Skocz do zawartości
adamq

Demontaż kratki nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Orientuje się ktoś, czy centralna kratka nawiewu (ta podwójna nad radiem) jest mocowana na wcisk, czy trzeba coś więcej rozkręcić aby ją wyciągnąć?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest montowana na wcisk. Pociągnij a wyskoczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy!A czy wie ktoś jak zdemontować kratkę nawiewu od strony kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wcisk. Ponizej pokazane jak to zrobic na nawiewie pasazera. Od strony kierowcy podobnie.

 

nawiew.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Kamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za info:dobrzePozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ta kratke pod szyba przednia bo zaczela trzeszczec i musze cos z tym zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak zdemontowac kratke tylnia, tzn ta ktora jest za podlokietnikiem ?

 

Walizka mi upadla na kratke i widze ze poszczegolne elementy sie odpiely, wydaje mi sie ze uda sie to naprawic ale w tym celu musze wyjac cala kratke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze tak samo jak reszta, czyli powinna wyjsc jak podwadzisz ale nie daje gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak zdemontowac kratke tylnia, tzn ta ktora jest za podlokietnikiem ?

 

Najpierw trzeba odkręcić 2 torksy pod popielniczką lub jej zaślepką.

Później szarpnąć pionowo w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak nie masz popielniczki to musisz lekko podważyć plastikową zaślepkę (prostokąt o wymiarach mniej wiecej 10x5 cm). Pod tym znajdziesz 2 śrubki (torks). Po ich odkręceniu musisz delikatnie manewrować całym "tyłkiem" tunelu (u góry są zaczepy, trzeba lekko pociągnąć w strone dachu). Zejdzie na pewno. Pózniej odpinasz kostkę od zapalniczki i gotowe. Nic więcej tam nie powinno być. Chyba ze masz gniazdo 220V. To nie pomogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
a jak zdemontowac kratke tylnia, tzn ta ktora jest za podlokietnikiem ?

 

Walizka mi upadla na kratke i widze ze poszczegolne elementy sie odpiely, wydaje mi sie ze uda sie to naprawic ale w tym celu musze wyjac cala kratke.

 

Zerknij tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66994

a dowiesz sie wszystkiego.

Jak cos to pytaj odpowiem , ja wymienialem klapke nad zapalniczka z reszta dookola niej ,i poprawialem listki kratki nawiewu (jeden byl rekonstruowany). Mam tez fotki jak cos .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wiem foty sa pomocne (jak podpowiedzi w realu), chcialo by sie wszystkiego na fotach .

Bylo by latwiej , wiec jak cosik dzialacie to pomyslcie o aparacie ,fotach i ich przydatnosci dla innych .

To proste ,a z fotami jeszcze prostsze.

Choc moze sa ograniczenia na forum jesli chodzi o ilosci zamieszczanych , ale narazie nic mi o tym nie wiadomo . Na ta chwile moje zalaczniki zajmuja tylko 5 MB , czy jest tam limit nie wiem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat gdyż link z postu #4 nie działa tzn. jest tam wszystko tylko nie rozbiórka kratki nawiewu pasażera(kierowcy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem napięcia i zdecydowałem się zabrać za temat bo denerwowały mnie zablokowany listki w kratce i brak możliwości regulacji kierunku nawiewu.

Okazało się, że jest to stosunkowo proste.

Przydatne narzędzia:

-2 nożyki kuchenne do obierania ziemniaków

-mały płaski śrubokręt

Jak się za to zabrać:

-nożykami podważyć kratkę od góry w jej narożnikach-delikatnie i starać się nie uszkodzić deski

rozdzielczej(jest miękka)

-dokładnie to samo zrobić na dole kratki

-gdy się wysunie należy ją po prostu wyjąć

Kratka trzyma się na płaskich blaszanych sprężynujących zaczepach, które są umieszczone na dole i na górze kratki w jej narożnikach. Te blaszki są wgłębione ok. 1 cm od powierzchni czołowej naszej kratki. Te sprężynki zaskakują o krawędź otworu gdzie włożona jest nasza kratka.

Ja osobiście rozbierałem od pasażera, ale wydaje mi się, że od strony kierowcy jest tak samo.

Inna sprawa to rozebranie wyjętej już kratki. Gdy się dobrze jej przyjrzymy to okaże się, że nie jest to skomplikowane.

-rozłączyć cięgno, które jest wetknięte w kółko do regulacji siły nawiewu i małą

dźwigienkę od klapki zamykającej nadmuch

-na górze i na dole są 3 zaczepy, które należy podważyć i wysunąć. Są to takie płaskie

języczki wchodzące w otwór i zatrzaskujące się o mały występ. Uważać żeby nie

połamać tych języczków, które są stosunkowo elastyczne

-z boku jest jeszcze jeden zaczep, który należy delikatnie podważyć

-listki poziome służące do ukierunkowania nawiewu na swoich końcach mają małe

bolczyki i są włożone w otworki i w ten sposób się obracają. Bez problemu można je

wyjąć(ja układałem je wg kolejności żeby nie pomylić przy składaniu) Z boku mają

wspólną taką listewkę i też jest na bolczyki, które bez problemu wskakują w swoje

miejsca

-pionowe listki również na końcach mają bolczyki i powinny być włożone w otworki

Sumując nie trzeba jakiejś wiedzy mechanicznej tylko odrobina zdolności manualnych i każdy da sobie radę.

Zdjęć nie robiłem bo nawet nie ma takiej potrzeby i wszystko widać po rozebraniu kratki.

Edytowane przez bbbb
uzupełnienie opisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam passata b6 2007 rok bez podłokietnika co za tym idzie mam tylko jedno gniazdko zapalniczki to z przodu a potrzebuje jeszcze jedno wiec wpadłem na pomysł żeby sobie podłączyć jeszcze jedno problem w tym ze nie wiem jak dostać się do przedniej popielniczki.pomożecie?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmujesz czarny srodek i odkrecasz 2 srobki torx i wyjmujesz czalosc tylko pytanie czy masz dsg czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobilem , odkrecilem te dwie srobki torx ale to tak nie wyjdzie chyba calosc zachodzi jeszcze na cala obudowe z lewarka z zmiany biegów

cop to jest dsg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1.9 tdi nie było dsg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś pomoże jak się dobrać do zapalniczki z przodu jak ja zdemontować żeby sobie podłączyć kable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności