Skocz do zawartości
Gość bigkamil

MFA-jak dołożyć ?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli zegary mają króciec to spalanie jest brane z podciśnienia.

Starsze sterowniki co nie mają diagnostyki mogą też nie mić pinu 10.

Same zegary na podstawie podciśnienia , prędkości i chyba obrotów obliczają spalanie

Przy "chwilowym" widać u mnie jak spalanie na hamowaniu silnikiem pokszuje zero.

Nie pamiętam tylko czy do 2500 czy 1500 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Włodek :ok:

Nie mam u siebie diagnostyki, więc owego pinu 10 też nie będzie; nie jest to jednak moim zmartwieniem, będzie mniej roboty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, zdobyłem kolejne zegary MFA z dwoma wyświetlaczami i po podłączeniu problem z obrotomierzem jest ten sam :( , jak podłączyłem zegary MFA z jednym wyświetlaczem i prędkościomierzem na linkę to obrotomierz chodził normalnie. Eh i nie wiem co teraz z tym zrobić..., gdzieś kiedyś czytałem, ale nie mogę teraz tego znaleźć, że jest możliwość regulacji obrotomierza poprzez jakieś zworki na płytce licznika, ale nie wiem czy to nie było przypadkiem w dieslach przy zwykłych licznikach bez MFA. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co można z tym zrobić czy raczej już nic nie da się wykombinować?? A może to problem cewki, w B3 były chyba dwie cewki walcowata i prostokątna, ja mam tą walcowatą, a może te nowsze liczniki działały z tą prostokątną, ale czy jest to jakaś różnica?? Czy te cewki są zamienne p&p??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po podłączeniu problem z obrotomierzem jest ten sam

Walczysz jeszcze z zegarami?

 

ale czy jest to jakaś różnica??

Raczej nie powinno mieć to znaczenie.

 

Czy te cewki są zamienne p&p??

Nie za bardzo ale na upartego pewnie by szło, ale te 'prostokątne" nie są tak żywotne jak walcowate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Walczysz jeszcze z zegarami?

Dałem sobie chwilowo spokój z tymi zegarami, póki co bawiłem się z elektrycznymi szybami i lusterkami, ale problem z obrotomierzem nadal jest. Zauważyłem że mam połamany ten kołnierz od cewki i nie wiem czy tam przypadkiem nie ma przez to przebicia i może dlatego obrotomierz wariuje. Mam już cewkę tą prostokątną i muszę polutować przewody do nowej kostki i podłączę, ale póki co nie mam na to czasu i tak wszystko stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tutaj podłączone czyli oryginalnie.

mfa01.jpg

Ale pod ten też można spróbować.

mfa02.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie ten obok zaznaczonego na pierwszym zdjęciu? Pytam bo tak właśnie wygląda wężyk od mfa.

tak, ten obok. Ten zaznaczony idzie do klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi wychodzi z tego samego miejsca w kolektorze ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja w swoim passku 1.9 TDi mam manetki z MFA ale licznik nie. da się w TDi to podłączyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie :) istnienie możliwość, że masz wszystko potrzebne do mfa, tylko ktomuś padł licznik i zamienił go na zwykły. Sprawdź sobie najlepiej, czy masz w przy filtrze oleju dwa czujniki wkręcone.

 

- Jeśli tak, to musisz kupić jedynie licznik do 1.9 tdi i go zamontować :)

 

- Jeśli nie, to masz więcej zabawy. Musisz zdobyć taki licznik, czujnik temp oleju i temp zewnętrznej, podłączyć manetkę (bo jeśli nie było mfa to ktoś po prostu wymienił tylko manetkę kierunkowskazów na taką z przełącznikami do mfa i za pewne nie jest podłączona do skrzynki bezpieczników).

Do czujnika temp oleju jest już oryginalnie położony przewód, a do czujnika temp zewnętrznej będziesz musiał dorobić.

I jeśli masz kompletną wiązkę między licznikiem a skrzynką bezpieczników to tyle w temacie (musi mieć 28 przewodów).

 

 

Tutaj Ci zaznaczyłem, gdzie ma być ten czujnik :)

887116.jpg

Edytowane przez wojtix099

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dokładam licznik MFA (pełen elektronik) do B4 1Z. Chcę ominąć główną kostkę silnika i puścić kable impulsatora bezpośrednio do kabiny.

Wiem, że jeden z kabli muszę podłączyć do masy - zrobię to poprzez wtyk 3A0972751H. Mam jednak problem z wpięciem dwóch pozostałych przewodów. Gdzie dokładnie mam wpiąć je w deskę bezpieczników oraz jakie wtyki wybrać, aby całość pasowała. Chcę zrobić to porządnie, aby nie ciąć kabli, lutować i ogólnie powodować burdelu i zagrożenia pożarowego, choć wiem, że tu prądy są malutkie. Pozdrawiam, dzięki z góry za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G1/4 podłączasz plus

G1/11 sygnał prędkości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,podpinam sie wiem gdzie sa te piny w skrzynce, ale jakie kolory kabli, czyli od impulsatora do skrzynki bezp, gdzid jaki kolor pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b3 czy b4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności