MALON_GT Zgłoś #1 Napisano 20 Marca 2009 Witam Jak w temacie.Czy turbo od AFN-a było by dobre czy może lepiej zainwestować od razu w większą turbawkę I jeszcze jedno pytanie (wtryski 216 + większe turbo + soft) czy taka kombinacja może dać rezultat ok.140 km i moment ok.320 nm I czy taki zabieg drastycznie wpłynie na zwiększone zużycie silnika Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #2 Napisano 20 Marca 2009 (edytowane) Witam Jak w temacie.Czy turbo od AFN-a było by dobre czy może lepiej zainwestować od razu w większą turbawkę I jeszcze jedno pytanie (wtryski 216 + większe turbo + soft) czy taka kombinacja może dać rezultat ok.140 km i moment ok.320 nm I czy taki zabieg drastycznie wpłynie na zwiększone zużycie silnika Pozdrawiam No jak spasuje to powinno spokooooookojnie byc 140 jak nie wiecej, tylko oprocz 216 + turbo + soft musisz jeszcze miec wiekszy IC albo jakis custom. Po programie mozesz miec sporo wiecej mocy ale to zalezy jakie turbo. Spalanie bedzie na poziomie AVF:] (wszystko zalezy od programu i gratow) Edytowane 20 Marca 2009 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #3 Napisano 20 Marca 2009 Jak w temacie.Czy turbo od AFN-a było by dobre czy może lepiej zainwestować od razu w większą turbawkę Ja osobiście jak bym miał zmieniać turbo razem z innymi gratami - sterowaniem itd. itp. to nawet bym się nie zastanawiał, tylko montowałbym turbo od AWX/AVF i to jeszcze jakąś hybrydę z wirnikiem nieco lepszym, są takie oferowane... różnica cenowa nie jest jakaś wielka.... Co do 140km... przy dobrej kondycji auta... może pyknie z wtryskami.... ale u Ciebie będzie chyba trzeba zmieniać też ECU jeśli zamierzasz zmieniać TURBO + nowe sterowanie! Być może się mylę specjalistą nie jestem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #4 Napisano 20 Marca 2009 A czy turbo od AFN,AWX,AVF podejdzie na zasadzie "plug & play" czy dochodzą do tego jakieś przeróbki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2009 Potrzebne będą Ci.... - kolektor wydechowy od AFN (chyba że turbo jest razem z kolektorem)- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn) - rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn) - przewód zasilający smarowanie turbo (afn) - przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn) - przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo - zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień - przewody ciśnieniowe Dużo Czasu Wolnego i Jeszcze Większe Chęci Elementy nie muszą być z AFN'a mogą być również z innego modelu AJM/AWX/AVF Pozdrawiam i czekam na jakieś manuale z przeszczepu Turbo Ale spoko wszystko "plug&play" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #6 Napisano 20 Marca 2009 Potrzebne będą Ci....Cytat: - kolektor wydechowy od AFN (chyba że turbo jest razem z kolektorem) - rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn) - rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn) - przewód zasilający smarowanie turbo (afn) - przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn) - przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo - zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień - przewody ciśnieniowe Dużo Czasu Wolnego i Jeszcze Większe Chęci Elementy nie muszą być z AFN'a mogą być również z innego modelu AJM/AWX/AVF Pozdrawiam i czekam na jakieś manuale z przeszczepu Turbo Ale spoko wszystko "plug&play" Dzięki wielkie kolego za te przydatne informacje ale u Ciebie będzie chyba trzeba zmieniać też ECU Na jaki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #7 Napisano 20 Marca 2009 Na jaki To może napisz jaki sterownik masz w aucie.... będzie łatwiej zweryfikować P.S. też sobie zbieram ww., graciochy więc jak będziesz miał namiar na tanie części to znasz nick :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #8 Napisano 26 Kwietnia 2009 A czy ktos probował użyć turbo i części z golfa 1.9 PD 150 BHP ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2009 A czy ktos probował użyć turbo i części z golfa 1.9 PD 150 BHP ? silnik w golfie masz poprzeczny a w passacie wzdłużny,więc nie pasuje,co innego hybryda na gratach od golfa ARL 150KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2009 nie chce byc upierdliwy, ale czy to jest forum o GOLFie Panie MALON_GT ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2009 A czy pan Malon GT pyta sie o golfa czy o silnik 1Z co lata w passku:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) OT: Jak ktoś sprzedał Passata i kupił inne auto z Grupy VAG, to już nie może pisać postów? A czy pan Malon GT pyta sie o golfa czy o silnik 1Z co lata w passku ? Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2009 Do Golfa nie podejdzie Ci turbo od poprzecznego ARL 150KM bo lapa silnika przeszkadza. Musisz szukac turbo od passata a4 a6 ew hybryda. Do takich modow to od razu zapodaj od AWX 130KM i bedzie zapas a roboty tyle samo co przy montazu 110KM AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #14 Napisano 27 Kwietnia 2009 nie chce byc upierdliwy, ale czy to jest forum o GOLFie Panie MALON_GT ?? Bez przesady to że ktoś sprzedał passata i kupił co innego to już ma o nic się nie pytać i wypad z forum ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr115 Zgłoś #15 Napisano 27 Stycznia 2010 wiecie co nie wiem jak wy ale ja myśle że za dużo nie można podnosić mocy naszych bolidów -trza się zastanowic że po takim zabiegu może zdechnoć nam sprzęgło przeguby skrzynia - sam nie wiem jaką moc to wszystko wytrzyma bo też przejechałem się kolesia golfem 3 110 kM i też chciałbym mieć to samo w pasku niewielkim kosztem więc może ktoś coś poradzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #16 Napisano 27 Stycznia 2010 zdechnoć nam sprzęgło przeguby skrzynia no akurat w to Ciężko mi uwierzyć zmień wtryskiwacze w aucie będziesz odczuwał +KM u nas na forum olek_wroc ma do sprzedania takie zestawy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet35i Zgłoś #17 Napisano 21 Sierpnia 2011 Odgrzeje kotleta, może mi ktoś wytłumaczyć jak smarowane jest TURBO 1Z ? Proste, podstawowe informacje co wiecie o smarowaniu TURBO. Z góry dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #18 Napisano 21 Sierpnia 2011 Przez dopływ oleju, pompa oleju tłoczy zarówno do głowicy, panewek, na denka tłoków, na korby itd itd w tym na turbine. Olej z rurki dochodzącej do turbiny, wypełnia jej środek, gdzie smaruje takie elementy jak wałek czy panewka/panewki (zależy od turbiny). Następnie nadmiar oleju jest odrzucany przez odrzutnik oleju, żeby nie waliło na cześć zimna no również zapobiegają temu uszczelniacze (które pod wpływem temp. rozszerzają się i tym samym uszczelniają turbo). Później olej spływa prze odpływ do bloku/miski olejowej (zależy od silnika), akurat w 1.9TDI do bloku. Olej pełni funkcje nie tylko smarowania turbosprężarki ale także jej chłodzenia. W niektórych modelach/większych turbinach jest montowane dodatkowo chłodzenie cieczą, żeby dodatkowo wydłużyć żywotność turbiny. Jeżeli olej jest zimny=gęsty=słabo smaruje przez co przy wysokich obrotach wałka, znacznie szybciej ulega on wytarciu. 1-2minuty pracy auta pozwalają na znaczne obniżenie temp. spalin,a w tym temp. turbosprężarki, przez co olej który jest aktualnie na penewce nie ulega spaleniu na wynik wysokiej temperatury (nie zamienia się w koks) co również ma znaczący wpływ na dalszą prace turbiny. Można by o tym książki pisać, więc z grubsza tyle info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet35i Zgłoś #19 Napisano 21 Sierpnia 2011 (edytowane) O to mi właśnie chodziło :dobrze Dzieki Czyli jeśli olej przedostanie sie przez te uszczelniacze i w przewodzie od IC jest czarny olej to Turbo powiedziało swoje ostatnie słowa ? Przymierzam sie do kupna całego silnika i dziś go oglądałem, zastanawiał mnie właśnie ten olej w IC i rurach od IC. Edytowane 21 Sierpnia 2011 przez bullet35i Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #20 Napisano 22 Sierpnia 2011 Czyli jeśli olej przedostanie sie przez te uszczelniacze i w przewodzie od IC jest czarny olej to Turbo powiedziało swoje ostatnie słowa ? Nie koniecznie, w 90% to wina przepuszczającej odmy (zauważ ze gdy zdejmujesz przewód do turba (od filtra do turba) to wirnik jest zaolejony jak i wlot też jest zaolejony) a przecież turbo tylko ciągnie, nie wydmuc***e w drugą strone Wniosek - olej dostaje się z odmy. Jeżeli w dolocie nie masz 0.5L oleju, na wydechu jest sucho a turbo nie ma luzów większych jak 1mm na boki to wszystko jest okey. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach