Gość Adamus Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2009 (edytowane) Świeci mi się kontrolka świec żarowych. I nie mogę odpalić auta. Świece wymieniłem parę miesięcy temu i było ok. Co może być? Fachowcy wymyślają różne rzeczy. Może macie jakieś propozycje? Jeden mówi że to przekaźnik świec żarowych a drugi co innego. Jest taki problem że nie zawsze świeci mi kontrolka i pali na dotyk. Mój passacior ma właśnie takie odchyły. Pozdrawiam i dzięki za propozycje ---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:28 ---------- Mam Passata 1.9 TDI 90 koni. Rok 1994. Edytowane 27 Marca 2009 przez Adamus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2009 A zrobiłeś coś z tym przekaźnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adamus Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2009 Nie, tak się przymierzam, ale on trochę kosztuje. Kosztuje około 250-350zł. Byłem dzisiaj u następnego fachowca i powiedział że to chyba nie to. Kazał mi podjechać innym dniu na podłączenie komputera. To następny koszt około 60 zł. Ale czy ten powie mi co jest grane w moim passacie? Byłem już u innego "fachowca" też mi podłączał komputer i nie stwierdził nic. Może z niego taki fachowiec jak zemnie anioł To już nie wiem co mam robić. Chyba spróbuje to tego co byłem dzisiaj podjechać. I zobaczę co ten powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2009 Być może to zwykłe zwarcie, wiesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adamus Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2009 Zobaczę jutro czy zapali. Dzięki, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiomis Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2009 Świecenie kontrolki świec żarowych informuje o tym że komputer nie pozwala odpalić silnika . podłącz pod vag i sprawdź błędy na kompie albo zrób diagnostykę . w tym celu znajdz gniazdo diagnostyczne . wygląda podobnie do gniazda euro i partząc od góry z lewej strony masz pin 7 to jest przewód danych a 4 i 5 to masa i postępuj z instrukcja nizej zapisaną - włącz zapłon - Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy. - Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników. Kasowanie usterek - Zapłon wyłączyć. - Przewód danych podłączyć do masy. - Zapłon włączyć. - Przewód danych odłączyć. Odczyt - Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy - Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy - Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki - Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy - Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki - Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy - Pausa :2,5 sekundy bez świecenia lampki - Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy - Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki - Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod - Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy. 1111 - Defekt sterownika 1231 - Czujnik szybkościomierza 1232 - Silnik biegu jałowego 2111 - Obrotomierz 2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu 2113 - Czujnik halla 2114 - Czujnik punktu zapłonu 2121 - Włącznik biegu jałowego 2122 - Brak sygnału obrotów 2123 - Włącznik pełnego obciążenia 2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2132 - Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu 2141 - Czujnik stukowy 1 - zły sygnał 2142 - Czujnik stukowy 1 - brak sygnału 2143 - Czujnik stukowy 2 - zły sygnał 2144 - Czujnik stukowy 2 - brak sygnału 2212 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2214 - Przekroczone obroty maksymalne 2221 - Błędny sygnał podciśnienia 2222 - Czujnik podciśnienia w komputerze 2223 - Czujnik ciśnienia powietrza 2224 - Za wysokie ciśnienie doładowania 2231 - Regulacja biegu jałowego 2232 - Miernik masy powietrza 2233 - Napięcie referencyjne miernika masy powietrza 2234 - Napięcie zasilające 2242 - Potencjometr CO 2312 - Czujnik temperatury płynu 2314 - Przesyłanie danych 2322 - Czujnik temperatury powietrza 2323 - Miernik masy powietrza 2324 - Miernik masy powietrza 2341 - Mieszanka paliwowa poza tolerancją 2342 - Sonda lambda 2343 - Spaliny za ubogie 2344 - Spaliny za bogate 2411 - Recyrkulacja spalin 2412 - Czujnik temperatury powietrza 2413 - Spaliny za ubogie 4332 - 4343 - Zawór zbiornika węgla aktywnego 4411 - Zawór wtryskowy 1 4412 - Zawór wtryskowy 2 4413 - Zawór wtryskowy 3 4414 - Zawór wtryskowy 4 4421 - Zawór wtryskowy 5 4422 - Zawór wtryskowy 6 4431 - Zawór regulacji biegu jałowego 4432 - Silnik regulacji biegu jałowego 4442 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania 4443 - Zawór zbiornika węgla aktywnego 4444 - Brak błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adamus Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2009 Dzięki, po prostu muszę zrobić diagnostykę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pirat48911 Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2009 Dziendobry. Ja mam podobny problem jesl;i chodiz o swiece żarowe. Wsiadajac do auta i przekrecajac zaplon wszystkie kontrolki i odrazu gasna oprucz siec zarowych gdy po parunastu sekundach wkoncu gasnie zaczynam odpalac silnik a tu nagle tak jak by akumulator zdechl i nic nie dziala dopiero odpala na popych. Wymienilem akumulator i jest to samo ale z tym wyjatkiem ze auto odpala odrzu. Wywnioskowalem ze akumulator mialem slaby no ale jest nadal problem z ta kontrolka swiec bo ona nadal odrazu nie gasnei tylko swieci gdzies przez 20 sekund. Moje pytanie ejst nastepujace co sie z tymi swiecamid zieje cyz to winna swiec i trzeba je wymienic ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ashimage Zgłoś #9 Napisano 2 Czerwca 2009 Miałem to samo. potrafił dodatkowo zgasnąć mi na wolnych obrotach podczas jazdy i **** blada.Kontrolka nie gasła, czasami pomogło rozłączenie klem akumulutora. Jeździłem do różnych mechaników, podpinali pod kompa (nic nie wyszło), Podejrzewali immobiliser. I właśnie przez przypadek pogrzebałem przy przekaźnikach. I okazało się że przekaźnik nr 109 tak cholernie się nagrzewał że szok. Kupiłem przekaźnik za 20zł !! I od tamtej pory nic się nie dzieje. Obstawiam że w twoim przypadku będzie to samo. Spróbuj też rozebrać ten przekaźnik, przeczyść go w środku, spryskaj wd40, odstaw na jakiś czas. powinno pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas1975 Zgłoś #10 Napisano 4 Czerwca 2009 U mnie kontrolka też długo się świeci (nawet na ciepłym silniku), ale pali od "kopa" po odpaleniu kontrolka gaśnie. Gdzie szukać błędu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiomis Zgłoś #11 Napisano 8 Czerwca 2009 sprawdziłem na swoim pasku jak przekaźnik 109 nie załączy zasilania to kontrolka świec żarowych się pali . więc należy albo wymienić albo go rozebrać i poprawić luty na płytce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #12 Napisano 11 Czerwca 2011 witam mam podobny problem. Zgasiłem auto,przy próbie uruchomienia,swieca wszystkie kontrolki(czerwone i zóta od swiec) i auto nie chce sie uruchomic! Jaki kupic vag ,bo chyba bez podłaczenia nie ma co zaczynac naprawy.... passat 1.9tdi(1z) 1995 pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 11 Czerwca 2011 witammam podobny problem. Zgasiłem auto,przy próbie uruchomienia,swieca wszystkie kontrolki(czerwone i zóta od swiec) i auto nie chce sie uruchomic! Jaki kupic vag ,bo chyba bez podłaczenia nie ma co zaczynac naprawy.... passat 1.9tdi(1z) 1995 pozdr kabel zwykły KKL za 30-40zł z przejściem na OBDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
derbi013 Zgłoś #14 Napisano 11 Czerwca 2011 przekaźnik ten od zaworu na pompie. 109 jeśli nie on to sterownik centralnego zamka , znajduje sie on pod włacznikiem świateł(nad bezpiecznikami)... trzeba go przejrzec i przelutowac na nim przekaźniki... miałem ten sam problem .... zobaczcie sami..... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=397766 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #15 Napisano 12 Czerwca 2011 podlaczylem przewodem od akumulatora "+" do pompy wtryskowej (elekrozaworu) samochod pali! Pytanie,czy taka kombinacja moge podjechac do mechanika(odleglosc ok30km) pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszM Zgłoś #16 Napisano 12 Czerwca 2011 a czy to nie jest przypadkiem wina alarmu fabrycznego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #17 Napisano 12 Czerwca 2011 nie zma sie i nie wiem jak to sprawdzic....... Przyznaje,ze czasani(nie ma reguly) auto po rozruchu,samo gaslo. Czy z takim rozwiazaniem,moge jechac do mechanika? nie grozi to jakims uszkodzeniem instalacji? dodam,ze auto chodzi normalni i kluczykiem z samochodu ,zrowno uruchomie slinik jak i zgasze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 12 Czerwca 2011 podlaczylem przewodem od akumulatora "+" do pompy wtryskowej (elekrozaworu) samochod pali! Pytanie,czy taka kombinacja moge podjechac do mechanika(odleglosc ok30km) pozdr czyli masz do wymiany ten zawór a jechać możesz spokojnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #19 Napisano 12 Czerwca 2011 Rafal, witam Nastraszona mnie,ze prad idzie na sterownik i spali mi komputer,jak tak bede jezdził.... nie wspomne o konsekwencjach ceny w pozniejszej naprawie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 12 Czerwca 2011 Rafal, witamNastraszona mnie,ze prad idzie na sterownik i spali mi komputer,jak tak bede jezdził.... nie wspomne o konsekwencjach ceny w pozniejszej naprawie..... prąd podałeś na "+" zaworu by był wciąż otwarty więc tak jest, a zawór wymień w najbliższym czasie, a te 30 km możesz spoko zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach