Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

miałem ten sam błąd, po wymianie przycisku mam spokój. Może już któryś zacisk "zmęczony" i stawia większy opór podczas zwalniania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie czy w b6 1.9 2006 wystepowal silniczek wersja 6katna? Chce wymienic zaciski wraz z silniczkami bo jest tragedia tylko nie wiem jakie zamowic w sensie musze oddac takie same jak regenerowane zamawiam i mysle czy 6 czy 12 ale w tym roczniku powinno byc chyba 6katna o ile ktos juz czegos nie majstrowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, comingsoon napisał:

Panowie pytanie czy w b6 1.9 2006 wystepowal silniczek wersja 6katna? Chce wymienic zaciski wraz z silniczkami bo jest tragedia tylko nie wiem jakie zamowic w sensie musze oddac takie same jak regenerowane zamawiam i mysle czy 6 czy 12 ale w tym roczniku powinno byc chyba 6katna o ile ktos juz czegos nie majstrowal

Nie wniosę dużo do tematu ale u mnie w tym samym roczniku  jest 6torx 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej dzieki a ktos sie orientuje jak to sprawdzic bez zdejmowania silniczka? Chyba jakos wtyczki elektryczne sie roznily w wersjach 6 i 12 ktos cos wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już wcześniej, że wyskakuje mi błąd 03200 - włącznik elektrycznego hamulca postojowego (E538) - zwarcie ale hamulec działa bezproblemowo.

Samochód przeszedł przegląd, ręczny działa, hamulce tylne łapią równo.

Przycisk wymieniłem, błąd skasowałem ale cały czas błąd wraca.

Ostatnio zdjąłem tylne koła i sprawdziłem silniczki, niestety obudowa jednego jest pęknięta. Zanim jednak wymienię zacisk chciałem się dowiedzieć czy istnieje możliwość jakiejś bardziej szczegółowej diagnozy  (oczywiście poza ASO) aby dojść co jest przyczyną tego błędu (ja mam skaner Viaken ITS 5053) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz problem po wymianie przełącznika to sprawdź wiązkę - to taka pierwsza oczywista oczywistość :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moja przygoda z  hamulcem postojowym trwała od wiosny do teraz....!

Padł mi lewy silniczek....było tak , że do garażu już nie wjechałem bo miałem zablokowane koło..... nie było co regenerować....postanowiłem wymienić silniczki po obu stronach.

Z wymianą po lewej stronie nie było problemu, ale po prawej stronie okazało się ,że jest wymieniony cały zacisk hamulcowy od rocznika wyższego .

Mój rocznik b6 2006 a z prawej strony od rocznika 2008> , po prostu jest inna ilość frezów.

Rocznik 2006 ma silniczek z frezem 6- kątnym a od rocznika 2008 wzwyż  frez 12 kątny. Postanowiłem kupić nowy zacisk hamulcowy na prawą stronę z silniczkiem który ma frez 6- kątny (samochód kupiłem 3 lata temu).

Po wymianie i złożeniu części postanowiłem poprosić jakiegoś mechanika , aby przyjechał i zrobił mi adaptację hamulców odpłatnie, ale nikt nie miał czasu...etc....

Mam taki tani skaner, który  tego nie robi ale czyta błędy i je kasuje....ale jakoś za pomocą stron internetowych udało mi się uruchomić hamulce i mogłem jeżdzić.

Ale trwało to tylko kilka miesięcy i nie działał tak jak powinien. Dlatego uważam że adaptacja w moim przypadku musiała być wykonana. Wymieniłem również przycisk hamulca postojowego bo często mi świecił...ale to nic nie pomogło...

Dlatego postanowiłem kupić skaner diagnostyczny, który wykonuje adaptacje hamulców i nie tylko.

Po wykonaniu adaptacji hamulców i jeździe  próbnej wszystkie błędy można było usunąć i układ działa jak należy.

Zaznaczam że korzystałem  z hamulca postojowego przy codziennej jeździe....stanie w korkach ....na światłach...itd....i mam zamiar to robić nadal.

Chciałbym kolegom forumowiczom powiedzieć, że w połowie stycznia mam przegląd techniczny samochodu i na 100% by moje auto go nie zaliczyło.

Jednocześnie chciałbym powiedzieć, że nawet przy wymianie samych silniczków na nowe trzeba przeprowadzić ich adaptację, bo w moim przypadku silniczek wymieniłem tylko  po lewej stronie a błędy miałem i po lewej i po prawej stronie.

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, jerzyy23 napisał:

Jednocześnie chciałbym powiedzieć, że nawet przy wymianie samych silniczków na nowe trzeba przeprowadzić ich adaptację,

Wymieniałem u siebie jeden silniczek , nie robiłem adaptacji i wszystko działa jak należy ,nie ma żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja podobnie. Może jerzrzy23 miałeś inny problem i przypadek sprawił, że w końcu zadziałało.Klocki sprawdziłeś czy ładnie chodzą przed wymianą silników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki sprawdzałem przed wymianą i nie było żadnego problemu....może ja  miałem problem , dlatego że jak przed garażem włączyłem ręczny to już nie mogłem odblokować. Musiałem ściągnąć koło i zwolnić docisk klocków do tarcz za pomocą torxa, a silniczek był walnięty na amen. Na forum już kiedyś czytałem,że jak się same silniczki wymienia to nie trzeba nic więcej robić....co zresztą koledzy -  pers58 i wektor  potwierdzacie....ja niestety nie miałem tego szczęścia. A jak sprawdzałem ręczny na szutrze to hamulce brały nierówno.  Wczoraj i dzisiaj robiłem kilkakrotnie próbę hamowania (po adaptacji) na asfalcie i hamulce brzytwa....auto nie zmieniło toru jazdy. Po 12 stycznia napiszę jak wyszedł test  na rolkach bo jadę na przegląd. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto jest po badaniach technicznych - wynik pozytywny. Hamulec postojowy działa super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Znajomy ma taki mały problem z A-H. Zwyczajnie nie działa. 

Po podłączeniu VCDS-a błędów brak. Ręczny działa bez problemu. Przycisk A-H działa (podświetla się) ale nie trzyma samochodu na wzniesieniu.

Pacjent to Tiguan (5n) , ręczna skrzynia, 2.0 tdi (103 kW)

Jakieś pomysły?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można próbować wykodować i zakodować jeszcze raz. Jeśli nie zadziała, prawdopodobnie moduł EPB do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć więc proszę o podanie numeru wtyczki hamulca. Passat b6 2008 silnik z 12 katnym trzpieniem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wierzę jak to czytam, normalnie aż dziwne, mamy z kumplem dwa Passaty, zmieniałem klocki, ja cofalem zaciski kompem, a On prostownikiem ? jemu walła kostka, myślał że silnik, dałem mu silnik, bo mam zregenerowany, okazała się kostka to wymienił, mi padł zacisk, wymieniłem cały, włożyłem silnik i od razu start działa, u niego też od strzała. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem mu  W A L N Ę Ł A  kostka? Co konkretnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostka - wtyczka, zmęczenie materiału ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mianowicie taki problem po przygodach z lawetami silniczki ręcznego zostały cofnięte podaniem + tylko gość co to zrobił nadćioł kable i podał + na kable a nie na piny od silniczka i po tym zabiegu wywala błędy 02443/02442/02432/02433 dodam że odkręciłem silniczki i po daniu na nie 12v działają prawy jakby trochę ciężej natomiast lewy był pęknięty i mam pytanie czy po tym zabiegu nie uwaliło sterownika do ręcznego chce kupić 2 silniczki i je wymienić ale jeżeli to winna sterownika to nie chcę ponosić niepotrzebnych kosztów 

Edytowane przez Tetek
Zmiana tekstu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy do wtyczki dochodzi napięcie z sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tak zrobiłem ostatnio kompem i cofnąłem i po regeneracji zacisku zapomniałem podłączyć wtyczkę i jeden się zamkną a na drugim przyszło brak prądu, mimo że go podłączyłem dalej był błąd i zacisk nie działał dopiero jak wszedłem w vcds testy wykonawcze to się wszystko ruszyło i działa aż do dziś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności