lukaszunio22 Zgłoś #21 Napisano 21 Marca 2010 zaworek zwrotny czyli to ten przy filtrze? wymieniłem go i narazie jest wszystko w porządku.:)zrobiłem ponad 600km i nie zapowietrzył się jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waśka Zgłoś #22 Napisano 27 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam. Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem trapiącym mojego passata. Otóż ciągle mam objawy cofającego się powietrza w układzie. Filtr paliwa zastąpiłem filtrem bez podgrzewacza, zaworek zwrotny paliwa został umiejscowiony przed filtrem. Objawy wyglądają tak - na pusty bak wlewam pełne 5 litrów. Po przejechaniu jakichś 30 kilometrów wskazówka poziomu paliwa opada na samo dno, a po następnych 20 mam już objaw pustego baku - auto ciągnie powietrze i gaśnie. Pomaga tylko dolewka paliwa. Wąż zasilający pompe został wymieniony na nowy, stare zostały wężyki przelewowe i powrotny do baku . Czy mogą one powodować wspomniany wyżej efekt bańki powietrza ? Czy po raz kolejny kupiłem nieszczelny filtr. Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #23 Napisano 27 Kwietnia 2013 Co się dzieje jak jest więcej paliwa w baku ? bo po 50 km zostaje z 2 litry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waśka Zgłoś #24 Napisano 28 Kwietnia 2013 Gdy w baku jest wiecej paliwa problem nie wystepuje ale w wezyku powrotnym do baku dalej daje sie zaobserwowac pecherz powietrza ktory zmusza auto do dluzszym postoju do pilowania rozrusznikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slut Zgłoś #25 Napisano 30 Kwietnia 2013 jak szaleć to szaleć całe 5 litrów to jest coś !!! czyżby to była rozrzutność ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #26 Napisano 30 Kwietnia 2013 Kolega waśka powinien zasięgnąć porady u jakiegoś neurologa , bo na pusty bak nic nie pomoże ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waśka Zgłoś #27 Napisano 2 Maja 2013 Koledzy,a może chce zobaczyć czy spalanie podane przez producenta jest rzeczywistym ? . Pierwsze moje spostrzeżenie - w baku musi być więcej niż 2 litry paliwa , drugie - miałem problem z porannym odpalaniem - wymieniłem wąż powrotny z pompy do baku i wszystkie wężyki przelewowe - jest jakby poprawa,dziś odpalił znacznie szybciej.Opaski przy smoku w baku wymieniłem dla spokoju na nowe skręcane. Do sprawdzenia pozostał mi rozrusznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #28 Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Przy problemach z zapowietrzaniem diesla - jeśli powodem zapowietrzenia nie jest pompa paliwa - proponuję najpierw wymienić wężyki przelewowe pomiędzy wtryskiwaczami i idący do pompy (ja użyłem Gatesa w oplocie materiałowym o wewn. średnicy 3,2 mm). Jeśli to nie pomoże, to trzeba wymienić przewody przy pompie, filtrze paliwa i baku. Do tego użyć można wzmocnionych przewodów paliwowych Gates o średnicach wewn. 6 i 8 mm. Oryginalne przewody są o trochę większej średnicy i tym samym oryginalne opaski nie spełnią swojej roli. Jeszcze do niedawna volkswagen sprzedawał opaski clic-r szwajcarskiej marki Oetiker, teraz przeszedł na opaski skręcane szwedzikiej firmy ABA - obie niedostatecznie opaszą nowe przewody. Najlepiej kupić opaski click-r Oetikera lub innej firmy (potrzeba specjalistycznej zacisarki - w ostateczności można użyć też szczypiec bocznych) z wewnętrzną opaską, która nie uszkadza przewodów i dokładnie je opaszą (model RER-1z) o rozmiarach 12,3 i 14,5 czyli 12,3 RER-1z i 14,5 RER-1z. Przy samym baku wg. ETKI przewody mają po 13 cm, ale w związku z tym że z jednej strony są zakute na przewodach trzeba stare odciąć - wystarczy nóż automatyczny (uwaga bezpośrednio za zakuciem jest wewnętrzna aluminiowa rurka, tak więc trzeba przeciąc rurkę plastikową po obwodzie) i użyć trochę dłuższego przewodu - najlepiej dać te 8-10 cm więcej i dociąć po założeniu baku i podłączaniu do króćców baku. Należy pamiętać aby wewnętrzne krawędzie odciętych plastikowych przewodów byly gładnie i nie nie powodowały zaburzeń przepływu paliwa. Pozdrawiam forumowiczów, Edytowane 30 Października 2015 przez bekaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach