Jump to content
Guest r4q

Sportowe hamulce.

Recommended Posts

A większe tarcze na tył to najlepiej będzie zrobić swap od A4 czy Passata który miał fabrycznie większe heble z tyłu.

Edited by rainman777

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko tarcze hamulcowe muszą być od a4 b6 b7, a6c5 2.7t. Ogólnie tarcza musi mieć wysokość 46,5mm a te z a6 c6 mają 57mm i ocierają o zwrotnice.

 

 

jak by co mam całe zwrotnice wraz z b.dobrymi tarczami i klockami od audi a6 c52,7t - oddam w dobrej cenie- propozycje na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie przymierzam sie do włożenia 6 tloczkowych brembo do passata fl 1.8t z żeliwna zwrotnicą..

 

Co potrzebuje

 

-Zwrotnice W8? (Trzeba zmieniać wachaczye jak w tej z s4?)

-Tarcze z czego? 330?334? Cena tarcz z W8 niszczy..

-Zaciski zr18 czy zr17? 18 sa dobrze dostepne..

I

Pompa podoła?

 

Czy moze zostawic zwrotnice dobrac tarcze i dorobić jarzma/adaptery...

 

Przerabial ktos temat?

 

Dla potomnych

 

Nie potrzeba zmieniac zwrotnicy

Potrzebene sa adaptery (600zl) [ew zwrotnice W8 ale nie wiem czy sa p&p] zaciski z18 (1000zl) klocki i tarcze 345x30 z S4 B6 (700) ew regeneracja zacisków (250) przewody w oplocie (200zl)

 

Tanio nie jest felga 18 cali min

Edited by bosss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktos i udostepni tylne adaptery do passata b5fl oska , pod tarcze 280 mm z audi A4 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. W swoim passacie 4motion chce zmienic hamulce na wieksze. Pozostaje kwestia tylu, czy w 4motion musze zmieniac zacisk i oslone pod tarcze 255 ?? Jarzmo wiem ze musze zmienic. Czytalem na forum audi ze zacisk zostaje, ale nie mam potwierdzenia :/

I druga sprawa czy idzie na ten zestaw dac tarcze wentylowana ??

Edited by Vincent27

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 4 motion wychodziły tarcze 256 mm i 269 mm - przy W8. Obie tarcze są wentylowane zacisk jest pod te tarcze jest ten sam. Ale względem zacisku pod tarcze 245 mm jest inny większy masywniejszy, Jarzmo pod 256 tarcze i 269 jest inne- zacisk ten sam. Ja u siebie przechodziłem z tarczy 245 na wentylowaną 269mm blacha zostaje stara

Share this post


Link to post
Share on other sites
W 4 motion wychodziły tarcze 256 mm i 269 mm - przy W8. Obie tarcze są wentylowane zacisk jest pod te tarcze jest ten sam. Ale względem zacisku pod tarcze 245 mm jest inny większy masywniejszy, Jarzmo pod 256 tarcze i 269 jest inne- zacisk ten sam. Ja u siebie przechodziłem z tarczy 245 na wentylowaną 269mm blacha zostaje stara

 

No ale po rozkodowaniu vinu wychodzi ze mam 245 z tylu a mam 4motion

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz zmienić zaciski jarzmo jak chcesz wrzucić tarcze 256 mm. Osłona tarcz zostaje stara klocek hamulcowy jest taki sam i przy 245 mm 256 i 269 mm. Mocowanie linki powinno być takie same bo masz 4 motion. pewnie będziesz musiał dać dystans 10 mm miedzy jarzmo a belkę inaczej Tobie nie wejdzie tarcza. Ja u siebie musiałem niestety zmienić mocowanie linki ręcznego przy zacisku bo nie mam 4 motion. Było sporo roboty ale warto bylo

Edited by Tomaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
musisz zmienić zaciski jarzmo jak chcesz wrzucić tarcze 256 mm. Osłona tarcz zostaje stara klocek hamulcowy jest taki sam i przy 245 mm 256 i 269 mm. Mocowanie linki powinno być takie same bo masz 4 motion. pewnie będziesz musiał dać dystans 10 mm miedzy jarzmo a belkę inaczej Tobie nie wejdzie tarcza. Ja u siebie musiałem niestety zmienić mocowanie linki ręcznego przy zacisku bo nie mam 4 motion. Było sporo roboty ale warto bylo

 

Co zrobiłeś dokładnie z linką od ręcznego?

 

Ja zmieniałem tył na 269 od s6 i musiałem linki od superba zamontować nowe(stare linki i tak miałem do wymiany :D ) i mocowanie do belki troche prowizoryczne ale trzyma się i działa(mogłoby lepiej trzymać, ale zaciski w nienajlepszej kondycji)

PS. dystans pomiędzy zaciskiem a belką 1cm(10mm) zacisk siadł idealnie na tarcze, niestety moje stare osłony tarczy były do dupy( po zdjęciu tarczy i lekkim puknięciu w nie, oderwały się równo przy śrubach łożyska :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musiałem zmienić mocowanie linki w zacisku w 4 motion inaczej jest linka prowadzona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarcze smietnik poza tym do Passata b5 nie podejdzie, Trzeba zwrotnice zmienić na tą od S4 B5 lub od A6 C5 2.7 czy od W8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko wtrącę... Na zestawie Zimmermann Sport + Ferrodo DS Performance przejechałem już 70 tysięcy i komplet spisuje się świetnie. Klocków powinno starczyć jeszcze na jakieś 20 tysięcy.

 

Auto to Passat B4 VR6 (288mm), więc lekko hamulce nie mają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, pacjent to Passat B7 2.0 TDI 170KM po sofcie na 200KM. Chciałbym przy okazji wymiany tarcz i klocków z przodu (mam jeszcze sporo czasu do tego momentu) wymienić zaciski na coś nieco mocniejszego i tu pytanie co polecacie by nie robić zbyt dużo przeróbek ? Wiem, że są 320mm z różnych Audi oraz 330mm z 3.0TDI , pytanie co trzeba jeszcze zmienić by to wsadzić do mojego Passata i co da lepszy efekt do ceny ? 

Edited by Shark44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy efekt da założenie tarcz i zacisków z R36, 345mm. Niestety ale 16" się nie mieści minimum felga 17". Na allegro typek sprzedaje po 900zł komplet z Audi S3 (tarcza, klocki, zaciski, jażma, osłony) Do wymiany będą jeszcze tylko przewody hamulcowe na takie jakie były w R36. Reszta pasuje p&p.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Jankus napisał:

Najlepszy efekt da założenie tarcz i zacisków z R36, 345mm. Niestety ale 16" się nie mieści minimum felga 17". Na allegro typek sprzedaje po 900zł komplet z Audi S3 (tarcza, klocki, zaciski, jażma, osłony) Do wymiany będą jeszcze tylko przewody hamulcowe na takie jakie były w R36. Reszta pasuje p&p.

Masz link do allegro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co myslicie o ceramicznych klockach hamulcowych? Podobno są trwalsze w przeciwieństwie do standardowych klocków, które kiedy się rozgrzej tracą skuteczność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.10.2017 o 11:10, przemo222 napisał:

a co myslicie o ceramicznych klockach hamulcowych? Podobno są trwalsze w przeciwieństwie do standardowych klocków, które kiedy się rozgrzej tracą skuteczność.

ATE ma swoją serię ceramic. Podobno mniej pylą niż zwykłe, hamują podobnie, a kosztują 2 razy tyle.

Chodzi tobie chyba o klocki sportowe, są skuteczniejsze w wyższych temperaturach, obejrzyj sobie całą serię klocków EBC. Z moich doświadczeń to jak najbardziej inwestuj w klocki sportowe. Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.09.2016 o 15:13, Tomaj napisał:

musisz zmienić zaciski jarzmo jak chcesz wrzucić tarcze 256 mm. Osłona tarcz zostaje stara klocek hamulcowy jest taki sam i przy 245 mm 256 i 269 mm. Mocowanie linki powinno być takie same bo masz 4 motion. pewnie będziesz musiał dać dystans 10 mm miedzy jarzmo a belkę inaczej Tobie nie wejdzie tarcza. Ja u siebie musiałem niestety zmienić mocowanie linki ręcznego przy zacisku bo nie mam 4 motion. Było sporo roboty ale warto bylo

Czyli robiąc SWAP tylnych z 245 ośki na 256, potrzeba jarzmo i zacisk - z czego?, mocowanie linki przerobić oraz zrobić dystans pod jarzmo.

Widziałem, że są też hample 250mm - co w takim przypadku trzeba przerabiać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy