Skocz do zawartości
Gość mefis_radom

Automatyczna skrzynia - miesza biegami, problem z 2 biegiem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mefis_radom

Panowie mam problem z automatyczna skrzynia biegów w VW Passacie B5, silnik 1,9 TDI AVF, rocznik 99, skrzynia to automat z tiptronickiem. A mianowicie przy prędkości około 130km/h automat miesza biegami miedzy 4, a 5 tzn. wrzuca 5 za chwile redukcja na 4 potem znowu 5 i tak w kółko. Kolejnym problemem jest "ślizgający" się bieg drugi. Ruszamy z jedynki, przerzuca automat na 2 i w tym momencie jest efekt jakby się sprzęgło ślizgało, obroty wzrastają, a samochód nie ciągnie, trzeba odpuścić gaz żeby załapało wtedy następuje szarpnięcie i można jechać. Na D przeciąga biegi ponad 3000 obr, oraz na D często łapie tryb awaryjny. Na vag-u wywala błąd: 18265 Load Signal: Error Message from ECU. Silnik w tym samochodzie z tego co wiem był wymieniony z AJM na AVF i tu pojawia się pytanie czy takie rzeczy mogą się dziać jeśli został sterownik skrzyni z AJM-a? Panowie co z tym fantem zrobić? Co mu może dolegać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typowy problem ze sterowaniem skrzyni tj. dane z poza skrzyni, czyli skrzynia dostaje błędne dane i miesza biegami, poślizg i spięcie z szarpnięciem to po części mogą być wynikiem sterowania ale także sterowaniem samej plyty w skrzyni... co do przerzucania w wyższych obrotach to też wina sterowania błędnymi danymi... szukaj dokładnie błędów i próbuj je likwidować.... co do silnika to też zapewne nie pomogła mu zamiana, ale tutaj pomoże tylko wypowiedź kogoś od softu czy wtedy coś się zmienia lub np. można zmienić soft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to mozna sprawdzic zeby dokładnie zdiagnozować co jest nie tak?

A powiedzcie mi jeszcze czy na vagu mozna sprawdzic jakos poprawnosc działania skrzyni chodzi mi o jakies bloki pomiarowe lub cos w tym stylu?

Edytowane przez Kolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefis_radom

Czyli co, sterownik silnika złe dane podaje do skrzyni, czy sterownik skrzyni źle nią steruje? A jest różnica w sterownikach silnika z manualem i autoamtem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi czy to moze być wina pompowtryskiwaczy i przepływki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefis_radom

No to już wiemy, że to nie wina pompowtryskiwaczy oraz przepływki. Panowie pomożecie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mały problem z moim paskiem B5 FL 2001 a mianowicie ze skrzynią.

Skrzynia z tiptronikiem problem jest taki że przeciąga na 2 biegu (tylko)tak do 3 tyś przy spokojnej jeździe i przy zmianie na 3 bieg czuć lekkie szarpnięcie( nie zawsze kiedyśpojechałem do jakiegoś serwisu gdzie zajmują się skrzyniami ok 150 km ode mnie i jak przyjechałem na miejsce to akurat przestało zastanawiam się czy to nie jest wina oleju?? Może ktośmiał taki problem ??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam mały problem z moim paskiem B5 FL 2001 a mianowicie ze skrzynią.

Skrzynia z tiptronikiem problem jest taki że przeciąga na 2 biegu (tylko)tak do 3 tyś przy spokojnej jeździe i przy zmianie na 3 bieg czuć lekkie szarpnięcie( nie zawsze kiedyśpojechałem do jakiegoś serwisu gdzie zajmują się skrzyniami ok 150 km ode mnie i jak przyjechałem na miejsce to akurat przestało zastanawiam się czy to nie jest wina oleju?? Może ktośmiał taki problem ??? Pozdrawiam

Mam podobny problem z przeciąganiem ale w zwykłej skrzyni, nie tiptronic. Czy problem u Ciebie pojawia się ciągle? U mnie takie objawy czasami pojawiają się po dłuższej jeździe. Kiedy zgasiłem auto na 5 minut to po ponownym uruchomieniu problem zniknął. Może olej się za bardzo nagrzewa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie u mnie jest odwrotnie jak długo jadę to przełącza normalnie a mam pytanie może trochę głupie heh jak sprawdzić poziom oleju.:) zastanawiałem sięteżnad wymianą oleju w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruba kontrolna w tiptronicu jest na dole skrzyni, jesli dobrze kojarze jest to ta sama którą sie wlewa/dolewa olej, poszukaj na forum, masz o zmianie wsio napisane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności