traba Zgłoś #1 Napisano 18 Marca 2009 Witam Dziś rozwiązałem problem nurtujący mnie od dawna. Problem dotyczył czujnika ciśnienia atmosferycznego znajdującego się w ECU. Myślałem że będe musiął wymienić całe ECU (koszt na allegro używanego to 600-1000zł). Nic bardziej mylnego, całość kosztów zamkneła się w 70zł i godzinie pracy. Narzędzia potrzebne to klucz nasadowy 10, śruborket płaski, torx T15, odsysacz cyny i dobra lutownica. ECU znajduje się obok wlotu powietrza do kabiny, mocowany na jest na jedna śrubę M6 od strony przyłącza i dwie zapinki od tyłu komputera. Aby dołaczyć wtyczkę należy najpierw odłaczyć wężyk gumowy prowadzący od kolektora dolotowego do komputera (pomiar ciśnienia doładowania). Nastepnie aby odłaczyć wtyczke trzeba wsunąć śrubokretw zapięcie znajdujące się się po tej samej stronie co przyłaczenie pomiaru ciśnienia. Zabezpieczenie wtedy powinno delikatnie odejść w strone podłaczenia owego wężykai wtyczka powinna łatwo wyjść. Nastepnie trzeba trzeba wysunąć ECU w stone obudowy filtra, możnba ja odkręcic dla ułatwienia roboty ale przy odrobinie gimnastyki i delikatniści wychodzi bez dalszego rozkręcania. Aby rozebrać komputer odkręcami 4 śrubki znajdujące sie na czole obudowy.Potrzebujemy do tego końcówke T15. Po odkręceniu pewnie będzie potrzebne delikatne rozłaczenie obydwu części nożem, czas mogł spowodować sklejenie uszczelki. Po rozebraniu zobaczymy płytke drukowaną z elementami. Czujnik znajduje się w dolnym prawym rogu płytki Spisujemy dane z czujnika i szukamy identycznego, ewentulanie zamiennika. Moj czujnik to motorolla 8 905 958 460 60-120kPa. Niestety czujnik nie jest juz produkowany i jest duży problem z dostaniem. Ja znalazłem na stronie jednego sklepu internetowego http://www.infoelektronika.com.pl/parts/advanced_search_result.php?search_in_description=1&inc_subcat=1&keywords=8905958460&osCsid=e413615b0e63b2cb9c341719cf22d057&x=0&y=0 Po wylutowaniu Nastepnie w wlutowujemy, zachowyjąc oczywiście odpowienie położenia czujnika, składamy całość do kupy wkładamy i czas na test. Screen z loga przed wymiana czujnika widać że mój komputer myślał że jeździ w alpach na wysokości paru tys metrów. Po wymianie Mam nadzieje że moja praca siękomuś przyda, wrazie pytań służe pomocą. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #2 Napisano 18 Marca 2009 Jak dla mnie opisik ok, proponuje dodać do warsztatu. Pzdr! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianoo Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2009 napisz mi kolego jakie sa objawy ze padł ten czujnik co sie dzieje z wozem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #4 Napisano 24 Maja 2009 napisz mi kolego jakie sa objawy ze padł ten czujnik co sie dzieje z wozem Hmm widze że ty masz benzyne, u mnie w dieslu objaw był lekkiej mułowatości i niskim ciśnieniem doładowania. Na jednym forumie spotkałem się z opisem że silnik 1Z nie chciały chodzić. Czy jest sprawny to w gupie 010 masz pomiar ciśnienia atmosferycznego i ma wyłączonym silniku musi wartość ciśnienia atmosferycznego zgadzać się z ciśnieniem w dolocie (tak jest w dieslu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierszi Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2009 Witam, bardzo ciekawy post! Mam podobny problem w swoim 1,9TDI AHU. Czujnik ciśnienia atmosferycznego wariuje, co widać na załączonym logu. Silnik czasem wchodzi mi w tryb awaryjny - problem niedawno opisywałem w innym poscie: http://http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=560622#post560622 Czy źle działający czujnik ciśnienia atmosferycznego może mieć na to wpływ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #6 Napisano 13 Czerwca 2009 Czy źle działający czujnik ciśnienia atmosferycznego może mieć na to wpływ? Miałem podobne wskazania jak miałem spalony ten czujnik, 690 mBar z małym haczykiem. U mnie nie wariował podawął stała wartość, ale myśle że u ciebie problemy z czujnikiem mogą powodować tryb awaryjny, jeden czujnik mierzy ciśnienie atmosferyczne drugi doładowania. W ten sposób jest obliczane cisnienie bezwzględne jakie ma byc utrzymane i wynosi ok 800mBar. Jeśli twój czujnik prawidłowo pokazuje i turbina utrzymuje ciśnienie 1900mBar i nagle twój czujnik poda 690 zamiaz 1100mBar to różnice masz 400mBar i komputer może traktowac to jako przeładowanie. Tak mi się przynajmniej wydaje. Mapisz jeszcze jaki to samochod bo samo AHU niewiele mowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierszi Zgłoś #7 Napisano 15 Czerwca 2009 Postanowiłem sprawdzić dlaczego czujnik ciśnienia tak wariuje i rozebrałem ECU. Mój silnik to 1,9TDI AHU 90KM. Przyczyna stała się oczywista po otwarciu obudowy komputera. Jeden z zacisków (ten przy obudowanie wewnątrz komputera) był rozprężony i prawie wcale nie trzymał wężyka łączącego króciec na obudowie z czujnikiem. Zacisk ten nie trzymał już raczej długo, bo wewnątrz obudowy nazbierała się całkiem pokaźna ilość oleju, który małymi kropelkami wędrował sobie poprzez przewód ciśnieniowy razem z powietrzem. Po wyczyszczeniu płyty komputera i poprawieniu zacisków na króćcach wszystko wróciło do normy. Czujnik pokazuje względnie poprawne wartości, a silnik póki co nie wpadł w stan awaryjny. Dzięki TRABA za bardo pomocny post, który nakierował mnie na to. Po niektórych wcześniejszych sugestiach niektórych osób, że pewnie pomyliłem kolumny w logu, bo wartości się nie zgadzają pewnie jeszcze długo szukałbym tej przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #8 Napisano 15 Czerwca 2009 Fajnie ze sie obyło bez wymiany tylko taka pierdoła. Mi mówili że mam cały komputer do wymiany. Jeśli dobrze zrozumiałem tobie rozszczelnił się ten wężyk od pomiaru ciśnienia doładowania i olej z niego ciekł i to powodowało błedne wskazania czujnika ciśnienia atmosferyczneg. Fajnie że mogłem pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kufel Zgłoś #9 Napisano 19 Lipca 2009 (edytowane) siemka!!! Ja mam problem ze silnik dostaje za duzo powietrza,tak wyszło jak podłączyli mi passata pod kom.na wolnych obrotach dostaje ponad 100 jednostek za dużo.A tak pozatym nie pokazuje żadnych błędów.Czy moze być ten czujnik i jak to sprawdzić czy to napewno to?A zaczełem szukać przyczyn jak sie przejechałem szwagra paskiem i stwierdziłem ze mój słabo wkręca sie na obroty jak by sie mulił. Edytowane 20 Lipca 2009 przez kufel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #10 Napisano 22 Lipca 2009 Witam Przepraszam że długo nie odpisywałem, nagły wyjazd w polske i brak netu. Problem że silnik dostaje za dużo powietrza to raczej wygląda na nieszczelność za turbiną, czyli na wysokim ciśnieniu. Czujnik ciśnienia atmosferycznego sprawdź w VAG w grupie010 przy właćzanym zapłonie ale niepracującym silniku, porównaj wartość w kolektorze dolotowym i atmosferyczną. Muszą być zbliżone. Jeśli to jest ok to zapal silnik i zrób logi dynamiczne. Logi z masy powietrza, dawki paliwa i ciśnienia doładowania. Po tych logach coś się powinno wyjaśnic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auchi007 Zgłoś #11 Napisano 25 Sierpnia 2009 temacik konkret. pany ja mam passata widac jakiego i mam taki problem ze jak pojade w góry nie ma nim jazdy poczytajcie tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=619954#post619954 i wydaje mnie sie że to moze byc to samo co u kolegi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #12 Napisano 26 Sierpnia 2009 temacik konkret. pany ja mam passata widac jakiego i mam taki problem ze jak pojade w góry nie ma nim jazdy poczytajcie tu http://forum.vw-passat.pl/showthread...954#post619954i wydaje mnie sie że to moze byc to samo co u kolegi Nie wiem kolego czy benzynowe silniki maja taki czujnik. Jeśli masz mozliwośc to podłącz pod VAG. Ten silnik juz jest chyb diagnozowalny z VAG. Zrób logi w górach i na niższych terenach i będziesz wiedział. U mnie jek był ten czujnik walniety to nawet na nizinach kiepsko jechał, bo komp dawke cioł. Jaki rodzaj instalcji gazowej masz?? Z tego co śie orjetuje instalacje gazowe korzystają z lambdy i z TPSu, więc na gazie powinien śmigać. Zmniejszenie ilości powietrza bym wykluczył. Znaczące rozbierzności pojawiają się powyżej 2km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #13 Napisano 19 Kwietnia 2010 czy moze to byc przyczyna w moim silniku ze mam bardzo mało mocy.. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2010 czy moze to byc przyczyna w moim silniku ze mam bardzo mało mocy.. ? Nie wiem czy silnik RP ma coś takiego. Jeździsz na benzynie czy na gazie???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #15 Napisano 19 Kwietnia 2010 na gazie w 70% .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #16 Napisano 19 Kwietnia 2010 na gazie w 70% .. Czyli rozumiem, że nie masz mocy na gazie. Z resztą w RP o dawce paliwa decydują chyba tylko dwa czujniki: Lambda i TPS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #17 Napisano 25 Kwietnia 2010 na gazie jak i benzynie .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #18 Napisano 25 Kwietnia 2010 na gazie jak i benzynie .. Czy występuje szarpanie czasem, jak by się silnik dławił. Szczególnie przy ruszaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szantis Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2010 (edytowane) Pytanie do autora wątku , jako ,ze dość długo z "problemem" miał do czynienia. Czy przy usterce czujnika widoczny był powracający błąd : 65535. Pytam bo u mnie wskazania również z poziomu Alp i wywala błąd , wężyk w ECU w porządku..... 1,9 TDII AFN Edytowane 25 Czerwca 2010 przez szantis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #20 Napisano 25 Czerwca 2010 Błąd był, ale czy dokładnie ten to nie pamiętam. Jeśli masz wskazania w grupie 010 z kosmosu, czyli coś w granicach 690mbar to może być to ten czujnik. Napisz dokładnie jaki to samochód bo widzę, że masz opis jako "Nie passat". Wężyk od ECU do kolektora dolotowego nie ma nic wspólnego z ciśnieniem atmosferycznym mierzonym przez komputer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach