Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

poprzedniej zimy passat 3C którym czasem jeżdżę stał w garażu nie ruszany z zaciągniętym ręcznym z 2 miesiące, oczywiście ręcznego nie dało się "zrzucić" vag pokazywał błąd lewego zacisku, zwolniłem go ręcznie, następnie odkręciłem od zacisku element elektryczny, nic nie tracąc rozebrałem plastikową obudowę (odłamałem-jest fabrycznie sklejona) okazało się że przez niewielkie pęknięcie dostawała się wilgoć, po rozebraniu, nasmarowaniu wszystkich elementów i ponownym sklejeniu obudowy działa do dzisiaj, zobaczymy co nadchodząca zima wniesie..

 

Mam problem : Mój Pasek zastrajkował ,prawy zacisk na amen trzyma,przycisk wymieniłem z "B" na "C" i dalej nic.Zdejmowałem klemę i dalej nic.Jak zwolnić hamulec ,aby móc zdemontować zacisk???:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale koles padł na pomysł zeby ryszyć tłoki 12V
tak już robiłem ze swoim lewym, podałem mu prąd prosto z aku (miałem go wymontowanego), coś w nim tylko puknie i nie chce ruszyć, zamówiłem już jakąś używkę, martwi mnie jeszcze prawy, bo po podłączeniu i teściku lewego na prawej stronie, ten prawy też nie chce teraz ruszyć i błąd nie znika (błędy mam cały czas te dwa co wyżej).

Zrobiłem jazdę próbną, na postoju zero reakcji silniczków, a jak wcisnę przycisk ręcznego podczas jazdy, to czuć i słychać, że lewy zaciska, lecz zaraz puszcza, dlatego myślałem o update sterownika i chyba się zdecyduję, jak wymienie lewy silnik. Chyba, że ktoś się zlituje i kupi tego passata, zanim to wszystko ogarnę.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem : Mój Pasek zastrajkował ,prawy zacisk na amen trzyma,przycisk wymieniłem z "B" na "C" i dalej nic.Zdejmowałem klemę i dalej nic.Jak zwolnić hamulec ,aby móc zdemontować zacisk???:dolamam

Jedynie Vag-iem w trybie serwisowym i wtedy demontaż zacisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie mogłem założyć nowego tematu więc pisze tutaj mianowicie nie mogę zaciągnąć hamulca ręcznego,wyświetla się tak jakby przekreślony pomaranćzowy klucz na zegarze czy ktoś wie co może być przyczyną lub jak to naprawić bo już mam dość wyjazdów

pod diagnostykę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, a nie wiecie gdzie w Warszawie można się udać żeby może naprawili i zerknęli w zacisk. Padł mi prawy tył (wcale go nie słychać),a po 3 dniach komp się chyba połapał, że coś nie tak z nim i raczył rzucić na deskę rozdzielczą żółtą ikonką i zakazać mi korzystania z tego jednego jeszcze sprawnego :)

 

Prośba o jakieś info na PW lub tutaj gdzie w Warszawie takimi sprawami się zajmują. Z góry thx!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanko ..

czy faktycznie silniczki się różniły patrząc na rocznik auta ?

czy podejdzie może jakiś z audi lub inny z grupy VAG ?

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie masz pękniętej obudowy silniczka dość częsta usterka o tej porze roku, dostaje się wilgoć przymarza i awaria gotowa.
wiesz, co, tak mi się wydawało, jak była całość w komplecie (nie skupiłem się aż tak dokładnie nad tym), po rozłożeniu nie widzę tej kreski i teraz nie wiem, czy to była tylko ryska, czy faktycznie pęknięcie

potwierdzam, to było pęknięcie i co najgorsze, że prawy ma identyczne, co za badziew ! :dolamam

auto w garażu i takie cuda się dzieją ...

 

1004567.th.jpg

 

w związku z tym odświeżam pytanko ...

pytanko ..

czy faktycznie silniczki się różniły patrząc na rocznik auta ?

czy podejdzie może jakiś z audi lub inny z grupy VAG ?

pozdr

etka podpowiada, że mój silniczek występował w modelach 05 -07, ale czym one się różnią w późniejszych modelach ?? wie ktoś ?

Od audi A6 wygląda tak samo, numer kat. się różni, ale może podejdzie ? wie ktoś coś na ten temat ?

Z lewym sobie poradziłem, wymieniłem silniczek i lewy hamulec chodzi, jednak w prawym dalej ten sam błąd (na bank pęknięcie ma winę), więc decyduję się na jego wymianę. Silniczek kupiłem za 170 pln z przesyłką, jednak gość miał tylko jeden ...

 

pozdr

 

edit:/

coś znalazłem, niby dwa od audi, ale ten po lewej wygląda jak w passku:

 

silniczkiu.th.jpg

 

edit 2:/

wiem jeszcze więcej ...

ten silniczek po lewej stronie to typ jaki występował w modelach do 2007r w passatach, a taki jak po prawej, to typ jaki jest od roku 2008 w passatach, ale nie wiem do kiedy.

Reasumując, to wychodzi na to, że silniczki z audi podejdą do passków po 2008 r, a są tańsze i jest ich stanowczo więcej.

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edit 3 :/

ogarnąłem temat :P

mam teraz z prawej strony silniczek i zacisk z passka 2009, trochę więcej roboty, bo trzeba było przewody hamulcowe rozkręcać i odpowietrzać, dodatkowo trzeba ściąć "dzyndzelek" z wejścia na wtyczkę, z lewej mańki wymieniłem tylko silniczek, teraz wszystko działa tak jak powinno. Łączny koszt to 470 pln :(

Dla potomnych powiem, że baaardzo ważną sprawą jest by aku było w jak najlepszym stanie, a najlepiej wszystkie operacje vagiem (adaptacje itp), robić na odpalonym silniku.

Pozdrawiam

ps. wiem kiedy najprawdopodobniej pękły silniczki ... jakiś czas temu, kiedy jechałem na autohold-zie, po zatrzymaniu się i próbie ruszenia wyraźnie było czuć opór, auto aż szarpnęło, kiedy hamulec odpuścił < stawiam na to.

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie jak odblokowac zablokowane tylne lewe kolo?? przyciskanie guzika nic nie daje, swieci sie przekreslone P oraz mruga kontrolka od recznego i przycisk recznego. Mogly klocki przymarznać ?? czy spalony silnik zacisku?? czy po odkreceniu silnika zacisku trzeba odpowietrzać układ? Gdzie znajde bezppiecznik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, czy po wyciągnięciu silniczka, naprawieniu i ponownym go przykręceniu, trzeba przeprowadzać adaptację vag-iem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

dziś po kilku godzinnym postoju zapaliła się żółta kontrolka (P) tuż po uruchomieniu i komunikat -defekt postojowego.mimo że nie włączałem hamulca jakiś miesiąc. korci mnie próbować nacisnąć włącznik od hamulca ale się boje że nie odpuści i problem się dopiero zrobi. Ma ktoś podobne doświadczenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w poniedzialek nie moglem wylaczyc hamulca. przymarzlo i lipa ...

opalarka grzalem ze 40min tylnie kola i puscilo - cale szczescie! aktualnie nie zaciagam recznego :D

 

Na marginesie, podobno w ASO VW maja kolejki lawet na te silniczki (uzytkownicy nie moga zwolnic hamulca recznego)

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

to nie będę próbował dłubać. boję że nie odpuści jak zaciągnę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co najlepsze recznego nie da sie zwolnić jak aku jest słaby:D, tak miałem u siebie, szybko po vaga do domu i przez test elementów odpuścił, auto kawałek przepchane i odpalone na kable:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziś po kilku godzinnym postoju zapaliła się żółta kontrolka (P) tuż po uruchomieniu i komunikat -defekt postojowego.mimo że nie włączałem hamulca jakiś miesiąc. korci mnie próbować nacisnąć włącznik od hamulca ale się boje że nie odpuści i problem się dopiero zrobi. Ma ktoś podobne doświadczenia ?

Hamulec ręczny powinno się uruchamiać przynajmniej raz na tydzień w celu adaptacji. W innym wypadku mogą być takie kwiatki. Zresztą pisze o tym w instrukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

nie mogę założyć nowego więc się podpinam

Wyją mi zegary od tego ręcznego, ten gong mnie doprowadza do szału, da sie jakoś go wyłączyć ? bo dopiero jestem na sobote umówiony u mechanika

a sprawa wygląda tak że naciskam przycisk i lewa strona sie zaciąga a prawa nie, błąd na kompie jakiś wyskoczył ale niepamiętam numeru

może wie ktoś który bezpiecznik jest od prawej strony do tego silnika ? bo nie wiem czy napięcie tam nie dochodzi czy całkiem silnik zdechł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że pękła Ci obudowa, dostała się woda i silnik mógł Ci zamarznąć tak było u mnie. Odkręć koło i opalarką rozgrzej silniczek (tylko nie do czerwoności :) ), wtedy spróbuj włączyć ręczny i wyłączyć, jak zadziała to przestanie piszczeć i już go niezaciągaj.

Silniczek można naprawić https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake na forum też jest coś jak go naprawić, chyba w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/18985-Hamulec-reczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Hamulec ręczny powinno się uruchamiać przynajmniej raz na tydzień w celu adaptacji. W innym wypadku mogą być takie kwiatki. Zresztą pisze o tym w instrukcji

 

No uruchamiac mozna ,ale zostawiac na recznym przy tych mrozach juz lepiej nie ,chyba ze w gorach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy ktoś wie skąd leci zasilanie do prawego silniczka ? lewy mi działa a na prawym nie mam napięcia, bład w kompie jest cały czas i ten gong z zegarów mnie dobija

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zostawiam zawsze na ręcznym, nawet w takie mrozy,

generalnie korzystam z ręcznego tak jak sie powinno z niego korzystać, czyli postój wiec ręczny,

odnoszę wrażenie że przez normalne użytkowanie ręcznego nie ma prawa tam się nic zatrzeć, ani nic złego stać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności