Gość agaaga Zgłoś #41 Napisano 22 Marca 2012 koledzy a jak zmierzyć tym miernikiem czy przykładowo na żarówce jest masa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vivaldi2002 Zgłoś #42 Napisano 24 Czerwca 2012 Witam wszystkich, chciałbym się poradzić odnośnie moich wartości, a więc: [centra futura 72ah 720A - miernik m838 master] - autko po nocy wskazuję: 12,55 - po uruchomieniu: 14,70 - 14,74 - z obciążeniem : 14,15 - 14,20 -- ok 2500 obr -- [klima, wentyl, radio, światło] natomiast - ubytki prądu 9-16A tak skaczą , momentami jest 8,50 - 17,15 przy ok 2500 obr Od czego zacząć szukać problemu. Klemy, trzpienie oczyszczone i dokręcone. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #43 Napisano 15 Stycznia 2013 Witam. Mam pytanie co do wyniku moich badan Ladowanie mierzylem na wolnych obrotach (800-900) i wyszlo 13,80 i co jakis czas spadalo do 9 a nie raz do 6 na pare sek, czy to normalne? Przy wlaczonych swiatlach itp itd bylo 13,30. Pobor wynosi 0.06 na ustawieniu miernika na "10A" duzo to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #44 Napisano 15 Stycznia 2013 A ile było przy zwiększonych obrotach? Ten spadek do 9 czy 6 volt to raczej jakiś błąd podczas pomiaru, natomiast pomiar 0,06A przy zakresie miernika 10A jest niewiarygodny. Powinieneś zmniejszyć zakres pomiarowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #45 Napisano 16 Stycznia 2013 Nie mialem pomocnika kory by przytrzymal na obrotach Ale jak go odpalilem to byl zimny i mial podwyzszone obroty (2100obr/min) i wtedy ladowanie bylo okolo 14,30. Co to znaczy zmniejszyc zakres? jestem nowym uzytkownikiem miernika i nie bardzo wiem o co chodzi To za duzo czy za malo pobiera ze niewiarygodny jest pomiar? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #46 Napisano 16 Stycznia 2013 Pomiar powinien się mieścić w 2/3 zakresu pomiarowego przyrządu. Wtedy jest najbardziej wiarygodny. Mierząc na zakresie 10A prąd .06A znajdujesz się na samym początku zakresu. Jaki to miernik? Jaka jest dokładność pomiaru, jaka działka elementarna? W instrukcji są takie informacje. Upraszczając, że miernik jest bardzo dokładny, mierzy z dokładnością 1% to błąd pomiaru wynosi .1A czyli pomierzyłeś coś w granicach od 0A do .16A. Twój miernik pewnie mierzy z większym błędem , ale na początek przejrzyj do niego instrukcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #47 Napisano 16 Stycznia 2013 Miernik firmy TOP TOOLS 94W100 lub 94W110 za 15zl Zakres 10A dokladnosc 2% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #48 Napisano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Czyli błąd pomiaru .2A, a zmierzyłeś .06A. Ustaw Zakres na jakieś 400mA jeśli taki jest. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #49 Napisano 16 Stycznia 2013 Moje zakresy sa takie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #50 Napisano 17 Stycznia 2013 OK. Ustaw zakres na 10A, zrób pomiar. Jak wyjdzie poniżej .2A zmień zakres na 200mA (na zdjęciu wtyczka czerwona jest na zakresie 200mA, oczko wyżej zakres 10A) i zmierz ponownie. Wynik będzie wiarygodny. Ten prąd co mierzysz to przy wyłączonym silniku? W jakim celu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #51 Napisano 17 Stycznia 2013 Ale ja wlasnie tak mierzylem ze wtyczka czerwona na 10A i wyszlo 0.06 Mierze przy wylaczonym. Padl mi akumulator i chce wiedziec dlaczego, bo jak cos to oddam akumulator na gwarancje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #52 Napisano 18 Stycznia 2013 Ale ja wlasnie tak mierzylem ze wtyczka czerwona na 10A i wyszlo 0.06Mierze przy wylaczonym. Padl mi akumulator i chce wiedziec dlaczego, bo jak cos to oddam akumulator na gwarancje. Człowieku, umiesz czytać ze zrozumieniem? Pomiar na zakresie 10A robisz po to by nie spalić miernika. Pozwala to również oszacować (!) jaki prąd płynie i wykonać pomiar na właściwym zakresie. Tak na marginesie rozładowując w pełni naładowany akumulator 40Ah prądem 60mA potrzebujesz coś około miesiąca do pełnego rozładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #53 Napisano 19 Stycznia 2013 Torreto przekręć pokrętło na 200m w DCA i sprawdz jeszcze raz, to pomiar będzie dokładniejszy. Ale cos troche za duzo wciaga tego prądu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #54 Napisano 19 Stycznia 2013 Człowieku, umiesz czytać ze zrozumieniem? Pomiar na zakresie 10A robisz po to by nie spalić miernika. Pozwala to również oszacować (!) jaki prąd płynie i wykonać pomiar na właściwym zakresie. Tak na marginesie rozładowując w pełni naładowany akumulator 40Ah prądem 60mA potrzebujesz coś około miesiąca do pełnego rozładowania. Troche umiem czytac ze zrozumieniem... Ale skoro napisalem takie cos: Witam. Mam pytanie co do wyniku moich badan Ladowanie mierzylem na wolnych obrotach (800-900) i wyszlo 13,80 i co jakis czas spadalo do 9 a nie raz do 6 na pare sek, czy to normalne? Przy wlaczonych swiatlach itp itd bylo 13,30. Pobor wynosi 0.06 na ustawieniu miernika na "10A" duzo to? Czyli juz pisalem ze mierzylem na "10A" tak? A Ty napisales: Czyli błąd pomiaru .2A, a zmierzyłeś .06A. Ustaw Zakres na jakieś 400mA jeśli taki jest.[/quote A ja: Moje zakresy sa takie: Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: IMAG0270.jpg Wyświetleń: 16 Rozmiar: 38.8 KB ID: 95205 A Ty mi piszesz OK. Ustaw zakres na 10A, zrób pomiar. Jak wyjdzie poniżej .2A zmień zakres na 200mA (na zdjęciu wtyczka czerwona jest na zakresie 200mA, oczko wyżej zakres 10A) i zmierz ponownie. Wynik będzie wiarygodny. Ten prąd co mierzysz to przy wyłączonym silniku? W jakim celu? Wiec odpisalem ze mierzylem na "10A" (co juz Ci pisalem) i odpowiedzialem w jakim celu to robie i nie napisalem ze nie zrobie tego przy ustawieniu 200mA wiec nie wiem o co Ci chodzi... A mysle ze jak Ty bys czytal ze zrozumieniem to co pisalem to bys napisalal jak kolega: Torreto przekręć pokrętło na 200m w DCA i sprawdz jeszcze raz, to pomiar będzie dokładniejszy. Ale cos troche za duzo wciaga tego prądu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #55 Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Opisałem Ci kolego procedurę pomiaru i wypadało by podziękować. Masz jakieś pretensje to twoja sprawa. Jak nie rozumiesz dlaczego pomiar zaczyna się od dużego zakresu to oddaj auto do fachowca. To co zmierzyłeś tydzień temu nie musi pokryć się z tym co zmierzysz dziesiaj. To moja ostatnia porada. Na więcej nie licz. Edytowane 19 Stycznia 2013 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tyrant Zgłoś #56 Napisano 29 Marca 2013 Witam wszystkich z gory przepraszam ze odkopuje tak stary temat. Uwazam jednak ze lepiej jest sie upewnic niz popelnic blad Czyli , dla ścisłości...______ Aby zmierzyć "ubytki" prądu w samochodzie stojacym na postoju (np. poprzez pracujące czujjniki alarmu) - inaczej pomiar natężenia prądu , nalerzy zrobić tak: Czerwony przewód podłączyć do VΩ Czarny przewód do COM Pokrętło ustawić na 20m w przedziale Odłączyć klemę minusową (-) przy akumulatorze „Bolec” czerwonego przewodu z miernika „styknąć” do klemy z odłączonego przewodu akumulatora „Bolec” czarnego przewodu „styknąć” do trzpienia minusowego (-)akumulatora , czyli tego do którego normalnie jest podłączony zdjęty przewód. Przy autach jeżdżących mało upływ prądu na poziomie 0,04-0,06 A może powodować wyładowanie baterii ___________ Aby zmierzyć prawidłowe ładowanie akumulatora , czyli pomiar napięcia, należy zrobić tak: Samochód uruchomniony , Pokrętło w mierniku ustawione na prąd stały 20V (DCV) "Bolec" czerwonego przewodu "styknąć" do dodatniego (+) bieguna-klemy akumulatora "Bolec" czarnego przewodu "styknąć" do masy samochodu , np. bloku silnika , lub także do ujemnego (-) bieguna-klemy akumulatora. Odczytać wynik - prawidłowy to w okolicach 13,5 do 14,5 V przy 3000 obr/min Następnie należy włączyć wszystkie odbiorniki prądu i ponownie sprawdzic ładowanie przy 3000 obr/min Nie powinno ono spaść poniżej 0,4 V ponizej poprzedniego stanu. Jeżeli samochodu nie można uruchomić z powodu zbyt małej prędkości obrotowej silnika , to trzeba sprawdzic napięcie akumulatora podczas włączania rozrusznika. W tym celu należy podłączyć przewody j.w. i przy pomocy drugiej osoby która uruchamia samochód , odczytać wartość napięcia. Jeżeli napięcie jest ponizej 10V przy 20 *C , to naładować akumulator i przeprowadzić próbę ponownie. Czy opis podany przez uzytkownika radas jest dobry. Pierwszego pomiaru czyli ubytku pradu nie boje sie wykonywac poniewaz auto jest wylaczone. Jednak jesli chodzi o drugi pomiar to zastanawiam sie czy jest on w pelni bezpieczny jesli mam typowy tani miernik do 20zł. Ustawiam na 20V DC i dokonuje pomiaru stykam klemy masa "+ " przewodem czerwonym z gniazda V dotykam mase samochodu lub tez biegun "-" czyli jesli chodzi o klemy nie powinno byc wiekszych problemow. Ale gdy sie kable od rozrusznika lub inne dotknie to moze dojsc do duzego zwarcia . Z góry dziekuje za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #57 Napisano 29 Marca 2013 Opis jest dobry. Pierwszy pomiar jest gorszy, bo prad przeplywa przez miernik i auto musi byc wylaczone. Drugi pomiar to tylko sprawdzenie napiecia. cZarny przewod do masy, lub prosto do klemy akumulatora najlepiej, a czerwony przewod mozesz dotknac do klemy plusowej akumulatora, mozesz tez, a nawet musisz odpalic silnik i sprawdzisz wtedy jakie masz ladowanie akumulatora. Przewod od akumulatora idzie prosto do rozrusznika, to czy czerwonym przewodem dotniesz "+" akumulatora czy przewod przy rozruszniku nie ma wiekszego znaczenia. A nawet jak pomylisz przewody, tj czarnym dotkniesz plusa, a czerwonym mase, to na mierniku bedziesz mial wartosc na minusie pokazana, a miernikowi nic nie bedzie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tyrant Zgłoś #58 Napisano 29 Marca 2013 Czyli przy pierwszym pomiarze ustawic wiekszy zakres a dopiero potem dopasowac odpowiedni ?? Dzieki ze odpisales i podzieliles sie swoja wiedza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #59 Napisano 29 Marca 2013 Przy mierzeniu pradu tak, a jak bedziesz mierzyl napiecie, to wystarczy na 20V ustawic i podpiac czerwony do plusa, czarny do masy aku i bedziesz widzial jakie napicie na akumulatorze jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tyrant Zgłoś #60 Napisano 31 Marca 2013 maryo dziekuje za konkretna odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach