Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zapowietrza się uk. zasilania. Pierwsza myśl, nieszczelny uk. Wymieniłem przewody między bakiem a pompą, zamontowałem nowe opaski firmy "NORMA", zamontowałem nowy podgrzewacz, zamontowałem nowy filtr paliwa, a później jeszcze jeden zakupiłem, Wymontowałem smok z baku i wymieniłem oring w smoku na rurce zasilającej, wymieniłem oring na filtrze paliwa przy podgrzewaczu i teroetycznie powinien się już nie zapowietrzać, teoretycznie a w przktyce zapowietrza się i to bardzo porządnie... Jak tak popatrzyłem na to paliwko z powietrzem które jest dostarczane do pompy to zauważyłem, że paliwo przemieszcza się w stronę pompy, zatrzymuje się, cofa w stronę filtra i znów przemieszcza się w stronę pompy, i filtra. Więc stwierdziłem że to będzie wina pompki w pompie wtryskowej a dokładnie zaworka. Więc pytanie brzmi: Czy jest możliwość wymontowania zaworków pompki bez demontażu całej pompy wtryskowej? Jeśli nie to czy jest możliwość zdemontowania zaworków z wyciągnięciem pompy wtryskowej ale bez rozbierania tłoczków pompy i bez konieczności ustawiania ciśnienia na wtryski itd?

 

Może macie jakies inne pomysły? Pomóżcie bo już dwa tygodnie nad tym siedzę i już mam dość. Byłem u kilku mechaników, ale zawsze mówią: nieszczelny uk. Próbowałem też ustawiać w różnej płaszczyźnie filtr, Pionowo, i próbowałem go obkręceć ale to nic nie daje :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie zaworki chcesz wyciągać z tej pompy??

proponuję odpiąć węże od pompy, powrotny zaślepić a z zasilającego ściągnąć nieco paliwa, także zaślepić i sprawdzić czy wtedy paliwo cofa się. W sumie dużo już wymieniłeś, pompy raczej rzadko psują się w ten sposób :) proponuję rzucić okiem na węże przelewowe na wtryskiwaczach i na zaślepkę na pierwszym wtryskiwaczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc sam nigdy nie grzebałem w pompie wtryskowej, ale miałem coś takiego- fachowiec uszczelnił "górę" pompy i spokój :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dekielek na pierwszym wtrysku jest ok. Nigdzie nie widać, aby gdzieś przepuszczał. A reszta wężyków jest ok. Kiedyś jeden była nieszczelny i wtrysk był cały mokry, ale wymieniłem wężyk na nowy i teraz jest suchutki.

 

szczerze mówiąc sam nigdy nie grzebałem w pompie wtryskowej, ale miałem coś takiego- fachowiec uszczelnił "górę" pompy i spokój

 

Uszczelnić górę tzn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszczelnić górę tzn?

u mnie akurat podciągało powietrze przez uszczelnienie ośki "gazu" w pokrywie pompy, ale trochę było to widać, "rosiało" w tych okolicach, nie zauważyłem tego, ale fachura od pomp odrazu wyczaił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak mniałem zaraz przed pompą wtryskowa założyłem zaworek zwrotny i okay najprostrzy sposób.Oczywiscie nie na powrocie tylko na dopłwywie paliwa do pompy.Zaworek moze być nawet od serwa taki jak jest na wezyku przed serwem u mnie sprawdza sie znakomicie i od tego czasu rano po podgrzaniu pali od razu,no i znikneły bąbelki powietrza z weza.

Edytowane przez krzysztoflk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprubój całkowicie ominąć filter w moim przypadku on był wadliwy.

 

Aby sprawdzić czy puszcza ci gdzieś na pompie, nalej ON do baniaka, połącz bezpośrednio węzykiem baniak z pompą odpalal poczekaj aż znikną pęcherze i wtedy zgaś i obserwuj czy ci się paliwko cofa. Jeśli się nadal cofa to rzeczywiście cosik nie tak z pompą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc:

Zamontowałem zaworek na wężyku zasilającym i dalej to samo. Tzn nie cofa się paliwo ale dalej się zapowietrza. wymontowałem zaworek, i podłączyłem wężyki takie gumowe do filtra i te wężyki do bańki i nawet fajnie działał. Więc podłączyłem wężyki z powrotem to od baku i pojechałem do znajomego mechanika. Pooglądał i stwierdził że powinno działać, a akurat jak byłem u niego to elegancko działał, w ogóle się nie zapowietrzał. Później zrobiłem jakieś 15-20km i fajnie działał. Dziś go rano odpaliłem, zostawiłem go chwilkę żeby się zagrzał. Po 3 minutkach słyszałem że silnik już plewi, popatrzyłem pod maskę a tu powietrze zamiast paliwa :/ dodam jeszcze, że jak byłem u mechanika to tak dziwnie się działo, że paliwo dopływało a w momencie dodania gazu i przytrzymania go na wyższych obrotach sam zgasł. Musiałem chwilkę kręcić aby zapalił. I znów przygazówka a on gaśnie. Sprawdziliśmy przewody do elektrozaworu i są OK.

 

Macie jakieś wytłumaczenie na te dziwne objawy?

Pozdrawiam

Davidd90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie wstawiłeś ten elektrozawór? przed czy za filtrem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektrozaworu nigdzie nie montowałem tylko zaworek zwrotny :) Zaworek zwrotny zamontowałem między filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz połaczenia gumowe węży z pompą na powrocie z pompy.

U mnie też sie zapowietrzała. Wystarczyło wymienić gumowy wężyk :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie jest to wina pompy ani elektrozaworka w pompie.

To nieszczelność jest gdzieś pomiędzy zaworkiem zwrotnym a zbiornikiem paliwa. Musisz działać metodą eliminacji. W pierwszym kroku pomiń filtr tzn połącz ten zaworek zwrotny bezpośrednio z rurkami które ida do zbiornika (i moim zdaniem tu się temat zakończy, ja osobiście założyłem nowy filtr bez podgrzewacza i wszystko jest ok, żadnych pęcherzyków powietrza) jeśli nadal się zapowietrza to zamień przewód powrotu z przewodem zasysającym, przy zbiorniku i na ścianie grodziowej. Wyeliminujesz uszkodzenie przewodów idących wzdłuż auta. Jeśli nadal się zapowietrza to nieszczelność jest gdzieś na smoku lub na rurkach przy zbiorniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem nowy więc jeszcze nie umiem obchodzić się na forum i nie wiem czy w dobrym miejscu piszę o tym ale mam taki problem ze swoim passatem, a mianowicie podczas jazdy samochód mi staje ponieważ nie dochodzi paliwo (zapowietrza się). w filtrze paliwa nie ma o ogóle paliwa ani w przewodach zasilających.więc chyba awarię pompy można wykluczyć, prawda?wymieniłem filtr paliwowy,przewody są szczelne i wymieniłem także smoka ponieważ też było coś przy nim kombinowane ale samochód dalej zapowietrza się...raz po tankowaniu przejechałem ze 2 km i się zapowietrzył a raz nawet po 1000km zapowietrzył mi się.a jeszcze w starym smoku nie było na powrocie takiego zabezpieczenia żeby paliwo stwarzało ciśnienie i wracało do zbiornika teraz dokupiłam i założyłem.Moje pytanie brzmi czy to mogło byc przyczyną że samochód się zapowietrzał?jeżeli nie to co jeszcze muszę sprawdzić lub wymienić?proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w B5, ale w B4 przy tych silnikach to pompa wtryskowa zasysa paliwo, więc jej uszkodzenie też bym brał pod uwagę. No bo skoro wymieniłeś filtr, wymieniłeś przewody i smoka, to tam już chyba wszystko gra (powinno). Ewentualnie dalej szukaj nieszczelności na układzie. Moja rada to dobry serwis pomp diesla.

 

---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:29 ----------

 

Np. Woliński na trasie Lublin-Piaski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uruchom silnik i patrz na wężyk zasilający pompę wtryskową w paliwo dogazuj kilkakrotnie i obserwuj co się dzieje na wężyku jeśli pójdą tam bombelki powietrzne to możesz mieć gdzieś rozszczelniony filtr paliwowy lub opaski ściskające wężyk są słabo dociągnięte i tamtędy dostaje powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale chyba jakby to była wina pompy to by było paliwo w filtrze a tak to jest sucho nawet i na przewodach które doprowadzają paliwo do wtrysków...nie znam się na tym ale tak mi się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale chyba jakby to była wina pompy to by było paliwo w filtrze a tak to jest sucho nawet i na przewodach które doprowadzają paliwo do wtrysków...nie znam się na tym ale tak mi się wydaje.
Żeby filtr się napełnił to pompa musi "ssać" ;) Zrób test - omiń filtr biorąc zasilanie pompy z 2-litrowej butelki. Poprostu do butelki z ropą wsadź przewód zasilający i powrotny i odpal. Jak będzie chodził dobrze to wina jest na drodze filtr paliwa-zbiornik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiesz.Ale czy tan test będzie jednoznaczny jeżeli pompa będzie zasysać dobrze?bo mi to się robi co jakiś czas po przejechaniu paru km albo i nawet 1000km...A mam jeszcze takie pytanko- wyświetlił mi się napis na liczniku SERVICE OIL więc wymieniłem olej ale nie skasowałem błędu tylko jeździłem tak a potem wyświetlił się SERVICE INSP i skasowałem to teraz i już zrobiłem ponad 200km i mi się nie zapowietrzył i czy to mogło mieć jakiś wpływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie poradźcie coś na moje pytanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może masz pompę zapowietrzoną spróbuj jeszcze się pobawić z zaworkiem zwrotnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności