Skocz do zawartości
Czarny0122

Wyciek z uszczelnienia ze skrzyni.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Jestem szczesliwym posiadaczem Passata B5 FL.

    Mam maly problem. Posiadam w tym Passacie skrzynie tiptronik.

    Jest maly wyciek z tej skrzyni przy lewej połosi (strona kierowcy).

    Kupiłem uszczelniacz w serwisie (koszt jakies 70PLN). Pojechałem do zaprzyjaznionego mechanika, ktory zna sie na takich sprawach, robił to juz nie raz, ale nie w automacie. Odkrecilismy półos od skrzyni (mocowana na 6 srób na torksa) odgielismy i wszystko szło dobrze do tego momentu. Flansza do ktorej jest mocowana połos nie ma zadnej sruby, albo czegos podobnego. Nie wiemy jak wyciągnać flansze ze skrzyni zeby wymienic simering. Moze ktos cos takiego już robił. Może ktoś ma jakieś informacje, rysunki, doswiadczenie w tej skrzyni? Dziekuje za informacje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Cześć,w tym linku masz na dole zdjęcia jak się do tego zabrać http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35781&highlight=simering

     

    Tak, ale dotyczą manualnej skrzyni a nie aut.Nie wiadomo jak jest w tiptronicu.

    Czarny0122

    Podaj oznaczenie swojej skrzyni.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oznaczenie skrzyni to chyba EYF.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    I jak nikt nie ma zadnych informacji wiecej??

    Prosze - sprawa dosc pilna.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Oznaczenie skrzyni to chyba EYF.

     

    Jeśli oznaczenie EYF to jest to skrzynia typu 01V - centralnie w środku flanszy powinna być śruba mocująca jak na rys poniżej.

     

    b5skrzynia01vflansza.th.pngb5skrzynia01vwidok.th.png

     

    Jak zechcesz więcej info o tej skrzyni , to podeślij mi swój adres email na PW.Powodzenia.;)

     

    EDIT

     

    Powyższe dotyczy również skrzyni CJQ kolegi sirk

    ;)

    Edytowane przez JurekW

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdzałem dokładnie i napewno nie ma zadnej centralnej sruby do odkrecenia flanszy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Sprawdzałem dokładnie i napewno nie ma zadnej centralnej sruby do odkrecenia flanszy.

     

    No to w takim wypadku ratuje tylko ASO.:636:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Sprawdzałem dokładnie i napewno nie ma zadnej centralnej sruby do odkrecenia flanszy.

     

    Sprawdzałeś z obu stron, bo jest tylko z jednej.... jest od strony kontroli oleju w dyferencjale... po odkręceniu półosi, a zresztą widać na zdjęciu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zgadza sie sruba centralna do odkrecenia flanszy jest tylko po stronie prawej (po stronie kontroli oleju w dyferencjale). W ostatecznosci faktycznie zostaje tylko ASO. Zobaczymy - sprobuje sie dowiedziec w serwisie jak sie to wymienia z tej drugiej strony.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam panowie. Ja juz po wymianie uszczelniacza w skrzyni.

    Wymienilem uszczelniacz z lewej strony w skrzyni tip tronik. Bylem w serwisie skrzyn biegow. Wymienili mi go za 100PLN. Ale za szkołe trzeba płacic :). A wiec tak. Aby wyciagnac flansze z lewej strony, trzeba odkrecic taka mała obudowe, ktora jest pod flansza i jest mocowana na 3 sruby. Odkrecamy to i wyciagamy flansze razem z obudowa i uszczelniaczem. Jest jeszcze tam długi walek, ktory siega az do dyferencjalu. Całosc ma dlugosc 40-50cm. Wymieniamy uszczelniacz. Montujemy to w kolejnosci odwrotnej do rozbierania. Po wymianie dolewamy oleju do dyferencjału, jakies 150 - 200ml (tyle weszlo do mnie po wymianie). Oprucz tego wymienilem olej w przekladniach. Weszło 6l oleji, nowy filtr i nowa uszczelka. Po zdjeciu pokrywy informuje ze na magnesach nie bylo zadnych opiłkow metali - znaczy ze skrzynia jest ok.

    Wszystkich zainteresowanych tym tematem pozdrawiam, dziekuje za pomoc i zycze powodzenia w wymianie uszczelniacza. W razie problemow słuze pomoca. Piszczie na PRIW. Pozdrawiam. :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam przylacze sie do tematu,z ktorej strony dolewa sie olej do dyfra?skrzynia eyf tiptronik z lewej znaczy po str kierowcy czy z prawej?pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    z lewej znaczy po str kierowcy czy z prawej.

    Kolego z lewej to zawsze jest z lewej ;) znaczy po stronie kierowcy. zawsze patrzymy tak jakbysmy siedzieli w fotelu(patrzymy na maskę) i prawa po prawej lewa po lewej :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Kolego z lewej to zawsze jest z lewej ;) znaczy po stronie kierowcy. zawsze patrzymy tak jakbysmy siedzieli w fotelu(patrzymy na maskę) i prawa po prawej lewa po lewej :P

     

    ok dzieki:mniam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przed wymianą uszczelniacza trzeba spuscic olej przekładniowy z dyfra - z prawej strony skrzyni biegów ( odsysanie ) a następnie upuscić olej hydrauliczny ze skrzyni biegów i dopiero demuntujemy lewy lub prawy wałek z flanszą . Jezeli nie ubierzemy oleju z dyfra to przedostaje się on do hydrauliki niepotrzebie i trzeba wymienić olej hydrauliczny . Jest tak na 100% bo robiłem to sam i tak podaje program serwisowy do napraw samochodów VW , i trzeba uważać przy wyjmowaniu i wkładaniu lewego wałka z flanszą bo w środku jest simering oddzielejący olej przekładniowy od hydraulicznego . Pozdro .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam po dłuższej nieobecności. Wymieniałem właśnie uszczelniacz i na "flanszy" okazuje się, że jest łożysko - chyba łożysko - które u mnie pracuje dość opornie. ETKA moja niestety pokazuje brak takiego łożyska (konkretniej nie występuje jako część zamienna). Wie może ktoś z Was co to za łożysko i gdzie go szukać lub czy tylko występuje w całości z flanszą. Na tutejszym ebayu znalazłem całość wg numeru ale cena powaliła.

    Z góry dzięki za pomoc

     

    Dodam, że to amerykanin - skrzynia DDT

    Edytowane przez chmiel62

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pozwólcie że trochę odświeżę. Mam wycieki ze skrzyni prawdopodobnie pomiędzy półosią a skrzynią, z tego co zauważyłem i mam zamiar wymienić simeringi/uszczelniacze lecz nie wiem jakie mam kupić. Czy o tym oznaczeniu 020 301 189 T będą właściwe?

    Silnik to AFN, oznaczenia skrzyni dokładnie nie znam ale jest to standardowa manualna 5-cio biegowa.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra, jestem po zakupie uszczelniaczy. Kupiłem o wymiarach: 25x40x8 firmy CORTECO - mam nadzieję że odpowiednie (12zł szt.). Prosił bym aby ktoś się wypowiedział na co zwrócić uwagę przy ich wymianie. Czy macie jakieś spostrzeżenia lub rady? Poczytałem trochę i paru rzeczy nie wiem. Czy w dyferencjale i skrzyni znajdują się oddzielne oleje? Czy przy wymianie uszczelniaczy muszę spuszczać olej ze skrzyni/dyferencjału? Jeżeli tak to w jaki sposób i jak ich ewentualnie uzupełnić? Wiem jak i jaki olej wlać do skrzyni. A jak z dyferencjałem?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,nie mogę znaleźć jakiś konkretnych wskazówek dotyczących wymiany uszczelniaczy półosi,skrzynia manualna 5 biegowa.Jeżeli ma ktoś link lub sam wymieniał to bardzo byłbym wdzięczny za podesłanie kilku wskazówek.Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdż czy korek kontrolny do wlewu oleju jest wyżej nisz flansza , jak jest wyżej korek upuszczasz olej , lub całkowicie spuszczasz . Następnie jak odkręcisz półosie to zobaczysz po środku flanszy gniazdo na imbusa chyba 6 , wykręcisz tą śrubę flansza zejdzie i zabierasz sie za wymianę uszczelniacza . Na koniec pamiętaj uzupełnić olej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×