passat2069 Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2009 (edytowane) Witam Mam pytanie czy we wszystkich Paskach B3 były wstawiane katalizatory. Pytalem dzisiaj mechanika powiedzial ze we wszystkich , ale sprawdzalem w ksiazce i wydaje mi sie ze jest inaczej. A pytam ze wzgledu na to iz furgoli mi tłumik przedni ten bezposrednio za portkami(2 rurka) BOSAL pokazuje nastepujace modele: http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=6&make=VOLKSWAGEN&model=Passat&body=Variant&cartype=1.8&fuel=&year=1989 Jakiej marki tłumik byscie polecali. Próbowałem łatac stary bandazem i pasta do tłumików ale po zimie jak widac sie odkleilo. Tłumik furgoli na spawie. Zastanawialem sie czy jeszcze raz sprobowac latac jakas lepsza pasta , czy lepiej od razu wymienc na nowy. Tłumik środkowy rowniez bede musial wymienic bo widzialem ze dym ucieka bokiem , Co polecacie ? Moj Passat: Typ Silknika: PB 1781- 82/112 (cm3, KW/KM) Pozdrawiam MM Edytowane 11 Marca 2009 przez passat2069 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2009 099-931 to katalizator spalin, jeśli on hałasuje to wymiana lub wspawanie rurki co do firmy, u mnie jeździ "Płuciennik" czy jakoś tak, psiknąłem go przed montazem cynkiem, póki co nie koroduje. Cena dość przystępna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2009 Hehe Bosal i Bosal... Firma jak każde inne, a dużo droższa. Polecam Płociennika, ferroza i matrix. Aaa jeszcze jedna sprawa, ferroz, płociennik i matrix pokrywają swoje wyroby aluminium, wiec nie warto je jeszcze cynkować :634: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2009 bosal też aluminiuje, jedyne nie aluminiowane miejsca to spawy i własnie one puściły u mnie. toteż je popsikałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2009 Ormowiec , Ty pokazujesz wlasnie wersje z katalizatorem, bo pokierowales sie zapewnie moimi informacjami z profilu o moim silniku , ale Ja mam 112KM co napisałem w poscie a dopisałem poniewaz w menu gdzie sie podaje info o silniku nie ma takiej wersji jak moja. Tak wiec z tego co wyczytalem to w moim nie ma katalizatora ! ! ! Czyli wg mnie mechanik sie mylil. Dla mnie było by na reke poniewaz katalizator jest drogi a sam tłumik bedzie o wiele wiele tanszy. A zastanawialem sie czy jeszcze taniej doraznie nie pospawac u znajomego za jakies 20 PLN . Moj wlasnie caly jest idealny, tylko na spawach popuszcza Pozdroo MM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #7 Napisano 12 Marca 2009 Tak wiec z tego co wyczytalem to w moim nie ma katalizatora ! ! ! I ETKA to potwierdza. Katalizator w tym silniku występował tylko w "pojazdach doposażonych w układ oczyszczania spalin sterowany sondą lambda". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #8 Napisano 12 Marca 2009 Ja mam pytanie z troche innej beczki, jak wytnę katalizator, to lepiej wstawić jakiś tłumik czy kawałek rurki? Bardzo będzie hałasował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #9 Napisano 12 Marca 2009 jak wytnę katalizator, to lepiej wstawić jakiś tłumik czy kawałek rurki? Mój brat robi własnie wydech. Po rozebraniu okazało się, że po katalizatorze została tylko sama puszka, przez co wydech popiardywał jak w WSK. W sklepie zaproponowali mu trzeci tłumik wyglądający z zewnątrz jak katalizator i wspawywany w jego miejsce. Jeszcze nie wiemy jak to będzie działało, bo auto jeszcze nie złożone (glowica), ale tłumiczek wyglada zgrabnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #10 Napisano 12 Marca 2009 u mnie tez katalizator juz cały wypalony, ale nie popierduje za bardzo, moze dlatego ze diesel. Musze pomyśleć, podjadę może jutro gdzieś popytam. Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 12 Marca 2009 spokojnie możesz wstawić rurkę, jeśli będzie pierdziało to można pokombinować z wymiana tłumika środkowego na taki z 1.9D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2009 U mnie znajomy , tylko "wyczyscil" czyli wysypal wszystko z katalizatora i tak jezdzil. Ale 2 tez znajomy natomiast wyrzucil katalizator i wstawil strumiennice, sluchalem to wg mnie nie ma roznicy w glosnosci. Mowil ze jak silnik zimny to troche glosniej chodzi, a pozniej nie ma roznicy. A z tego jeszcze co czytalem na forum. To opinie sa podzielone, niektorzy twierdza ze najlepsza dla silnika jest kupno uniwersalnego katalizatora ok 250PLN , a starego zawsze mozna puscic na zlom , w zaleznosci od tego czy masz jedna czy 2 sondy lambda. 2 zas mowia ze nie ma roznicy nawet jak masz 2 sondy lambda i wstawisz rurke to nic sie nie stanie tej 2 sondzie lambda ktora za katalizatorem. Moim zdaniem najlepsze sa najmniejsze ingerencje. A Ty masz dziurawy katalizator , czy tylko wypalony Powinienes sprobowac oproznic jego wnetrze z "smieci" . Powinien sie troche odmulic i gdzies czytalem ze mniej spalac. Bo ma latwiejsza droge wyrzucania spalin. Pozdro MM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2009 Ja zamiast kata kupiłem "tłumik"za 65 zł na allegro z miejscem na wkręcenie lambdy dedykowany do B3 właśnie. Przestało dzwonić po pierwsze. pozatym brak efektów ubocznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #14 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) Jutro podjadę i zapytam jeszcze fachmana i zobaczę co powie. Ja myślałem o całkowitym wywaleniu kata i wspawaniu rury, bo problem mam taki, że łącznik elastyczny jest krzywo wspawany i kat opiera mi się o prawą stronę tunelu, przez co wszystko sie trzęsie i brzęczy. A Ty masz dziurawy katalizator , czy tylko wypalony Wypalony, ale jak zaglądałem to już dziury widać. W zeszłym roku jak wymieniałem środkowy, to z kata wypadło pełno sadzy, więc teraz na pewno jest jeszcze gorzej, albo i nic nie ma @Ormo środkowy tłumik z AAZ jest inny jak z 1Y? Pozdrawiam! Edytowane 13 Marca 2009 przez r0mek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 13 Marca 2009 no wg katalogu czymś się różni, podejzewam że jest ciut krótszy. mam na wierzchu tłumik od D to Ci mogę pomierzyć jak chcesz i sprawdzisz u siebie ile ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #16 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) Nie mam kanału nie mam za bardzo jak mierzyć Jutro wszystko powiem co i jak, i jeżeli fachman będzie chciał jakieś rozsądne pieniądze których i tak nie mam to napiszę co zrobiłem i jak efekt EDIT: Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział, że zamiast kata trzeba strumiennice, wstawili mi samochód na podnośnik i tak stał chyba ze 40 minut, wszyscy poszli i zaczęli robić inne auta. Postałem tak chyba 40 minut kazałem się opuścić i pojechałem do domu z niczym. Zauważyłem że katalizator jest taki mimośrodowy trochę, wiec u mnie jeżli opiera się o prawą stronę tunelu postaram się go wybebeszyć i obrócić o 180 stopni, wtedy skończy się brzęczenie na wolnych obrotach i myśle że powinno być ok. Edytowane 14 Marca 2009 przez r0mek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2009 (edytowane) Witam Znalazlem tłumik do Passata B3, tylko gosc pisze ze jest on przeznaczony do modelu VW Golf III Vento numer katalogowy 1H0253209G i chciałbym zeby ktos z naszych kolegow ekspertów powiedział mi czy bedzie pasował on do Passata B3 (mam wersje bez katalizatora i taki tłumik potrzebuje) ale ze nie mam pewnych informacji czy na pewno chciałbym prosic o pomoc. Bo byc moze sa rozne przekroje itp ? Pozdrawiam i czekam na odp. MM Edytowane 20 Marca 2009 przez passat2069 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2009 To jest tłumik od diesla bez katalizatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2069 Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2009 takie banalne pytanie mlodego technika czy jest jakas roznica pomiedzy tłumikiem do diesla a benzyny? Moj model Pasata jest wlasnie bez katalizatora !? ---------- Post added at 23:25 ---------- Previous post was at 18:13 ---------- Panowie Eksperci ! ! Prosze o pomoc czy ten tłumik nadawac sie bedzie do Pasata B3 BEZ KATALIZATORA TYP SILNIKA PB 112 KM http://allegro.pl/item565208090_nowy_orginalny_tlumik_wstepny_vw_golf_iii_vento.html prosze o pomoc!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b4tr Zgłoś #20 Napisano 20 Marca 2009 (edytowane) U mnie znajomy , tylko "wyczyscil" czyli wysypal wszystko z katalizatora i tak jezdzil.Ale 2 tez znajomy natomiast wyrzucil katalizator i wstawil strumiennice, sluchalem to wg mnie nie ma roznicy w glosnosci. Mowil ze jak silnik zimny to troche glosniej chodzi, a pozniej nie ma roznicy. A z tego jeszcze co czytalem na forum. To opinie sa podzielone, niektorzy twierdza ze najlepsza dla silnika jest kupno uniwersalnego katalizatora ok 250PLN , a starego zawsze mozna puscic na zlom , w zaleznosci od tego czy masz jedna czy 2 sondy lambda. 2 zas mowia ze nie ma roznicy nawet jak masz 2 sondy lambda i wstawisz rurke to nic sie nie stanie tej 2 sondzie lambda ktora za katalizatorem. Moim zdaniem najlepsze sa najmniejsze ingerencje. A Ty masz dziurawy katalizator , czy tylko wypalony Powinienes sprobowac oproznic jego wnetrze z "smieci" . Powinien sie troche odmulic i gdzies czytalem ze mniej spalac. Bo ma latwiejsza droge wyrzucania spalin. Pozdro MM A Ty masz dziurawy katalizator , czy tylko wypalonyWitam wszystkich. Sorki panowie ale w kacie to WYPALONE jest chyba najważniejsze. ---------- Post added at 23:59 ---------- Previous post was at 23:48 ---------- takie banalne pytanie mlodego technika czy jest jakas roznica pomiedzy tłumikiem do diesla a benzyny? Moj model Pasata jest wlasnie bez katalizatora !? ---------- Post added at 23:25 ---------- Previous post was at 18:13 ---------- Panowie Eksperci ! ! Prosze o pomoc czy ten tłumik nadawac sie bedzie do Pasata B3 BEZ KATALIZATORA TYP SILNIKA PB 112 KM http://allegro.pl/item565208090_nowy_orginalny_tlumik_wstepny_vw_golf_iii_vento.html prosze o pomoc!!! Panowie Eksperci ! !Prosze o pomoc czy ten tłumik nadawac sie bedzie do Pasata B3 BEZ KATALIZATORA TYP SILNIKA PB 112 KM http://www.sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=5811418&art=433747&gen=3437&gru=1201000000&towkod=435191&zdj=0&km=0&typ=1711&wsk=O&lang_id=PL Edytowane 20 Marca 2009 przez b4tr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach