Skocz do zawartości
MALON_GT

Jakie większe TURBO do 1.9 TDI "1Z" ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak w temacie.Czy turbo od AFN-a było by dobre czy może lepiej zainwestować od razu w większą turbawkę question.gif

 

I jeszcze jedno pytanie (wtryski 216 + większe turbo + soft) czy taka kombinacja może dać rezultat ok.140 km i moment ok.320 nm :?:

I czy taki zabieg drastycznie wpłynie na zwiększone zużycie silnika :?:

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Jak w temacie.Czy turbo od AFN-a było by dobre czy może lepiej zainwestować od razu w większą turbawkę

 

I jeszcze jedno pytanie (wtryski 216 + większe turbo + soft) czy taka kombinacja może dać rezultat ok.140 km i moment ok.320 nm

I czy taki zabieg drastycznie wpłynie na zwiększone zużycie silnika

 

Pozdrawiam

 

No jak spasuje to powinno spokooooookojnie byc 140 jak nie wiecej, tylko oprocz 216 + turbo + soft musisz jeszcze miec wiekszy IC albo jakis custom. Po programie mozesz miec sporo wiecej mocy ale to zalezy jakie turbo. Spalanie bedzie na poziomie AVF:] (wszystko zalezy od programu i gratow)

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak w temacie.Czy turbo od AFN-a było by dobre czy może lepiej zainwestować od razu w większą turbawkę

Ja osobiście jak bym miał zmieniać turbo razem z innymi gratami - sterowaniem itd. itp. to nawet bym się nie zastanawiał, tylko montowałbym turbo od AWX/AVF i to jeszcze jakąś hybrydę z wirnikiem nieco lepszym, są takie oferowane... różnica cenowa nie jest jakaś wielka....

Co do 140km... przy dobrej kondycji auta... może pyknie z wtryskami.... ale u Ciebie będzie chyba trzeba zmieniać też ECU jeśli zamierzasz zmieniać TURBO + nowe sterowanie!

 

Być może się mylę specjalistą nie jestem.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy turbo od AFN,AWX,AVF podejdzie na zasadzie "plug & play" czy dochodzą do tego jakieś przeróbki :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne będą Ci....

- kolektor wydechowy od AFN (chyba że turbo jest razem z kolektorem)

- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn)

- rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn)

- przewód zasilający smarowanie turbo (afn)

- przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn)

- przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo

- zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień

- przewody ciśnieniowe

 

Dużo Czasu Wolnego i Jeszcze Większe Chęci

 

Elementy nie muszą być z AFN'a mogą być również z innego modelu AJM/AWX/AVF

Pozdrawiam i czekam na jakieś manuale z przeszczepu Turbo

 

Ale spoko wszystko "plug&play"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebne będą Ci....

Cytat:

- kolektor wydechowy od AFN (chyba że turbo jest razem z kolektorem)

- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn)

- rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn)

- przewód zasilający smarowanie turbo (afn)

- przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn)

- przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo

- zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień

- przewody ciśnieniowe

 

Dużo Czasu Wolnego i Jeszcze Większe Chęci

 

Elementy nie muszą być z AFN'a mogą być również z innego modelu AJM/AWX/AVF

Pozdrawiam i czekam na jakieś manuale z przeszczepu Turbo

Ale spoko wszystko "plug&play"

 

:padam:

 

Dzięki wielkie kolego za te przydatne informacje :)

 

ale u Ciebie będzie chyba trzeba zmieniać też ECU

 

Na jaki :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na jaki

To może napisz jaki sterownik masz w aucie.... będzie łatwiej zweryfikować

 

P.S. też sobie zbieram ww., graciochy :) więc jak będziesz miał namiar na tanie części to znasz nick :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos probował użyć turbo i części z golfa 1.9 PD 150 BHP ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ktos probował użyć turbo i części z golfa 1.9 PD 150 BHP ?

silnik w golfie masz poprzeczny a w passacie wzdłużny,więc nie pasuje,co innego hybryda na gratach od golfa ARL 150KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chce byc upierdliwy, ale czy to jest forum o GOLFie Panie MALON_GT ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy pan Malon GT pyta sie o golfa czy o silnik 1Z co lata w passku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT:

Jak ktoś sprzedał Passata i kupił inne auto z Grupy VAG, to już nie może pisać postów?

 

A czy pan Malon GT pyta sie o golfa czy o silnik 1Z co lata w passku

?

Edytowane przez jarucki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Golfa nie podejdzie Ci turbo od poprzecznego ARL 150KM bo lapa silnika przeszkadza. Musisz szukac turbo od passata a4 a6 ew hybryda.

Do takich modow to od razu zapodaj od AWX 130KM i bedzie zapas a roboty tyle samo co przy montazu 110KM AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie chce byc upierdliwy, ale czy to jest forum o GOLFie Panie MALON_GT ??

Bez przesady to że ktoś sprzedał passata i kupił co innego to już ma o nic się nie pytać i wypad z forum ? :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie co nie wiem jak wy ale ja myśle że za dużo nie można podnosić mocy naszych bolidów -trza się zastanowic że po takim zabiegu może zdechnoć nam sprzęgło przeguby skrzynia - sam nie wiem jaką moc to wszystko wytrzyma bo też przejechałem się kolesia golfem 3 110 kM i też chciałbym mieć to samo w pasku niewielkim kosztem więc może ktoś coś poradzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdechnoć nam sprzęgło przeguby skrzynia
no akurat w to Ciężko mi uwierzyć :D

 

zmień wtryskiwacze w aucie będziesz odczuwał +KM

u nas na forum olek_wroc ma do sprzedania takie zestawy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta, może mi ktoś wytłumaczyć jak smarowane jest TURBO 1Z ? Proste, podstawowe informacje co wiecie o smarowaniu TURBO.

 

Z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez dopływ oleju, pompa oleju tłoczy zarówno do głowicy, panewek, na denka tłoków, na korby itd itd w tym na turbine. Olej z rurki dochodzącej do turbiny, wypełnia jej środek, gdzie smaruje takie elementy jak wałek czy panewka/panewki (zależy od turbiny). Następnie nadmiar oleju jest odrzucany przez odrzutnik oleju, żeby nie waliło na cześć zimna no również zapobiegają temu uszczelniacze (które pod wpływem temp. rozszerzają się i tym samym uszczelniają turbo). Później olej spływa prze odpływ do bloku/miski olejowej (zależy od silnika), akurat w 1.9TDI do bloku.

 

Olej pełni funkcje nie tylko smarowania turbosprężarki ale także jej chłodzenia. W niektórych modelach/większych turbinach jest montowane dodatkowo chłodzenie cieczą, żeby dodatkowo wydłużyć żywotność turbiny.

 

Jeżeli olej jest zimny=gęsty=słabo smaruje przez co przy wysokich obrotach wałka, znacznie szybciej ulega on wytarciu.

 

1-2minuty pracy auta pozwalają na znaczne obniżenie temp. spalin,a w tym temp. turbosprężarki, przez co olej który jest aktualnie na penewce nie ulega spaleniu na wynik wysokiej temperatury (nie zamienia się w koks) co również ma znaczący wpływ na dalszą prace turbiny.

 

Można by o tym książki pisać, więc z grubsza tyle info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to mi właśnie chodziło :dobrze

 

Dzieki :D

 

Czyli jeśli olej przedostanie sie przez te uszczelniacze i w przewodzie od IC jest czarny olej to Turbo powiedziało swoje ostatnie słowa ? Przymierzam sie do kupna całego silnika i dziś go oglądałem, zastanawiał mnie właśnie ten olej w IC i rurach od IC.

Edytowane przez bullet35i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jeśli olej przedostanie sie przez te uszczelniacze i w przewodzie od IC jest czarny olej to Turbo powiedziało swoje ostatnie słowa ?

 

Nie koniecznie, w 90% to wina przepuszczającej odmy (zauważ ze gdy zdejmujesz przewód do turba (od filtra do turba) to wirnik jest zaolejony jak i wlot też jest zaolejony) a przecież turbo tylko ciągnie, nie wydmuc***e w drugą strone ;) Wniosek - olej dostaje się z odmy.

 

Jeżeli w dolocie nie masz 0.5L oleju, na wydechu jest sucho a turbo nie ma luzów większych jak 1mm na boki to wszystko jest okey.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności