Jump to content
Guest Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Recommended Posts

I jeszcze jedno: jak mi się kiedyś zdarzy, że hamulec "pomocniczy" będzie trzymał i nie będzie chciał "odpuścić" to mogę odkręcić siłownik/silnik elektryczny i auto będzie jeździć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale dodatkowo musisz odkręcić docisk torxem. Nie pamiętam nr-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest możliwość, ze zgloszony przez auto blad hamulca parkingowego (ale tez juz blad ten zniknal) jest spowodowane zbyt mala grubością klocków? Obudowy silniczków są cale, wtyczki na swoim miejscu. Klocki maja jakies 3-4mm, tarcze ze znikomym zużyciem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się!!! muszę się pochwalić, że sam zregenerowałem mechanizm zaciągania hamulca ręcznego, na moje szczęście miałem sprawne silniczki więc napraw ograniczyła się do wymiany łożysk w mechanizmie. Może moja naprawa nie była tak profesjonalna jak te za 250zł bo polegała na rozcięciu obudowy wymianie łożysk i ponownym sklejeniu lecz wszystko działa jak w nowym. Co do silniczków to można je sprowadzić z Chin tylko trochę trwa dostawa. Załączam zdjęcie jak to wszystko wygląda po rozebraniu na części pierwsze. 20150804_142320288_iOS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje. Czy musiałeś wymieniać łożyska? Czy obudowę musiałeś rozcinac czy można po prostu wybić wieczko do góry?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy obudowę musiałeś rozcinac czy można po prostu wybić wieczko do góry?

 

polegała na rozcięciu obudowy wymianie łożysk i ponownym sklejeniu
:wmorde

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wmorde

Spokojnie, umiem czytać. Mi chodziło o to czy rozcinanie było musowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Udało się!!! muszę się pochwalić, że sam zregenerowałem mechanizm zaciągania hamulca ręcznego, na moje szczęście miałem sprawne silniczki więc napraw ograniczyła się do wymiany łożysk w mechanizmie. Może moja naprawa nie była tak profesjonalna jak te za 250zł bo polegała na rozcięciu obudowy wymianie łożysk i ponownym sklejeniu lecz wszystko działa jak w nowym. Co do silniczków to można je sprowadzić z Chin tylko trochę trwa dostawa. Załączam zdjęcie jak to wszystko wygląda po rozebraniu na części pierwsze. [ATTACH=CONFIG]135325[/ATTACH]

 

Cóż za shit - na 100% wiedzieli przy projekcie że to padnie od brudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobnie jak z pompą olejową. Chyba serwis musi jakoś zarobić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba rozcinać, wystarczy rozkleić wieczko od góry i później ładnie skleić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ok. Zadałem pytanie, ponieważ czytałem wczesniejsze posty i tam właśnie rozklejali (wybijali) wieczko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest trochę inaczej. Zaparkowałem chciałem ręczny zaciągnąć guzik i wyskoczyło przekreślone P i czerwony wykrzyknik , po ruszeniu pojawia się komunikat tłumacząc z niemieckiego hamulec parkingowy załączony proszę wyłączyć i miga kontrolka wykrzyknika i P się pali, do tego jest sygnał akustyczny, co ciekawe auto normalnie jeździ, nawet na stacji diagnostycznej byłem sprawdzić opory toczenia no i tyl chodzi bez oporów. Co ciekawe od dzisiaj po ruszeniu przycisk od ręcznego gaśnie tak jakby był wyłączony a komunikat dalej jest. Czy to też będzie winna uszkodzonego przycisku? Dodam że przed zaciągnięciem ręcznego w tym dniu co nie zadziałał włączałem Auto Hold i działał normalnie , teraz ani Hold nie działa ani ręczny. Ściągniecie masy nic nie pomogło pomogło zlikwidować sygnał akustyczny na jakieś 5 minut później znowu powrócił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja swój przycisk wymieniałem około 9 miechów temu. Ostanio miałem podobne objawy. VCDS pokazał tylko takie cos:

 

01487 - Test funkcjonowania systemu

008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

 

Skasowałem i spokój. Czy może sytem co jakiś określony czas wykonuje test działania układu. ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

No ASO potrafi zedrzeć, pompę jak zmieniają i koszty kolosalne, ale nie usuwa całkiem problemu :) Jest lepszy sposób co raz na zawsze załatwia temat i tańszy. Kolejną rzeczą jest blokada kierownicy, za naprawę kiedy wołali około 4 tys, dziś około 1 tys, ale i tak można to zrobić za 300 zł. Na szczęście są takie miejsca jak te, co ułatwiają życie, i można dużoo zaoszczędzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pany a ja mam taki problem rok temu regenerowalem silnik lewy wszystko smigalo potem padl przycisk wymienilem na ori 120zl ok wszystko dziala a od jakiegos czasu wlaczam zaplon pojawia sie pomaranczowe przekreslone p wlaczam silnik naciskam przycisk recznego wszystko sie blokuje ok wylaczam reczny i wszystko dziala znika przekreslone pomarn p od czasu do czasu taki blad a wszystko dziala kasowalem vcds i dalej tak samo moze jakas adaptacje zgubil polozenie czy jakos tak nieznam sie prosze o porade pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

pekla mi obudowa i powoli sie konczy lewy silniczek teraz pytanie z czego jest obudowa silniczka ? znalazlem klej epoksydowy permatex z usa wiem ze lepiej pospawac by bylo ale i tak pewnie by peklo ostatnio jak skleilem 2.5 roku trzymalo tylko ten klej nie wiaze materialo z polietylenu i polipropylenu stad to pytanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

 

Mój silniczek zacisku wygląda tak:

 

IMGP0243.jpg

 

a sam zacisk tak:

 

IMGP0245.jpg

 

Obudowa pękła przy oczku na śrubę (na zdjęciu ta u dołu). Jak widać pęknięcie jest w innym miejscu niż u większości poszkodowanych. Oś silniczka wyrobiona, ząbki w otworze napędowym tłoczka również. Jutro jadę z zaciskiem do firmy do regeneracji. Samodzielnie z powodu zniszczenia osi silniczka raczej tego nie naprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zakupiłem http://allegro.pl/show_item.php?item=4960977839 ponieważ obecny przycisk strasznie się wytarł.

W związku z zauważalną różnicą w działaniu postanowiłem wymienić cały element zamiast samego plastiku.

Poprzedni oryginalny miał 10 pinów, ten z alle ma 8.

Zaraz po założeniu wszystko niby działało ok, ale po odpaleniu zaczęły się pojawiać problemy i wciśniecie klawisza skutkowało krótkim pojawieniem się czerwonej lampki informującej o zaciągnięciu (chyba towarzyszył temu dźwięk) i świeceniem żółtej na obrotomierzu informującej o błędzie.

Czasami na kilkanaście prób ręczny w końcu się zaciąga.

Dodam, że mam ukryty wyłącznik i zdaje mi się, że wciśnięcie go pomagało na początku (gdy go nie wcisnę wyświetlają się kontrolki od esp, żółta ręcznego etc.).

Czy może być to wynik uszkodzonego bądź niewłaściwego elementu, czy po prostu coś przeoczyłem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Zakupiłem http://allegro.pl/show_item.php?item=4960977839 ponieważ obecny przycisk strasznie się wytarł.

W związku z zauważalną różnicą w działaniu postanowiłem wymienić cały element zamiast samego plastiku.

Poprzedni oryginalny miał 10 pinów, ten z alle ma 8.

Zaraz po założeniu wszystko niby działało ok, ale po odpaleniu zaczęły się pojawiać problemy i wciśniecie klawisza skutkowało krótkim pojawieniem się czerwonej lampki informującej o zaciągnięciu (chyba towarzyszył temu dźwięk) i świeceniem żółtej na obrotomierzu informującej o błędzie.

Czasami na kilkanaście prób ręczny w końcu się zaciąga.

Dodam, że mam ukryty wyłącznik i zdaje mi się, że wciśnięcie go pomagało na początku (gdy go nie wcisnę wyświetlają się kontrolki od esp, żółta ręcznego etc.).

Czy może być to wynik uszkodzonego bądź niewłaściwego elementu, czy po prostu coś przeoczyłem ?

 

 

u mnie ten przycisk niby dzialal ale z tydzien kilkanascie wlaczony wyl oddalem gwarancja i kupilem allegro oryginal za 110 0 problemow pol roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy