prezesik18 Zgłoś #1561 Napisano 6 Października 2018 miałem ten sam błąd, po wymianie przycisku mam spokój. Może już któryś zacisk "zmęczony" i stawia większy opór podczas zwalniania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #1562 Napisano 10 Października 2018 Panowie pytanie czy w b6 1.9 2006 wystepowal silniczek wersja 6katna? Chce wymienic zaciski wraz z silniczkami bo jest tragedia tylko nie wiem jakie zamowic w sensie musze oddac takie same jak regenerowane zamawiam i mysle czy 6 czy 12 ale w tym roczniku powinno byc chyba 6katna o ile ktos juz czegos nie majstrowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bbajer89 Zgłoś #1563 Napisano 10 Października 2018 42 minuty temu, comingsoon napisał: Panowie pytanie czy w b6 1.9 2006 wystepowal silniczek wersja 6katna? Chce wymienic zaciski wraz z silniczkami bo jest tragedia tylko nie wiem jakie zamowic w sensie musze oddac takie same jak regenerowane zamawiam i mysle czy 6 czy 12 ale w tym roczniku powinno byc chyba 6katna o ile ktos juz czegos nie majstrowal Nie wniosę dużo do tematu ale u mnie w tym samym roczniku jest 6torx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #1564 Napisano 10 Października 2018 Okej dzieki a ktos sie orientuje jak to sprawdzic bez zdejmowania silniczka? Chyba jakos wtyczki elektryczne sie roznily w wersjach 6 i 12 ktos cos wie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bjbax Zgłoś #1565 Napisano 16 Października 2018 Pisałem już wcześniej, że wyskakuje mi błąd 03200 - włącznik elektrycznego hamulca postojowego (E538) - zwarcie ale hamulec działa bezproblemowo. Samochód przeszedł przegląd, ręczny działa, hamulce tylne łapią równo. Przycisk wymieniłem, błąd skasowałem ale cały czas błąd wraca. Ostatnio zdjąłem tylne koła i sprawdziłem silniczki, niestety obudowa jednego jest pęknięta. Zanim jednak wymienię zacisk chciałem się dowiedzieć czy istnieje możliwość jakiejś bardziej szczegółowej diagnozy (oczywiście poza ASO) aby dojść co jest przyczyną tego błędu (ja mam skaner Viaken ITS 5053) ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1566 Napisano 16 Października 2018 Skoro masz problem po wymianie przełącznika to sprawdź wiązkę - to taka pierwsza oczywista oczywistość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyy23 Zgłoś #1567 Napisano 27 Grudnia 2018 Witam, Moja przygoda z hamulcem postojowym trwała od wiosny do teraz....! Padł mi lewy silniczek....było tak , że do garażu już nie wjechałem bo miałem zablokowane koło..... nie było co regenerować....postanowiłem wymienić silniczki po obu stronach. Z wymianą po lewej stronie nie było problemu, ale po prawej stronie okazało się ,że jest wymieniony cały zacisk hamulcowy od rocznika wyższego . Mój rocznik b6 2006 a z prawej strony od rocznika 2008> , po prostu jest inna ilość frezów. Rocznik 2006 ma silniczek z frezem 6- kątnym a od rocznika 2008 wzwyż frez 12 kątny. Postanowiłem kupić nowy zacisk hamulcowy na prawą stronę z silniczkiem który ma frez 6- kątny (samochód kupiłem 3 lata temu). Po wymianie i złożeniu części postanowiłem poprosić jakiegoś mechanika , aby przyjechał i zrobił mi adaptację hamulców odpłatnie, ale nikt nie miał czasu...etc.... Mam taki tani skaner, który tego nie robi ale czyta błędy i je kasuje....ale jakoś za pomocą stron internetowych udało mi się uruchomić hamulce i mogłem jeżdzić. Ale trwało to tylko kilka miesięcy i nie działał tak jak powinien. Dlatego uważam że adaptacja w moim przypadku musiała być wykonana. Wymieniłem również przycisk hamulca postojowego bo często mi świecił...ale to nic nie pomogło... Dlatego postanowiłem kupić skaner diagnostyczny, który wykonuje adaptacje hamulców i nie tylko. Po wykonaniu adaptacji hamulców i jeździe próbnej wszystkie błędy można było usunąć i układ działa jak należy. Zaznaczam że korzystałem z hamulca postojowego przy codziennej jeździe....stanie w korkach ....na światłach...itd....i mam zamiar to robić nadal. Chciałbym kolegom forumowiczom powiedzieć, że w połowie stycznia mam przegląd techniczny samochodu i na 100% by moje auto go nie zaliczyło. Jednocześnie chciałbym powiedzieć, że nawet przy wymianie samych silniczków na nowe trzeba przeprowadzić ich adaptację, bo w moim przypadku silniczek wymieniłem tylko po lewej stronie a błędy miałem i po lewej i po prawej stronie. Pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pers58 Zgłoś #1568 Napisano 28 Grudnia 2018 12 godzin temu, jerzyy23 napisał: Jednocześnie chciałbym powiedzieć, że nawet przy wymianie samych silniczków na nowe trzeba przeprowadzić ich adaptację, Wymieniałem u siebie jeden silniczek , nie robiłem adaptacji i wszystko działa jak należy ,nie ma żadnych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #1569 Napisano 28 Grudnia 2018 I ja podobnie. Może jerzrzy23 miałeś inny problem i przypadek sprawił, że w końcu zadziałało.Klocki sprawdziłeś czy ładnie chodzą przed wymianą silników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyy23 Zgłoś #1570 Napisano 28 Grudnia 2018 Klocki sprawdzałem przed wymianą i nie było żadnego problemu....może ja miałem problem , dlatego że jak przed garażem włączyłem ręczny to już nie mogłem odblokować. Musiałem ściągnąć koło i zwolnić docisk klocków do tarcz za pomocą torxa, a silniczek był walnięty na amen. Na forum już kiedyś czytałem,że jak się same silniczki wymienia to nie trzeba nic więcej robić....co zresztą koledzy - pers58 i wektor potwierdzacie....ja niestety nie miałem tego szczęścia. A jak sprawdzałem ręczny na szutrze to hamulce brały nierówno. Wczoraj i dzisiaj robiłem kilkakrotnie próbę hamowania (po adaptacji) na asfalcie i hamulce brzytwa....auto nie zmieniło toru jazdy. Po 12 stycznia napiszę jak wyszedł test na rolkach bo jadę na przegląd. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyy23 Zgłoś #1571 Napisano 12 Stycznia 2019 Auto jest po badaniach technicznych - wynik pozytywny. Hamulec postojowy działa super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #1572 Napisano 31 Stycznia 2019 Witam. Znajomy ma taki mały problem z A-H. Zwyczajnie nie działa. Po podłączeniu VCDS-a błędów brak. Ręczny działa bez problemu. Przycisk A-H działa (podświetla się) ale nie trzyma samochodu na wzniesieniu. Pacjent to Tiguan (5n) , ręczna skrzynia, 2.0 tdi (103 kW) Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1573 Napisano 1 Lutego 2019 Można próbować wykodować i zakodować jeszcze raz. Jeśli nie zadziała, prawdopodobnie moduł EPB do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk211088 Zgłoś #1574 Napisano 3 Kwietnia 2019 Nie mogę znaleźć więc proszę o podanie numeru wtyczki hamulca. Passat b6 2008 silnik z 12 katnym trzpieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitbul455 Zgłoś #1575 Napisano 25 Kwietnia 2019 Ja nie wierzę jak to czytam, normalnie aż dziwne, mamy z kumplem dwa Passaty, zmieniałem klocki, ja cofalem zaciski kompem, a On prostownikiem ? jemu walła kostka, myślał że silnik, dałem mu silnik, bo mam zregenerowany, okazała się kostka to wymienił, mi padł zacisk, wymieniłem cały, włożyłem silnik i od razu start działa, u niego też od strzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #1576 Napisano 25 Kwietnia 2019 Jakim cudem mu W A L N Ę Ł A kostka? Co konkretnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitbul455 Zgłoś #1577 Napisano 25 Kwietnia 2019 Kostka - wtyczka, zmęczenie materiału ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tetek Zgłoś #1578 Napisano 29 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam mam mianowicie taki problem po przygodach z lawetami silniczki ręcznego zostały cofnięte podaniem + tylko gość co to zrobił nadćioł kable i podał + na kable a nie na piny od silniczka i po tym zabiegu wywala błędy 02443/02442/02432/02433 dodam że odkręciłem silniczki i po daniu na nie 12v działają prawy jakby trochę ciężej natomiast lewy był pęknięty i mam pytanie czy po tym zabiegu nie uwaliło sterownika do ręcznego chce kupić 2 silniczki i je wymienić ale jeżeli to winna sterownika to nie chcę ponosić niepotrzebnych kosztów Edytowane 29 Kwietnia 2019 przez Tetek Zmiana tekstu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1579 Napisano 6 Maja 2019 Zobacz czy do wtyczki dochodzi napięcie z sterownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #1580 Napisano 7 Maja 2019 Ja u siebie tak zrobiłem ostatnio kompem i cofnąłem i po regeneracji zacisku zapomniałem podłączyć wtyczkę i jeden się zamkną a na drugim przyszło brak prądu, mimo że go podłączyłem dalej był błąd i zacisk nie działał dopiero jak wszedłem w vcds testy wykonawcze to się wszystko ruszyło i działa aż do dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach