Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info, ale już przerabiałem te tematy. Problem w tym że ross Tech nie pisze o co konkretnie chodzi z tym, a sprawę softu można załatwić albo wymianą sterownika albo updatem- nie mam póki co możliwości tego sprawdzić.

Post, o którym wpominasz z kolei nie opisuej mojego konkretnie problemu :-(

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jak większość z was dopadł mnie problem hamulca ręcznego w passku.

Mianowicie wygląda to tak że pewnego dnia chciałem zaciągnąć ręczny i wywaliło błąd (żółta kontrolka "P") ,spróbowałem ponownie i wszystko było okej oprócz palącej się dalej kontrolki.Nie chciałem wydawać pieniędzy na podłączanie go pod komputer więc stwierdziłem że sam zobaczę co jest nie tak.Klasycznie po zdjęciu całego mechanizmu ujrzałem pęknięcie i już było wiadomo co jest nie tak.Rozebrałem obudowę, przekładnię wyczyściłem ,wszystko ładnie posklejałem +silikon.Po założeniu i podłączeniu wtyczki hamulec zaciąga się bez problemu ,natomiast gdy chce go wyłączyć to zaczyna migać czerwona kontrolka z wykrzyknikiem,oraz miga przycisk +sygnał dzwiękowy który znika po kilkunastu sekundach jazdy.Zdawałoby się że wszystko ładnie złożone a dalej jest coś nie tak.Zacisk po włączeniu ręcznego rusza się na boki co świadczy o tym że nie działa tak jak działać powinien.Ktoś ma jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poproś kogoś żeby naciskał przycisk P a ty słuchaj czy działa silnik ręcznego z jednej potem z drugiej jak nie działa któryś to wymiana a jak działają to tylko podłączenie pod komputer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słychać że obydwa silniczki pracują.Po podłączeniu pod kompa trzeba jakoś ustawiać ten silniczek czy sam się dostosuje do klocków ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słychać że obydwa silniczki pracują.Po podłączeniu pod kompa trzeba jakoś ustawiać ten silniczek czy sam się dostosuje do klocków ?

 

teoretycznie trzeba zrobic kalibracje zaadoptowac robiony silniczek tak mi typ mowil na serwisie ale z kumpelm polatalismy ten silniczek a ze byl kanal zalozylo sie pare razy wcisnalem przycisk i smiga obeszlo sie bez kompa juz ponad rok moze przycisk cos nie halo ale raczej u Ciebie bez kompa sie nie obejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

A w mojej sprawie ktoś mi może poradzić ???

 

 

Czy ktoś może mi pomóc w ziagnozowaniu tego błędu - nigdzie nie moge znaleśc nić na ten temat

Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.lbl

Control Module Part Number: 3C8 907 801 A HW: 3C8 907 801 A

Component and/or Version: J540 EPB3 VW-10498 0003

Software Coding: 0000056

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 285BFC93E7D7

1 Fault Found:

 

02845 - Function Display in Instrument Cluster (!)

007 - Short to Ground - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100111

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 3

Reset counter: 28

Mileage: 185669 km

Time Indication: 0

Date: 2014.05.21

Time: 17:52:10

 

Freeze Frame:

Voltage: 13.80 V

Count: 78

Speed: 0.0 km/h

Hex Value: 0x1261

Hex Value: 0x0001

Hex Value: 0x1010

 

 

Zaznaczam, że oprócz tego że zapala mi się na stałe pomarańczowa lamka "P" na zegarze i nie zapala się czerwona lampka ręcznego kiedy go zaciągnę to ręczny dział bez zarzutu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie z hamulcem jest następujący problem: raz zadziała, raz nie (wówczas komunikat) - gdy auto zostanie na ręcznym to po 1-3 minutach po ponownym uruchomieniu zazwyczaj puści. Zimą jest sprawniejszy niż latem. Auto ma 147 tys (prawdziwy przebieg bo używany w rodzinie). Czy to już jego koniec? Czy da się zrobić coś aby nie wydawać ponownie kilku stów na taką pierdołę w tym samochodzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że akurat przebieg nie ma znaczenia. Moje silniczki wytrzymały 250 tys.km i właśnie padły jeden po drugim. Niestety wadą jest obudowa która pęka i poprzez mikropęknięcia dostaje się woda do środka, robi się syf i zaczynają raz działać raz nie. Po jakimś czasie przestają w ogóle działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instrukcij pisze by wcisnąć pedał sprzęgła do podłogi -mozliwe ze czujnik szfankuje u mnie tez jakoś to nie zawsze dział aaa jak robie lekka przegazówke przy ruszaniu to czasem pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pedale sprzęgła są 3 czyjnkik HALLA - każdy z nich jest za coś odpowiedzialny w cały sterowaniu EPB. Załacznik dla tych którzy chca się dowiedzieć.

Więc sposób wciśnięcia sprzęgła ma tu kluczową rolę. Lub poprostu coś jest nie tak ze sterowaniem ale do tego trzeba podpiąć VCDS-a

 

G 476.pdf

 

Witam, ja mam trochę inny problem.

Mianowicie zaciągając ręczny np. na wzniesieniu i przy próbie ruszenia hamulec sam się nie zwalnia. Trzeba go ręcznie odblokować.

Co z nim nie tak?

Drzwi i pasy pozapinane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam do kolegów prośbę,ponieważ mam problem ze zbyt gorącymi tarczami tylnymi,czy u Was tarcze przednie i tylne grzeją się jednakowo ,bo u mnie tylne grzeją się znacznie mocniej niż przednie ,Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mocno się grzeją? przy normalnej jeździe bez ekstremalnych hamowań tarcze nie powinny być gorące. Przednie tarcze grzeją się mocniej ale też są lepiej chłodzone.

 

Jeżeli tylne tarcze masz gorące a przednie tylko ciepłe to zaczął bym od sprawdzenia zacisku, w tym modelu tłoczki z tyłu lubią się zacinać a to dalej skutkuje rozwaleniem silniczka EPB i wydatkiem 700pln + wymiana x 2 koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak mocno się grzeją? przy normalnej jeździe bez ekstremalnych hamowań tarcze nie powinny być gorące. Przednie tarcze grzeją się mocniej ale też są lepiej chłodzone.

 

Jeżeli tylne tarcze masz gorące a przednie tylko ciepłe to zaczął bym od sprawdzenia zacisku, w tym modelu tłoczki z tyłu lubią się zacinać a to dalej skutkuje rozwaleniem silniczka EPB i wydatkiem 700pln + wymiana x 2 koła.

 

ostatnio wymieniłem tarcze i klocki tył , przód i płyn ham. ,wszystko ATE, na przednich przejechałem 5tys.km,na tylnych niecałe 500km,tylnych tarcz nie da się dotknąć ,przednie grzeją się znacznie mniej,wszystko było sprawdzone 2 razy łącznie z ham. post.,test na rolkach na stacji diag. wykazał prawidłowe siły hamow. przodu i tyłu i postojowego,tłoczki chodzą bez oporów na prowadnicach również,ostatnia rada ,to żeby jeszcze przejechać 500km i być może to się ułoży,jeśli nie ,to spróbuję wymienić tylne tarcze na stare ,jeśli te używane nie będą się grzały to chyba wina materiału z którego zostały wykonane nowe tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tylne koła kręcą się lekko to daj im jeszcze czas na dotarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, poczytałem temat (nie cały, bo to encyklopedia) ale moze pomożecie. Wczoraj rano wchodzę do auta, ręczny zaciągnięty, po uruchomieniu gong, kontrolki z P i wykrzyknikiem świecą, miga też przycisk ręcznego. Po kilku próbach udaje się, ręczny zwalnia - pojechałem i cały dzień spokój (kontrolek brak).

 

Oto błędy z VCDS:

 

1 Fault Found:

 

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 69

Mileage: 162632 km

Time Indication: 0

Date: 2014.06.25

Time: 07:11:39

 

Freeze Frame:

Voltage: 11.28 V

Count: 86

 

Wieczorem kilkukrotne próby ręcznego, zawsze ok, blokował i odblokowywał.

 

Dziś rano podobnie, żonka się zapomniała i włączyła ręczny. Wywalczyła, że puścił i z duszą na ramieniu pojechała do pracy.

Dziś kontroki świeciły i auto wskazywało na włączony ręczny (nie było jednak oporu w kołach).

 

jest możliwe że to tylko przycisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, poczytałem temat (nie cały, bo to encyklopedia) ale moze pomożecie. Wczoraj rano wchodzę do auta, ręczny zaciągnięty, po uruchomieniu gong, kontrolki z P i wykrzyknikiem świecą, miga też przycisk ręcznego. Po kilku próbach udaje się, ręczny zwalnia - pojechałem i cały dzień spokój (kontrolek brak).

 

Oto błędy z VCDS:

 

1 Fault Found:

 

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 69

Mileage: 162632 km

Time Indication: 0

Date: 2014.06.25

Time: 07:11:39

 

Freeze Frame:

Voltage: 11.28 V

Count: 86

 

Wieczorem kilkukrotne próby ręcznego, zawsze ok, blokował i odblokowywał.

 

Dziś rano podobnie, żonka się zapomniała i włączyła ręczny. Wywalczyła, że puścił i z duszą na ramieniu pojechała do pracy.

Dziś kontroki świeciły i auto wskazywało na włączony ręczny (nie było jednak oporu w kołach).

 

jest możliwe że to tylko przycisk?

 

Masz napisane "Left Parking Brake Motor" i pytasz czy to przycisk? Tak wogóle to aku ci chyba zdycha, jak jest niskie napięcie to też wyskakuje błąd silniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetłumaczyć potrafię, ale pytam, bo różne cuda wyczytałem na pierwszych stronach tego tematu... Wyłaczam ręczny zawsze na uruchomionym silniku, ale fakt - niskie napięcie. Z akumulatorem nie miałem żadnych problemów póki co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo różne cuda wyczytałem na pierwszych stronach tego tematu...

 

To coś słabo czytałeś bo ten błąd jednoznacznie wskazuję na usterkę przy lewym silniczku.

Rozbierz zacisk, podłącz go na "krótko" i zobacz jak kręci. Jeśli z oporami to masz przyczynę.

 

Dodatkowo obejrzeć dokładnie obudowę jeśli pęknięta to rozbieraj, czyść, smaruj, sklejaj i montuj na auto spowrotem :D:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmienialem a raczej moj magik podmienial mi ostatnio, zacisk na stol i w godzine wszystko zrobione bez zadnych komplikacji. Bralem od tego goscia i moge polecic, zawsze to pare zl w kieszeni.

http://allegro.pl/silniczek-elektryczny-zacisk-zaciski-passat-b6-oe-i4321555435.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności