWANIE KLUCZA MGŁĄ OLEJOWOA, CZYLI NAOLEJACZ, i tak cały olej idzie w piz****** z powietrzem, ale bez tego nie pochodzi Ci kluczyk za dlugo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roman58 Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2009 (edytowane) Ja mam już drugiego Haski tylko czarny pierwszy służył 6 lat jeszcze turbina chodzi tylko końcówka pękła.Oprucz tego mam 2 Haskie tylko czerwone ale już są słabsze.Ale ja przywoziłem z USA.Tu widziałem wyposarzenie;http://www.pamula.pl/ Edytowane 1 Kwietnia 2009 przez artmin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marsal Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2009 To już widzę że mój kompresor nie pociągnie klucza. Podaje on 200l / min i max 8 bar. Dzięki za cenne wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #6 Napisano 13 Października 2015 (edytowane) Jako że zbliża się czas wymiany opon zastanawiam się co zrobić żeby się nie narobić. Zastanawiam czy warto kupić klucz jak w temacie. Znalazłem taki w jednym z Marketów. https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009120/ Założenie jest takie żaby kupić coś taniego do wymiany kół w 4 samochodach co sezon i ewentualnie do jakichś prac dodatkowych jak się nada. Pytanie czy taki będzie wystarczający? Może ktoś ma i napisze opinie ps. jeśli taki temat już był to niestety nie umiałem go znaleźć Edytowane 13 Października 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg.pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #7 Napisano 13 Października 2015 W/g mnie trochę mało niutków. Lepszy byłby 750-1000Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #8 Napisano 13 Października 2015 Wiadomo. Tylko taki więcej kosztuje. A ty jaki masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #9 Napisano 13 Października 2015 (edytowane) Jeszcze nie mam ale przymierzam się do zakupu z tym, że pneumatycznego. W/g opinii ludzi, którzy już mają polecają właśnie te w okolicach 1000Nm. Edytowane 13 Października 2015 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #10 Napisano 13 Października 2015 To mi bardziej chodzi o opinię kogoś kto kupił taki jak napisałem i czy da się tym koło odkręcić. Pneumatyki to bardziej do warsztatu moim zdaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #11 Napisano 13 Października 2015 (edytowane) tez myslalem nad tym ale na mysleniu sie skonczylo, po przeczytaniu komentarzy z tego http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009005/ moze pomoze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=178&t=490187 Edytowane 13 Października 2015 przez Orson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gołąb Zgłoś #12 Napisano 13 Października 2015 Jako że zbliża się czas wymiany opon zastanawiam się co zrobić żeby się nie narobić.Zastanawiam czy warto kupić klucz jak w temacie. Znalazłem taki w jednym z Marketów. https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009120/ Założenie jest takie żaby kupić coś taniego do wymiany kół w 4 samochodach co sezon i ewentualnie do jakichś prac dodatkowych jak się nada. Pytanie czy taki będzie wystarczający? Może ktoś ma i napisze opinie ps. jeśli taki temat już był to niestety nie umiałem go znaleźć Mój brat kupił coć podobnego w zeszłym roku, on był z niego zadowolony i miałem zamiar sobie też taki sprawić. Ale gdy zmieniałem koła w swoim aucie jego klucz śruby odkręcił ale dopiero gdy je poluzowałem. Więc mi coś takiego jest niepotrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kml_84 Zgłoś #13 Napisano 14 Października 2015 Ja mam taki od 3 lat: http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009005/ Koła rzadko odkręci sam bez poluzowania, ale czasem się uda. Tego co chcesz kupić myślę że warto. Miałem go w rękach w Juli. jest lżejszy, ogumowany i mocniejszy o 125Nm, myślę że da radę. W moim dopiero po 3 latach wymieniłem tylko szczotki które są w komplecie. Na 4 auta to spokojnie wystarczy. Mój kręci dużo więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #14 Napisano 14 Października 2015 hmm albo jestem ulomny albo nie wiem co po co komu klucz udarowy, ktory nie odkreci sruby bez poluzowania, po mojemu to wlasnie poluzowanie jest jego glownym zadaniem, jak zluzuje srube to juz ja sobie pozniej moge recznie odkrecic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #15 Napisano 15 Października 2015 Kupiłem dziś ten klucz, który podawałem w linku. Miałem dylemat w momencie zakupu, który wybrać. Ten co kupiłem ma 400Nm i 450 W. Był drugi na promocji 300Nm i 900W. Wybrałem ten pierwszy bo chciałem więcej Nm. Nie wiem czy dokonałem dobrego wyboru. Mam 30 dni na ewentualny zwrot. W sumie mogę wymienić koła i oddać klucz do sklepu tylko aby go nie było śladów użytkowania. Na szybko jedną szpilkę odkręciłem bez problemu i po przykręceniu nie było potrzeby dokręcania. W sobotę będzie wymiana kół i zdam relacje jak poszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #16 Napisano 16 Października 2015 chyba nie masz zamiaru dokręcać śrub kół kluczem o momencie 400Nm.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kml_84 Zgłoś #17 Napisano 16 Października 2015 W naszych autach dokręcamy z momentem 120Nm, ja klucza używam bardziej do odkręcania a przykręcam lekko w/w "pneumatem" i później dokręcam kluczem z zestawu samochodowego, żeby nie mieć problemów z odkręceniem w następnym sezonie. Nie wiem czy dokonałem dobrego wyboru. Uważam że dobrze zrobiłeś, ja mam ten tańszy, przy dłuższym użyciu ręka boli od samego ciężaru klucza. Jak byłem ostatnio w Juli i wziąłem do ręki ten czerwony klucz to miałem odczucie jakbym trzymał profesjonalny klucz do kół do warsztatu wulkanizacyjnego - w porównaniu do mojego to przepaść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #18 Napisano 18 Października 2015 Klucz przetestowany na Passacie. 1. Nie wszystkie szpilki udało się odkręcić "elektrykiem". Te które nie poszły. Musiałem poluzować z kopa kluczem z zestawu z samochodu. 2. Elektrykiem lekko przykręcałem, a dokręcałem ręcznie tym z zestawu. Wahałem się czy zostawić czy oddać i zostaje. Napewno poszło dużo szybciej niż jakbym miał ręką kręcić. Teraz będę musiał dokupić klucz dynometryczny żeby nie przesadzać przy dokręcaniu i nie kopać później przy odkręcaniu. Ps. ten śrubokręt z kompletu bardzo ułatwia wkręcanie szpilek w felgi. Pierwszy raz wyjąłem go z bagażnika i zauważyłem że łeb szpilki tam pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #19 Napisano 19 Października 2015 nie wiem, jak kto woli ale dla mnie trzymanie takiego ustrojstwa ktore sobie nie moze poradzic jest totalnie bez sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #20 Napisano 26 Października 2015 jak pokazywałem pneumaty na spocie to był brak zainteresowania a teraz kupowanie w juli klucze które nie maja wcale tego momentu wiem co pisze polecam M7 nie dlatego ze sa u mnie w robocie w sprzedaży ale dla tego ze sa warte polecenia a 400nm to nie jest siła z jaka dokręcona jest śruba tylko moment obrotowy klucza i większość nie powinna pracować powyżej 6,2 bara stałej mocy bo wam łopatki rozwali w wirniku, a smarowanie jak go nie będzie i syf wodny w instalacji to radości wielkiej z tego nie będzie, a czy lekki czy ciezki nie świadczy o jakosci, kompozyty tez świetnie daja sobie rade dokrecałem sruby w samochodzie kluczem o mocy 1320nm i nigdy sruby nie ukreciłem w kole, ale jest to realne przy takiej mocy, http://www.mighty-seven.com/products/products.asp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach