Skocz do zawartości
traba

Wymiana czujnika ciśnienia atmosferycznego

Rekomendowane odpowiedzi

Moja furmanka to Sharan 1,9 AFN - jest w ECU ten sam czujnik motoroli

Jest pewnie to samo ECU, wartość niemalże identyczna jak u mnie, ja bym obstawił ten czujnik. Jeśli rozbierałeś ECU i nie widziałeś żadnych innych uszkodzeń, np w postaci popalonych ścieżek obwodu drukowanego przy czujniki, przegrzanych rezystorów i innych uszkodzeń to pewnie będzie czujnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , właśnie jeszcze raz rozebrałem ECU, przy zdjęciu osłony czujnika w dziwnym miejscu była uszczelka osłony. Jutro zloguje i się zobaczy czy nadal "ALPY"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , właśnie jeszcze raz rozebrałem ECU, przy zdjęciu osłony czujnika w dziwnym miejscu była uszczelka osłony. Jutro zloguje i się zobaczy czy nadal "ALPY"

Uszczelka osłony jest tylko po to aby woda nie wleciała. Z tyłu ECU jest membrana, która wyrównuje ciśnienie w zależności od wahań ciśnienia atmosferycznego oraz nagrzewania się ECU. Na pewno się nic nie zmieni, choć w sumie dobrze żebym się mylił. W razie potrzeby pomocy przy przylutowaniu daj wcześniej znać. Moja lutownica się sypnęła i jak coś to muszę wziąć sprzęt z pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycje pomocy. Lutowania się nie boję , dam radę :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za propozycje pomocy. Lutowania się nie boję , dam radę

Tylko mam nadzieje, że masz oporową lutownice a nie transformatorową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko mam nadzieje, że masz oporową lutownice a nie transformatorową.

Właściwie to do takich prac najlepsza była by stacja lutownicza z regulacją temperatury. Bo te stało-grzejne potrafią czasem zbyt mocno się rozgrzać. Ale to tylko 3 luty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właściwie to do takich prac najlepsza była by stacja lutownicza z regulacją temperatury. Bo te stało-grzejne potrafią czasem zbyt mocno się rozgrzać. Ale to tylko 3 luty

NO tak stacja jest na lutownicy oporowej zbudowana. Dokładnie o tym myślałem. Stabilizacja temperatury też jest ważna, tylko najważniejszy jest sposób wytwarzania ciepła. Transformatorowe lutownice mogą uszkodzić elementy, szczególnie podatne na to są struktury typu cmos.

Ale to tylko 3 luty

No tylko lub aż. Układ wielowarstwowy, do tego oczka dopasowane do nóżek czujnika. Filozofia to żadna nie jest. Jak ktoś ma wprawę i stację lutowniczą, ale pracując w serwisie elektronicznym widziałem jak niektórzy spaprali układ i przez to był do wyrzucenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Transformatorowe lutownice mogą uszkodzić elementy, szczególnie podatne na to są struktury typu cmos.

Jest na to sposób ;)

Jak ktoś ma wprawę i stację lutowniczą, ale pracując w serwisie elektronicznym widziałem jak niektórzy spaprali układ i przez to był do wyrzucenia.

Jak ktoś ma wprawę to czasami transformatorówką spokojnie sobie poradzi. Jak ktoś nie ma, to nawet najlepsza stacja nie pomoże :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne, na wszystko jest sposób. Dobra nie będę się rozpisywał no technikach i zgrożeniach. Poprostu poruszam ten problem, żeby potem nie było jak ktoś coś zepsuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) Ale się wątek na temat lutowania rozwinął :zeco Dla rozwiania wątpliwości chyba odnośnie moich zdolności-że dam radę :fajny to powiem, że wlutowałem w ECU podstawki pod 29F010 w PLCC32 i jest ok :)

Odnośnie czujnika ciśnienia to już śmiga i wskazania są dobre. Niestety wspomniany błąd występuje jeszcze z tym ,że chyba jest z klimą powiązany...

 

Panowie dziękuję za porady i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale się wątek na temat lutowania rozwinął Dla rozwiania wątpliwości chyba odnośnie moich zdolności-że dam radę to powiem, że wlutowałem w ECU podstawki pod 29F010 w PLCC32 i jest ok

Odnośnie czujnika ciśnienia to już śmiga i wskazania są dobre. Niestety wspomniany błąd występuje jeszcze z tym ,że chyba jest z klimą powiązany...

 

Panowie dziękuję za porady i sugestie.

Ano trochę się rozpisałem z kolegą. Przepraszam, że nie wierzyłem w Twoje możliwości lutownicze, ale jak już pisałem wole dmuchać na zimne. :)

Rozumiem, że wymieniłeś czujnik i wskazania powróciły do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przepraszam, że odgrzewam, ale po co zakladać nowy temat ;)

Sprawdziłem tak jak pisaliście, na wyłączonym silniku kanał 010 i p(atm)=1010 mb [cisnienie atmosferyczne 1010 milibarów], a p(to2)=1000mb. Czy taka mała różnica coś znaczy? Czy to w granicach normy? Patrząc na screen w pierwszym poście to chyba czujnik do wymiany, bo powinno być 1010... Pozdrawiam

e9221bbaee996501m.jpg

Teraz myślę, że skoro to taka mała różnica to być może jakaś nieszczelność w tym wężyku w ecu?

Edytowane przez Floyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym olał tą różnicę, sam czujnik ma tolerancję pomiaru. Dla dwóch czujników masz sumę błędów dwóch czujników, która wynosi 10%. Nie szukaj nieszczelności, bo nie znajdziesz. Różnica u ciebie wynosi 0,01bara, co będzie skutkować tym, że twoja turbina osiągnie 0,01bara mniej niż jak by czujniki pokazywały równo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Muszę chyba na nowo mapę wgrać, już tyle rzeczy wyeliminowaliśmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wlutowałem nowy czujnik ale ciśnienie dalej jest na poziomie 690, czy macie jakieś propozycje co można zrobić??

Dodam że ciągle wyskakuje mi ten błąd

65535 - Internal Control Module Memory Error

37-10 - Faulty - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ten błąd oznacza, ale jeśli czujnik nie działa i zakładając, że jest sprawny, to nie ma zasilania, uszkodzony jest obwód od czujnika do przetwornika A/D lub walnięty sam przetwornik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie mógłbyś dokładnie napisać któren to przetwornik A/D?? Gdzie on bendzie na tej płytce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzysztofie mógłbyś dokładnie napisać któren to przetwornik A/D?? Gdzie on bendzie na tej płytce?

A nie wiem nie pamiętam jakie scalaki tam siedzą, mowie ogólnie o konstrukcji takich układów. Przetwornik może być osobnym scalakiem, a może siedzieć w procku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności