cysiokysio Zgłoś #21 Napisano 1 Kwietnia 2009 czopie piasty masz łożysko wewnętrzne i bieżnię łożyska (to wybijasz ciężka sprawa) w bębnie również masz bieżnię którą trzeba wybić Porównując to do wybicia łożyska z przedniego koła to to jest pikuś. W bębnie przy bieżniach łożysk są takie dwa wycięcia (jak jest dużo smaru to ich nie widać) ułożone diametralnie gdzie idealnie możesz oprzeć wybijak o rant bieżni łożyska. I wtedy pukajac młotkiem raz z jednej raz z drugiej wychodzi jak po maśle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #22 Napisano 1 Czerwca 2009 Porównując to do wybicia łożyska z przedniego koła to to jest pikuś. W bębnie przy bieżniach łożysk są takie dwa wycięcia (jak jest dużo smaru to ich nie widać) ułożone diametralnie gdzie idealnie możesz oprzeć wybijak o rant bieżni łożyska. I wtedy pukajac młotkiem raz z jednej raz z drugiej wychodzi jak po maśle. Ja miałem 3 w bebnie i w tarczy. Tylnie idą szybko, jak sie wprawy nabierze. Ważne żeby luz dobrze ustawić bo potem albo syzbka wymiania albo korekcja. Orjętujecie się koledzy jaki klucz jest do odkręcenia centralenj śruby od przegubu??? W starym pasku miałem 6 kątny chyba 30, a teraz mam 12 kątny i nie wiem czy rozmiar ten sam. Bez tego nie ruszę za bardzo z łożytskami, a już wołają o pomstę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grisza0701 Zgłoś #23 Napisano 1 Czerwca 2009 najlepiej wprasowac bo tak to łatwo jest uszkodzic łozysko i wtedy dodatkowe koszty..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tuner 63 Zgłoś #24 Napisano 2 Czerwca 2009 witam jak przeczytalem ze lozyska sie mlotkiem nabija to mi sie wlos zjezyl na glowie , a tak po prawdzie przy wymianie tylnych tarcz kupuje sie lozyska i jedzie sie z tym do warsztatu gdzie za kilka zeta nam to profesjonalnie wprasuja a potem z tym gotowcem do domu i wymiana . z przednimi lozyskami to pojechalbym od razu do warsztatu bo bez sprzetu to robota glupiego . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #25 Napisano 2 Czerwca 2009 a tak po prawdzie przy wymianie tylnych tarcz kupuje sie lozyska i jedzie sie z tym do warsztatu gdzie za kilka zeta nam to profesjonalnie wprasuja niezłym trzeba bić ....... aby z taką pierdołą do warsztatu jechać. Rozumiem, że komuś się nie chce brudzić i grzebać więc jedzie na wymiane tylnich łozysk do warsztatu ale żeby samemu rozebrać i dopiero jechać do warsztatu to dopiero być mocnym w te klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #26 Napisano 2 Czerwca 2009 a tak po prawdzie przy wymianie tylnych tarcz kupuje sie lozyska i jedzie sie z tym do warsztatu gdzie za kilka zeta nam to profesjonalnie wprasuja a potem z tym gotowcem do domu i wymiana . Hmmm a myslisz że na czym polega profesjonalizm tego wprasowania?? Ja tam łożyska tyljniej tarczy to na imadle wprasowuje i delikatnie mloteczkiem. Nikt mi nie wciśnie że uszkadzam w ten sposób bierznie. Jak pracowałem w warsztacie to było normalna praktyką jak prasa była zajęta. A na hyrdaulicznej prasie, jak się sierocie łożysko omsknie i nie zauważy to tez gnoju narobi. Ludzie z forum to nie ASO nie muszą mieć oryginalnych i specjalistycznych narzędzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #27 Napisano 2 Czerwca 2009 jedzie sie z tym do warsztatu gdzie za kilka zeta nam to profesjonalnie wprasuja Z pewnością.... Mi profesjonalnie też założyli poduchy na kolumnach we warsztacie za 60zł, a też miało być kilka zł (wyciągnięte z auta). Zrobili to do tego stopnia profesjonalnie, że po nocy musiałem sciągacz do sprężyn ruchać, bo bym tego do auta nie założył nawet. Szkoda że zdjęcia nie mam, to byście mieli niezłą polewe.... Morał z tego taki że jak nie musisz, to se problemu w postaci mechanika nie szukaj, tylko jak masz łeb na karku, to i młotkiem sie da łożysko nabić wcale nie gorzej jak na prasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #28 Napisano 2 Czerwca 2009 to i młotkiem sie da łożysko nabić wcale nie gorzej jak na prasie. Tylko z wyczuciem i najlepiej przez jakis pręt z miekkiego metalu. Nawetr jak sie walnie zbyt mocno to się pręt wgniecie nie bierznia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #29 Napisano 2 Czerwca 2009 Tylko z wyczuciem i najlepiej przez jakis pręt z miekkiego metalu. Nawetr jak sie walnie zbyt mocno to się pręt wgniecie nie bierznia. Przez pręt? Jakoś se nie umiem wyobrazić I tu se niestety nie można pozwolić na walnięcie zbyt mocno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #30 Napisano 2 Czerwca 2009 Przez pręt? Jakoś se nie umiem wyobrazić A to jak bede teraz wymieniał to zrobie foty , przynajmniej przy tylnych patent zdawal egzamin, przy przednich bede kombinowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #31 Napisano 2 Czerwca 2009 Acha, bo ty o tylnych prawisz, ale nie na bębnach tylko z tarczami Nie wiem jak to w Passku wygląda przy tarczach na tyle, robiłem tylko na bębnach. Natomiast z przodu to pukałem młotkiem po obwodzie paredziesiąt (pareset?) razy i weszło jak w masło. Pukałem tak delikatnie że na upartego nie wiem czy bym gołą ręką tego nie nadział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #32 Napisano 2 Czerwca 2009 Nie wiem jak to w Passku wygląda przy tarczach na tyle, robiłem tylko na bębnach. W tarczach jest tak samo jak w bebnach, piasta jest zespolona. Natomiast z przodu to pukałem młotkiem po obwodzie paredziesiąt (pareset?) razy i weszło jak w masło. Pukałem tak delikatnie że na upartego nie wiem czy bym gołą ręką tego nie nadział Ja mam taki sam plan tylko jeszcze wysmaruje je smarem miedzanym i powinno samo wskoczyc z niewielką pomocą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #33 Napisano 2 Czerwca 2009 Młotek i stary pierścień z łożyska, troche cierpliwości i pojdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #34 Napisano 2 Czerwca 2009 Młotek i stary pierścień z łożyska, troche cierpliwości i pojdzie Ja to wiem że cierpliwość to podstawa , postaram się zrobić fotorelacje dla potomnych, jak starczy czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #35 Napisano 3 Czerwca 2009 to zrob ta fotorelacje jak bedziesz mogl, bo u mnie tez juz szumi lozysko w przednim kole i chce sie za to zabrac, czekam tylko na wyplate i musze jeszcze wiedziec jakie to klucze sa do tego potrzebne a czy zbieznosc lub geometrie trzeba potem robic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #36 Napisano 3 Czerwca 2009 a czy zbieznosc lub geometrie trzeba potem robic?Zbierznośc nie, jak miałeś ustawiane na dobrych łożyskach to powinno być git.W sobote postaram sie wziąć za wymiane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #37 Napisano 3 Czerwca 2009 najwazniejsze i tak bedzie na poczatek jakie klucze sa do tego potrzebne, bo jak tam czytam to trzeba bedzie jakis klucz Do odkręcenia nakrętki mocującej łożysko potrzeby jest specjalny klucz, w necie koszt takie klucza 75zł dziwnie on wyglada i nie wiem jakie ma zastosowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #38 Napisano 3 Czerwca 2009 Tam nei ma specjalnej nakrętki, jest tylko nakrętka od przegubu, nasadka 30mm. Jedynie są dwa segery, przydałyby się szczypce żeby je wyjąć... ale bez nich i tak można sobie poradzić czymś zaimprowizowanym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1,8rp Zgłoś #39 Napisano 3 Czerwca 2009 Adam trzeba pochylenie kola robic bo jest regulacja pochylenia a klucz do piasty to 30mm wszystko da sie zrobic w imadle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #40 Napisano 3 Czerwca 2009 trzeba pochylenie kola robic Jak odkręcisz amortyzator od piasty,a jak się pomęczysz bez odkręcania nic nie trzeba ustawiać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach