byry007 Zgłoś #101 Napisano 6 Czerwca 2009 W lutym zakupiłem paska od goscia co zalał go mineralnym i ostatnio zalałem go tez na mineralnym i teraz podjąłem decyzje ze chce zmienić z mineralnego na syntetyk, ta ostatnia wymiana cos chyba jednak pomoże bo zrobiłem ze 1tys km to będzie tak jak by płukanie silnika i umówiłem się na wyssanie tego starego oleju i wlanie syntetyka z normą 505.01 na co zwracać uwagę jak już wymienię na syntetyk na jakie zachowania silnika powinienem zwrócić uwagę ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #102 Napisano 6 Czerwca 2009 sprawdzać regularnie poziom oleju i tyle Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #103 Napisano 9 Czerwca 2009 Wczoraj zmieniłem z mineralnego na syntetyka z normą 505.01 do PD co zauważyłem to inna praca silnika , motorek się szybciej rozgrzewa tak mi sie wydaje czy to możliwe ze szybciej będzie nabierał temperatury silnik po wymianie oleju?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gerwazy007 Zgłoś #104 Napisano 9 Czerwca 2009 czy dymienie może być spowodowanie złym doborem oleju? Mam zwykły 5w-40 zamiast 505.01 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #105 Napisano 9 Czerwca 2009 czy wymiana przy moim sliniku z mineralnego 15w/40 na półsynetetyk jest dobrym wyjściem ? pasek ma 195 tysi i na bank krecony Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #106 Napisano 9 Czerwca 2009 Lektura 89-ciu postów powinna nasunąć Ci jakieś wnioski! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #107 Napisano 9 Czerwca 2009 mhm no tak ale mam małe wątpliwości bo mam mechanika z 30 letnim starzem naprawde bardzo dobry i tylko do niego daje auto takze mniej wiecej je zna (sąsiad) i twierdzi żebym nie zmieniał tylko jezdzil na 15w/40 z kolei tu ludzie pisza co innego.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #108 Napisano 9 Czerwca 2009 mhm no tak ale mam małe wątpliwości bo mam mechanika z 30 letnim starzem naprawde bardzo dobry i tylko do niego daje auto takze mniej wiecej je zna (sąsiad) i twierdzi żebym nie zmieniał tylko jezdzil na 15w/40 z kolei tu ludzie pisza co innego.... Też jestem tego zdania jak 99% mechaników w moim mieście oraz moich znajomych którzy też się znają na tym.Wypłuczesz sobie silnik i będzie... klops. Nawet nie powinno się zmieniać marki oleju mimo tej samej klasy,powinien być lany ten który jest używany od początku , no ale.. Twój wybór i Twoja kasa Parę postów wyżej ktoś polecił fajnie,że w razie W to zawsze można silnik kupić inny i wymienić jak coś będzie nie tak więc... sam widzisz;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #109 Napisano 9 Czerwca 2009 irift, Twojemu mechanikowi dedykuję ten obrazek a Tobie przeczytanie wątku od początku Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #110 Napisano 9 Czerwca 2009 (edytowane) ormowiec daruj sobie tego typu uwagi i czytaj co pisze : "z kolei tu ludzie pisza co innego....'' - czytałem. Ale zasiegając rady jego i czytając to co inni piszą mam wątpliwości panie Ormowcu! -,- Edytowane 9 Czerwca 2009 przez irift Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #111 Napisano 9 Czerwca 2009 Irift skoro masz wątpliwości to nic nie rób i dalej sobie jeździj na tym mineralnym syfie i patrz jak spokojnie i powoli umiera twój silnik. Poza tym widocznie jeszcze mało czytałeś tematów związanych z olejami na tym forum skoro nie wiesz co zrobić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #112 Napisano 9 Czerwca 2009 No chyba mam za mały móżdżek, bo nie rozumiem o co ci chodzi. Zadajesz pytanie na które padła już wielokrotnie odpowiedź w tym wątku, po czym dodajesz że Twój mechanik twierdzi inaczej. Masz jasno przedstawione argumenty jednej i drugiej strony, więc czego jeszcze oczekujesz? że ktoś za Ciebie zdecyduje, czy pogłaszcze cię po głowie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #113 Napisano 9 Czerwca 2009 że ktoś za Ciebie zdecyduje, czy pogłaszcze cię po głowie? Albo powtórzy 89 postów... _zamkniety Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yarun Zgłoś #114 Napisano 16 Czerwca 2009 Jak kupilem swoj samochod poprzedni wlasciciel powiedzial mi, ze jezdzil na polsyntetyku castrol 10w/40 z norma 505.00 (http://img301.imageshack.us/img301/8055/castrol10w40diesel.jpg) Totez kontynowalem jazde na tym oleju przez okolo 8tys mil (~120kkm) i teraz wlasnie po zarejestrowaniu sie na Waszym Forum dokopalem sie, ze powinienem ten silnik zalewac olejem syntetycznym z norma 505.01, 506.01 lub 507.00. Autko bylo zalewane castolem dwa razy przezemnie. Pierwszy raz odrazu po kupnie auta oraz raz po przegiegu okolo 5tys mil (8~kkm) drugi raz. W najblizszy weekend jade go zmienic na wlasciwy olej. Silnik w tym aucie od poczatku nie pracowal "milo" dla ucha, a ze ja nie jestem obeznany w temacie aut, poniewaz zaczynam dopiero zwiedzac ten fajny swiat. Mam do was prosbe z pytaniem. Czy moglisbyscie mi podpowiedziec, czego moge sie spodziewac po takiej wymianie. Czy moge oczekiwac jedynie poprawe z wymiany na wymiane, czy moze to jedynie pogorszyc sprawe. Jesli bede musial zwracac uwage na jakies szczegoly w samym silniku, to gdzie mam je znalezc (mniej wiecej) oraz gdzie moga sie pocic po takim zagiegu? Dziekuje za pomoc. Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #115 Napisano 16 Czerwca 2009 ja miałem teraz przy wymianie w moim AFN-ie taki sam pomysł: wrócić do syntetyka. Ale taką krótką rozmowę przeprowadziłem z kumplem (trochę bardziej doświadczony w motoryzacyjnych tematach): -jaki olej byś polecił? -taki sam jak masz. koniec rozmowy i tak w końcu zostałem przy mobil turbo diesel super s 10-w40. nie wiem czy jest potrzeba uszczęśliwiać klekotka na siłę, skoro dobrze mu na tym oleum, nawet w zimie pali jak tralala... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #116 Napisano 16 Czerwca 2009 Powiem tam mam passka B5 99r ma na liczniku 260tys.km jest w Polsce od 2004 roki i jest na pompowtryskach koleś starszy wlał mu mineralny olej a powinien być syntetyk z normą 505.01 po wielu na myśleniach zdecydowałem sie na wymianę z mineralnego na syntetyk i moje spostrzeżenia :auto ciszej chodzi ,turbinka gwizda sobie jedyne co to auto szybciej sie rozgrzewa ale też nie wiem tego bo są ciepłe dni i mam prawo szybciej łapać temperaturę . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yarun Zgłoś #117 Napisano 16 Czerwca 2009 A co jesli ta osoba, ktora sprzedawala mi samochod sama nie wiedziala jaki olej do niego wlewac lub czy nawet co dokladnie jest w srodku, poniewaz nie wygladal mi raczej na osobe ktora sie takimi rzeczami interesuje. Mial kilka samochodow na raz do sprzedania wiec raczej jakis "szybki" handlarz. Znalazlem go w internecie na popularej stronie z ogloszeniami. Kupowalem go pod Londynem a tam dlugo o takich ludzi pytac nie potrzeba. Wiec co jesli olej byl syntetyczny a teraz przez taka sytuacje zalalem go 2x pol syntetykiem z inna norma i bede chcial wrocic do dobrego oleju? Czy lepiej "zaufac" panu z Dubaju i kontynuowac jazde na pol syntetyku tyle ze zalac taki z odpowiednia norma ? Czy zmieniac? Jak slysze passka to nie wydaje mi sie ze tak powinien pracowac tdi, a nie znam sie i wogule nie wiem jak sie za to zabrac ... Prosze o rady. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach