kielon.m Zgłoś #41 Napisano 3 Czerwca 2009 polecam imadlo nie jest tak brutalne jak uderzenia mlotka a naprawde zdaje egzamin jako mala praska do wciskania lozysk. Tylko pamietaj zeby cos wlozyc pomiedzy wciskane lozysko a szczeke imadla i do dziela. Powoli skrecajac imadlo wcisniesz lozysko na miejsce w piascie Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #42 Napisano 3 Czerwca 2009 Tam nei ma specjalnej nakrętki, jest tylko nakrętka od przegubu, nasadka 30mm Potwierdzam, tylko ja musiałem kupić nowa nasadkę bo w starym miałem sześcio kątna a w teraz jest dwunasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1,8rp Zgłoś #43 Napisano 3 Czerwca 2009 Jak odkręcisz amortyzator od piasty,a jak się pomęczysz bez odkręcania nic nie trzeba ustawiać niby mozna i tak ale jest to troche klopotliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #44 Napisano 3 Czerwca 2009 Ja robiłem geometrie, bo wyjmowałem całą zwrotnice. Klucze jakie potrzebne do wymiany, to wspomniany klucz 30 do odkręcenia piasty (przegubu), klucz do odkręcenia drążka kierowniczego i 2 śrub, którymi przykręcony jest amortyzator do zwrotnicy chyba 17 aa i jeszcze zwrotnice trzeba sciagnac ze sworznia wahacza, a potem tylko cierpliwosci troche, mlotek i jazda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #45 Napisano 3 Czerwca 2009 klucz do srub polaczenia amorek - zwrotnca 18. zacznij sobie od wybicia galki drazka kierowniczego pozniej sworzen, czujnik ABS i na koncu odkrec sobie sruby od amorka Jak odkecisz amorek od zwotnicy musisz jechac ustawic kat pochylenia kola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #46 Napisano 3 Czerwca 2009 Jak zaznaczysz obrys kolumny na zwrotnicy np. rysikiem traserskim i według tego oznaczenia złożysz to obejdzie się bez regulacji kąta pochylenia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #47 Napisano 3 Czerwca 2009 Moze zrobie manuala jak bede mial pacjeta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #48 Napisano 3 Czerwca 2009 (edytowane) Można cała kolumne wyciągnąć bez odtręcania od zwrotnicy amorka. 06-06-09 --------------------------------------------- Dziś jestem po wymianie łożysk i zgodnie z obietnicą krótka relacja. Potrzebne narzędzia: Nasadowe: 30 (12 kątna lub 6 zależności od rodzajuśruby) 19 17 13 8 Nasadki imbusowe 7 lub 6 zależności od wersji amortyzatora, teraz miałem 7 a w starszym 6. Płasko-oczkowe 18 15 Oczkowy gięty 22 Dobra grzachotka i ramie do nasadki do odkręcenia śruby centralne przegubu, ja nie ryzykowałem uszkodzeniam grechotki. Do tego kilka młotków róznych wielkości, ściągacz, przyrząd do rozpinania sworzni. Bez tych dwuch ostatnich można się obyć. Zazcynamy oczywiście od poluzowania śrub w kołach i najlepiej jesli możemy dojść do centralnej to też ją poluzować przed podniesieniem samochodu. U mnie alus zbyt mocno odtsawał od piasty i musiałem po podniesieniu. Aby ja wtedy odkrecić potrzebne są dwie osoby, jedny trzyma nogę na hamulcu a druga odkreca srubę. Oczywiście wcześniej trzaba wkrecić kilka śrub od kół spowtorem na miejsce żeby piasta się nie obróciła. Po zdjęciu koła odkręcami zacisk od jażma i wieszamy go gdzies z tyłu. Do dkręcenia bedziemy potgrzebować klucza płaskiego 15 i oczkowegoge lub nasadowego 13. Kluczem 15 trzymamy czpień swożani żeby się nie obracał, 13 wykęcamy śrube mocująca zacisk. Dobrze jest czymś podwiazać zacisk do wahacza. Ja tego nie zrobiłem gdyż przewody elastyczne też poszły dziś do wymiany. Nastepnie luzujemy dwie śruby trzymające jażmo zacisku, klucz 17. Aby ułatwić sobie dojście skrecamy koło tak aby jażmo wyszło na zewnątrz. Po odkręceniu jażma tarcza schodzi łatwo, trzeba odkręcić jedną krzyżową śrubke znajudującą się tam gdzie otwory do przykręcania kół. Można jeszcze odkręcić osłonę tarczy, 3 śruby z łepkiem na klucz 8, mi się nie chciało i nie przeszkadza ona specjalnie. Musimy jeszcze pamietac o odpięciu czujnika ABS przed wyciagnięciem zwrotnicy. Następnie odkręcamy sworzeń zwrotnicy. U mnie jest on przykręcony pojedynczą śrubą od góry. Tak jest w modelach AFN, AAA, ADR (chyba nic nie pokręciłe). Teszta ma ściagany śworzeń śrubą na przestarzał przez zwrotnice i do jej odkręcanie potrzebne są dwa klucze. Po odkręceniu trzeba się trochę nagimnastykować żeby wyciągnąc swożeń. Mi się nie udało więc odkręciłem 3 śruby mocujące sworzeń do wahacza. Nastepnie koncówka drążka kierowniczego, trzyma ją jedna śruba klucz 19. Jesli nie posiadamy ściągacza do rozpinania swożni to pozostawiamy nakrętke na końcu śruby i wybijamy młotkiem końcówke. Teraz możemy przystąpić do wyciągnieca przegubu z piasty. U mnie był starsznie oporny i trzeba było go potraktowac ze sciągacza. W poprzednim pasku wychodził lekko bez żadnych narzędzi. Teraz mamy dwie opcje 1) odkręcamy dwie śruby mocujące zwrotnice do amora 2) odkręcamy śrubę mocującą cały teleskop do nadwozie (klucz oczkowy gięty 22 i nasadka imbusowa 7) Po chwili cała kolumna jest na glebie i gotowa do wybicia łożysk. Do wybicia pośłużyły mi narzedzia widoczne na zdjeciu. Młotek waga koło 2kg, rura aluminiowa do wybicia pasty i rura stalowa do wybicia łożyska + szczypce do wyciągniecia pierścienia. Aluminiowa rura dlatego że byjąc w nią młotkiem nie poniszczymy piasty, może być miedź, masiądze. Zwaracamy też uwagę na czujnik ABS aby go nie uszkodzić przy wybijaniu łożyska. Następnie zwortnica na imadło i w pierwszej kolejności wybijamy piastę z łożyska. Po wybiciu pasty obracamy zwortnicę i ściągamy pierścień zabezpieczający. Jeśli nie mamy szczypiec można to zrobić dwoma śrubokretami, ale uwaga bo pierścień może strzelić i krzywdę zrobić. Następnie ćzyhścimy wszytko szmatą i smarujemy powieżchnie czystm smarem. Kładziemy łozysko na zwrotnicy wmiejsce gdzie mamy je wbic i delikatnie młoteczkiem po obwodzie pukamy raz z jednej raz z drugiej strony patrząc czy łożysko równomiernie wchodzi. Jak łozysko wejdzie na tyle że nie będziemy w stanie dalej go młoteczkiem wpukać trzeba wziąc stare łożysko opiłować je z zewnątrz i wpukać przez nie łozysko do końca. W tej fazie ewentulna braki w wyciciu młotka są niegroźne dla łożyska, no chyba że ktoś waplnie w uszczelnienie łożyska, gdyż bijemy po zewnątrz łożyska i nie ma to wpływu ba kulki ani ich bieżnie. Po wbiciu montujemy pierscień zabezpieczający i piastę. Ja wpadłem na pomysł z wykorzystaniem stołowej piły do drewna, lewarka i paru śmieci. Piasta weszła luźno i bez problemów. Następnie szkłądamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe mi to zajeło jakie 8 godzin na dwie strony z przerwą na wycieczke po jedeną nasadkę i obiad. Przepraszam za małą liczbę zdjęć ale dałem ciałą i baterji nie naładowałem w aparacie. Pozdrawiam Edytowane 6 Czerwca 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #49 Napisano 16 Czerwca 2009 TU też nieco głównie fotek (bo text po hiszpańsku) nt wymiany łozyska w piaście przedniego koła. Co prawda dotyczy golfa II, ale to tez rodzina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #50 Napisano 16 Czerwca 2009 TU też nieco głównie fotek (bo text po hiszpańsku) nt wymiany łozyska w piaście przedniego koła.Co prawda dotyczy golfa II, ale to tez rodzina Zawieszeni łudząco podbne, widać różnice w montowaniu zwrotnicy, na tej stronie co podałeś zwrotnica przychodzi do wahacza jak w każdym passacie oprocz AAA, AFN i ADR. Poza tym dobry materiał dla niedowiarków oni tez wpukiwali na poczatku młotkiem tylko że aluminiowym potem dopiero prasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #51 Napisano 16 Czerwca 2009 TU też nieco głównie fotek podoba mi się ten klucz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #52 Napisano 16 Czerwca 2009 Czasami i taki jest potrzebny - sam musiałem coś podobnego "wymaścić":p Poza tym strona hiszpana jest the best (pozostałe strony - np rozbiorka skrzyni biegów i inne - z prawej strony na http://www.gti16.com/usr/coco/index.html) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #53 Napisano 16 Czerwca 2009 (edytowane) Czasami i taki jest potrzebny - sam musiałem coś podobnego "wymaścić" Ja używam nasadki i ramienia do klucza na 1/2 cala firmy Yato + metrowa rura aluminiowa. Cena za klucz to chyba cos kolo 60 zł. No klucz niezły wyrezali jak do TIR'a Dobra stronka ogolnie jest wiele rzeczy. Edytowane 16 Czerwca 2009 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
levy81 Zgłoś #54 Napisano 26 Czerwca 2013 Witam wszystkich Forumowiczów, jest to mój pierwszy post, dotąd byłem tylko czytelnikiem. Postanowiłem podczepić się ze swoimi fotkami wykonanymi wczoraj. Dziś mam już nową piastę którą za chwile ide montować. Forum bardzo fajne, dużo się z Niego dowiedziałem i mam nadzieje że nie jednego jeszcze dowiem. Pozdrawiam. [AT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach