Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Uruchomiłem dzisiaj samochód i chciałem uruchomić ręczny, żeby odśnieżyć. Oczywiście wywaliło błąd i odsyła mnie do instrukcji. Było -16. Jest jakiś czujnik termiczny? Czy popsułem coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tu piszę ale nie nie wiem jak dodać wiadomość.

A więc wczoraj rano -8 na dworze a mój vw b6 z 2008 roku nie chce odpuścić lewego koła, prawe odpuściło.

Wyjąłem silniczek rozebrałem wyczyściłem nasmarowałem nowym smarem założyłem do koła i zaczęły się klocki.

A mianowicie prawy się normalnie zaciąga a lewy kręci się i kręci a kiedy się zatrzyma to koło nie jest zablokowane pojawił się świecąćy przycisk ręcznego i na desce (P) przekreślone oraz czasami trzy bipnięcia.

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam że tu piszę ale nie nie wiem jak dodać wiadomość.

A więc wczoraj rano -8 na dworze a mój vw b6 z 2008 roku nie chce odpuścić lewego koła, prawe odpuściło.

Wyjąłem silniczek rozebrałem wyczyściłem nasmarowałem nowym smarem założyłem do koła i zaczęły się klocki.

A mianowicie prawy się normalnie zaciąga a lewy kręci się i kręci a kiedy się zatrzyma to koło nie jest zablokowane pojawił się świecąćy przycisk ręcznego i na desce (P) przekreślone oraz czasami trzy bipnięcia.

Proszę o pomoc

Silniczek kręci czyli jest OK coś zepsułeś na przełożeniu między silnikiem a śrubą dociągającą

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Proszę o pomoc w uzasadnieniu przy odwołaniu się od decyzji ubezpieczyciela. Opisze swoją dość dziwną sytuację.

 

Mój Passat B6 zaparkowany na parkingu (z zaciągniętym hamulcem ręcznym, pojazd został delikatnie przesunięty) dostał strzał w prawy tył, uszkodzeniu uległ zderzak, klapa tylna (delikatnie zagięta), zagięte elementy podwozia oraz dolna blenda zderzaka.

Po zdarzeniu gdy ruszałem hamulec zadziałał zwolnił lecz, próba jego zaciągnięcia zakończyła się komunikatami i piskiem. Tak jest do dziś, diagnostyka komputerowa wykazała następujące błędy:

- 02433 Napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283)problem elektryczny w obwodzie

- 02431 Prawy silnik hamulca postojowego V283- opór podczas ruch. Usterka mechaniczna.

 

Oczywiście rzeczoznawca uznał szkody blacharskie i lakiernicze. Natomiast stwierdził ze uszkodzenie hamulca postojowego nie ma związku z kolizją.

 

Proszę o podpowiedz jak umotywować odwołanie, jakich użyć argumentów, może ktoś z Was miał podobną sytuację ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W diagnostyce komputerowej masz też zapamiętany dzień i godzinę. Wcześniej nie było zaraz po tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W diagnostyce komputerowej masz też zapamiętany dzień i godzinę. Wcześniej nie było zaraz po tym jest.

 

Niestety to urządzenie , którym był badany samochód nie miało możliwości wyświetlenia daty i godziny wystąpienia usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety to urządzenie , którym był badany samochód nie miało możliwości wyświetlenia daty i godziny wystąpienia usterki.

 

Błędy są zapamiętane i póki występują, to jest do nich stosunkowo łatwy dostęp.

Podłączyć inny komputer, który pokaże te zapamiętane błędy z datami i zrobić z niego wydruk.

Ciekawą informacją, która może mieć znaczenie, jest ilość wystąpienia danego błędu i ile razy był kasowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był naprawiany kiedyś ten hamulec ale to 5 /6 lat temu. Po samej kolizji przy rzeczozbawcy błędy również były kasowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy się rozumiemy.

Informacja o kasowaniu może wyglądać tak, że 1000 razy wystąpił błąd i 1000 razy został skasowany. I to pokazuje, że od dłuższego czasu ten błąd był i ci, którzy odczytywali błąd, zawsze kasowali, czyli mieli świadomość, że te problemy występowały.

Jeżeli natomiast masz datę wystąpienia usterki niedługo po kolizji, a skasowane było może ze 2 razy albo tylko 1 raz, to jest to argument, że usterka jest świeża i to, że akurat było skasowane, to wiemy przez kogo akurat i wskazuje to na związek z kolizją.

Nie jest to dobry argument Twoim zdaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uda sie odczytać datę usterki to nie bedzie żadnych wątpliwości jeżeli chodzi o uznanie tej usterki i dopisaniu jej do kosztorysu.

Właśnie ubezpieczyciel powołuje sie na to ze nie ma możliwości stwierdzić ze do usterki doszło po kolizji , a nie przed. Ze względu również na typowość tej usterki w tym modelu VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam powiem co u mnie było. Postawiłem auto na krawężniku na kilka minut i kiedy chciałem odjechać nie mogłem go wyłączyć , zapaliła się kontrolka p i migał mi ręczny , sam hamulec blokował koła. Dopiero po wyłączeniu samochodu i odpaleniu go ponownie udało mi się wyłączyć ręczny. Jeszcze tego samego dnia kilka razy go używałem , bez jakichkolwiek problemów. Następnego dnia przy odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka p oraz informacja na wyświetlaczu , błąd hamulca ręcznego i tak było przez dwa dni. Teraz nic się nie świeci , ręcznego nie włączam bo się boję że znowu będę miał trudności z wyłączeniem go , sporo jeżdżę więc nie kuszę losu. Jestem teraz poza granicami kraju więc nie mam jak sprawdzić , zastanawiam się co się psuje , czy tylko włącznik czy coś innego. Pozdrawiam.

Edytowane przez czysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po naprawie blacharskiej prawego tylnego błotnika mam podobny problem.

Błotnik został wymieniony na nowy w ASO.

Po naprawie odebrałem auto z kontrolką ESP i przekreślonym P.

Po podłączeniu VCDS pokazuje mi błąd:

00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540)

008 - Implausible Signal

 

Macie jakiś pomysł co może być przyczyną błędu ?

Czy w tylnym prawym poszyciu bagażnika są jakieś moduły które mogły zostać źle podłączone po naprawie ?

Auto czekało na naprawę ponad 3 tyg na parkingu - może coś się stało z silniczkami ręcznego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i proszę o pomoc. Niestety pogoda nie dopisuje i dzisiejszego ranka wsiadam do swojego passata naciskam przycisk ręcznego i oczywiście prawy zacisk dalej zacisniety. I tu robi się problem. Ściągnąłem silniczek i wokół oringu gumowe jest biały nalot, myślę ok, zepsuty, wkreceni trzpień i klocki puszczą, niestety pomyłka, klocki nadal trzymają. Myślę nadal, odkręce cały zacisk i wybije go wraz z klockami, niestety ani ruszy. Uderzałem już młotkiem w niego i ani rusz. Klocki przymarzly na amen. Nawet nie mam w takiej sytuacji jak go zaciągnąć do mechanika. Zaznaczę że lewy normalnie odpuszcza. Macie jakieś rozwiązanie? Już myślę czy nie ogrzać jakimś palniki tarczy żeby odpuściło ale boję boję się że popękają jakieś gumy. Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie przymarzły klocki do tarcz na nartach, to pomógł garnek gorącej wody. Potem w czasie jazdy kilka razy leciutko ale dłużej przyhamowałem i przez resztę tygodnia problem już się nie powtórzył. Niczego nie rozkręcałem, po prostu wylałem na zacisk kubeł gorącej wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wczoraj stanął lewy tylny zacisk,ewidentnie zamarzł, pokazywał błąd na desce i piszczał. Spieszyło mi się,chciałem ogrzać to suszarką do włosów ale nic nie dawało, na dużym mrozie nawet powietrze z suszarki robiło się zimne. Kuzyn przyglądający się wpadł na pomysł żeby odpalić odśnieżarkę spalinową i ustawić jej wydech obok lewego koła :) Po 5 minutach hamulec odpuścił i wszystko działa jak należy ale teraz boje się zaciągać hamulca w te mrozy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi wczoraj stanął lewy tylny zacisk,ewidentnie zamarzł, pokazywał błąd na desce i piszczał. Spieszyło mi się,chciałem ogrzać to suszarką do włosów ale nic nie dawało, na dużym mrozie nawet powietrze z suszarki robiło się zimne. Kuzyn przyglądający się wpadł na pomysł żeby odpalić odśnieżarkę spalinową i ustawić jej wydech obok lewego koła :) Po 5 minutach hamulec odpuścił i wszystko działa jak należy ale teraz boje się zaciągać hamulca w te mrozy :)

 

trzeba było kocem koło nakryć :) też przerabiałem ten temat 2 lata temu przy -15 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

U mnie natomiast problem polega na tym iż guziczek od ręcznego został wymieniony i nie mogę korzystać z hamulca ręcznego ponieważ nie można go zaciągnąć. Jedyny problem jaki jest przy odpalaniu samochodu to jedno chwilowe pipnięcie na desce ( cały czas świeci kontrolka przekreślone P - żadne koło nie jest zablokowane, jeździć można normalnie ).Żadna inna kontrolka nie świeci. Może ktoś poradzić co mam w tym przypadku zrobić, spotkał się ktoś z takim samym problemem ? Z góry dziękuję za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

Komputer odłączył zasilanie na jeden z silniczków ponieważ odczytał zbyt duży opór- jeśli świeci pomarańczowe P a auto jeździ znaczy, że problem wystąpił z zaciągnięciem ( Twoje szczęście, że nie z odpuszczeniem). Jeśli po próbie zaciągnięcia ręcznego ( w temp. plusowej- ab wykluczyć przymarznięcie klocków), kontrolka nadal się świeci to pozostaje regeneracja silniczka lub jego wymiana. Komputerem sprawdzić trzeba tylko o które koło chodzi lub wymienić oba, bo drugi też będzie już na wykończeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś podjadę podpiąć go pod komputer ( zobaczymy co za bonusy wyskoczą ) . Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności