Skocz do zawartości
emcom

Regulacja TPS, zmieniony skład mieszanki i... problem z kontrolką oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów !

 

No to chyba sobie wczoraj poprawiłem ... :o

 

W ślad za opisem Mono - Motronica Boscha który krążył po forum Golfa, "pobawiłem sie" potencjometrem przepustnicy (TPS) jako że kilka osób opisywało jak to cudownie im autka zaczęły chodzić po tej regulacji.

Wczoraj kupiłem stosownego imbusa, i ustawiłem TPS tak jak było w tym opisie (na napięcie wyjściowe więdzy 0 a 0.2 V). Reset komputera, no i ... odpalam.

Tragedia. Silnik nie bardzo chciał pracować, zapalił, ale bardzo nierówno pracował. Przydławiał się jakby, do tego jak otworzylem drzwi, od razu poczułem zapach chyba nie przepalonej benzyny. W każdym razie, jakiś dziwny... Pozwoliłem mu tak nieco popracowac, w nadziei że ECU ustawi sobie mieszankę. Nic z tego. Zwiększanie obrotów... ok, ale jałowe - zupełnie niestabilne, przerywane, zdławione.

Jako że miałem w planach krótką podróż na drugi koniec miasta za chwilę (jakieś 15 km) to szybko odpiąłem komputer, ustawiłem TPS mniej - więcej tak jak był wcześniej, i w drogę.

Zauważyłem jednak, że obroty jałowe nie spadały poniżej 1000, a do tego zaczął się dość mocno grzać - praktycznie wentylator co chwila się załączał, i temperatura cały czas w pobliżu 100'C.

Do tego, w pewnej chwili na 4 biegu, po odpuszczeniu gazu, pojawił się objaw z którym jakiś czas temu już się uporałem - kontrolka ciśnienia oleju i piszczenie ! :(

Jak już dotarłem na miejsce, ustawiłem TPS na wartość sprzed wszelkich regulacji (przezornie sprawdziłem na początku), ponownie przeresetowałem komputer i niby wszystko gra, ale niestety - problem z kontrolką ciśnienia oleju się utrzymuje....

No i teraz pytanie - czy coś się mogło stać z olejem przez kombinacje z mieszanką, albo przez takie podgrzanie silnika ? Stan na bagnecie jest OK. Wymienić go ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli dużo kilometrów powyżej 10-15kkm zrobiłeś na tym oleju to prawdopodobnie olej stracił właściwości kinetyczne. Zachowuje sie w wysokich temperaturach jak woda może z tego powodu pompa oleju nie utrzymywać ciśnienia (przebieg silnika zużycie zębów pompy), olej jest zbyt rzadki. Wymiana oleju może pomóc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się dołączyć do postu, proszę o doradzenie.

Po przeczytaniu postów z regulacją TPS-u miałem podobne objawy takie jak falowanie obrotów na jałowych obrotach, samoczynne przyspieszanie po puszczeniu gazu, problemy z odpalaniem przy dużej wilgotności powietrza.

Schematycznie postępowałem jak opisano na forum z regulacją TPS-u, i myślałem że wszystko jest jak najbardziej porządku, zaczął odpalać na dotyk, zniknęło falowanie obrotów, przestał samoczynnie dodawać gazu, ale .... jak go podłączyłem do VAG-a a mam 2.5, zaczął pokazywać za każdym razem: 515 Czujnik Halla -G 40 brak sygnału(to normalne przy włączonym tylko zapłonie), lecz ten błąd chyba nie, 670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127 brak sygnału.

Przejeździłem ok 70 km.,na benzynie myśląc, że ECU musi się poustawiać.

Myliłem się, próbowałem też jak piszą na forum odłączyłem na całą noc akumulator, to samo.

Mam założony gaz Tatralini, jak jeżdżę na benzynie jest wszystko OK, ale jak przełączę na gaz silnik przestaje przyspieszać powyżej 2,5 tyś.obr.,zamula, więc na pewno gaz do regulacji, tylko pytanie czy przy tym błędzie jest sens przeprowadzać regulację gazu, wolałbym wyczyścić błędy na benzynie.

Po regulacji TPS-u mam takie odczyty, na TPS-e:

silnik krokowy cofnięty

piny 1-2

napięcia: przepustnica zamknięta 0,24V otwara na 1/4 wzrasta do napięcia 4,84 V

piny 1-4

napięcia: przepustnica zamknięta 0,02V po otwarciu 1/5 wzrasta aż do 4,45V

(Rzekłbym prawie książkowo)

Po podłączeniu wtyczki do silnika krokowego, i włączeniu zapłonu słychać jak silnik krokowy pracuje i wysuwa się naciskając na przepustnicę zmieniając odczyty na;

piny 1-2

napięcia: przepustnica zamknięta 2,49V otwara na 1/4 wzrasta do napięcia 4,84 V

piny 1-4

napięcia: przepustnica zamknięta 0,02V po otwarciu 1/5 wzrasta aż do 4,45V

czy to tak powinno być?

Chcąc przeprowadzić adaptację przepustnicy VAG-em 2,5, za każdym razem gdy robię test urządzeń, ustawienia pierwotne, gdy tylko ruszy się przepustnica wyskakuje ten sam błąd.

Ustawienia pierwotne, blok 1

01000010 binarne Status operacyjny

Kasuję błąd(670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127 brak sygnału), włączam ustawienia pierwotne słychać jak silnik krokowy zaczyna pracować przestawiając przepustnicę przez ok 4 sek. miernik wskazuje na początku 2,49V po 4 sek. 3,71V i się zatrzymuje otwierając delikatnie przepustnicę, to chyba nie jest wykonana prawidłowa adaptacja przepustnicy po regulacji TPS-u.

Proszę o jakieś podpowiedzi, z góry dziękuję i życzę dosiego roku 2013.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie leży przyczyna braku napięcia na tps na wszystkich pinach 0v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności