Jump to content
antrax

Jakie kupić sprzęgło i "dwumasę"

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2005

    Witam:)

    Szukuje się do wymiany sprzegła i koła dwumasowego...

    Czy słyszał ktoś o sprzęgle i kole Siemensa? Oni chyba produkują bardziej elektronike niż tego typu części do samochodu.

    Mam do wyboru Luka i własnie Siemensa. Siemesn o ok 150 zł droższy za komplet (sprzegło i dwumasa) tj 2150 zł

    Dzięki za pomoc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2008

    Taniej można znaleźć, szukaj LUKa-sachs

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015

    Witam wszystkich i mam pytanie ile kosztuje kompletne sprzęgło do mojego typu?

    Podziękowania dla @GURAL który podał mi jakie modele są w moim aucie montowane.

    Tarcza sprzęgła 038141032P, 038141032PX, Docisk 038141117M, 038141117MX, Łożysko wyciskowe 0B1141165,szukam tego na Allegro bo chcę porównać z cenami tu gdzie jestem.Jeśli będą tańsze w kraju to kupie.Szukałem na allegro ale po tych nr.nie mogę odszukać,za wszelką pomoc będę wdzięczny.

    pozdrowionka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004
    Szukałem na allegro ale po tych nr.nie mogę odszukać,za wszelką pomoc będę wdzięczny.

    Na allegro często nie podają numeru części ori, czasem też mają starsze numery. Ale ten komplecik powinien być :ok:http://www.allegro.pl/item929335303_kolo_dwumasowe_sprzeglo_audi_a4_a6_awx_passat.html

     

    ---------- Post added at 14:33 ---------- Previous post was at 13:01 ----------

     

    Dopytaj tylko sprzedawcę czy na 100% pasuje do twojego silnika, bo czasem co innego jest napisane a co innego sprzedaje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015

    Witam byłem dziś u mechanika żeby się zapytać o sprawdzenie sprzęgła i mi powiedział że pewnie trzeba wyciągać silnik żeby sprawdzić co się dzieje,jestem ciekaw czy faktycznie w tym modelu trzeba wyjmować motor by dostać się do sprzęgła???

    Dziękuję za odpowiedź,pozdrowionka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Silnika nie trzeba wyjmować za dużo roboty. Wyjmuje się skrzynię biegów i wszystko jest widoczne. Cały dwu mas i koło zamachowe. Do swojego samochodu założyłem komplet firmy sasch i śmigam już trzeci rok bez awaryjnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999
    Do swojego samochodu założyłem komplet firmy sasch

     

    Ile kosztował taki komplet. Mam taki sam silnik i też kroi się wymiana.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998
    Ile kosztował taki komplet. Mam taki sam silnik i też kroi się wymiana.

     

    Sprawdź kolego w hurtowni w Zielonkach ul. Malinowa1 tel.(012) 415-20-64 lub (012) 665-11-33.Mają Luk'a i Sachs'a;)

    Ja tam kupiłem koło DM Luk'a za 1200zł!!!Nowe naturalnie!A w hurtowni na ul.Skośnej ,pan mi powiedział 2200zł + 1100zł kpl. sprzęgła:eek:.Z tym ,że ja mam benzynkę...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1998

    Niechce zakładać nowego tematu więc dołącze sie tutaj, a więc sprzęgło bierze już bardzo wysoko, ledwo dotkne pedał i już rozłącza napęd, ( narazie sie nieślizga) ale ogólnie wymiana niedługo, i że jestem uczniem i w magiczny sposób niewytrzasne znikąd 400/500 zł na sprzęgło Luk czy Sachs to znalazłem sprzęgło firmy slr za 250zł http://allegro.pl/sprzeglo-audi-a4-a6-superb-passat-b5-1-6-1-8-nowe-i5238308704.html i teraz pytanie co o tym sądzicie? czy faktycznie różnica w jakości jest taka ze to sprzęgło rozsypie sie po 20 kkm lub po wyjechaniu od mechanika( bo i takie opinie czytałem) czy moze zrobi te 100 kkm? czy warto dopłacić te 150zł i wziąć sachsa? bo tak każdy mnie straszył z pmpą wody kraft a jak narazie jeździ bez wycieków i żadnych problemów już 40 kkm a miała sie zatrzeć i zerwać pasek po wyjechaniu od mechanika. i teraz pytanie o dwumase bo słyszałem ze w jednych 1.6 benzyna była a w drugich nie, to czy trzeba wymieniać jeśli niema objawów nadmiernego zużycia? bo żadnych dziwnych odgłosów niesłychać ( oprócz skrzypienai przy hamowaniu silnikiem na 2/3 biegu) żadnych nadprogramowych wibracji niema. Auto to passat b5 98r 1.6 benzyna

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Srl to marka firmy PolCar więc wiadomo że nie jest to górna półka ale to czy wytrzyma ono 10 metrów czy 100kk km to sie raczej nie dowiesz jak nie spróbujesz. No i to zależy też jak jeździsz czy nie palisz często sprzęgła bo to znacząco wpływa na żywotność.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1998

    ale w jaki sposób pale? chodzi o ciągnięcie przyczep czy holowanie innego samochodu? bo jak tak to nic z tych rzeczy, czy moze chodzi o ruszanie z pod świateł tak z 2.5 k obrotów? i na gazie jest problem bo bardzo ale to bardzo wolno schodzi z obrotów i czasem jak trzeba szybciej przyśpieszyć to zmiana biegu wyglada jakbym nieodpuszczał gazu i czy od tego sprzęgło zużywa sie aż tak szybko, ogólnie to staram sie dbać i jak najczęściej czekać az te obroty spadną. ale ogólnie ta marka robi jakieś badziewia które co drugiemu sie sypia czy bardziej tak jak kto dba tak ma? i co z tą dwumasą? moge sobie odpuścić regeneracje? czy to lepiej niech mechanik stwierdzi jak już zdejmie skrzynie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Primo - jak nie robisz sam to nie oszczędzaj na sprzęgle, bo to się zemści.

    Wymiana sprzęgła w passacie to przynajmniej 300zł (taniej to już raczej mirki w stodołach robią) więc ta pozorna oszczędność na sprzęgle może na dłuższą metę nie popłacić... Sprzęgło to mocno eksploatowany element samochodu i tu raczej bym nie oszczędzał choćby z uwagi na koszty samej roboty.

    Co do dwumasu - no tu cię zasmucę, bo w zasadzie regeneracja tego elementu w "udanych przypadkach" starcza na zauważalnie krócej niż nówka z fabryki, a dodatkowo często nie wychodzi to najlepiej i okazuje się to pieniędzmi wyrzuconymi w błoto... dość podobna sytuacja jak z regenerowanymi turbinami...

    Ja u siebie mimo, że jestem mechanikiem i mam "dojścia" - założyłem cały, nowy komplet. Kosztowało, owszem, ale auto przewiduję mieć trochę czasu więc powinno się "opłacić".

    W Twoim przypadku niech ktoś rozsądny to oceni, może dwumas wcale nie będzie w stanie agonalnym i jeszcze jedno sprzęgło przeżyje - kto wie, a o typowych dla żegnającego się dwumasu objawach nie wspominałeś.

    Tak czy inaczej, nawet jeśli będzie na wykończeniu i uprzesz się przy regeneracji - upewnij się, że dwumas nie jest "przypalony", bo toczyć go nie można...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Dokładnie jak pisze Mariusz, może w benzynce nie masz padniętej dwumasy. W benie problem z dwumasą to rzadkość.

    Jeśli chodzi o DKZ i zamienniki tanie tj firmy SRL - odpuść sobie. Lepiej wydaj 50zł więcej na porządne sprawdzenie auta.

    Osobiście mogę Ci tylko powiedzieć że 99% prób oszczędności na zakupie porządnego DKZ kończy się tym że kupisz nowe + chińczyk lub nowe + używkę, regeneracje.

     

    Zacznij od porządnej diagnozy. Samo sprzęgło do 1.6 to niezbyt duży wydatek a miejmy nadzieję że tylko to będzie Ci potrzebne.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1998

    ok, niewygląda na to żeby dwumasa były strasznie zużyta. ale sprawdzi sie przy wymianie sprzęgła, zawsze jest tez nadzieja ze mam wersje bez dwumasy bo podobno były takie 1.6. i czy to sprzęgło było by już ok pod względem jakości? http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-komplet-audi-a4-b5-vw-passat-b5-1-6-i5112374908.html

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    wrzuć mi vin na pw

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1998

    dzisiaj tata samochodem pojechal do pracy i papiery ma ze sobą, jutro jak niezapomne to ci podeśle. ale ogólnie to szprzęgło sachsa które dodałem wyzej było by ok?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Sachs jest ok, tylko jeśli różnica ceny allegro/miejscowy sklep z częściami nie będzie znaczna, to lepiej kup sobie na miejscu, mniej kłopotów i nerwów. Podeślesz koledze VIN to Ci powie co dokładnie masz sobie kupić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    To i ja się podepnę. Czas niestety wymienić sprzęgło bo coraz częściej zdarzają się uślizgi. Niestety warsztat, w którym naprawiam auta niechętnie patrzy na wymianę sprzęgła zakupionego na własną rękę przez klienta ze względu na to że często zdarzają się pomyłki i w następstwie komplikacje. Jednak różnica w cenie pomiędzy Allegro i hurtownią, w której zaopatruje się warsztat jest znaczna. Na Allegro Sachs to ok. 500 zł, w hurtowni 780. Skąd się biorą takie różnice w cenach? Czy to na pewno ten sam produkt?

    Dodatkową komplikację stanowi to, że nie wiem na chwilę obecną, czy potrzebuję samego sprzęgła czy kompletu sprzęgło + dwumasa, co nieco komplikuje zakup przez internet. Trzecią opcją jest sprzęgło Nexus, które w InterCars kosztuje ok. 500 zł.

    Co najlepiej zrobić:

    1. Nie kombinować i zdać się na warsztat.

    2. Kupić sprzęgło przez Internet po VINie i modlić się żeby pasowało oraz że dwumasa nie będzie wymagała wymiany

    3. Kazać kupić i zamontować sprzęgło Nexus

    ???

    Byłbym wdzięczny za wskazówki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy