Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj sprawdzałem miernikiem i na prawym zacisku po wsadzeniu kluczyka do stacyjki pojawia się napięcie prawie 9v z i po naciśnięcie przycisku również a na lewym 0 nic się nie dzieje czyżby sterownik padł a błędy jakie są to 

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON 
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)012 - Electrical Fault in Circuit - MIL. 

Vcds nie mogę wykasowac błędów ani zjechać silniczkami czy rozjechac adaptacji też nie darady zrobic 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągłem sterownik zrobiłem zworke przy wtyczce i sprawdziłem przewody  "pin 12 i 27 to prawy silnik, 14 i 29 lewy, 13 i 15 stałe plusy, 28 i 30 masy." i wszystko jest ok nie ma nigdzie przerwy w tych obwodach może podmienić sterownik tylko z tego co się orjętuje to trzeba go kodować Czy znajdę gdzieś na forum jak to zrobić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Częsty problem z ręcznym, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Ręczny po zaciągnięciu na prawym kole działa prawidłowo - zaciąga i odpuszcza. w tym samym czasie na lewym kole zaciąga,ale nie zatrzymuje się po osiągnięciu pozycji zaciągnięcia (sterownik nie odcina zasilania) i silniczek kręci jeszcze kilkanaście sekund aż go wyłącza komputer (?). Po takiej akcji wyskakuje żółta kontrolka i odcięte jest zasilanie od silniczka. Silniczek wymieniony na nowy - to samo. Ręczne kręcienie tłoczkiem przy pomocy torxa - bez problemu zaciąga się i odpuszcza - żadnych oporów. Po wyłączeniu zasilania i przytrzymaniu przycisku sytuacja się powtarza.

VCDS wywala błąd 02426

Wydedukowałem, że sterownik nie widzi oporu po zaciągnięciu ręcznego i kręci go tak długo, aż zabezpieczenie czasowe (?) wyłączy silniczek. Wygląda na uszkodzony czujnik poboru prądu w sterowniku.

pytania:

1: czy dobrze wydedukowałem, czy to są herezje?

2: jeżeli to sterownik, to czy są jakieś różne, czy wszystkie są jednakowe i bez rozbierania tunelu mogę kupić pierwszy z brzegu?

auto: Passat B6 2008r highline skrzynia manual, 2.0FSI, auto hold

 

Pozdrawiam:

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem posiadaczem od tygodnia  i dopadł mnie problem hamulca, za chiny nie chciał puścić, ponoć mechanik mówi, że do wymiany jest silniczek. Rzeczywiscie po demontażu jest peknietą obudowa, ale do rzeczy czy silniczek z nr 32330208 z 6 frezami mogę zamienić na dowolny aby tylko miał ich 6 nro o numerze katalogowym 3C0998281B?

I który bezpiecnzik odpowiada za tylną klapę, gdyż wogóle nie ma reakcji na przycisk?

Edytowane przez Debian36

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie to samo.Pali sie abs, esp,hamulec ręczny(przekreślone P) i kontrolka od czujnika ciśninia powietrza.Na komputerze pokazało że uszkodzony czujnik abs w prawym tylnim kole ,po wymianie pokazuje błąd 01316 ABS CONTROL MODULE.Ma ktoś jakiś pomysł co to może być. Pozdrawiam

IMG_20190515_185704.jpg

IMG_20190516_220813.jpg

Edytowane przez jacekku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO lub po wymiarze.

Numer: 4E0615137

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem. Pala mi się kontrolki jak na zdjęciu, zapalają się podczas jazdy ale gdy zgasze silnik i poczekam chwilę to zapalają się na nowo. 

IMG_20190601_155736.jpg

Pacjent to passat b7 2.0 tdi 140km 2011r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem na wakacjach i ruszając z parkingu zapaliły się żółta i czerwona kontrolka na zegarach i zaczął wrzeszczeć sygnał dźwiękowy. VCDS pokazał, że to prawy tylny silniczek:

Adres 53: Hamulec postojowy        Plik etykiet: 3C0-907-801-53.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B
   Komponent: EPB  VC8HC001   013 0001  
   Weryfikacja:   013       
   Kodowanie: 0000011
   Kod serwisu: WSC 00028 028 00001
   VCID: 21439E15F8979E100E2

Znaleziono 1 błąd:
02433 - napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283)
            012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11111100
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 4
                    Wew.licznik błędów: 94
                    Przebieg: 135760 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2031.14.07
                    Czas: 10:15:50

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 13.46 V
                    Zliczanie: 87

Kilka(wielo)krotnie wciskałem przycisk h.ręcznego, a nawet odłączyłem klemę i nic. Błąd niekasowalny. Czy można wyłączyć wrzeszczący sygnał dźwiękowy, a jeżeli tak to jak to zrobić. Przede mną ponad 1000 km do przejechania i nie wyobrażam sobie jazdy z takim dodatkowym efektem dźwiękowym. Swoją drogą co za idiota wymyślił taki system?! Nie wystarczyłoby tak jak z pasami, że to ostrzeżenie wyłącza się po jakimś czasie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko - zdejmij prawe tylne koło i sprawdź połączenia/ stan wtyczki do silniczka - może coś pomoże!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wojtek za odzew. Niestety sprawdziłem i nie tu tkwi problem. Ale jest pewien postęp. Mianowicie wczoraj podczas jazdy zgasła czerwona kontrolka hamulca(pozostała żółta) i zamilknął sygnał dźwiękowy, więc może jakoś te 1000 km z haczykiem jakoś przeżyję.

 

Zrobiłem za pomocą VCDS testy elektryczne. Zarówno lewy jak i prawy na chwilę(dosłownie) się odzywały. Aż w pewnym momencie wyskoczył komunikat, że sterownik nie może wykonać operacji, a na dodatek pojawił się kolejny błąd

Adres 53: Hamulec postojowy       Plik etykiet:
Oznaczenie elementu:
  Komponent i/lub wersja:
           Kodowanie:
           Kod serwisu:   
                      VCID: 55ABFAC5AC5F22B022A
Kody błędów zostały skasowane.

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01487 - Test funkcjonowania systemu
            008 - Niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11101000
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 101
                    Przebieg: 136968 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2031.14.13
                    Czas: 09:59:17             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 12.32 V
                    Zliczanie: 160

02433 - napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283)
            012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11111100
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 7
                    Wew.licznik błędów: 94
                    Przebieg: 135760 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2031.14.07
                    Czas: 10:15:50

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 13.46 V
                    Zliczanie: 87

Prawy kompletny zacisk(regenerowany) już kupiłem. Teraz muszę poszukać jakiegoś mechanika, który by mi go wymienił i ogarnął wyskakujące błędy. Niestety przed blokiem mam marne możliwości zrobienia tego samemu, tym bardziej że jak znam życie jeszcze coś podczas wymiany może, a właściwie pójdzie nie tak.

Przygód ciąg dalszy.

Nie dawało mi to spokoju i postanowiłem przeprowadzić procedurę adaptacji jak przy wymianie klocków(gdzieś znalazłem w necie):

VW Passat 3C:

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy. Po wykonaniu trzech pełnych cykli przez zaciski zaczekaj jeszcze ok. 30 sekund zanim przejdziesz do następnego kroku! Nie zastosowanie się do tego zalecenia może spowodować uszkodzenie sterownika hamulca postojowego w pojeździe(błąd w oprogramowaniu sterownika).

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Sęk w tym, że w VCDS nigdzie nie znalazłem przycisku [ON/OFF/Dalej] i przyciskałem włącznik hamulca postojowego. Nic się nie działo, poza tym, że namnożyło mi się świecących kontrolek. Zgasiłem silnik i po paru minutach znów odpaliłem i z drżącym sercem przycisnąłem przycisk hamulca i stał się cud:galy: Kontrolki pogasły, a błąd się skasował:hurra: Ciekawe jak długo będę się cieszył licznikiem wolnym od dziwnych alarmów?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem wyswietla sie komunikat bledu esp abs nie dziala start stop i pokazuje tez blad czujnika cisnienia. kiedys pokazywalo sie i znikalo ale teraz juz na stale sie pojawily. nie wiem czy mechanik moze to skasowac tymczasowo a jak naprawic czy cos ktos wie? nie wiem na ile moze miec to znaczenie ale moje auto to passat b7 2011 1.6tdi 105km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam dokładnie to samo - sporadyczny błąd czujnik abs prawe tylne koło, stały elektroniczny moduł sterujący abs, ale oba się kasują, potem wracają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalem auto do mechanika zdiagnozował błąd czujnika abs esp i ciśnienia ale do wymiany właśnie poszedł ten czujnik wkręcany koło piasty z tylu prawe koło obecnie po kilku dniach żaden błąd się nie pokazuje

Czujnik koztowal mnie w przeliczeniu 200zl jego wymiana 150zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,zrobiłem z tego nowy temat i admin wywalił do kosza.Mam to samo,wali błędami od razu po odpaleniu,nie muszę nawet jechać,w blokach mierzonych lewy tył ma predkosć 0 km,błędy vcds 03842/03841/01325/00290/.Wygląda jak by lewy tylni czujnik,wymieniony na nowy i nie pomogło,dodatkowo podmieniłem na czujnik z innego koła i to samo.Na przewodzie od ABS jest napięcie 12V,na czujniku oporność 1.2 Ohma.Gdzie szukać dalej? 

Edytowane przez Bula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierścieniu na piaście...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albercik ,że niby pierścień jest uszkodzony?z tego co czytałem to niby gdy jest pęknięty to dopiero po ruszeniu wali błędem, u mnie jest od razu po włożeniu kluczyka do stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aa, nie zwróciłem uwagi, że na postoju też.

Jak możesz to wrzuć pełne logi błędów, bo nie pamiętam wszystkich błędów VW z głowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś otrzymałem maila z VW,czujnik,pierścień,przewody,programowanie i nic ,wiec w poniedziałek wymienia pompę ze sterownikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności