Skocz do zawartości
traba

Wymiana czujnika ciśnienia atmosferycznego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś rozwiązałem problem nurtujący mnie od dawna. Problem dotyczył czujnika ciśnienia atmosferycznego znajdującego się w ECU. Myślałem że będe musiął wymienić całe ECU (koszt na allegro używanego to 600-1000zł). Nic bardziej mylnego, całość kosztów zamkneła się w 70zł i godzinie pracy. Narzędzia potrzebne to klucz nasadowy 10, śruborket płaski, torx T15, odsysacz cyny i dobra lutownica.

 

ECU znajduje się obok wlotu powietrza do kabiny, mocowany na jest na jedna śrubę M6 od strony przyłącza i dwie zapinki od tyłu komputera. Aby dołaczyć wtyczkę należy najpierw odłaczyć wężyk gumowy prowadzący od kolektora dolotowego do komputera (pomiar ciśnienia doładowania). Nastepnie aby odłaczyć wtyczke trzeba wsunąć śrubokretw zapięcie znajdujące się się po tej samej stronie co przyłaczenie pomiaru ciśnienia. Zabezpieczenie wtedy powinno delikatnie odejść w strone podłaczenia owego wężykai wtyczka powinna łatwo wyjść.

 

965e014927a7d5d1m.jpg

 

Nastepnie trzeba trzeba wysunąć ECU w stone obudowy filtra, możnba ja odkręcic dla ułatwienia roboty ale przy odrobinie gimnastyki i delikatniści wychodzi bez dalszego rozkręcania.

 

3440ae9391e730edm.jpg

 

Aby rozebrać komputer odkręcami 4 śrubki znajdujące sie na czole obudowy.Potrzebujemy do tego końcówke T15.

 

5ac914d31c6d966em.jpg

 

Po odkręceniu pewnie będzie potrzebne delikatne rozłaczenie obydwu części nożem, czas mogł spowodować sklejenie uszczelki.

 

cfd6b905ec7b3c0dm.jpg

 

Po rozebraniu zobaczymy płytke drukowaną z elementami. Czujnik znajduje się w dolnym prawym rogu płytki

 

e5be428d35087cc3m.jpg

 

673ba3be6a837876m.jpg

 

Spisujemy dane z czujnika i szukamy identycznego, ewentulanie zamiennika. Moj czujnik to motorolla 8 905 958 460 60-120kPa. Niestety czujnik nie jest juz produkowany i jest duży problem z dostaniem. Ja znalazłem na stronie jednego sklepu internetowego

http://www.infoelektronika.com.pl/parts/advanced_search_result.php?search_in_description=1&inc_subcat=1&keywords=8905958460&osCsid=e413615b0e63b2cb9c341719cf22d057&x=0&y=0

7e81d9220fdd554dm.jpg

 

Po wylutowaniu

 

a0b53110cd8e1043m.jpg

 

Nastepnie w wlutowujemy, zachowyjąc oczywiście odpowienie położenia czujnika, składamy całość do kupy wkładamy i czas na test.

 

Screen z loga przed wymiana czujnika widać że mój komputer myślał że jeździ w alpach na wysokości paru tys metrów.

 

de36a50e4e559e25m.jpg

 

Po wymianie

 

fc0961c33a91b220m.jpg

Mam nadzieje że moja praca siękomuś przyda, wrazie pytań służe pomocą.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie opisik ok, proponuje dodać do warsztatu.

Pzdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz mi kolego jakie sa objawy ze padł ten czujnik co sie dzieje z wozem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napisz mi kolego jakie sa objawy ze padł ten czujnik co sie dzieje z wozem

Hmm widze że ty masz benzyne, u mnie w dieslu objaw był lekkiej mułowatości i niskim ciśnieniem doładowania. Na jednym forumie spotkałem się z opisem że silnik 1Z nie chciały chodzić. Czy jest sprawny to w gupie 010 masz pomiar ciśnienia atmosferycznego i ma wyłączonym silniku musi wartość ciśnienia atmosferycznego zgadzać się z ciśnieniem w dolocie (tak jest w dieslu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

bardzo ciekawy post! Mam podobny problem w swoim 1,9TDI AHU. Czujnik ciśnienia atmosferycznego wariuje, co widać na załączonym logu. Silnik czasem wchodzi mi w tryb awaryjny - problem niedawno opisywałem w innym poscie:

http://http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=560622#post560622

Czy źle działający czujnik ciśnienia atmosferycznego może mieć na to wpływ?cisnienie atmosferyczne.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy źle działający czujnik ciśnienia atmosferycznego może mieć na to wpływ?

Miałem podobne wskazania jak miałem spalony ten czujnik, 690 mBar z małym haczykiem. U mnie nie wariował podawął stała wartość, ale myśle że u ciebie problemy z czujnikiem mogą powodować tryb awaryjny, jeden czujnik mierzy ciśnienie atmosferyczne drugi doładowania. W ten sposób jest obliczane cisnienie bezwzględne jakie ma byc utrzymane i wynosi ok 800mBar. Jeśli twój czujnik prawidłowo pokazuje i turbina utrzymuje ciśnienie 1900mBar i nagle twój czujnik poda 690 zamiaz 1100mBar to różnice masz 400mBar i komputer może traktowac to jako przeładowanie. Tak mi się przynajmniej wydaje. Mapisz jeszcze jaki to samochod bo samo AHU niewiele mowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem sprawdzić dlaczego czujnik ciśnienia tak wariuje i rozebrałem ECU. Mój silnik to 1,9TDI AHU 90KM. Przyczyna stała się oczywista po otwarciu obudowy komputera. Jeden z zacisków (ten przy obudowanie wewnątrz komputera) był rozprężony i prawie wcale nie trzymał wężyka łączącego króciec na obudowie z czujnikiem. Zacisk ten nie trzymał już raczej długo, bo wewnątrz obudowy nazbierała się całkiem pokaźna ilość oleju, który małymi kropelkami wędrował sobie poprzez przewód ciśnieniowy razem z powietrzem. Po wyczyszczeniu płyty komputera i poprawieniu zacisków na króćcach wszystko wróciło do normy. Czujnik pokazuje względnie poprawne wartości, a silnik póki co nie wpadł w stan awaryjny.

 

Dzięki TRABA za bardo pomocny post, który nakierował mnie na to. Po niektórych wcześniejszych sugestiach niektórych osób, że pewnie pomyliłem kolumny w logu, bo wartości się nie zgadzają pewnie jeszcze długo szukałbym tej przyczyny :)

2009_06_13a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ze sie obyło bez wymiany tylko taka pierdoła. Mi mówili że mam cały komputer do wymiany.

Jeśli dobrze zrozumiałem tobie rozszczelnił się ten wężyk od pomiaru ciśnienia doładowania i olej z niego ciekł i to powodowało błedne wskazania czujnika ciśnienia atmosferyczneg.

Fajnie że mogłem pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka!!! Ja mam problem ze silnik dostaje za duzo powietrza,tak wyszło jak podłączyli mi passata pod kom.na wolnych obrotach dostaje ponad 100 jednostek za dużo.A tak pozatym nie pokazuje żadnych błędów.Czy moze być ten czujnik i jak to sprawdzić czy to napewno to?A zaczełem szukać przyczyn jak sie przejechałem szwagra paskiem i stwierdziłem ze mój słabo wkręca sie na obroty jak by sie mulił.

Edytowane przez kufel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przepraszam że długo nie odpisywałem, nagły wyjazd w polske i brak netu.

Problem że silnik dostaje za dużo powietrza to raczej wygląda na nieszczelność za turbiną, czyli na wysokim ciśnieniu. Czujnik ciśnienia atmosferycznego sprawdź w VAG w grupie010 przy właćzanym zapłonie ale niepracującym silniku, porównaj wartość w kolektorze dolotowym i atmosferyczną. Muszą być zbliżone. Jeśli to jest ok to zapal silnik i zrób logi dynamiczne. Logi z masy powietrza, dawki paliwa i ciśnienia doładowania.

Po tych logach coś się powinno wyjaśnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temacik konkret. pany ja mam passata widac jakiego :D i mam taki problem ze jak pojade w góry nie ma nim jazdy poczytajcie tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=619954#post619954

i wydaje mnie sie że to moze byc to samo co u kolegi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temacik konkret. pany ja mam passata widac jakiego i mam taki problem ze jak pojade w góry nie ma nim jazdy poczytajcie tu http://forum.vw-passat.pl/showthread...954#post619954

i wydaje mnie sie że to moze byc to samo co u kolegi

Nie wiem kolego czy benzynowe silniki maja taki czujnik. Jeśli masz mozliwośc to podłącz pod VAG. Ten silnik juz jest chyb diagnozowalny z VAG. Zrób logi w górach i na niższych terenach i będziesz wiedział.

U mnie jek był ten czujnik walniety to nawet na nizinach kiepsko jechał, bo komp dawke cioł.

Jaki rodzaj instalcji gazowej masz?? Z tego co śie orjetuje instalacje gazowe korzystają z lambdy i z TPSu, więc na gazie powinien śmigać. Zmniejszenie ilości powietrza bym wykluczył. Znaczące rozbierzności pojawiają się powyżej 2km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy moze to byc przyczyna w moim silniku ze mam bardzo mało mocy.. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy moze to byc przyczyna w moim silniku ze mam bardzo mało mocy.. ?

Nie wiem czy silnik RP ma coś takiego. Jeździsz na benzynie czy na gazie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na gazie w 70% ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na gazie w 70% ..

Czyli rozumiem, że nie masz mocy na gazie. Z resztą w RP o dawce paliwa decydują chyba tylko dwa czujniki: Lambda i TPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na gazie jak i benzynie ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na gazie jak i benzynie ..

Czy występuje szarpanie czasem, jak by się silnik dławił. Szczególnie przy ruszaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do autora wątku , jako ,ze dość długo z "problemem" miał do czynienia. Czy przy usterce czujnika widoczny był powracający błąd : 65535. Pytam bo u mnie wskazania również z poziomu Alp i wywala błąd , wężyk w ECU w porządku.....

 

 

1,9 TDII AFN

Edytowane przez szantis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd był, ale czy dokładnie ten to nie pamiętam. Jeśli masz wskazania w grupie 010 z kosmosu, czyli coś w granicach 690mbar to może być to ten czujnik. Napisz dokładnie jaki to samochód bo widzę, że masz opis jako "Nie passat".

Wężyk od ECU do kolektora dolotowego nie ma nic wspólnego z ciśnieniem atmosferycznym mierzonym przez komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności